Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Gjest Deltapiken
Skrevet
Akkurat nå, fotballjenta skrev:

Ja, der misforstod jeg deg grådig. Beklager det. Men igjen, det blir jo bare spekulasjoner det du skrev. Jeg regner uansett at sykehuset er strengt. 

Det går fint.

Tja det kommer Ann på om de spør om når han kom.

Videoannonse
Annonse
Gjest Heartgirl
Skrevet
Akkurat nå, Deltapiken skrev:

Misforsto du hva jeg mente? Jeg mente ikke at jeg har noe som helst mer rett en verken deg eller andre til å mene noe om dette men det jeg mente var at jeg lurer på siden hun  er usikker på om fødsel er i gang om de da velger å overse at han har noen dager igjen av karantenen. Altså at hun velger å ta han med å ikke nevne at han ikke er ferdig med karantene sin.

men som sagt jeg har ingen rett verken mer eller mindre til å mene noe. Men ikke du heller. 

Det er ingen som har sagt du ikke har rett til å mene noe. Alle sammen har like mye rett, for alle sammen har ytringsfrihet. 

Det som vi reagerte på er at du spekulerer om Mette kommer til å ta med H før karantenen er ferdig. Akkurat det er kun spekulasjoner i håp om å finne på noe å ta Mette på. 

Hva mener du med dette som du skrev i kommentaren din: "men som sagt jeg har ingen rett verken mer eller mindre til å mene noe. Men ikke du heller." 

Jeg forstod ikke det siste. 

Gjest Heartgirl
Skrevet
3 minutter siden, fotballjenta skrev:

Ja, der misforstod jeg deg grådig. Beklager det. Men igjen, det blir jo bare spekulasjoner det du skrev. Jeg regner uansett at sykehuset er strengt. 

Noen sykehus har åpent for ektefeller slik at de kan bli med på fødselen, mens andre igjen har stengt. Nå begynner de fleste sykehus å ha grønn beredskap igjen, og da vil nok fedre få lov til å følge med på fødselen. 

Skrevet
2 hours ago, fotballjenta said:

Mener å huske det ble reagert negativt på at hun valgte å isolere seg og jeg. At det ble altfor voldsomt for sønnen. Damed if you do, damned if you dont. 

Vesentlig forskjell på en som kommer fra utlandet og et barn som fast bytter mellom to hjem da. Det håper jeg de fleste ser forskjellen på. 

• Liker 5
Gjest Heartgirl
Skrevet
1 minutt siden, Klemen10na skrev:

Vesentlig forskjell på en som kommer fra utlandet og et barn som fast bytter mellom to hjem da. Det håper jeg de fleste ser forskjellen på. 

Nå gjelder 2 ukers karantene for både utlendinger som kommer til Norge og Nordmenn som har vært i utlandet. 

Barnet kan være hos mor selv om ektefellen er i karantene. Mange som er er i karantene som har delt omsorg mellom barna sine. 

Skrevet
Just now, Heartgirl said:

Nå gjelder 2 ukers karantene for både utlendinger som kommer til Norge og Nordmenn som har vært i utlandet. 

Barnet kan være hos mor selv om ektefellen er i karantene. Mange som er er i karantene som har delt omsorg mellom barna sine. 

Tror ikke du skjønte hva jeg mente. 
Hadde ikke noe med at han er utlending å gjøre. 
Mente at det ikke er nødvendig med streng karantene for en som bytter fast mellom to hjem som ellers er forsiktig. 

• Liker 1
Gjest Heartgirl
Skrevet
3 minutter siden, Klemen10na skrev:

Tror ikke du skjønte hva jeg mente. 
Hadde ikke noe med at han er utlending å gjøre.Mente at det ikke er nødvendig med streng karantene for en som bytter fast mellom to hjem som ellers er forsiktig. 

Jeg er helt enig med deg :) 

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. 

Sol, admin.

Skrevet

Til dere forbilledlige mennesker her inne; i stedet for å kaste dere over enhver som ytrer seg kritisk her inne - kan dere ikke heller starte noen egne diskusjoner om det dere måtte komme over på bloggen eller andre SoMe som dere syns er tipp topp? 

