yamask Skrevet 24. april 2020 #7941 Skrevet 24. april 2020 Det er jo ikke så rart at hun velger å forklare seg når dere har brukt to-tre sider på å diskutere dette? Jeg syns Mette virker som en gjennomsnill person, og jeg forstår ikke helt denne tråden, og flisespikkingen. Det virker som mange her tolker alt hun sier i verste mening. Hun gjør sikkert feil innimellom, men jeg syns hun er flink til å korrigere det når hun blir obs på det. Bortsett fra det med spåkone. Det var ganske dumt. Det er hennes liv, hennes ekteskap og hennes blogg. Jeg stoler på at to voksne mennesker i et ekteskap tar riktige beslutninger i sitt eget liv. Om det gjelder giftemål, økonomi, fødsler etc. 15
Minipilla Skrevet 24. april 2020 #7942 Skrevet 24. april 2020 Et godt tips kan være å slutte å fortelle hver minste lille detalj om privatlivet sitt så slipper man å måtte forklare seg i det vide og brede. Helt alvorlig. Dette begynner nesten å bli sykelig. Måtte inn her hvert ledig øyeblikk i løpet av dagen for så å ta bilde av det som legges ut, svare, poste på både snap og Instagram, inn her igjen...repeat. Dag inn og ut. 15
Zenhouse Skrevet 24. april 2020 #7943 Skrevet 24. april 2020 Et godt tips er også å slutte å lese bloggen og følge på snap så slipper man å irritere seg over å få vite hver minste lille detalj om ekteskapet og livet deres 😇 8
lilletyrkia Skrevet 24. april 2020 #7944 Skrevet 24. april 2020 32 minutter siden, Kritt skrev: Ja, lite klokt av henne å skulle forklare uvesentlige ting i detalj. Det er oss helt uvedkommende nøyaktig hvordan de innretter seg med hensyn på betaling og kort. Om lesere misoppfatter ting; so what. Nå sist skriver hun til og med at vi får spørre H om vi fortsatt lurer(!). Ja jeg må nesten sende han en melding. 5
lilletyrkia Skrevet 24. april 2020 #7945 Skrevet 24. april 2020 24 minutter siden, fotballjenta skrev: Det er jo ikke så rart at hun velger å forklare seg når dere har brukt to-tre sider på å diskutere dette? Jeg syns Mette virker som en gjennomsnill person, og jeg forstår ikke helt denne tråden, og flisespikkingen. Det virker som mange her tolker alt hun sier i verste mening. Hun gjør sikkert feil innimellom, men jeg syns hun er flink til å korrigere det når hun blir obs på det. Bortsett fra det med spåkone. Det var ganske dumt. Det er hennes liv, hennes ekteskap og hennes blogg. Jeg stoler på at to voksne mennesker i et ekteskap tar riktige beslutninger i sitt eget liv. Om det gjelder giftemål, økonomi, fødsler etc. Hun virker absolutt som en snill person, en god mamma, flink til å stå på i jobben sin. Jeg ønsker ikke henne noe vondt. Men hun velger å fortelle om økonomi, hvor mye ting koster, hvem som betalte hva, da er det ikke så rart folk diskuterer litt rundt det. Så endrer hun på det hun har sagt, eller kommer med lange forklaringer og misforstår det vi diskuterer. Selv om ting diskuteres her, så trenger vi ikke en forklaring ment til barn på Snap. Ja vi kan slutte å lese bloggen. Men da mister hun og mange lesere 7
Gjest Heartgirl Skrevet 24. april 2020 #7946 Skrevet 24. april 2020 27 minutter siden, fotballjenta skrev: Det er jo ikke så rart at hun velger å forklare seg når dere har brukt to-tre sider på å diskutere dette? Jeg syns Mette virker som en gjennomsnill person, og jeg forstår ikke helt denne tråden, og flisespikkingen. Det virker som mange her tolker alt hun sier i verste mening. Hun gjør sikkert feil innimellom, men jeg syns hun er flink til å korrigere det når hun blir obs på det. Bortsett fra det med spåkone. Det var ganske dumt. Det er hennes liv, hennes ekteskap og hennes blogg. Jeg stoler på at to voksne mennesker i et ekteskap tar riktige beslutninger i sitt eget liv. Om det gjelder giftemål, økonomi, fødsler etc. Jeg kunne ikke være mer enig! Synes Mette er en jordnær, ærlig, oppegående og positiv blogger som faktisk har kontakt med følgerne sine. Mette har en blogg som man kjenner seg igjen. Et helt vanlig Norsk dame med jobb, familie og barn. Du har helt rett at det er hennes liv, hennes ekteskap og hennes blogg. Den unnskyldningen om at når hun selv har valgt å være en blogger i offentlighetens søkelys må hun tåle kritikk trenger ingen å trekke frem. Det er den dummeste unnskyldningen å si bare for å fortsette å finne noe negativt å si om henne. Alle gjør feil! Ingen er perfekte! Et godt tips. Det er valgfritt å følge henne (og andre bloggere). I hjørnet på skjermen finnes det en x-knapp. Den går det an å klikke på, så kommer man ut fra bloggen. Det går også an å avfølge. Da slipper man å lete etter noe å kritisere henne for, og man slipper å finne noe man irriterer seg over som f.eks at hårstrået ligger feil. Grip dagen ❤️ Spre kjærlighet ❤️
