Gjest Heartgirl Skrevet 27. april 2020 #8081 Skrevet 27. april 2020 37 minutter siden, Hei2016-2 skrev: Vilka ”vi”? Prata för dig själv, du, så kan andra evt. instämma. Vi som forstår at noen her inne gjør alt for å finne feil å lete etter hos Mette, og som hele tiden finner noe å spekulere i av det Mette foretar seg.
yamask Skrevet 27. april 2020 #8082 Skrevet 27. april 2020 Jeg og @Heartgirl er såpass samstemte når det gjelder denne tråden at når hun skriver «vi» er jeg mest sannsynlig enig 😅 3
Gjest Heartgirl Skrevet 27. april 2020 #8083 Skrevet 27. april 2020 27 minutter siden, Tildittbeste skrev: Mette sier jo selv hun ikke omgås daglig og det har hun jo sagt før også. At hun ønsker å bli flinkere til å besøke sine nærmeste. Hun sa på snappet at H holdt avstand og fulgte helsemyndighetenes regler.
Gjest Heartgirl Skrevet 27. april 2020 #8084 Skrevet 27. april 2020 1 minutt siden, fotballjenta skrev: Jeg og @Heartgirl er såpass samstemte når det gjelder denne tråden at når hun skriver «vi» er jeg mest sannsynlig enig 😅 Igjen takk
Visvas Skrevet 27. april 2020 #8085 Skrevet 27. april 2020 Må være snapper som er slettet for det er ingen snapper i dag som sier at de treffer besteforeldrene Heartgirl? 3
Gjest Heartgirl Skrevet 27. april 2020 #8086 Skrevet 27. april 2020 13 minutter siden, Visvas skrev: Må være snapper som er slettet for det er ingen snapper i dag som sier at de treffer besteforeldrene Heartgirl? Hele diskusjonen om Mette har kontakt med besteforeldrene eller ikke blir ren spekulasjon som jeg ikke orker å være med på å diskutere!. Mette hadde en oppklaringsnap på fredag hvor hun oppklarte en god del rundt karantenen og maling av besteforeldrenes hus. Jeg skrev at jeg personlig kjenner flere som bor i nærheten av sine besteforeldre, tanter eller onkler, og det er naturlig for dem å omgås familiemedlemmer som bor nært. Poenget mitt er at man treffer familiemedlemmer som er friske og ikke i risikosonen. Jeg vil ikke spekulere om Mette treffer sine besteforeldre eller ikke.
Gjest Kritt Skrevet 27. april 2020 #8087 Skrevet 27. april 2020 2 minutter siden, Heartgirl skrev: Hele diskusjonen om Mette har kontakt med besteforeldrene eller ikke blir ren spekulasjon som jeg ikke orker å være med på å diskutere!. Mette hadde en oppklaringsnap på fredag hvor hun oppklarte en god del rundt karantenen og maling av besteforeldrenes hus. Jeg skrev at jeg personlig kjenner flere som bor i nærheten av sine besteforeldre, tanter eller onkler, og det er naturlig for dem å omgås familiemedlemmer som bor nært. Poenget mitt er at man treffer familiemedlemmer som er friske og ikke i risikosonen. Jeg vil ikke spekulere om Mette treffer sine besteforeldre eller ikke. Må si du er ekstremt aktiv til ikke å ville være med å diskutere.
yamask Skrevet 27. april 2020 #8088 Skrevet 27. april 2020 3 minutter siden, Kritt skrev: Må si du er ekstremt aktiv til ikke å ville være med å diskutere. Man blir jo det når man blir tagget i tide og utide 😊 3
Gjest Heartgirl Skrevet 27. april 2020 #8089 Skrevet 27. april 2020 4 minutter siden, Kritt skrev: Må si du er ekstremt aktiv til ikke å ville være med å diskutere. Det er fordi jeg reagerer på hvordan enkelte på tråden holder på å spekulere i alt det Mette foretar seg. Er det ikke det ene så er det det andre. Spekulasjonene skjønner sårer Mette og de rundt henne. Nå er et diskusjonsforum åpent for alle, og alle har vi ytringsfrihet
Klemen10na Skrevet 27. april 2020 #8090 Skrevet 27. april 2020 53 minutter siden, Heartgirl said: Det blir bare spekulasjon å spekulere om dette, og noe vi ikke bør sitte å spekulere om. Det var ikke ment som spekulasjon, men du sa at når man sier man er glad i noen så betyr det at man besøker dem. Jeg mente bare at det ikke nødvendigvis betyr det i denne perioden vi er inne i nå. Jeg bryr meg ikke om han maler huset til bestefaren hennes, ville bare påpeke det med at man kan være glad i noen selv om man ikke besøker de akkurat nå. 7
Jobbermedbarn Skrevet 27. april 2020 #8091 Skrevet 27. april 2020 Jeg ser at jeg ikke hadde lest meg godt nok opp på hva denne karantene kritikken handlet om. Beklager det. Vil ikke fortsette diskusjonen, bare avslutte den for egen del; å male hus når man er i karantene synes jeg er i grenseland til å være innafor! Du skal være mest mulig inne og kun gå korte turer ut. Når det gjelder de som har underliggende sykdommer ville jeg absolutt anbefalt å ikke ha kontakt, men er begge parter friske bryter man jo ikke noen regler. 5
