Tildittbeste Skrevet 24. april 2020 #7921 Skrevet 24. april 2020 Etter en vinter uten jobb og spart penger til søknad. Har han sikkert ikke så mye ekstra. Da kunne det vell vært godt å bare hatt litt penger i lomma om han fikk lyst å kjøpe seg noe den dagen har er ferdig med karantene uten å måtte spørre sin kone...Kan du kjøpe denne til meg? Jeg hadde tenkt det og har også gjort det slik i mitt forhold. Du føler deg litt mer selvstendig med noe i lomma. Penger er makt det har vi vell alle hørt 🤷♀️ 4
Visvas Skrevet 24. april 2020 #7922 Skrevet 24. april 2020 16 minutter siden, lilletyrkia skrev: Haha det var ikke det som var galt. Det folk reagerte på var at hun skreiv at han betalte for alt da hun var der. ( ja med hennes bankkort ) 😆 Litt forskjell ja 😅 1
Lady T Skrevet 24. april 2020 #7923 Skrevet 24. april 2020 24 minutter siden, lilletyrkia skrev: Haha det var ikke det som var galt. Det folk reagerte på var at hun skreiv at han betalte for alt da hun var der. ( ja med hennes bankkort ) 😆 Det var jo ikke det hun skrev. 5
skruf Skrevet 24. april 2020 #7924 Skrevet 24. april 2020 Det må føles kjipt å gå å be kona om penger når karantenetiden er over og han har lyst å kjøpe seg noe. Blir litt som husmødre på 50-tallet som måtte be mannen sin om penger når de måtte ha ny strømpebukse liksom. Moren min var hjemmeværende husmor da jeg ble født på slutten av 70-tallet, og hun har sagt at hun hatet å måtte spørre far min om hver ei krone til personlig forbruk. Derfor fikk hun trumfet igjennom ansettelse av husmorvikar hjemme hos oss (var ikke så vanlig med barnehage da) sånn at hun kunne begynne å jobbe igjen og tjene egne penger. Hadde jeg vært Mette så ville jeg vurdert å opprette en felleskonto der begge setter inn penger på og har hvert sitt bankkort tilknyttet kontoen. Dette blir ikke det samme som å ha felles økonomi, de har bare en felles brukskonto. Mette kan likevel ha egen lønnskonto som lønna går inn på og som regninger trekkes fra. Det er fort og enkelt gjort i nettbanken; oppretter bare en ny konto og bestiller to kort. Kontoen står i Mette sitt navn og da vil det ikke få følger for H mtp familiegjenforening når de skal søke om det. Pr nå så tjener ikke mannen noe, men hvis han har noe på en sparekonto så kan han sette over litt penger på felleskontoen sånn at han føler han bidrar også. På sikt så vil han tjene penger som kan gå inn på den kontoen. Og hvis bestefaren til Mette ønsker å betale H for malejobben så kan han sette inn penger til Mette sin konto som igjen kan føre over betalingen til felleskontoen. Tror det ville føltes mye bedre for H å få betalt på den måten og dermed kan han kjøpe og betale for sin egen fiskestang mot at Mette gir han ei fiskestang i belønning for vel utført malejobb. Denne kontoen kan også H bruke av når han er i Tyrkia hvis han ikke får jobb som kelner i sommer pga corona, så slipper Mette å sende han penger. Hun har tidligere skrevet at hun ikke sender penger til H og svigerforeldre, men nå og tiden som kommer er unntakstilstand pga coronapandemien så jeg synes ikke det er feil om Mette velger å hjelpe sine kjære økonomisk. Det er sikkert ikke mange kroner det er snakk om heller, kan ikke se for meg at det er høyt pengeforbruk i landsbyen til H. De bor jo på en gård der de dyrker det meste selv, i tillegg har de vel sauer eller geiter (husker ikke helt) som kan slaktes eller selges. Og H er en ivrig fisker som sørger for fisk på middagsbordet. Generelt så vil det nok føles nedverdigende å måtte be om penger til alt man har behov for eller ønsker seg, særlig når man er et voksent menneske. Jeg ville hatt store problemer med å be mannen min om penger hver gang jeg har lyst på noen nye klær, nye bøker, hudpleieprodukter, en sjokolade... det hadde gått på stoltheten løs. Tyrkere er jo et stolt folkeslag, og kan tenke meg at det er ikke noe særlig for H sin mannlige stolthet at kona kjøper klær, all mat og andre ting han trenger. 9
Visvas Skrevet 24. april 2020 #7925 Skrevet 24. april 2020 Lady T Hun har skrevet/ sagt det på snap mener jeg. At han betalte alt, senere kom det fram at det var med hennes kort. 6
Oppland Skrevet 24. april 2020 #7926 Skrevet 24. april 2020 Har han egentlig noen jobb å gå tilbake til nå i disse Corona tider? Han som er sesongarbeider i turistnæringen er jo avhengig av turister skal han i det hele tatt få en inntekt. Jeg tenker kanskje han må spørre M om penger for i det hele tatt ha noe i tiden framover også. 5
lilletyrkia Skrevet 24. april 2020 #7927 Skrevet 24. april 2020 49 minutter siden, Lady T skrev: Det var jo ikke det hun skrev. Står det ikke der at han betaler for "alt" ? Det var det som ble diskutert her. Ikke at det var galt at han gikk rundt med kortet. Jeg har latt min mann betale med mitt kort flere ganger jeg. Ingenting galt med det, da jeg syns det er naturlig å dele penger med den jeg er gift med.
