Gå til innhold

metteask.blogg.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, FotbaIlflua skrev:

Så om vi skal oppsummere en tidslinje på dette:

• juli 2017 har Mette vært sammen med exen sin i 7 måneder (kilde; gammel tråd fra kvinneguiden lenket til over her)
  • Etter juli 2017 har hun da rukket både å flytte sammen med exen og at han pakket kofferten i raseri og flyttet ut på dagen (kilde; Mette sin snapkonto, info lagt ut av henne selv i løpet av de siste 24 timene)
  • Mette ble knust etter bruddet (Kilde; snap)
  • Sommeren 2018 møter Mette H. Innimellom bruddet/kjærlighetssorgen og møtet med H. rekker hun å bestemme seg for å dra til Danmark for kunstig inseminasjon. (Kilde; blogg, men innleggene er nå slettet)
  • Januar 2019 er de allerede i gang med babymaking (Kilde; blogg)
  • Gifter seg mars 2019 (Kilde; blogg)
  • Gravid september/oktober 2019 (Kilde; blogg)
  • Fødsel våren 2020 (Kilde; blogg)

Konklusjon; her går det unna! Bare det å klare å gå fra samboer til brudd i løpet av få måneder, knust av kjærlighetssorg, donor i Danmark for så å møte H. er ganske imponerende effektivt. Alt dette på under ett år! Man kan bli svimmel av mindre. Mette, det er på tide å roe seg ned. 

Er sted mellom bruddet med exen og H så prøvde også hun å bli gravid med en kamerat. Men han trakk seg etter første forsøk.

• Liker 29
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er i så tydelig mental ubalanse at det nesten gjør vondt å se. Jeg synes likevel at hun høster som hun sår, og kan ikke føle sympati med den hemningsløse adferden hennes. Barna er det imidlertid synd på. 

• Liker 33
Skrevet
2 minutter siden, FruenFraHavet skrev:

Hun er i så tydelig mental ubalanse at det nesten gjør vondt å se. Jeg synes likevel at hun høster som hun sår, og kan ikke føle sympati med den hemningsløse adferden hennes. Barna er det imidlertid synd på. 

Kunne ikke vært mer enig med deg! Hun kan grine då mye hun vil på snap og Instagram men dette rotet har hun laget selv! Hun skal fortelle sin side av saken men hvem sier det er sannheten? Såklart gjør hun alt for å fremstille seg selv bra. Stakkars barn! 

• Liker 22
Skrevet
5 minutter siden, FruenFraHavet skrev:

Så du sier at når barna hennes blir vokse og feks blir "mentalt ubalansert" som du kaller det så er det ikke synd på dem? 

Sånn dønn mange av dere har så kalde hjerter. 

Vi mennesker er så utrolig forskjellige med helt ulike bakgrunner, barndommer osv. Ingen av oss er bedre enn den andre. Vi alle sliter med ulike ting. Noe synes mer på utsiden enn andre ting. Noen skjuler mer og andre er mer åpen. Det komme an på personligheten vi er født med eller oppvokst til å bli. Synes bare folk kan roe seg KRAFTIG ned her inne. 

Jeg synes Mette er en utrolig skjønn herlig dame som er utrolig sterk. Kampene våre er så forskjellige så vi kan ikke sammenligne oss med hverandre. 

• Liker 9
Skrevet
35 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Er sted mellom bruddet med exen og H så prøvde også hun å bli gravid med en kamerat. Men han trakk seg etter første forsøk.

Det stemmer. Jeg var litt usikker på om jeg husket riktig så jeg skrev det ikke inn. Orket ikke å lete etter det i bloggen. Takk for bekreftelsen, jeg har korrigert innlegget mitt nå 🙂

• Liker 13
Skrevet

Det er bare så uendelig trist og tragisk.  Uendelig trist og tragisk for de uskyldige barna som blir utlevert.  Enkelte bloggere tror at det er kun bilder av barna som er utleverende.  Det som er mye verre er den verbale utlevering.  Det er rett og slett utilgivelig, nesten på grensen til "kriminelt." 

• Liker 29
Skrevet

«En av Norges mest ærligere bloggere». Ja, jøss. Selvinnsikten er ikke på topp.

• Liker 22
Skrevet
1 minutt siden, Yann skrev:

Det er bare så uendelig trist og tragisk.  Uendelig trist og tragisk for de uskyldige barna som blir utlevert.  Enkelte bloggere tror at det er kun bilder av barna som er utleverende.  Det som er mye verre er den verbale utlevering.  Det er rett og slett utilgivelig, nesten på grensen til "kriminelt." 

