Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Visvas skrev (8 minutter siden):

Det er folk som har sluppet siden de kind of har adresse i Norge. Man får jo uansett ikke møte på folkeregisteret før karantenen er ferdig så det kan være derfor noen slipper unna. Normalt har de jo ikke adresse i Norge før man er registrert på folkeregisteret, men pga at man ikke kan møte der så ser det ut som at noen får litt slækk.  

Det burde de få også spør du meg..

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tildittbeste skrev (18 minutter siden):

Ja, så lenge Mette og barna holder karantenen sammen med han så synes jeg absolutt det.

• Liker 6
Skrevet
Visvas skrev (27 minutter siden):

Det er folk som har sluppet siden de kind of har adresse i Norge. Man får jo uansett ikke møte på folkeregisteret før karantenen er ferdig så det kan være derfor noen slipper unna. Normalt har de jo ikke adresse i Norge før man er registrert på folkeregisteret, men pga at man ikke kan møte der så ser det ut som at noen får litt slækk.  

Tildittbeste skrev (18 minutter siden):

Om de kjøper billett med mellomlanding i Europa og direktefly derfra til Bergen løser det seg vel. Men er vel begrenset med direktefly til Bergen for tiden, og spørs om de får tilbake for billett allerede kjøpt.

Skrevet
Nussepus skrev (5 minutter siden):

Nå tigger hun penger på spleis. Det er vel en grunn til at man skal ha bufferkonto tenker jeg. For noen dager siden søkte hun om lån til bobil. Ting henger ikke helt på greip der i 

Ingen ting som overrasker meg med henne noe mer, dessverre..

• Liker 14
Skrevet
Nussepus skrev (19 minutter siden):

Nå tigger hun penger på spleis. Det er vel en grunn til at man skal ha bufferkonto tenker jeg. For noen dager siden søkte hun om lån til bobil. Ting henger ikke helt på greip der i gården. 

Ja, at man kan vurdere å kjøpe noe så unødvendig og kostnadsdrivende som bobil til mange hundre tusen om en uventet kostnad på 5000 vipper en av pinnen 😅.

• Liker 35
Skrevet
Alauda skrev (3 minutter siden):

Ja, at man kan vurdere å kjøpe noe så unødvendig og kostnadsdrivende som bobil til mange hundre tusen om en uventet kostnad på 5000 vipper en av pinnen 😅.

Eller utsatt nettbutikken og hatt disse pengene klare, om det skulle oppstå en situasjon hvor en trenger raske penger. 

• Liker 21
Skrevet
Nussepus skrev (34 minutter siden):

Nå tigger hun penger på spleis. Det er vel en grunn til at man skal ha bufferkonto tenker jeg. For noen dager siden søkte hun om lån til bobil. Ting henger ikke helt på greip der i gården. 

Hva vil hun ha penger til? 

• Liker 1
Skrevet
Nussepus skrev (41 minutter siden):

Enig i at det med å kjøpe bobil var lite gjennomtenkt 😊 Men har sett spleis med mye «verre» formål enn akkurat dette. Det har allerede kommet inn en del penger. 

• Liker 4
Skrevet
Nussepus skrev (49 minutter siden):

I alle dager...... Tigger penger slik at andre skal bekoste karantenehotell for H ja 😠

• Liker 18
Skrevet

Herregud, hvordan er dette mulig?? Hvis hun ikke har 5000 kroner så FATTER jeg ikke hvordan hun har tenkt å forsørge han. Dette er flaut. Hun får vente da, til hun får penger på konto, igjen. 

• Liker 29
Skrevet

Hun skriver at hun ikke har råd før etter lønning 12.mars, og at et av alternativene som ble vurdert var å utsette reisen til etter 12.mars. Men hadde det ikke da vært et godt alternativ å betale karantenehotellet med kredittkort og så betale hele beløpet ved forfall? Enkel utsettelse til etter lønningsdato... 

