Tildittbeste Skrevet 2. oktober 2020 #9721 Skrevet 2. oktober 2020 8 minutter siden, Trude4 skrev: Det skjer da stadig vekk at kvinner går fra mannen etter å ha fått barn. Helt idiotisk at henne må tvinges til å være økonomisk ansvarlig i 3 år fordi hun fikk barn med en tyrkisk mann. Hva om både henne og barnene er skadelidende i det forholdet. Gå inn på udi og les deg opp. De må faktisk ikke være sammen i 3 år før han kan søke videre opphold med sin datter. Det holder faktisk med 1 år. Nå sier ikke jeg at de skal holde sammen i 1 pr heller. Om det er skadelidende. Men det er greit å ha rett info om det du påstår 4
BuffaloDuck Skrevet 2. oktober 2020 #9722 Skrevet 2. oktober 2020 (endret) 3 hours ago, JaVel said: Hvis H hadde kommet til Norge og prøvd å få datteren med seg ut av landet så hadde norske myndigheter nektet ham dette hvis moren ikke hadde vært enig. Skulle tro at tyrkiske myndigheter ville gitt en tyrkisk statsborger samme makt i forhold til sitt barn? Dersom en tyrkisk statsborger hadde prøvd å holde igjen sitt ferierende barn i Tyrkia hadde dette vært i strid med Haag-konvensjonen, og blitt regnet som kidnapping. Tyrkia har skrevet under på konensjonen. «The Convention was drafted to ensure the prompt return of children who have been abducted from their country of habitual residence or wrongfully retained in a contracting state not their country of habitual residence» https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hague_Convention_on_the_Civil_Aspects_of_International_Child_Abduction Endret 2. oktober 2020 av BuffaloDuck 1
Tildittbeste Skrevet 2. oktober 2020 #9723 Skrevet 2. oktober 2020 11 minutter siden, Twinkle~ skrev: Ja. Å gjøre en norsk kvinne gravid bør ikke være noe automatisk statsborgerskap. Det tror jeg nok ikke at det er heller. Ganske mange kriterier for å få statsborgerskap. Han må faktisk blandt annet tjene nok penger selv... 3
Visvas Skrevet 2. oktober 2020 #9724 Skrevet 2. oktober 2020 Man må tjene nok, avgitt prøve, ha bodd sammen den man er gift med i 3,5 år eller totalt 7 år, hatt gyldig opphold hele veien. Før måtte de si ifra seg det andre statsborgerskapet, men det er endret nå. Barn har ingenting med rett til statsborgerskap å gjøre. 6
Visvas Skrevet 2. oktober 2020 #9725 Skrevet 2. oktober 2020 59 minutter siden, Trude4 skrev: Alle utlendinger som ville til Norge hadde giftet seg med naive kvinner og jort de gravide. Så var de sikret i 3 år og kunne etter det velge om de ville bo i Norge eller hjemlandet. Høres ut som en super løsning Hva er det du sier her? At H bare ville til Norge? At Mette er naiv? ...giftemål og barn gir forresten ikke automatisk opphold. 1
GhostHug Skrevet 2. oktober 2020 #9726 Skrevet 2. oktober 2020 13 minutter siden, Visvas skrev: At H bare ville til Norge? Etter å ha sett hvordan kår han kommer fra så er jo ikke det så usannsynlig. Han kan heller nesten ikke engelsk, noe som gjør det nesten umulig å bli godt kjent på normalt måte. 4
Visvas Skrevet 2. oktober 2020 #9727 Skrevet 2. oktober 2020 3 minutter siden, Twinkle~ skrev: Etter å ha sett hvordan kår han kommer fra så er jo ikke det så usannsynlig. Han kan heller nesten ikke engelsk, noe som gjør det nesten umulig å bli godt kjent på normalt måte. "Trude4" er en av de som alltid har støttet Mette. Når flere her inne hentydet at H ville til Norge så var vi slemme som i heletatt kunne si noe slikt. Derav mitt undrende spørsmål til "Trude4" . 14
Surikatt Skrevet 2. oktober 2020 #9728 Skrevet 2. oktober 2020 1 time siden, Skrottefar skrev: Så lenge det varer, helt frem til en kylling er skjært feil eller et egg som ikke er kokt riktig......må skjønne det at det som ikke gjøres riktig i henhold til kontrollfreakens lov kan få konsekvenser 🤣 Hun har bodd for lenge alene og trives best som alenemor. 10
GhostHug Skrevet 2. oktober 2020 #9729 Skrevet 2. oktober 2020 2 minutter siden, Visvas skrev: "Trude4" er en av de som alltid har støttet Mette. Når flere her inne hentydet at H ville til Norge så var vi slemme som i heletatt kunne si noe slikt. Derav mitt undrende spørsmål til "Trude4" . Ja, da gir det litt mer mening. Takk! Synes overhode ikke det er slemt å si høyt! Har også reagert hvordan ting har snudd fra at Mette var offeret til at all sympatien gikk/nå går til H. Jeg skjønner at det er uheldig at hun nå sitter med makten til å «ta ifra H datteren», men igjen så var det han som fridde etter knappe 2 uker som kjærester. Da er det ikke unaturlig eller frekt å gjøre seg tanker om at han hadde en agenda om å komme til Norge🤦♀️ 7