Visvas Skrevet 24. april 2020 #7947 Skrevet 24. april 2020 På lik linje som at det er enkelt å trykke seg ut herifra for å slippe å irritere seg over oss fæle 😊 15
Yann Skrevet 24. april 2020 #7948 Skrevet 24. april 2020 3 minutter siden, Heartgirl skrev: Jeg kunne ikke være mer enig! Synes Mette er en jordnær, ærlig, oppegående og positiv blogger som faktisk har kontakt med følgerne sine. Mette har en blogg som man kjenner seg igjen. Et helt vanlig Norsk dame med jobb, familie og barn. Du har helt rett at det er hennes liv, hennes ekteskap og hennes blogg. Den unnskyldningen om at når hun selv har valgt å være en blogger i offentlighetens søkelys må hun tåle kritikk trenger ingen å trekke frem. Det er den dummeste unnskyldningen å si bare for å fortsette å finne noe negativt å si om henne. Alle gjør feil! Ingen er perfekte! Et godt tips. Det er valgfritt å følge henne (og andre bloggere). I hjørnet på skjermen finnes det en x-knapp. Den går det an å klikke på, så kommer man ut fra bloggen. Det går også an å avfølge. Da slipper man å lete etter noe å kritisere henne for, og man slipper å finne noe man irriterer seg over som f.eks at hårstrået ligger feil. Grip dagen ❤️ Spre kjærlighet ❤️ Det har du helt rett i, grip dagen, spre kjærligheten. Det aller viktigste vi kan gjøre i den krisen verden er i, er å ikke spre det dødelige virus. Hvem som drar visakortet, er fullstendig uviktig. Det som er totalt uforståelig er at hun har gitt opp karantenen etter bare en uke. Hun hadde lagt opp til en tilnærmet total isolasjon sammen med sin mann i loftsetasjen i 14 dager. Begrunnet med at datter er i risikogruppen. Hun valgte selv og isolere seg sammen med sin mann. Har hatt intim nærkontakt fra ankomst, og dermed ha samme karantene regler som sin mann.. Etter en uke ga hun opp karantenen, og fikk en god klem av datter. Alle gjør feil sier du... og det er rett. Det er bare det at denne feilen kan ikke reverseres, og kan få fatale følger. I skrivende stund er Tyrkia det landet i verden hvor smitten har en eksplosiv økning de siste to uker. 11
Anonym2887 Skrevet 24. april 2020 #7949 Skrevet 24. april 2020 Jeg kjenner ikke mette, men har valgt og følge henne for hun virker som en nydelig dame, bein i nesa og står for det hun sier og er ikke redd for hva folk tenker og mener om henne. Hva hun gjør med livet sitt, barna sine og mannen sin er det hun deler i sosiale medier, hvis dere hatere ikke har noe annet og gjøre enn og følge henne for og finne dere dagens fiks for muligheten til og slenge ditt, så bør dere kanskje vurdere gå og skaffe dere hjelp. Er vi ikke oppi nok dritt for tiden, har ikke hun nok og stri med med tanke på fødsel oppi en så fæl tid vi er i, at mannen hennes må reise hjem igjen og hun blir sittende uviten om når han får komme hjem til kone, barn og bonusbarn og bonusbarnebarn. Har dere det så fælt med dere selv at dere må vie livet deres på og sitte og rakke ned på andre til en hver tid, ta dere sammen. Hvis alt hun gjør er så gale, har dere tenkt på hva i alle dager dere holder på med, det er 10 ganger verre og drive som anonyme nett troll. Ta og fei for egen dritt før dere prøver feie for andres. 10
Manannan Skrevet 24. april 2020 #7950 Skrevet 24. april 2020 En av grunnene til at MA er så ivrig mtp å dele kritikk fra KG og blafre med øyevippene er nok at hun på den måten kan sette leserne opp mot hverandre og nøre opp under debatten her og andre steder. Det skaper blest rundt bisnissen hennes . Slik kan hun holde liv i en blogg som omhandler en hverdag der det egentlig ikke skjer stort, med unntak av de komplikasjonene hun selv har invitert inn med å gifte seg med en fra et land utenfor Schengen etter fem minutter og bli gravid etter ti. Trenger ikke legge all verden med arbeid eller kvalitet i innleggene, med formelen hun har funnet går det av seg selv. Egentlig burde man jo la være å engasjere seg og holde liv i dette styret. Men det har en slags attraksjon som jeg bare kan sammenligne med et togkrasj eller kanskje Ricki Lake sitt talkshow fra min ungdom. 11
