Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Heartgirl skrev:

Igjen. Så lenge Mette og datteren ikke er syke er de ikke ikke isolert, og de hadde frivillig karanten som de selv hadde bestemt. 

Frivillig karantene er ikke det samme som karantene som det H har!

Jeg og min familie kan fritt bestemme oss at vi skal ha karantene noe dager for så å åpen opp for det igjen. 

Datteren til Mette er voksen og hun bestemmer selv over sitt liv og sine barn, og ingen kan tvinge datteren til Mette å være i karantene når hun ikke trenger det eller ønsker det. 

De har ikke brutt noe som helst! Høres ut som om du mener Mette har brutt lovbestemt karantene. 

Det er kun H som må være i obligatorisk karantene. 

I løpet av koronaukene har vi alle sammen på en måte vært i karantene. 

Nå er det Mette som selv har gjort en stor greie av å være i karantene i andreetasjen pga datteren, så da må en regne med reaksjoner når hun plutselig ikke gidder likevel. 

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Gjest Krutt Tønne
Skrevet
1 time siden, JaVel skrev:

Den kretsen man kan omgås mens man er i karantene blir jo bare større og større? 

Er datteren og de to små tvillingene det du definerer som  flere og flere?

Skrevet (endret)
1 time siden, Heartgirl skrev:

Nei! H har hjulpet et nært familiemedlem av Mette å male. Familiemedlemmet bor i nabohuset. Det er familie som de omgås med til daglig.

Vedkommende er frisk selv om vedkommende er over 65 år. 

Det er alltid noen som skal finne småtteri å pirke på som ikke er noe å bry seg om. 

Småtteri? Har du bodd under en stein siste uker?

Endret av Yann
  • Liker 8
Skrevet
20 minutter siden, Heartgirl skrev:

Igjen. Så lenge Mette og datteren ikke er syke er de ikke ikke isolert, og de hadde frivillig karanten som de selv hadde bestemt. 

Frivillig karantene er ikke det samme som karantene som det H har!

Jeg og min familie kan fritt bestemme oss at vi skal ha karantene noe dager for så å åpen opp for det igjen. 

Datteren til Mette er voksen og hun bestemmer selv over sitt liv og sine barn, og ingen kan tvinge datteren til Mette å være i karantene når hun ikke trenger det eller ønsker det. 

De har ikke brutt noe som helst! Høres ut som om du mener Mette har brutt lovbestemt karantene. 

Det er kun H som må være i obligatorisk karantene. 

I løpet av koronaukene har vi alle sammen på en måte vært i karantene. 

Tror du må lese det jeg skriver. 

Og det er faktisk Mette som hele tiden har hatt fokus på at hun vil skåne sitt barn( ref; hente henne hjem, ha sønnen på loftet, få servert mat i trappen, kjøpt inn både ovn, kjøleskap pluss pluss for å leve adskilt de flrste to ukene ) ,  nå når det kom en mulig smittekilde til huset var det plutselig ikke så viktig lengere? 

• Liker 16
Skrevet
36 minutter siden, Heartgirl skrev:

H er ikke syk!!!

Han er kun i karantene og ikke i isolasjon. Er det vanskelig å forstå? 

Les hva det står i det som @Lady T la ut i sitt svar! Der finner du svart på hvitt hva man kan gjøre i karantene! 

Ingen av oss kan gå over det helsemyndighetene har bestemt! 

Det finnes en tråd på KG som handler om korona. Der kan man diskutere slike ting. Den tråden anbefaler jeg på det varmeste å ta en tur innom for å lese. Flotte diskusjoner rundt korona, karantene og isolasjon m.m.

Jeg er fullstendig klar over at han ikke er syk (så vidt noen vet). Men som andre er inne på her, så er det jo MA selv som har vært så på det med karantener og ekstra tiltak når han kom. Det var jo ikke måte på før plutselig det ikke var så hytt lengre.

Og det spritregimet når hun skulle på lønnskontoret med tutorial til oss alle på snap... 