• Liker 10
Gjest Heartgirl
Skrevet (endret)
12 minutter siden, Manannan skrev:

Til dere forbilledlige mennesker her inne; i stedet for å kaste dere over enhver som ytrer seg kritisk her inne - kan dere ikke heller starte noen egne diskusjoner om det dere måtte komme over på bloggen eller andre SoMe som dere syns er tipp topp? 

Synes ikke det er å kaste seg over noen når noen om og om igjen ikke vil forstå enkle karanteneregler, men ha det til at Mette skal brutt karantenebestemmelsene når helsemyndighetene har klare retningslinjer for hva som man kan foreta seg under en karantene. 

Da må man få si fra synes jeg, for det kalles flisespikeri, og det er ikke å kaste seg over andre. 

Det virker som om noen som ytrer seg gjør alt de kan for å lete etter den minste lille feil hos Mette, og får det til å bli noe stort. Som f.eks at datteren og Mette ble enige seg i mellom å avslutte den frivillige karantenen de hadde når de slett ikke hadde trengt å være i karantene, og at det er "forferdelig" at H hjelper familiemedlem til Mette med malingsarbeid. 

Da foreslår jeg at de som følger Mette på SOME for å ha noe å irritere seg over slutter å følge henne. Ingen tvinger noen av oss til å følge henne. 

Endret av Heartgirl
Skrevet
21 minutter siden, Heartgirl skrev:

Synes ikke det er å kaste seg over noen når noen om og om igjen ikke vil forstå enkle karanteneregler, men ha det til at Mette skal brutt karantenebestemmelsene når helsemyndighetene har klare retningslinjer for hva som man kan foreta seg under en karantene. 

Da må man få si fra synes jeg, for det kalles flisespikeri, og det er ikke å kaste seg over andre. 

Det virker som om noen som ytrer seg gjør alt de kan for å lete etter den minste lille feil hos Mette, og får det til å bli noe stort. Som f.eks at datteren og Mette ble enige seg i mellom å avslutte den frivillige karantenen de hadde når de slett ikke hadde trengt å være i karantene, og at det er "forferdelig" at H hjelper familiemedlem til Mette med malingsarbeid. 

Da foreslår jeg at de som følger Mette på SOME for å ha noe å irritere seg over slutter å følge henne. Ingen tvinger noen av oss til å følge henne. 

Jeg tror de fleste har fått med seg, opp til flere ganger, at du mener dette er «flisespikeri». 

Du kan også velge å ikke følge denne tråden, evt forsøke å skape et mer positivt spinn på den om det er det du ønsker å oppnå. Isf bør du kanskje teste ut en annen taktikk.

• Liker 9
Gjest Heartgirl
Skrevet (endret)
14 minutter siden, Manannan skrev:

Jeg tror de fleste har fått med seg, opp til flere ganger, at du mener dette er «flisespikeri». 

Du kan også velge å ikke følge denne tråden, evt forsøke å skape et mer positivt spinn på den om det er det du ønsker å oppnå. Isf bør du kanskje teste ut en annen taktikk.

"Noen" fortsetter å provosere igjen og igjen, og vil ikke forstå hva flere på tråden har sagt og skrevet i klartekst igjen og igjen i ettermiddag. Til og med lagt ut et skjermbilde hva offentlige helsemyndigheter anbefaler i en karantenetid. Når likevel fortsetter å tanne på det samme om hva Mette visstnok skal ha gjort galt så er det provosering. 

Endret av Heartgirl
Skrevet

Noen må finne seg en hobby 🙊

• Liker 8
Skrevet

Denne corona diskusjon både her og på snap til Mette begynner å bli så trettende at det er mer givende å se på maling tørke.. 

• Liker 24
Skrevet
6 timer siden, fotballjenta skrev:

Jeg kan også være 100% sikker på at jeg tar en riktig avgjørelse for så å etterhvert skjønne at jeg tok feil, og deretter endre på avgjørelsen. Det regner jeg egentlig med alle gjør. 

Jeg skjønner at hun argumenterer i det uendelige når det er folk som sitter og diskuterer absolutt alt hun legger ut, og gjerne på en veldig negativ måte. 

At hun orker dele livet sitt i detalj slik hun gjør kan jeg ikke fatte, men det får være opp til henne. Jeg liker å følge henne fordi jeg anser henne som litt mer «vanlig» enn de vanlige bloggerne, samtidig som hun har valgt en litt «uvanlig» vei til familielivet.