Gjest Heartgirl Skrevet 24. april 2020 #7951 Skrevet 24. april 2020 44 minutter siden, Yann skrev: Det som er totalt uforståelig er at hun har gitt opp karantenen etter bare en uke. Hun hadde lagt opp til en tilnærmet total isolasjon sammen med sin mann i loftsetasjen i 14 dager. Begrunnet med at datter er i risikogruppen. Hun valgte selv og isolere seg sammen med sin mann. Har hatt intim nærkontakt fra ankomst, og dermed ha samme karantene regler som sin mann.. Etter en uke ga hun opp karantenen, og fikk en god klem av datter. Alle gjør feil sier du... og det er rett. Det er bare det at denne feilen kan ikke reverseres, og kan få fatale følger. I skrivende stund er Tyrkia det landet i verden hvor smitten har en eksplosiv økning de siste to uker. Den kritikken mener jeg er også uviktig, fordi det var datteren sitt valg som voksen å avbryte karantenen. Jeg vet ikke om du så snappene som Mette la ut hvor hun forklarte alt sammen. Som Mette klart sa på videoen i går er datteren hennes voksen nok til å ta egne valg over sin egen helse. H er fremdeles i karantene. Selv om han er i karantene trenger ikke resten av husstanden å være i karantene.
Gjest Kritt Skrevet 24. april 2020 #7952 Skrevet 24. april 2020 34 minutter siden, Anonym2887 skrev: Jeg kjenner ikke mette, men har valgt og følge henne for hun virker som en nydelig dame, bein i nesa og står for det hun sier og er ikke redd for hva folk tenker og mener om henne. Hva hun gjør med livet sitt, barna sine og mannen sin er det hun deler i sosiale medier, hvis dere hatere ikke har noe annet og gjøre enn og følge henne for og finne dere dagens fiks for muligheten til og slenge ditt, så bør dere kanskje vurdere gå og skaffe dere hjelp. Er vi ikke oppi nok dritt for tiden, har ikke hun nok og stri med med tanke på fødsel oppi en så fæl tid vi er i, at mannen hennes må reise hjem igjen og hun blir sittende uviten om når han får komme hjem til kone, barn og bonusbarn og bonusbarnebarn. Har dere det så fælt med dere selv at dere må vie livet deres på og sitte og rakke ned på andre til en hver tid, ta dere sammen. Hvis alt hun gjør er så gale, har dere tenkt på hva i alle dager dere holder på med, det er 10 ganger verre og drive som anonyme nett troll. Ta og fei for egen dritt før dere prøver feie for andres. 18 minutter siden, Anonym2887 skrev: Jeg vier ikke livet mitt på og slenge ut negative ting om folk jeg ikke kjenner. Ja, det var rette ræva som feis, som man sier 🤣
Yann Skrevet 24. april 2020 #7954 Skrevet 24. april 2020 (endret) 14 minutter siden, Heartgirl skrev: Den kritikken mener jeg er også uviktig, fordi det var datteren sitt valg som voksen å avbryte karantenen. Jeg vet ikke om du så snappene som Mette la ut hvor hun forklarte alt sammen. Som Mette klart sa på videoen i går er datteren hennes voksen nok til å ta egne valg over sin egen helse. H er fremdeles i karantene. Selv om han er i karantene trenger ikke resten av husstanden å være i karantene. Som mor burde hun selvfølgelig overstyre dette svært uansvarlige valget. En som har hatt nærkontakt med en person som kommer fra utlandet bør i aller høyeste grad følge helseråd og holde 2 meter avstand fra resten av personer i husstanden. Mette gikk enda lenger første uken, uken nærmest isolerte seg, som den hensynsfulle moren hun var. Skjønner at de forskjellige karanteneregler kan være vanskelig å skjønne, for enkelte. Endret 24. april 2020 av Yann 6
Gjest Heartgirl Skrevet 24. april 2020 #7955 Skrevet 24. april 2020 Akkurat nå, Yann skrev: Som mor burde hun selvfølgelig overstyre dette svært uansvarlige valget. valget. En som har hatt nærkontakt med en person som kommer fra utlandet bør i aller høyeste grad følge helseråd og holde 2 meter avstand fra resten av personer i husstanden. Mette gikk enda lenger første uken, uken nærmest isolerte seg, som den hensynsfulle moren hun var. Skjønner at de forskjellige karanteneregler kan være vanskelig å skjønne, for enkelte. Det er jeg totalt uenig i. Ikke når datteren er over 20 år. Da kan man ta egne valg.