Helt enig - dette er tydeligvis vanskelig for en del bloggere. Virkelig trist for barn som må oppleve foreldres utlevering på det pinligste nivå. Mette skrev i en kommentar at hun ikke helt klarte å skille mellom privat og personlig. Hun har også skrevet at hun bare er åpen og ærlig, og ikke har de samme grensene som mange andre. Dette er en av grunnen til at jeg skrev nylig at hun bør søke hjelp. Og denne berg- og dalbanen hun åpent har vist at hun "kjører" er etter min mening en god grunn til å søke hjelp. I det minste for barnas skyld. Det er faktisk ingen skam i å få profesjonell hjelp. Det er en mye større skam å ikke gjøre det. 

Snu i tide!

• Liker 28
Gjest Heartgirl
Skrevet
2 timer siden, Yeyo skrev:

Så du sier at når barna hennes blir vokse og feks blir "mentalt ubalansert" som du kaller det så er det ikke synd på dem? 

Sånn dønn mange av dere har så kalde hjerter. 

Vi mennesker er så utrolig forskjellige med helt ulike bakgrunner, barndommer osv. Ingen av oss er bedre enn den andre. Vi alle sliter med ulike ting. Noe synes mer på utsiden enn andre ting. Noen skjuler mer og andre er mer åpen. Det komme an på personligheten vi er født med eller oppvokst til å bli. Synes bare folk kan roe seg KRAFTIG ned her inne. 

Jeg synes Mette er en utrolig skjønn herlig dame som er utrolig sterk. Kampene våre er så forskjellige så vi kan ikke sammenligne oss med hverandre. 

Jeg er enig med deg. Synes Mette fremstår som ærlig, jordnær med fine verdier som mange har noe å lære av.

Kaller mye av det som skrives her inne for heksejakt, for det er heksejakt mot Mette i alt hun foretar seg. Alt hun sier på snap chat blir snudd og vendt på med argusøyne. Det spekuleres, synses, latterliggjøres, spres falske rykter fra folk som overhodet ikke kjenner henne og det er stygg sverting av Mette. 

Jeg synes oppriktig synd på Mette, for dette langt fra greit å sitte og se på. Mener som deg at mange her inne kan roe seg i måten de omtaler Mette på. De siste dagene har mye av lesningene på tråden vært flau lesning :(

Gjest Heartgirl
Skrevet
2 timer siden, FruenFraHavet skrev:

Med hvilken rett har noen å kalle MA for mental ubalanse? Det å si at noen er mentalt ubalansert er å slenge ut en psykisk diagnose på noe du ikke kjenner, og det er ikke pent gjort. 

Skrevet (endret)
1 time siden, Yann skrev:

Endret av Yann
Selvsensur
Gjest Heartgirl
Skrevet
3 timer siden, Orly skrev:

Kanskje hun heller burde ta lærdom sv ting sånn de fleste gjør? 

Kanskje folk her inne bør slutte å følge med MA på hennes sosiale medier. Det virker på meg at noen ikke har noe annet å gjøre enn å følge med MA på hennes sosiale medier for så å løpe inn på tråden for å bruke det hun sier og gjør mot henne. 

Skrevet
6 minutter siden, Heartgirl skrev:

Med hvilken rett har noen å kalle MA for mental ubalanse? Det å si at noen er mentalt ubalansert er å slenge ut en psykisk diagnose på noe du ikke kjenner, og det er ikke pent gjort. 

Har du sett snappene hun har lagt ut i dag? Det har vært lange ranter på andre dialekter, sang, gråting og latter i en herlig smørje. Hun bør lufte seg til venner eller familie, ikke til "hele verden". Hun framstår ustabil basert på det hun selv har lagt ut, det betyr ikke nødvendigvis at hun ER ustabil. 

• Liker 34
Gjest Heartgirl
Skrevet
1 minutt siden, FotbaIlflua skrev:

Har du sett snappene hun har lagt ut i dag? Det har vært lange ranter på andre dialekter, sang, gråting og latter i en herlig smørje. Hun bør lufte seg til venner eller familie, ikke til "hele verden". Hun framstår ustabil basert på det hun selv har lagt ut, det betyr ikke nødvendigvis at hun ER ustabil. 

Ja, jeg har det, og jeg synes direkte synd på MA ❤️ :( Jeg har lært at man sier ikke at noen er mentalt ustabil uten å ha faglig grunnlag for det, og særlig med tanke på at man ikke kjenner vedkommende personlig!

Jeg forstår det, men det er prinsippet. Selv jobber jeg innenfor barne- og ungdomspsykiatri og vet godt hva jeg prater om. 

Folk her inne burde slutte å følge henne når det første de gjør er å løpe inn hit på tråden for å hetse, håne, spre rykter, lyve og latterliggjøre MA. Ingen tvinger noen til å følge med MA på hennes sosiale medier. 

