Gå til innhold

metteask.blogg.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
June_1 skrev (3 minutter siden):

Nå har vel de fleste fått med seg at ikke alle syntes noe om spleisen. Det trengs vel ikke repeteres til det uendelige. Synes det begynner å minne om trakassering og nedverdigende skittkasting. Mette syntes sikkert det var nedverdigende nok i utgangspunktet, uten å må lese side opp og side ned om det her. 

Hun har fått sin støtte fra de som ønsket og som kunne bidra. Det er da helt frivillig. 

Hun har lagt opp til det selv, og finnes flust av andre muligheter enn å tigge om penger til å dekke utgiftene til karantenehotellet for HENNES mann.......og om hun leser side opp og side ned om det her inne så er også det hennes eget valg, ingen har tvunget henne til å lese om seg selv, er helt frivillig å gå inn her.

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada så klart.. helt grusomt!

Jeg skjønner hvorfor KG blir omtalt som "troll" til tider..

• Liker 4
Skrevet

Jag kan inte börja skriva exakt vad jag tänker om behovet för en Spleis på NOK 5.000,- för att betala karantänhotell för mannen samma vecka som hon har spenderad sina sista pengar på sommarsemester och som hon skriver i sitt kommentarsfält ”satsade på att ingen skulle skita sig för et par veckor”. Den så kallade bufferten använts på hennes nätbutik som hon enigt sig själv inte har som huvudfokus att tjäna pengar på. Bra system räcker typ. Vill gissa på att bankmannen som lärde henne om buffert inte värmt hade rekommenderad just det syftet för den... Inte hällre har hon lärt från föregående insidenter vart man hittar rätt information, så hon litar på nättidningar.  Orkar.Inte.Med. 

När hon ansökande lån till en husbil tyckte hon banken ”tänkte konstigt” med hur hon skulle spendera sin inkomst för hon var ju mycket mer ekonomisk än vad dom satte up. Samtidigt är det NOK 5.000,- som välter hela ekonomin. Bärkraftig ekonomi där, ja. Eller inte. 

Men sen kommer det jag känner provocerar mig (mesta); Om inte pengarna inte behöves, vill hon ge bort dom till en organisation. Alltså, vad??Snälla nån, dom som har skänkat pengar till HENNE har gjort det för att dom tycker synd om HENNE. Vill man donera pengar til barncancerfonden, så donerar man dit själva. Om inte pengarna behövs så ge dom tillbaka eller behåll dom till en annan kris inträffar, typ en elräkning som hon inte trodde ville bli så hög eller andra ”överraskningar” som brukar råka träffa henne. Punkt slut. Dom är inte hennes till att ge vidare trots att hon skriver att hon vill fråga om det är ok först. Dom ska används till uppgett föremål.

Spleis frågar om man tror pengarna går til uppgett föremål. Jag vill säga att det är högst osäkert då hon som startade spleisen gjorde det lite på impuls och inte egentligen ens vet om hon behöver pengar till oppgett föremål. 

• Liker 37
Skrevet
Alex_rude skrev (24 minutter siden):

Enda mer stusselig og trist at du/dere voksne mennesker sitter her og mobber et menneske på denne måten. Alvorlig talt, rett skal være rett! 

Mobber? Vet du hva mobbing er? Ikke det nei, da burde du lese deg opp sånn st man ikke slenger rundt seg med sånne alvorlige ting 

• Liker 12
Skrevet
June_1 skrev (30 minutter siden):

Nå har vel de fleste fått med seg at ikke alle syntes noe om spleisen. Det trengs vel ikke repeteres til det uendelige. Synes det begynner å minne om trakassering og nedverdigende skittkasting. Mette syntes sikkert det var nedverdigende nok i utgangspunktet, uten å må lese side opp og side ned om det her. 

Hun har fått sin støtte fra de som ønsket og som kunne bidra. Det er da helt frivillig. 

Hvor er trakasseringen ? Det er mange som svarer i tråden , da kan det altså ikke kalles trakassering 

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, Orly said:

Mobber? Vet du hva mobbing er? Ikke det nei, da burde du lese deg opp sånn st man ikke slenger rundt seg med sånne alvorlige ting 

Du svarer på vegne av vedkommende du spør her, før h*n har fått svart selv, på en veldig nedlatende måte.

Vet du hva "hersketeknikk" er? En av dem er "usynligjøring" - foregår når individer blir bortglemt, forbigått eller «overkjørt». Det kan for eksempel handle om å utestenge en person fra gruppen, overse innsigelser eller avfeie motargument som irrelevante. 