Skrottefar Skrevet 2. oktober 2020 #9730 Skrevet 2. oktober 2020 2 minutter siden, Surikatt skrev: Hun har bodd for lenge alene og trives best som alenemor. mmmmm......virker som om det for M er mest "meg og mitt" og ikke "oss og vårt" med tanke på det å ha bestemmelsesrett 10
lilletyrkia Skrevet 2. oktober 2020 #9731 Skrevet 2. oktober 2020 4 timer siden, Trude4 skrev: Så tyrkisk menn kan bare gjøre kjerringa gravid og så er hun pliktig til å ta han inn i landet og hjelpe han til å bo der fast? Jeg tror du vet godt at det ikke var det jeg mente. 2
ClusterOfGrapes Skrevet 2. oktober 2020 #9732 Skrevet 2. oktober 2020 Lurer veldig på om Mette var klar over hvordan det å gifte seg med en tyrkisk mann uten særlig trygg økonomi ville slå ut for henne økonomisk. Hun mister dobbel barnetrygd, skattelette og barnebidrag som gift. Siste året har de fleste blogginnlegg handlet om dårlig økonomi, og om tøffe tider pga det. Har lest at det anslåes at 1/3 av alle samlivsbrudd skyldes økonomiske problemer. Hun vil jo komme så mye bedre ut av det økonomisk, som alenemor. «Når krybba er tom, bites hestene» Det gjeder nok her også. 21
Orly Skrevet 2. oktober 2020 #9733 Skrevet 2. oktober 2020 1 time siden, Trude4 skrev: Alle utlendinger som ville til Norge hadde giftet seg med naive kvinner og jort de gravide. Så var de sikret i 3 år og kunne etter det velge om de ville bo i Norge eller hjemlandet. Høres ut som en super løsning Hjelpes 2
lilletyrkia Skrevet 2. oktober 2020 #9734 Skrevet 2. oktober 2020 2 minutter siden, ClusterOfGrapes skrev: Lurer veldig på om Mette var klar over hvordan det å gifte seg med en tyrkisk mann uten særlig trygg økonomi ville slå ut for henne økonomisk. Hun fikk jo 20 000 i skattesmell så det visste hun nok ikke nei. Selv om det ble advart om her. 9
Surikatt Skrevet 3. oktober 2020 #9735 Skrevet 3. oktober 2020 9 timer siden, Twinkle~ skrev: Ja, da gir det litt mer mening. Takk! Synes overhode ikke det er slemt å si høyt! Har også reagert hvordan ting har snudd fra at Mette var offeret til at all sympatien gikk/nå går til H. Jeg skjønner at det er uheldig at hun nå sitter med makten til å «ta ifra H datteren», men igjen så var det han som fridde etter knappe 2 uker som kjærester. Da er det ikke unaturlig eller frekt å gjøre seg tanker om at han hadde en agenda om å komme til Norge🤦♀️ Enig her men han forsto nok ikke hvor mye det krever å flytte til et helt annet land, lære språk, ta utdannelse, kultursjokk og forskjeller. Alle i Norge er ikke rike fordi om mange reiser på ferie til Tyrkia. 5
hufsaaaaa Skrevet 3. oktober 2020 #9736 Skrevet 3. oktober 2020 Ja, ja, ingen tvil om hvem som «vinner» på dette, selv om det forsåvidt bare er tapere i et samlivsbrudd. Har heiet på dem siden starten, og håpet på at H skulle få komme til Norge og få ta del i datterens liv og at de skulle leve som en familie. Men denne utviklingen og offentlige skittentøyvasken her.... Tror nesten ikke hva jeg leser. Skal love at hvem som helst kunne ha sprukket og hatt en utblåsning om man endelig hadde fått kommet til mannen/kona si for så å bli stuet oppe på et lite loft med hybelkjøkken, med meldeplikt for å bevege seg i etasjen under, fordi datter med barn okkuperte hovedetasje. Og så ekstra isolering og hverdager som var helt annerledes pga korona, på toppen av det hele. Beleilig å skylde på at hun tenker på barnas beste nå da. Det er i alle fall en markant endring fra da hun på død og liv skulle gifte seg med en som sønnen ikke hadde møtt en gang. 46
