lilletyrkia Skrevet 2. oktober 2020 #9701 Skrevet 2. oktober 2020 32 minutter siden, Twinkle~ skrev: Men da er hun allerede låst økonomisk fordi hun er ansvarlig for han. Da er det ingen vei tilbake. For å gjøre noe sånt skal man føle seg rimelig trygg på forholdet. Dette med kyllingfileten er sannsynligvis bare toppen av isfjellet. Jeg har selv hatt liknende krangler, som har skjedd pga at vi har vært så grunnleggende uenige og forskjellige og hatt så store problemer at begeret har blitt fullt. Jeg synes folk her inne er fryktelig dømmende. Mener dere virkelig at hun skal garantere økonomisk for en mann hun ikke har lyst til å leve sammen med? Jamen hun var jo rimelig trygg på forholdet er vel derfor de har giftet seg og fått barn ? Og ja jeg mener hun burde få han til Norge, prøve, og hvis det ikke går så kunne han blitt igjen eller valgt selv å reise til Tyrkia. Nå får han ingen valg. 14
baldrian Skrevet 2. oktober 2020 #9702 Skrevet 2. oktober 2020 34 minutter siden, Twinkle~ skrev: Mener dere virkelig at hun skal garantere økonomisk for en mann hun ikke har lyst til å leve sammen med? Jeg mener først og fremst at hun skal vente med å finne ut av hva hun har "lyst til". Jeg legger meg ikke opp i om de skal søke ditt eller datt akkurat nå, jeg synes bare dette er et dårlig tidspunkt for drastiske beslutninger. Men jeg er verken impulsiv eller dramatisk anlagt. 4
Gjest Trude4 Skrevet 2. oktober 2020 #9703 Skrevet 2. oktober 2020 28 minutter siden, lilletyrkia skrev: Jamen hun var jo rimelig trygg på forholdet er vel derfor de har giftet seg og fått barn ? Og ja jeg mener hun burde få han til Norge, prøve, og hvis det ikke går så kunne han blitt igjen eller valgt selv å reise til Tyrkia. Nå får han ingen valg. Så tyrkisk menn kan bare gjøre kjerringa gravid og så er hun pliktig til å ta han inn i landet og hjelpe han til å bo der fast?
MoKath Skrevet 2. oktober 2020 #9704 Skrevet 2. oktober 2020 24 minutter siden, Trude4 said: Så tyrkisk menn kan bare gjøre kjerringa gravid og så er hun pliktig til å ta han inn i landet og hjelpe han til å bo der fast? Nå er ikke dette akkurat en ons da. De forlovet seg og er nå gift, så fikk de barn. Det har gått fort i svingene, men begge har ansvar for å gi datteren den beste oppveksten de kan. 23
Tbag Skrevet 2. oktober 2020 #9705 Skrevet 2. oktober 2020 1 time siden, Twinkle~ skrev: Jeg synes folk her inne er fryktelig dømmende. Mener dere virkelig at hun skal garantere økonomisk for en mann hun ikke har lyst til å leve sammen med? Men å gifte seg og lage barn etter tre minutter gjør det ok? De har ikke hatt hverdag, kun ferie. Jeg vil gå så lang å si at jeg tror ikke de kjenner hverandre spesielt godt, han kan knapt engelsk og deres ståsted i livet er på hver sin halvdel av kloden. Det er klart det legger opp til noe som ikke går som en dans på roser. 24
Gjest spaniasol Skrevet 2. oktober 2020 #9706 Skrevet 2. oktober 2020 Da har jeg fått lest innlegget fra i går. Det ser for meg ut som at dette er begynnelsen på slutten. Når man tillater seg å tenke tanken på skilsmisse er en barriere brutt.