Skrevet
6 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Følger henne ikke på snap, så jeg har ikke sett dette, men jeg er helt enig med deg. Hvis en person som har valgt å være offentlig virker ustabil, og legger ut masse "rart", så må det være innafor å kommentere det. Det betyr ikke at man ikke ønsker henne vel, eller at det går bra. Det betyr at hun tydeligvis ikke helt har filter på hva hun legger ut, og i min bok er det å ikke være helt stabil akkurat nå. 

• Liker 19
Skrevet
6 minutter siden, Heartgirl skrev:

Ja, jeg har det, og jeg synes direkte synd på MA ❤️ :( Jeg har lært at man sier ikke at noen er mentalt ustabil uten å ha faglig grunnlag for det, og særlig med tanke på at man ikke kjenner vedkommende personlig!

Jeg forstår det, men det er prinsippet. Selv jobber jeg innenfor barne- og ungdomspsykiatri og vet godt hva jeg prater om. 

Folk her inne burde slutte å følge henne når det første de gjør er å løpe inn hit på tråden for å hetse, håne, spre rykter, lyve og latterliggjøre MA. Ingen tvinger noen til å følge med MA på hennes sosiale medier. 

Jeg syns heller det er hun som burde slutte å legge ut om privatlivet sitt jeg. Du som jobber i psykiatrien som du sier - du vet vel at det kan være tøft å stå i shitstormen det ofte blir hvis man deler privatlivet sitt på en offentlig blogg? 

Ønsker henne alt godt, men hun legger jo ut om livet sitt til "alt og alle" nettopp for å få kommentarer, synspunkter og å bli sett? Hvis hun ikke ønsker dette, så SLUTT å dele private ting! Så enkelt er det faktisk. 

• Liker 33
Gjest Heartgirl
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Isild skrev:

Jeg syns heller det er hun som burde slutte å legge ut om privatlivet sitt jeg. Du som jobber i psykiatrien som du sier - du vet vel at det kan være tøft å stå i shitstormen det ofte blir hvis man deler privatlivet sitt på en offentlig blogg? 

Ønsker henne alt godt, men hun legger jo ut om livet sitt til "alt og alle" nettopp for å få kommentarer, synspunkter og å bli sett? Hvis hun ikke ønsker dette, så SLUTT å dele private ting! Så enkelt er det faktisk. 

Jeg er totalt uenig. 

Endret av Heartgirl
Skrevet (endret)

20 minutter siden, Heartgirl skrev:

Om du jobber innen barne- og ungdomspsykiatri vil jeg  anbefale deg  å lytte til Norges fremste innen barnepsykologi, barnepsykolog og professor ved Universitet i Tr0msø, Willy - Tore Mørk.  Han advarer på det sterkeste utlevering av barn, spesielt verbalt,  på en offentlig blogg.  

Endret av Yann
  • Liker 33
Skrevet
3 minutter siden, Heartgirl skrev:

Jeg er totalt uenig. 

Uenig i hva? Husker fra en tidligere diskusjon at du hevder å være innenfor psykiatrien, men jeg syns du argumenterte litt "fattig" da. Ikke vondt ment, og kanskje jeg misforsto, men kom gjerne med noen faglige vurderinger i og med at du selv nevner hva du jobber med. Mener du at det er å anbefale å legge ut privatlivet sitt på internett? For så å ikke like tilbakemeldingene? Når tilbakemeldingene på selvvalgt eksponering av privatliv sårer og skader en - så er du uenig i at hun burde stoppe å legge det ut? 

• Liker 28
Skrevet
2 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Tenker hun heller trenger en god venn å betro seg til. Ikke å brette alt ut på nett. Det slår tilbake på henne selv det, og blir for tøft. Ja, visst må hun ta med en klype salt det som skrives her på KG. For her skriver vi som anonyme.
Mette betror alle på blogg og snap det de fleste ellers ofte kun ville ha betrodd en nær venn. Når en snakker med en venn, så vil kommunikasjonen være tosidig. Det vil nok være mer varme og omtanke i en slik dialog. 

Det skrives om ryktespredning her. Noe av det må Mette selv ta skylden for. Med overskrifter på bloggen som f. eks: «Ekteskapet henger i en tynn tråd», og «Uvenner med min datter», uten  noe særlig dementi etterpå..... Da blir det spekulasjon.

Tror de fleste her heier på Mette, vil henne godt. Vil gi henne råd. Kanskje vi er i overkant frimodige i våre utsagn, anonyme som vi er. Men bunn i bøtta, det er ikke vondt ment. 

• Liker 29
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...