Gå til innhold

metteask.blogg.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Manannan skrev (5 minutter siden):

Undrer meg virkelig over at man ber fremmede om penger i en slik situasjon i stedet for å spørre familien først. Som andre sier, er det merkelig å peke på prinsipper. Kan bare tenke meg at hun enten allerede får støtte fra familie eller at hun har lånt/fått penger tidligere, men kranen er stengt/det er flaut å spørre pga gjentatte dårlige økonomiske valg. Virkelig merkelig at det fortsatt ikke har gått inn at man må ha en buffer før man tømmer kontoen på ferier osv. 

Det vanlige er nok å spørre familie først vil jeg tro, det hadde jeg hvertfall gjort 

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rent prinsipielt vil jeg si at det må være greit å opprette en Spleis. De som vil gi, de gir, grei skuring. Bedre enn mye annet influencere foretar seg, iallfall.

Om det er lurt, det er en annen sak. 

• Liker 16
Skrevet

Jeg hadde vært så ufattelig flau om jeg hadde opprettet en spleis for å få penger til meg selv, og mitt eget forbruk!!!

• Liker 20
Skrevet
3 hours ago, Skrottefar said:

Ser hun avsluttet spleisen før målbeløpet på 5 000 kr var oppnådd......allikevel så hadde folk allerede "sponset" henne med nesten 90% av den summen.....hårreisende.
Men men, MA har vel vært her inne og lest regner jeg med og plutselig avsluttet den skamløse tigge-spleisen 🤣

Trooor kanskje det er noe skatt/avgift om man blir spleiset med over 5000 kr....

• Liker 3
Skrevet
Influenseren skrev (6 timer siden):

Trooor kanskje det er noe skatt/avgift om man blir spleiset med over 5000 kr....

Hvorfor var det ikke et alternativ å dra å hente han på Gardermoen denne gangen? Er ikke det innenfor den nye regelen? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg stusset litt på at hun ikke gav et realt eller skikkelig svar på denne kommentaren fra Trude”Det er fint at det ordner seg, men jeg har lyst til å gi deg et godt råd på veien, Mette. Jeg skjønner du er spontan, at du lever i nuet og at du vil glede mannen din…… men, som mor til to hjemmeboende barn så er det din plikt å sørge for at du har mer enn fra hånd til munn.

Jeg synes spleisen din var helt grei, men skjønner at de på KG reagerer siden du for noen dager siden snakket om å kjøpe den en bobil til flere hundre tusen. Det henger liksom ikke sammen med det å ikke ha en buffer på 5000.

Uansett denne moralprekenen så ønsker jeg dere alt godt.“

MA forteller at hun måtte ut med diverse ting og klart det kan skje men det er ikke mange dager siden lånet ble søkt om. Nei jeg syntes dette var en litt sånn snålt opplegg

• Liker 24
Skrevet

Hun skriver at hun ikke har flere tusen til overs hver mnd. Så hvordan mente hun at hun skulle ha råd til å eie en bobil samtidig som hun får en ekstra person å forsørge? Mette du bør gå å få hjelp mot impulskontrollen og prioriteringene dine, slik at du kan være en god mamma og alltid ha penger tilgjengelig om noe skjer. 

• Liker 30
Skrevet (endret)

Leser i et svar i kommentarfeltet på siste blogginnlegg at hun hadde bla planlagt at ungene og mannen skulle sove i bobilen utenfor der hun hadde nattevakt mens hun jobbet... godt DET tydeligvis ikke gikk.. Tror hun mannen ikke kan passe ungene? Burde ikke de få slippe å sove i en bil når de har ett hus? Blir helt matt jeg..

Endret av Kanelisvingen
  • Liker 35
Skrevet
Kanelisvingen skrev (3 minutter siden):

Leser i et svar i kommentarfeltet på siste blogginnlegg at hun hadde bla planlagt at ungene og mannen skulle sove i bobilen utenfor der hun hadde nattevakt mens hun jobbet... godt DET tydeligvis ikke gikk.. Tror hun mannen ikke kan passe ungene? Burde ikke de få slippe å sove i en bil når de har ett hus? Blir helt matt jeg..

Men i all sina dagar?! Vad ÄR det hon häller på med?? Varför i hela fridens namn ska man och barn sova i en husbil utanför hennes jobb när hon jobbar natt för att hon så ska köra dom til skolan? Dom HAR ju et HUS, och där sover man på nätterna när man inte är på resa eller som henne- på jobbet. Det är inte så att hon kan springa ifrån sitt jobb en stump i kvarten för att kolla till dom där mitt i natten heller. Jeg fattar inte. Jag fattar verkligen inte. Och det är kanske like bra för det här totala kaosriktatde upplägget kan inne förstås. 

• Liker 33
Skrevet
25 minutter siden, Kanelisvingen said:

Hvorfor ikkje? Kjøp bobil, selg huset og lev livets glader dager elle noe sånt! - Eller ikkje......Sorry, kunne ikkje dy meg...