Kanskje jeg syns det er ekstra koselig iom at jeg selv har mann fra utlandet (dog mye nærmere). Jeg heier på Mette og mannen, og syns de er søte sammen. Håper virkelig ekteskapet holder, og at han får oppholdstillatelse og jobb fort :) 

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg får veldig vondt av Mette når jeg leser denne tråden og ser hvor mye kritikk hun får for veldig små ting. Hvem som har bankkort, at mannen får lommepenger, at hun går på McDonald’s etc etc. Ta henne heller på det hun faktisk gjør feil - som spåkoneannonser! Da vil nok kritikken taes bedre imot.

Mette er vel den bloggeren som faktisk har sluttet eksponere barna sine etter ønske fra leserne sine. Barn er (dessverre) en sabla god inntektskilde for bloggere, så at hun faktisk tok det valget syns jeg det står respekt av. Vi får se litt av dem noen ganger, men i motsetning til de fleste mammabloggere vet vi veldig lite om barna. 

Jeg vil også bare si at jeg på ingen måte mener at bloggere ikke skal kritiseres når de gjør noe galt. Jeg har selv vært veldig aktiv i ABD-tråden og litt i SE-tråden. Forskjellen er at de driver med svindel og løgn på et ekstremt høyt nivå. Mette er bare en høygravid nygift helsearbeider. Litt naiv kanskje, men snillere enn de fleste. Og det syns jeg vi skal heie frem :) 

Veldig fint innlegg. Støttes 👍

• Liker 10
Skrevet (endret)
13 timer siden, Heartgirl skrev:

Igjen. Så lenge Mette og datteren ikke er syke er de ikke ikke isolert, og de hadde frivillig karanten som de selv hadde bestemt. 

Frivillig karantene er ikke det samme som karantene som det H har!

Jeg og min familie kan fritt bestemme oss at vi skal ha karantene noe dager for så å åpen opp for det igjen. 

Datteren til Mette er voksen og hun bestemmer selv over sitt liv og sine barn, og ingen kan tvinge datteren til Mette å være i karantene når hun ikke trenger det eller ønsker det. 

De har ikke brutt noe som helst! Høres ut som om du mener Mette har brutt lovbestemt karantene. 

Det er kun H som må være i obligatorisk karantene. 

I løpet av koronaukene har vi alle sammen på en måte vært i karantene. 

Veldig glad for for at du ikke er veileder , lærer og mentor for mine barn.

Endret av Yann
  • Liker 11
Skrevet
11 timer siden, Yann skrev:

Veldig glad for for at du ikke er veileder , lærer og mentor for mine barn.

Lavmål. Det @Heartgirl skrev i kommentaren du siterte er helt korrekt. 

• Liker 9
Gjest Heartgirl
Skrevet
1 time siden, Zenhouse skrev:

Tusen takk for det :)

Skrevet
2 timer siden, Zenhouse skrev:

Helt enig🙏

• Liker 6
Skrevet

Den uskrevne lov som heter "Til barnas beste" trumfer alt som heter Regelverk.  Smittevernlov, frivillig karantene, tvungen karantene, isolasjon.  I Norge har vi en promillegrense på 0,2 når det gjelder vegtrafikkloven.  Noen veldig få i dette landet gambler med denne grense.  Teller timer og forbrenning av alkohol før vi kan sette oss bak rattet.. Heldigvis er det noen veldig få, når vi vet at allerede ved 0,2 promille svekkes reaksjonevnen.. et brøkdel av sekund kan skille mellom liv og død.

Når en person kommer fra et risikoland. Blir pålagt 14 dager karantene.  Er ikke smittet, kan være. Regelverket sier at denne personen kan gå ut en tur.  Gå på butikk eller Apotek. Holde 2 meter avstand til resten av husholdningen.  

To meter avstand  er ikke nærkontakt etter loven.  Kyss kos og klem er det.  Så kan man så klart holde seg til lovens bokstav paragraf 4 fjerde og femte ledd  i Lovdata , forskrift  om endring i karantene / isolasjon som skal lyde.......

Poenget mitt er.. hvorfor gamble med promillegrensen, telle timer.. gi opp etter 5.  Hvorfor gamle med inkubasjonstiden på 14 dager og gi opp etter 8.

• Liker 12
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...