Men nå skal jeg se framover. De skal vel snart på telttur med sønnen nå da som hun lovet. 👍🏻🏕

• Liker 10
Gjest Finlay
Skrevet

Unnskyld meg, men voldsomt som enkelte dramatiserer her inne😂

Vær klar over at en person i karantene både kan gå turer og gjøre nødvendige ærend, som å gå på matbutikk eller apotek - et sted der det normalt ferdes både gamle og syke. Mette og/eller mannen kan altså gå på apoteket hvis det er nødvendig, så hvorfor skal ikke Hüseyin kunne male veggen på nabohuset?!

Det er å holde avstand til andre som er det essensielle her! Går ut fra at de følger de retningslinjene som er gitt fra FHI mht. karantene.Hun var unødig streng de første dagene etter min mening, nå har hun lagt seg på et mer normalt nivå, og det er fullt ut forståelig.

Hjemmeisolering er noe annet, men det gjelder ikke Mette og familien. 

Skrevet

Mener å huske det ble reagert negativt på at hun valgte å isolere seg og jeg. At det ble altfor voldsomt for sønnen. Damed if you do, damned if you dont. 

• Liker 8
Gjest Heartgirl
Skrevet
1 time siden, Finlay skrev:

Unnskyld meg, men voldsomt som enkelte dramatiserer her inne😂

Vær klar over at en person i karantene både kan gå turer og gjøre nødvendige ærend, som å gå på matbutikk eller apotek - et sted der det normalt ferdes både gamle og syke. Mette og/eller mannen kan altså gå på apoteket hvis det er nødvendig, så hvorfor skal ikke Hüseyin kunne male veggen på nabohuset?!

Det er å holde avstand til andre som er det essensielle her! Går ut fra at de følger de retningslinjene som er gitt fra FHI mht. karantene.Hun var unødig streng de første dagene etter min mening, nå har hun lagt seg på et mer normalt nivå, og det er fullt ut forståelig.

Hjemmeisolering er noe annet, men det gjelder ikke Mette og familien. 

Det virker dessverre slik ja.

Noen forstår virkelig ikke at dette er snakk om karantene og ikke isolasjon. De vil ikke forstå, og vrir dette til at Mette gjør noe galt, noe hun ikke har gjort. Jeg kaller det å lete med lupe etter noe å sette fingeren på. 

Ingen av oss vet noe om den som stod bak oss i køen på butikken er i karantene. 

Gjest Heartgirl
Skrevet
10 minutter siden, fotballjenta skrev:

Mener å huske det ble reagert negativt på at hun valgte å isolere seg og jeg. At det ble altfor voldsomt for sønnen. Damed if you do, damned if you dont. 

Ble det? Forbauser meg ikke. 

Gjest Heartgirl
Skrevet
1 time siden, Manannan skrev:

Jeg er fullstendig klar over at han ikke er syk (så vidt noen vet). Men som andre er inne på her, så er det jo MA selv som har vært så på det med karantener og ekstra tiltak når han kom. Det var jo ikke måte på før plutselig det ikke var så hytt lengre.

Og det spritregimet når hun skulle på lønnskontoret med tutorial til oss alle på snap... 

Men nå skal jeg se framover. De skal vel snart på telttur med sønnen nå da som hun lovet. 👍🏻🏕

Det er ikke noe galt at datteren og Mette avslauttet sin frivillige karantene. Jeg tror ikke jeg ville ha pålagt meg selv karantene jeg haller hvis jeg ikke måtte.

Hvis det er noen som kan smittevern må det være Mette som jobber på sykehjem. Godt hun tar forholdsregel med slikt nå som fødselen er nært forestående. Vet at NAV har strenge regler på dette, for jeg kjenner noen som jobber på NAV. 

Blir koselig for dem å dra på telttur da. 

Skrevet
25 minutter siden, fotballjenta skrev:

Og MA forsvarte det med stor overbærenhet og besserwisser-tone. Før det plutselig ikke var så nøye lenger. Kan ikke gi de som kommer med kritikk rett, hun må liksom argumentere i det uendelige til folk ikke gidder kommentere det. Først da finner hun det riktig. Sånn er det med det meste. 