Visvas Skrevet 27. april 2020 #8092 Skrevet 27. april 2020 11 minutter siden, Heartgirl skrev: Det er fordi jeg reagerer på hvordan enkelte på tråden holder på å spekulere i alt det Mette foretar seg. Er det ikke det ene så er det det andre. Spekulasjonene skjønner sårer Mette og de rundt henne. Nå er et diskusjonsforum åpent for alle, og alle har vi ytringsfrihet Nettopp! Det er åpent for alle og det er ingens rett å bestemme når andre ikke skal skrive ect (alt innenfor rimelighetens grenser selvsagt) Slik jeg ser det så spekulerer "vi" alle her inne på et vis fordi vi er forskjellige og tolker forskjellig. Som når du skrev at hun møtte besteforeldrene fordi hun var glade i de feks når faktisk det motsatte var tilfellet. 5
Manannan Skrevet 27. april 2020 #8093 Skrevet 27. april 2020 25 minutter siden, Heartgirl skrev: Hele diskusjonen om Mette har kontakt med besteforeldrene eller ikke blir ren spekulasjon som jeg ikke orker å være med på å diskutere!. Mette hadde en oppklaringsnap på fredag hvor hun oppklarte en god del rundt karantenen og maling av besteforeldrenes hus. Jeg skrev at jeg personlig kjenner flere som bor i nærheten av sine besteforeldre, tanter eller onkler, og det er naturlig for dem å omgås familiemedlemmer som bor nært. Poenget mitt er at man treffer familiemedlemmer som er friske og ikke i risikosonen. Jeg vil ikke spekulere om Mette treffer sine besteforeldre eller ikke. Det var vel du selv som spekulerte i dette først. 11
Gjest Heartgirl Skrevet 27. april 2020 #8094 Skrevet 27. april 2020 3 minutter siden, Visvas skrev: Nettopp! Det er åpent for alle og det er ingens rett å bestemme når andre ikke skal skrive ect (alt innenfor rimelighetens grenser selvsagt) Slik jeg ser det så spekulerer "vi" alle her inne på et vis fordi vi er forskjellige og tolker forskjellig. Som når du skrev at hun møtte besteforeldrene fordi hun var glade i de feks når faktisk det motsatte var tilfellet. Det er mye spekulasjon på tråden. Jeg skrev at jeg kjente flere som bor nært besteforeldre, tanter og onkler, og jeg tenker at det er naturlig for dem å omgås oftere enn om besteforeldre, tanter og onkler bor lengre unna. Det gjelder alle som har familie i nærheten tenker nå jeg, fordi jeg vokste opp på gård med besteforeldre i kårboligen like ved gården hvor vi bodde. Jeg tror jeg besøkte bestemor og bestefar oftere enn mange av mine venner som ikke bodde i nærheten av sine besteforeldre.
Visvas Skrevet 27. april 2020 #8095 Skrevet 27. april 2020 4 minutter siden, Heartgirl skrev: Det er mye spekulasjon på tråden. Jeg skrev at jeg kjente flere som bor nært besteforeldre, tanter og onkler, og jeg tenker at det er naturlig for dem å omgås oftere enn om besteforeldre, tanter og onkler bor lengre unna. Det gjelder alle som har familie i nærheten tenker nå jeg, fordi jeg vokste opp på gård med besteforeldre i kårboligen like ved gården hvor vi bodde. Jeg tror jeg besøkte bestemor og bestefar oftere enn mange av mine venner som ikke bodde i nærheten av sine besteforeldre. Det er et svar et par sider bak i tråden du skriver at Mette omgås besteforeldrene omtrent hver dag. Det er en tolkning som tydeligvis var usann siden Mette selv sier hun ikke gjør det. Altså din tolkning og ikke en sannhet. 12
Zenhouse Skrevet 27. april 2020 #8096 Skrevet 27. april 2020 1 time siden, fotballjenta skrev: Jeg og @Heartgirl er såpass samstemte når det gjelder denne tråden at når hun skriver «vi» er jeg mest sannsynlig enig 😅 Me too 😉 4
Visvas Skrevet 27. april 2020 #8097 Skrevet 27. april 2020 4 timer siden, Heartgirl skrev: Nettopp. Friske husstandmedlemmer til friske mennesker i karantene trenger ikke å være i karantene. Man kan fritt lage seg en privat avtale seg i mellom at to stk. kan ha en privat karantene for å prøve å skåne et familiemedlem mot å bli syk, og da kan partene fritt ombestemme seg hvis de ser at dette ikke er nødvendig. H derimot er i karantene fordi han kom inn i Norge. Han har vel ca. bare en uke igjen før han er ferdig med karantene sin. Det som også ble kritisert var at H hjalp en eldre slektning av Mette med malingsarbeid. Slektningen til Mette er frisk, og de omgås hver eneste dag normalt sett. Det er et familiemedlem som har daglig kontakt med. Noen mente at H brøt karantenen ved å hjelpe til å male. Her. 4
Gjest Heartgirl Skrevet 27. april 2020 #8098 Skrevet 27. april 2020 1 minutt siden, Visvas skrev: Her. Jeg har sagt jeg ordla meg feil!!!!!!!!!!
Visvas Skrevet 27. april 2020 #8099 Skrevet 27. april 2020 27 minutter siden, Heartgirl skrev: Jeg har sagt jeg ordla meg feil!!!!!!!!!! Ja det er jo også en måte å si det på... 19
JaVel Skrevet 27. april 2020 #8100 Skrevet 27. april 2020 2 timer siden, Heartgirl skrev: Jeg har sagt jeg ordla meg feil!!!!!!!!!! Du ordla deg ikke feil, du kom med en påstand som ikke var korrekt. 22
Fremhevede innlegg