FotbaIlflua Skrevet 3. oktober 2020 #9737 Skrevet 3. oktober 2020 (endret) Det som skurrer her er alle unnskyldningene hennes på hvorfor de ikke søkte om familiegjenforening. Hun skyldte på økonomien, når problemet egentlig var at hun ikke var sikker på om hun ville leve sammen med ham. (Noe som flere her inne plukket opp ganske raskt basert på hennes egen informasjon som hun har lagt ut på blogg og i sosiale medier) Voksne krangler, det er normal og det må barn forholde seg til. Mannen hennes kommer fra en annen kultur, og har dårlig språk. Dårlig språk hindrer god kommunikasjon. Det å ikke forstå språk, normer og kultur samtidig som han kommer fra en mannsdominert kultur kan være vanskelig å håndtere. Kombinert med å være økonomisk avhengig av henne, lite praktiske egenskaper, røykeslutt, graviditet/fødsel/hormoner/ammeproblemer og en kone som behandler ham som et barn skjønner jeg veldig godt at det ble friksjon. Penger, arv osv burde hun ha tenkt på før. Så bastant som hun var på at det hun gjorde var riktig når hun giftet seg og fikk barn med H og nå er det helt motsatt. Hun tenkte ikke på barna den gangen, men nå, når hun ikke er sikker på at hun vil bo med H, da skal barnas beste plutselig være hovedfokus fokus. Jeg er usikker på om Mette skjønner hvordan hun framstår. Hun er 40 år, jeg forventer større grad av refleksjon en det hun viser så langt. Jeg har full forståelse for at hun er i en vanskelig situasjon, men den har hun selv vært med på å skape. Nå må hun stå i den. Endret 3. oktober 2020 av FotbaIlflua 41
Tildittbeste Skrevet 3. oktober 2020 #9738 Skrevet 3. oktober 2020 9 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Det som skurrer her er alle unnskyldningene hennes på hvorfor de ikke søkte om familiegjenforening. Hun skyldte på økonomien, når problemet egentlig var at hun ikke var sikker på om hun ville leve sammen med ham. (Noe som flere her inne plukket opp ganske raskt basert på hennes egen informasjon som hun har lagt ut på blogg og i sosiale medier) Voksne krangler, det er normal og det må barn forholde seg til. Mannen hennes kommer fra en annen kultur, og har dårlig språk. Dårlig språk hindrer god kommunikasjon. Det å ikke forstå språk, normer og kultur samtidig som han kommer fra en mannsdominert kultur kan være vanskelig å håndtere. Kombinert med å være økonomisk avhengig av henne, lite praktiske egenskaper, røykeslutt, graviditet/fødsel/hormoner/ammeproblemer og en kone som behandler ham som et barn skjønner jeg veldig godt at det ble friksjon. Penger, arv osv burde hun ha tenkt på før. Så bastant som hun var på at det hun gjorde var riktig når hun giftet seg og fikk barn med H og nå er det helt motsatt. Hun tenkte ikke på barna den gangen, men nå, når hun ikke er sikker på at hun vil bo med H, da skal barnas beste plutselig være hovedfokus fokus. Jeg er usikker på om Mette skjønner hvordan hun framstår. Hun er 40 år, jeg forventer større grad av refleksjon en det hun viser så langt. Jeg har full forståelse for at hun er i en vanskelig situasjon, men den har hun selv vært med på å skape. Nå må hun stå i den. Ja det henger virkelig ikke på grep. Og det hun nå ramser opp er jo bare bullshit. Dette burde hun tenkt på og gjort noe med når hun skulle gifte seg. Hun mister jo ingenting av hva hun eide før hun giftet seg. Hun vrier og vrenger på alt så folk skal ha sympati og tro og men at dette er helt innafor. Men det er det ikke. Hennes liv kom feil ut fra den dagen alt gikk kast i kast i en meget kort periode. Forlovelse den første uka..bryllup lenge før de egentlig hadde planlagt. Baby in the making og nå før egentlig livet som familie har startet, ser det ut som det ikke kommer til å bli noe av dette drømme forholdet hun har snakket og vist så varmt og meget om 14
Visvas Skrevet 3. oktober 2020 #9739 Skrevet 3. oktober 2020 Hun har vist oss at hun kun står i situasjonen som hun har lyst å stå i og gir HENNE noe. Nå har hun ikke lyst lengere og lager alle slags unnskyldninger som hun var informert om her inne allerede ved giftemål. Jeg har aldri i mitt liv sett et mer egoistisk menneske som bedyrer sin sjarm snillhet om og om igjen. Jeg lærte tidlig i livet at hvis noen forteller deg at de er snille og sjarmerende så er det nettopp det de ikke er. 22
Knope Skrevet 3. oktober 2020 #9740 Skrevet 3. oktober 2020 Det er vel bare noen dager siden hun skrev at hun ønsket seg spons av klær, men ikke var stor nok som blogger. Og vips, der var det noen innlegg som fikk henne opp. 10
Anbefalte innlegg