• Liker 10
Gjest Heartgirl
Skrevet
1 minutt siden, Manannan skrev:

Og MA forsvarte det med stor overbærenhet og besserwisser-tone. Før det plutselig ikke var så nøye lenger. Kan ikke gi de som kommer med kritikk rett, hun må liksom argumentere i det uendelige til folk ikke gidder kommentere det. Først da finner hun det riktig. Sånn er det med det meste. 

Jeg forstår Mette godt, for det er fordi at noen her inne stadig leter etter noe å misforstå henne på. Respekter Mettes valg da, selv om du kanskje ikke liker den. 

Gjest Deltapiken
Skrevet

I følge snap var hun litt usikker på om kanskje ting var i gang. Men at hun ikke håpet det fordi da fikk ikke H være med siden det er 4 dager igjen. Har en liten magefølelse av at det kanskje ikke er så nøye for de  altså M og H dersom fødsle er igang. 

Skrevet

Jeg kan også være 100% sikker på at jeg tar en riktig avgjørelse for så å etterhvert skjønne at jeg tok feil, og deretter endre på avgjørelsen. Det regner jeg egentlig med alle gjør. 

52 minutter siden, Manannan skrev:

Jeg skjønner at hun argumenterer i det uendelige når det er folk som sitter og diskuterer absolutt alt hun legger ut, og gjerne på en veldig negativ måte. 

At hun orker dele livet sitt i detalj slik hun gjør kan jeg ikke fatte, men det får være opp til henne. Jeg liker å følge henne fordi jeg anser henne som litt mer «vanlig» enn de vanlige bloggerne, samtidig som hun har valgt en litt «uvanlig» vei til familielivet.

Kanskje jeg syns det er ekstra koselig iom at jeg selv har mann fra utlandet (dog mye nærmere). Jeg heier på Mette og mannen, og syns de er søte sammen. Håper virkelig ekteskapet holder, og at han får oppholdstillatelse og jobb fort :) 

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg får veldig vondt av Mette når jeg leser denne tråden og ser hvor mye kritikk hun får for veldig små ting. Hvem som har bankkort, at mannen får lommepenger, at hun går på McDonald’s etc etc. Ta henne heller på det hun faktisk gjør feil - som spåkoneannonser! Da vil nok kritikken taes bedre imot.

Mette er vel den bloggeren som faktisk har sluttet eksponere barna sine etter ønske fra leserne sine. Barn er (dessverre) en sabla god inntektskilde for bloggere, så at hun faktisk tok det valget syns jeg det står respekt av. Vi får se litt av dem noen ganger, men i motsetning til de fleste mammabloggere vet vi veldig lite om barna. 

Jeg vil også bare si at jeg på ingen måte mener at bloggere ikke skal kritiseres når de gjør noe galt. Jeg har selv vært veldig aktiv i ABD-tråden og litt i SE-tråden. Forskjellen er at de driver med svindel og løgn på et ekstremt høyt nivå. Mette er bare en høygravid nygift helsearbeider. Litt naiv kanskje, men snillere enn de fleste. Og det syns jeg vi skal heie frem :) 

• Liker 16
Gjest Heartgirl
Skrevet
5 minutter siden, fotballjenta skrev:

Jeg kan også være 100% sikker på at jeg tar en riktig avgjørelse for så å etterhvert skjønne at jeg tok feil, og deretter endre på avgjørelsen. Det regner jeg egentlig med alle gjør. 

Jeg skjønner at hun argumenterer i det uendelige når det er folk som sitter og diskuterer absolutt alt hun legger ut, og gjerne på en veldig negativ måte. 

At hun orker dele livet sitt i detalj slik hun gjør kan jeg ikke fatte, men det får være opp til henne. Jeg liker å følge henne fordi jeg anser henne som litt mer «vanlig» enn de vanlige bloggerne, samtidig som hun har valgt en litt «uvanlig» vei til familielivet.