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, Orly said:

Hvor er trakasseringen ? Det er mange som svarer i tråden , da kan det altså ikke kalles trakassering 

Trakassering er handlinger, unnlatelser eller ytringer som har som formål eller virkning å være krenkende, skremmende, fiendtlige, nedverdigende eller ydmykende. For å regnes som trakassering må det oppleves som urimelig og uønsket av den som utsettes for det.

"Skam! Flaut! "Hun burde skjemmes!" Frekk som lusa!",  "stusselig!" "Tigging"... osv osv..

Jeg vet ikke hva du regner som trakassering. Men jeg betegner det som trakassering. Og jeg er ganske sikker på at Mette opplever det som urimelig og uønsket. 

• Liker 6
Skrevet
June_1 skrev (9 minutter siden):

Du svarer på vegne av vedkommende du spør her, før h*n har fått svart selv, på en veldig nedlatende måte.

Vet du hva "hersketeknikk" er? En av dem er "usynligjøring" - foregår når individer blir bortglemt, forbigått eller «overkjørt». Det kan for eksempel handle om å utestenge en person fra gruppen, overse innsigelser eller avfeie motargument som irrelevante. 

Fordi jeg er møkkalei de som drar mobbekortet, det er en hån mot de som faktisk blir mobbet . På tide man lærer seg forskjell på kritikk og mobbing snart . 

Det er ikke hersketeknikk å be folk lese seg opp litt. 

• Liker 26
Skrevet
June_1 skrev (4 minutter siden):

Trakassering er handlinger, unnlatelser eller ytringer som har som formål eller virkning å være krenkende, skremmende, fiendtlige, nedverdigende eller ydmykende. For å regnes som trakassering må det oppleves som urimelig og uønsket av den som utsettes for det.

"Skam! Flaut! "Hun burde skjemmes!" Frekk som lusa!",  "stusselig!" "Tigging"... osv osv..

Jeg vet ikke hva du regner som trakassering. Men jeg betegner det som trakassering. Og jeg er ganske sikker på at Mette opplever det som urimelig og uønsket. 

Trakassering er noe helt annet , virkelig . Hadde det kun vært en person som kom med hundre like innlegg kunne man kalt det traksering 

• Liker 9
Skrevet

Dama har merkelige kjepphester. Hun skal ikke ha mastercard eller låne penger fra familie fordi det er i mot hennes prinsipper. Men å få penger via spleis fra fremmede, DET er ok! Det henger ikke på greip. Om hun trengte penger, kunne hun oppfordret folk til å handle i nettbutikken istedet, da hadde de iallefall sittet igjen med produkter for pengene. Om Mette gir pengene fra spleisen til veldedig formål får hun faktisk skattefradrag for å donere andre sine penger...

Hun har brukt penger på ferie, nettbutikk og ville låne hundrevis av tusen til bobil. Heldigvis for hennes økonomi sa banken nei til dette. 5k var altså nok til å velte lasset. Det kommer til å gå rett til helvete økonomisk når hun skal ha en voksen mann i huset som skal ha både kost, klær/sko og ferie/festligheter. 

Mette, så mange dårlige økonomiske valg som du har gjort de få årene jeg har fulgt deg, burde du ha lært noe nå. Men du går på samme smellen gang på gang. Ikke bruk mer penger enn du har, og spar penger til buffer. (Evt skaff deg et mastercard til slike typer uforventede utgifter, det er 45 dagers rentefri nedbetalingsfrist)

• Liker 42
Skrevet
1 minutt siden, Orly said:

Fordi jeg er møkkalei de som drar mobbekortet, det er en hån mot de som faktisk blir mobbet . På tide man lærer seg forskjell på kritikk og mobbing snart . 

Det er ikke hersketeknikk å be folk lese seg opp litt. 

De som mobber mangler ofte selvinnsikt. Og da kan jeg svare tilbake med at enkelte bør lære seg forskjellen på kritikk og trakassering. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Orly said:

Trakassering er noe helt annet , virkelig . Hadde det kun vært en person som kom med hundre like innlegg kunne man kalt det traksering 

Så når en gruppe mennesker trakasserer et annet menneske, regnes ikke det som trakassering..? 

Skjønner tankegangen her inne...

Endret av June_1
  • Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, FotbaIlflua said:

Dama har merkelige kjepphester. Hun skal ikke ha mastercard eller låne penger fra familie fordi det er i mot hennes prinsipper. Men å få penger via spleis fra fremmede, DET er ok! Det henger ikke på greip. Om hun trengte penger, kunne hun oppfordret folk til å handle i nettbutikken istedet, da hadde de iallefall sittet igjen med produkter for pengene. Om Mette gir pengene fra spleisen til veldedig formål får hun faktisk skattefradrag for å donere andre sine penger...