Om hun uansett ikke har råd, selv etter lønning så blir det uansett veldig stramt fremover... :sjokkbla:

• Liker 27
Skrevet

Hun har skrevet tidligere at hun har bygget seg opp, fått seg en buffer osv. Det stemmer åpenbart ikke, men må si jeg synes det er rart å ikke ha så mye som 5000,- tilgjengelig. Impulsivt å bruke alle penger på en ferie som er så langt frem i tid når de står midt oppe i en flytteprosess for H fra Tyrkia til Norge, man må gjerne påregne uforutsette utgifter til så store ting. 
Ifm reisen til Tromsø på kurset til ABD var det også problemer med pengene, og da skrev hun at hun ikke hadde og heller ikke ville ha kredittkort. Kanskje hun kunne fått en liten kontokreditt på brukskontoen i banken i stedet? Jeg synes det er merkelig å tigge penger på Spleis, men det er meg.

• Liker 29
Skrevet
Roadrunner skrev (13 minutter siden):

Hun skriver at hun ikke har råd før etter lønning 12.mars, og at et av alternativene som ble vurdert var å utsette reisen til etter 12.mars. Men hadde det ikke da vært et godt alternativ å betale karantenehotellet med kredittkort og så betale hele beløpet ved forfall? Enkel utsettelse til etter lønningsdato... 

Om hun uansett ikke har råd, selv etter lønning så blir det uansett veldig stramt fremover... :sjokkbla:

For en trasig greie. Skjønner bare ikke at det er mulig å ikke tenke litt,  før en bestiller i hutt og pine og ikke tenker på dagen i dag eller morgendagen.  Kan ikke eie nåla i veggen han heller da.

• Liker 16
Skrevet
Tildittbeste skrev (12 minutter siden):

For en trasig greie. Skjønner bare ikke at det er mulig å ikke tenke litt,  før en bestiller i hutt og pine og ikke tenker på dagen i dag eller morgendagen.  Kan ikke eie nåla i veggen han heller da.

Må bli tøft å forsørge en person til om det er så stramt fra før. Får håpe ikke vaskemaskinen ryker også, for å bruke det typiske bufferkontoeksempelet. Trasig for H også, om han ikke har noen egne midler og er hundre prosent avhengig av henne.

• Liker 16
Skrevet

Dette med karantenehotell har vært kjent en god stund.

Jeg var selv i karantene på Gardermoen rett før Jul.

Om hun har mulighet for å låne penger av familie bør hun benytte seg av dette istedetfor å tigge penger av følgere!

• Liker 18
Skrevet
Tildittbeste skrev (14 minutter siden):

Nei, det er rart å legge ut på en slik reise og ikke ha noen penger til uforutsette utgifter. De to i sammen klarer ikke å skrape sammen 5000 kroner. Hvis det er så dårlig stilt, bestiller man ikke ferie, heller. Hun kommer til å få et seriøst problem fremover. For de fleste vet jo at å være i permisjon er et økonomisk tapsprosjekt og man må jobbe i 2 år før man er tilbake der man var. Noe særlig til feriepenger kan man se langt etter. 

• Liker 17
Gjest Dævendøtte
Skrevet
MoKath skrev (1 minutt siden):

Dette med karantenehotell har vært kjent en god stund.

Jeg var selv i karantene på Gardermoen rett før Jul.

Om hun har mulighet for å låne penger av familie bør hun benytte seg av dette istedetfor å tigge penger av følgere!

Nei, det kom nye regler i dag. 

Skrevet

Den ferien hun har bestilt er vel bare et depositum og ikke hele prisen. Om det er på bobilen feks må hun betale mer før hun får hentet bilen, så kommer drivstoff, bompenger , overnatting osv utenom de pengene. Pluss det er dyrt om de skal kjøpe ting i dyreparken også. Kan ikke fatte at hun vurderte å kjøpe bobil med så dårlig økonomi. 

• Liker 16
Skrevet
9 minutter siden, Frøken_fjong1 said:

Den ferien hun har bestilt er vel bare et depositum og ikke hele prisen. Om det er på bobilen feks må hun betale mer før hun får hentet bilen, så kommer drivstoff, bompenger , overnatting osv utenom de pengene. Pluss det er dyrt om de skal kjøpe ting i dyreparken også. Kan ikke fatte at hun vurderte å kjøpe bobil med så dårlig økonomi. 

Kommer det spleis til ferie og?

Barna mine fortjener ferie?

• Liker 16
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...