Kanskje jeg syns det er ekstra koselig iom at jeg selv har mann fra utlandet (dog mye nærmere). Jeg heier på Mette og mannen, og syns de er søte sammen. Håper virkelig ekteskapet holder, og at han får oppholdstillatelse og jobb fort :) 

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg får veldig vondt av Mette når jeg leser denne tråden og ser hvor mye kritikk hun får for veldig små ting. Hvem som har bankkort, at mannen får lommepenger, at hun går på McDonald’s etc etc. Ta henne heller på det hun faktisk gjør feil - som spåkoneannonser! Da vil nok kritikken taes bedre imot.

Mette er vel den bloggeren som faktisk har sluttet eksponere barna sine etter ønske fra leserne sine. Barn er (dessverre) en sabla god inntektskilde for bloggere, så at hun faktisk tok det valget syns jeg det står respekt av. Vi får se litt av dem noen ganger, men i motsetning til de fleste mammabloggere vet vi veldig lite om barna. 

Jeg vil også bare si at jeg på ingen måte mener at bloggere ikke skal kritiseres når de gjør noe galt. Jeg har selv vært veldig aktiv i ABD-tråden og litt i SE-tråden. Forskjellen er at de driver med svindel og løgn på et ekstremt høyt nivå. Mette er bare en høygravid nygift helsearbeider. Litt naiv kanskje, men snillere enn de fleste. Og det syns jeg vi skal heie frem :) 

Applaus for kommentaren din :)  Jeg støtter deg i den ❤️ 

I tillegg så blogger Mette om hverdagslige ting som vi normale mennesker lett kjenner oss igjen i. Hun har en jobb ved siden av blogging. 

Gjest Heartgirl
Skrevet
15 minutter siden, Deltapiken skrev:

I følge snap var hun litt usikker på om kanskje ting var i gang. Men at hun ikke håpet det fordi da fikk ikke H være med siden det er 4 dager igjen. Har en liten magefølelse av at det kanskje ikke er så nøye for de  altså M og H dersom fødsle er igang. 

Den magefølelsen blir bare spekulasjon. 

Skrevet (endret)
21 minutter siden, Deltapiken skrev:

Takk for et strålende eksempel på hva jeg mener er feil med tråden. Hvorfor i alle dager skal «magefølelsen» din føle noe som helst angående dette? Og hvorfor brukte de så utrolig mye penger og energi for å få ham til Norge for å være med på fødselen om det «ikke er så nøye?» 

Jeg gir opp.

Takk @Heartgirl for fin kommentar! :) 

Endret av fotballjenta
  • Liker 13
Gjest Deltapiken
Skrevet
3 minutter siden, fotballjenta skrev:

Takk for et strålende eksempel på hva jeg mener er feil med tråden. Hvorfor i alle dager skal «magefølelsen» din føle noe som helst angående dette? Og hvorfor brukte de så utrolig mye penger og energi for å få ham til Norge for å være med på fødselen om det «ikke er så nøye?» 

Jeg gir opp.

Misforsto du hva jeg mente? Jeg mente ikke at jeg har noe som helst mer rett en verken deg eller andre til å mene noe om dette men det jeg mente var at jeg lurer på siden hun  er usikker på om fødsel er i gang om de da velger å overse at han har noen dager igjen av karantenen. Altså at hun velger å ta han med å ikke nevne at han ikke er ferdig med karantene sin.

men som sagt jeg har ingen rett verken mer eller mindre til å mene noe. Men ikke du heller. 

Gjest Heartgirl
Skrevet
7 minutter siden, fotballjenta skrev:

Jeg gir opp.

I like måte. Flott og saklig svar fra deg :) 

Skrevet
2 minutter siden, Deltapiken skrev:

Misforsto du hva jeg mente? Jeg mente ikke at jeg har noe som helst mer rett en verken deg eller andre til å mene noe om dette men det jeg mente var at jeg lurer på siden hun  er usikker på om fødsel er i gang om de da velger å overse at han har noen dager igjen av karantenen. Altså at hun velger å ta han med å ikke nevne at han ikke er ferdig med karantene sin.

men som sagt jeg har ingen rett verken mer eller mindre til å mene noe. Men ikke du heller. 

Ja, der misforstod jeg deg grådig. Beklager det. Men igjen, det blir jo bare spekulasjoner det du skrev. Jeg regner uansett at sykehuset er strengt. 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...