Hun har brukt penger på ferie, nettbutikk og ville låne hundrevis av tusen til bobil. Heldigvis for hennes økonomi sa banken nei til dette. 5k var altså nok til å velte lasset. Det kommer til å gå rett til helvete økonomisk når hun skal ha en voksen mann i huset som skal ha både kost, klær/sko og ferie/festligheter. 

Mette, så mange dårlige økonomiske valg som du har gjort de få årene jeg har fulgt deg, burde du ha lært noe nå. Men du går på samme smellen gang på gang. Ikke bruk mer penger enn du har, og spar penger til buffer. (Evt skaff deg et mastercard til slike typer uforventede utgifter, det er 45 dagers rentefri nedbetalingsfrist)

Så fint å vite at når det går litt imot er det bare å opprette spleis da.  

• Liker 13
Skrevet
June_1 skrev (6 minutter siden):

De som mobber mangler ofte selvinnsikt. Og da kan jeg svare tilbake med at enkelte bør lære seg forskjellen på kritikk og trakassering. 

Å huttetu , de som forsvarer Mette mangler ofte argumenter og derfor går de på brukerdebstt isteden . Jeg skriver forøvrig svært lite i denne tråden , så hva du mener er revnende likegyldig . Jeg vil bare at man slutter å dra mobbekortet for ting som ikke er mobbing, å vi har opplevd mobbing Og vet forskjellen . Ferdig diskutert med deg :)

• Liker 21
Skrevet
FotbaIlflua skrev (12 minutter siden):

Enig , skremmende at man må opprette spleis for en sum på 5000 kr, men jeg håper hun lærer nå så økonomien retter seg

• Liker 8
Skrevet
FotbaIlflua skrev (12 minutter siden):

Dama har merkelige kjepphester. Hun skal ikke ha mastercard eller låne penger fra familie fordi det er i mot hennes prinsipper. Men å få penger via spleis fra fremmede, DET er ok! Det henger ikke på greip.

Og det som gjør det mer merkelig er at hun skriver på den Spleis-siden at dersom hun ikke får det hun tigger om, ja, da vil det resterende bli lånt av familie......snakk om logikk 🤣

https://metteask.blogg.no/vi-ber-om-hjelp.html

Sitat

om det ikke er 5000 kroner, så låner vi resterende av familie.

• Liker 19
Skrevet

Undrer meg virkelig over at man ber fremmede om penger i en slik situasjon i stedet for å spørre familien først. Som andre sier, er det merkelig å peke på prinsipper. Kan bare tenke meg at hun enten allerede får støtte fra familie eller at hun har lånt/fått penger tidligere, men kranen er stengt/det er flaut å spørre pga gjentatte dårlige økonomiske valg. Virkelig merkelig at det fortsatt ikke har gått inn at man må ha en buffer før man tømmer kontoen på ferier osv. 

• Liker 17
Skrevet
2 minutter siden, Orly said:

Å huttetu , de som forsvarer Mette mangler ofte argumenter og derfor går de på brukerdebstt isteden . Jeg skriver forøvrig svært lite i denne tråden , så hva du mener er revnende likegyldig . Jeg vil bare at man slutter å dra mobbekortet for ting som ikke er mobbing, å vi har opplevd mobbing Og vet forskjellen . Ferdig diskutert med deg :)

Igjen, et meget godt eksempel på hersketeknikk. Tenker jeg fikk poenget frem. 

• Liker 5
Skrevet
Skrottefar skrev (2 minutter siden):

Og det som gjør det mer merkelig er at hun skriver på den Spleis-siden at dersom hun ikke får det hun tigger om, ja, da vil det resterende bli lånt av familie......snakk om logikk 🤣

https://metteask.blogg.no/vi-ber-om-hjelp.html

Kanskje blitt inspirert av andre bloggere?  En kokk fra nord har nå gitt et skikkelig godt tilbud til følgerne sine. I stedet for å Vippse kun kr 2 for å bruke oppskriftene han legger åpent på bloggen kan man nå få en pakke på ett helt års forbruk av oppskrifter for kun kr 100,-  Man skal vel være rimelig blodfan for å lage kokkens mat 50 ganger i året, ihvertfall glad i diverse kryddersmør. 
Sorry, det ble en avsporing.

• Liker 9
Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...