• Liker 5
Skrevet
Influenseren skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ikkje? Kjøp bobil, selg huset og lev livets glader dager elle noe sånt! - Eller ikkje......Sorry, kunne ikkje dy meg...

Kort vei til jobb om ikke annet da..

• Liker 2
Skrevet
Kanelisvingen skrev (33 minutter siden):

Det har jo med logistikken å gjøre, og hun mener tydeligvis at hun må kjøre både sønnen og mannen til kurs om morgenen, uten at jeg skjønner hvorfor ikke de kan komme seg avgårde på annen måte. 

• Liker 2
Skrevet
Kanelisvingen skrev (6 minutter siden):

32493EF6-7C34-4CC6-83AC-CB25E60A9A8F.jpeg

Jeg tror faktisk jobben min hadde kontaktet ett eller annet hjelpeapparat om jeg hadde hatt en bobil med mann og to barn utenfor jobben mens jeg har vakt. Hva i alle dager er det å heletatt tenke at er en bra plan/løsning? Dette er jo verre enn da han kun fikk være i den ene etasjen sist han var her. Å tenk på hvordan det hadde vært for to barn å skulle sove i en bobil på fast basis? Jeg blir helt matt over hva hun kommer med til tider. 

• Liker 42
Skrevet (endret)
panzerpølsa skrev (9 minutter siden):

Jeg tror faktisk jobben min hadde kontaktet ett eller annet hjelpeapparat om jeg hadde hatt en bobil med mann og to barn utenfor jobben mens jeg har vakt. Hva i alle dager er det å heletatt tenke at er en bra plan/løsning? Dette er jo verre enn da han kun fikk være i den ene etasjen sist han var her. Å tenk på hvordan det hadde vært for to barn å skulle sove i en bobil på fast basis? Jeg blir helt matt over hva hun kommer med til tider. 

Men det er kanskje nettopp derfor det er litt artig å følge henne - det finnes ikke grenser . Eget liv fremstår veldig forutsigbart og A4 i forhold 😅

Endret av Alauda
  • Liker 25
Skrevet
2 minutter siden, Kanelisvingen said:

Kort vei til jobb om ikke annet da..

Det bare undrer meg at ei voksen dame med 3 barn i det hele tatt klarer å "designe" denne type ideér!? Hun bør starte med å behandle H som en mann, ektemann og pappa og ikkje en protesjé som hun senere kan vise frem som et enestående prosjekt.....Ut i fra mye av det hun skriver så virker det som at hun må bevise at H ikkje er slik alle sier en muslim er f.eks. Ja for han er jo ingen "skikkelig" muslim, nei da "Se han spiser bacon" har me jo sett flere ganger, ikkje ber han eller noe og han mener jo det samme som henne...

Hun bør for all del la han være den han er, bare og kun da kan han bli en god ektemann og pappa. Hun må slutte å behandle han som et barn, det er i allefall det inntrykket hun gir i sine innlegg. Han var muslim da hun traff han og han kommer garantert til å være det når han dør. Ingenting galt med det, men hun må respektere det og på ingen måte latterliggjøre det slik hun gjør. Kjenner eg kan si mye, men eg lar det være.

• Liker 21
Skrevet
Kanelisvingen skrev (34 minutter siden):

32493EF6-7C34-4CC6-83AC-CB25E60A9A8F.jpeg

Når man ikke trodde det kunne bli verre. Hun virker jo som en tenåring uten styring🤷‍♀️

• Liker 24
Skrevet
panzerpølsa skrev (22 minutter siden):

Hahaha ja! Det hadde min arbeidsgiver gjort også, samt eiendomsselskapet som eier parkeringsplassene utenfor jobben 😄 Hvis ikke jobben hadde tatt affære så hadde i alle fall familie og venner gjort det.

I begynnelsen av bloggingen hennes syns jeg at ærligheten og impulsiviteten hennes var forfriskende, for hun hadde samme grenser/nivå av å være rett frem som en på 18.

Nå, så.. det virker jo som hun kommer til å gjøre det samme som sist, da boforholdene var med på å ødelegge idyllen (forståelig nok). H er en mann, stefar og en far, håper han står opp for seg selv og sier fra her (hvis han tør)

• Liker 14
Skrevet
Alauda skrev (32 minutter siden):

Det har jo med logistikken å gjøre, og hun mener tydeligvis at hun må kjøre både sønnen og mannen til kurs om morgenen, uten at jeg skjønner hvorfor ikke de kan komme seg avgårde på annen måte. 

Hvordan kom sønnen seg på skolen før hun gikk ut i permisjon? Jeg tror det er kontrollbehovet som gjør det.. Da har hun full oversikt over hva alle gjør. 

• Liker 21
Skrevet

Tror dere for gå inn å lese om hvorfor hun så på det som en løsning. Hun svarer at hun ikke når hjem før han må dra og at datteren selvfølgelig ikke kan være alene. 

Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...