Citha Skrevet 2. oktober 2020 #9707 Skrevet 2. oktober 2020 14 minutter siden, spaniasol said: Da har jeg fått lest innlegget fra i går. Det ser for meg ut som at dette er begynnelsen på slutten. Når man tillater seg å tenke tanken på skilsmisse er en barriere brutt. En ting er jo å tenke på skilsmisse. Når du i tillegg bestemmer deg for å proklamere det til hele landet, så synes jeg det blir veldig, veldig spesielt. Ser Mette skriver i kommentarfeltet at hun vet forskjellen på privat og personlig, men det er slettes ikke det inntrykket jeg sitter igjen med... 28
Surikatt Skrevet 2. oktober 2020 #9708 Skrevet 2. oktober 2020 1 time siden, Trude4 skrev: Så tyrkisk menn kan bare gjøre kjerringa gravid og så er hun pliktig til å ta han inn i landet og hjelpe han til å bo der fast? Det var vel mer hun som var desperat etter å bli gravid. 19
Skrottefar Skrevet 2. oktober 2020 #9709 Skrevet 2. oktober 2020 4 minutter siden, Citha skrev: En ting er jo å tenke på skilsmisse. Når du i tillegg bestemmer deg for å proklamere det til hele landet, så synes jeg det blir veldig, veldig spesielt. Ser Mette skriver i kommentarfeltet at hun vet forskjellen på privat og personlig, men det er slettes ikke det inntrykket jeg sitter igjen med... Ja, det er veldig spesielt, og det er både privat og personlig, men hun følte vel for at dette ville hele Norge vite, vel vitende om at det ble spekulasjoner når hun bare sa A og ville ikke utdype det med å si B. 1 minutt siden, Surikatt skrev: Det var vel mer hun som var desperat etter å bli gravid. Absolutt, for det proklamerte hun ganske så ofte, at det å bli gravid hastet 8
AnAngel Skrevet 2. oktober 2020 #9710 Skrevet 2. oktober 2020 5 minutter siden, Skrottefar skrev: Ja, det er veldig spesielt, og det er både privat og personlig, men hun følte vel for at dette ville hele Norge vite, vel vitende om at det ble spekulasjoner når hun bare sa A og ville ikke utdype det med å si B. Absolutt, for det proklamerte hun ganske så ofte, at det å bli gravid hastet Ja, ikke bare proklamerte hun for alle å lese, hun fjernet like godt beskrivelsen på bloggen om at hun var gift med en yngre tyrkisk mann. Tydeligere signal er det vel ikke så lett å gi ? 10
Naza Skrevet 2. oktober 2020 #9711 Skrevet 2. oktober 2020 Så da var det «lurt av Mette Ask.... igjen!» 6
Visvas Skrevet 2. oktober 2020 #9712 Skrevet 2. oktober 2020 6 minutter siden, AnAngel skrev: Ja, ikke bare proklamerte hun for alle å lese, hun fjernet like godt beskrivelsen på bloggen om at hun var gift med en yngre tyrkisk mann. Tydeligere signal er det vel ikke så lett å gi ? Nei det er så tydelig som det kan få blitt. 3
Frøken_fjong1 Skrevet 2. oktober 2020 #9713 Skrevet 2. oktober 2020 2 minutter siden, Visvas skrev: Nei det er så tydelig som det kan få blitt. Bildet av han er vekke fra headeren også. 🤯 det er ingen tvil. Hun vurderer ikke bare skilsmisse , det blir skilsmisse. Og snart en stepappa i huset. 19
Lunabelle Skrevet 2. oktober 2020 #9714 Skrevet 2. oktober 2020 4 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev: Bildet av han er vekke fra headeren også. 🤯 det er ingen tvil. Hun vurderer ikke bare skilsmisse , det blir skilsmisse. Og snart en stepappa i huset. Eller så gjør hun alt og bruker skitne midler for å vekke nysgjerrigheten til folk, for å klatre på blogglisten. Ingenting forundrer meg lenger... 🤔 9
Orly Skrevet 2. oktober 2020 #9715 Skrevet 2. oktober 2020 4 timer siden, Heartgirl skrev: Det har jeg stor forståelse for, for det å krangle hele tiden må være forferdelig å være i et ekteskap/forhold hvor det er mye krangling. Mette gjør det som er rett for seg selv og sine unger. Ingen har rett til å dømme henne for valget hennes. For et merkelig innlegg, å jo man har rett til å dømme når hun deler det hun gjør 4
Orly Skrevet 2. oktober 2020 #9716 Skrevet 2. oktober 2020 2 timer siden, Trude4 skrev: Så tyrkisk menn kan bare gjøre kjerringa gravid og så er hun pliktig til å ta han inn i landet og hjelpe han til å bo der fast? Så norske kvinner kan bare dra til Tyrkia , bli gravid så droppe mannen når barnet har kommet ? 20
Gjest Trude4 Skrevet 2. oktober 2020 #9717 Skrevet 2. oktober 2020 15 minutter siden, Orly skrev: Så norske kvinner kan bare dra til Tyrkia , bli gravid så droppe mannen når barnet har kommet ? Det skjer da stadig vekk at kvinner går fra mannen etter å ha fått barn. Helt idiotisk at henne må tvinges til å være økonomisk ansvarlig i 3 år fordi hun fikk barn med en tyrkisk mann. Hva om både henne og barnene er skadelidende i det forholdet.
GhostHug Skrevet 2. oktober 2020 #9718 Skrevet 2. oktober 2020 19 minutter siden, Orly skrev: Så norske kvinner kan bare dra til Tyrkia , bli gravid så droppe mannen når barnet har kommet ? Ja. Å gjøre en norsk kvinne gravid bør ikke være noe automatisk statsborgerskap. 3
Gjest Trude4 Skrevet 2. oktober 2020 #9719 Skrevet 2. oktober 2020 23 minutter siden, Orly skrev: Så norske kvinner kan bare dra til Tyrkia , bli gravid så droppe mannen når barnet har kommet ? Alle utlendinger som ville til Norge hadde giftet seg med naive kvinner og jort de gravide. Så var de sikret i 3 år og kunne etter det velge om de ville bo i Norge eller hjemlandet. Høres ut som en super løsning
Skrottefar Skrevet 2. oktober 2020 #9720 Skrevet 2. oktober 2020 1 time siden, Frøken_fjong1 skrev: Og snart en stepappa i huset. Så lenge det varer, helt frem til en kylling er skjært feil eller et egg som ikke er kokt riktig......må skjønne det at det som ikke gjøres riktig i henhold til kontrollfreakens lov kan få konsekvenser 🤣 20
Anbefalte innlegg