Pås Skrevet 24. april 2020 #7956 Skrevet 24. april 2020 (endret) Svar til slettet sitat er fjernet. Sol, admin. Jeg er blant dem som synes Mette virker som en koselig dame, har faktisk veldig sansen for henne! Men, det betyr ikke at jeg mener at hun aldri tar feil! Dette karantenerotet synes jeg f.eks. virker veldig merkelig, spesielt når hun jobber innen helsesektoren selv! Når mannen kommer reisen fra Tyrkia burde både hun, datteren (som kanskje og kanskje ikke er i risikogruppen) holdt mye mer avstand enn de gjør! Endret 24. april 2020 av Sol Rampelyset 6
Yann Skrevet 24. april 2020 #7957 Skrevet 24. april 2020 4 minutter siden, Heartgirl skrev: Det er jeg totalt uenig i. Ikke når datteren er over 20 år. Da kan man ta egne valg. Grunnen til at Norge, enn så lenge, har kontroll på den dødelige pandemi er fordi vi aller fleste tar det på alvor. Da må vi av og til ta valg og rettlede for andre som ikke skjønner alvoret, uansett alder. 12
Gjest Heartgirl Skrevet 24. april 2020 #7958 Skrevet 24. april 2020 (endret) 6 minutter siden, Pås skrev: Mye å komme med jeg! Jeg er blant dem som synes Mette virker som en koselig dame, har faktisk veldig sansen for henne! Men, det betyr ikke at jeg mener at hun aldri tar feil! Dette karantenerotet synes jeg f.eks. virker veldig merkelig, spesielt når hun jobber innen helsesektoren selv! Når mannen kommer reisen fra Tyrkia burde både hun, datteren (som kanskje og kanskje ikke er i risikogruppen) holdt mye mer avstand enn de gjør! Det har du, og det har jeg sett Jeg er uenig i kritikken om karantenevalget siden datteren er voksen nok til å bestemme over livet sitt. En venninne av meg var i USA, og hun kom hjem i mars. Hun måtte rett i karantene i 2 uker da hun kom hjem. Det var bare hun i familien som var i karantene. Resten av familien var ikke i karantene. Det blir det samme som H. Han er to uker i karantene, men resten av familien trenger ikke være i karantene. Endret 24. april 2020 av Heartgirl
Yann Skrevet 24. april 2020 #7959 Skrevet 24. april 2020 5 minutter siden, Heartgirl skrev: Det har du, og det har jeg sett Jeg er uenig i kritikken om karantenevalget siden datteren er voksen nok til å bestemme over livet sitt. En venninne av meg var i USA, og hun kom hjem i mars. Hun måtte rett i karantene i 2 uker da hun kom hjem. Det var bare hun i familien som var i karantene. Resten av familien var ikke i karantene. Det blir det samme som H. Han er to uker i karantene, men resten av familien trenger ikke være i karantene. Tror du velger å misforstå fordi du liker å kverulere. Mette har hatt intim nærkontakt med en som kommer fra utlandet fra dag 1. Derfor skal hun også være i pliktkarantene. Hun brøt denne karantenen og har utsatt sin datter og barnebarn for smitte. 8
Gjest Kritt Skrevet 24. april 2020 #7960 Skrevet 24. april 2020 (endret) 7 minutter siden, Yann skrev: Tror du velger å misforstå fordi du liker å kverulere. Mette har hatt intim nærkontakt med en som kommer fra utlandet fra dag 1. Derfor skal hun også være i pliktkarantene. Hun brøt denne karantenen og har utsatt sin datter og barnebarn for smitte. Dette er ikke helt riktig. Man må ikke være i karantene for å ha hatt nærkontakt med noen som kommer fra utlandet, derimot skal man i karantene om man har hatt nærkontakt med noen som har fått påvist smitte. Det gjelder ikke H. https://helsenorge.no/koronavirus/karantene-og-isolasjon Endret 24. april 2020 av Kritt
Fremhevede innlegg