lilletyrkia Skrevet 24. april 2020 #7928 Skrevet 24. april 2020 20 minutter siden, Oppland skrev: Har han egentlig noen jobb å gå tilbake til nå i disse Corona tider? Han som er sesongarbeider i turistnæringen er jo avhengig av turister skal han i det hele tatt få en inntekt. Jeg tenker kanskje han må spørre M om penger for i det hele tatt ha noe i tiden framover også. Veldig usikkert med sesongen fremover så det blir knapt med penger. Men han bor jo gratis hos foreldrene og de har jo pensjon så de klarer seg nok med det nå. Uansett så er det jo naturlig å dele litt med mannen sin om det trengs.
Lady T Skrevet 24. april 2020 #7929 Skrevet 24. april 2020 14 minutter siden, lilletyrkia skrev: Står det ikke der at han betaler for "alt" ? Det var det som ble diskutert her. Ikke at det var galt at han gikk rundt med kortet. Jeg har latt min mann betale med mitt kort flere ganger jeg. Ingenting galt med det, da jeg syns det er naturlig å dele penger med den jeg er gift med. Hun skriver ikke at «han betaler alt - med hennes kort«, slik du skrev 2
lilletyrkia Skrevet 24. april 2020 #7930 Skrevet 24. april 2020 2 minutter siden, Lady T skrev: Hun skriver ikke at «han betaler alt - med hennes kort«, slik du skrev Men det var det som ble diskutert her og reagert på. Er det jeg snakker om. Ikke at han hadde kortet.
Visvas Skrevet 24. april 2020 #7931 Skrevet 24. april 2020 (endret) Hun har skrevet/sagt at hun ga han kortet sitt slik at han ikke skulle føle seg dum når hun dro fram kortet sitt og betalte for dem. Noe i den duren. Men det spiller jo ingen rolle. Nå blir det sikkert storforklaring på snap og at vi har hengt oss helt opp i dette kortet når det er hun selv som har styrt med dette kortet og overforklart flere ganger. Økonomien deres burde jo ikke være et tema for oss engang og hvis hun stoler på han slik hun sier hun gjør så forstår jeg ikke dette stresset med å forklare dette med kort og penger "hele tiden". Endret 24. april 2020 av Visvas 11
lilletyrkia Skrevet 24. april 2020 #7933 Skrevet 24. april 2020 2 minutter siden, Pollen skrev: Der var forklaringa på plass😂 Jo mer forklaring jo teitere blir det. Du trenger ikke forklare Mette. Det er naturlig å dele når man er gift. Alle vet det. Men det er denne overforklaringen hele tiden. Det er ikke naturlig for meg å si at jeg ikke har lommer så mannen min bærer kortet mitt. Hvorfor nevne det i det hele tatt. Ingen har noe med det, og det trengs ikke forklaring på hva ting koster, hvem som har betalt hva. 15
Visvas Skrevet 24. april 2020 #7934 Skrevet 24. april 2020 Disse forklaringene minner meg veldig om dekkhistoriene bare bestevenninna mi og jeg trodde på når vi skulle snike oss unna ting vi hadde gjort i fjortistiden. Det er så mye bedre uten disse overforklaringene. 15
Hei2016-2 Skrevet 24. april 2020 #7935 Skrevet 24. april 2020 Hon orkar med att (bort)förklara och försvara allt som kommer fram här, men drar sig ur sin egen upprättade FB-grupp om ABiP. Jag hade nog använd min energi lite annorlunda var jag henne. Om hon gång på gång upplevt sig missuppfattat, vad med att ordlägga sig rätt från början? Hon skrev att hon fick ge ifrån sig sitt visa-kort till sin man då hon landade i Turkiet. Sen skrev hon att han syntes det var pinsamt att hon skulle betala, sen var hon rädd för att tappa det och sååå hade hon inga fickor att lägga sitt kort i och orkade iaf. inte hålla i det... Varför nämna det från början kan man undra sig? Vem bryr sig om hon själv inte tar upp det? 12
CMarie Skrevet 24. april 2020 #7936 Skrevet 24. april 2020 19 minutter siden, Pollen skrev: Der var forklaringa på plass😂 På snap eller blogg?
Pollen Skrevet 24. april 2020 #7937 Skrevet 24. april 2020 Hun sitter inne her konstant tydeligvis. På tide å få ut babyen så hun får andre ting å bruke tiden sin på. Veldig merkelig å ha så trang til å måtte forklare alt hele tiden. Da bør hun kanskje bruke litt lenger tid på blogginnleggene sine og ikke være så omstendig. Alle detaljer må ikke være med, da blir det fort misforståelser. 13
Pollen Skrevet 24. april 2020 #7938 Skrevet 24. april 2020 1 minutt siden, CMarie skrev: På snap eller blogg? Snap
Gjest Kritt Skrevet 24. april 2020 #7939 Skrevet 24. april 2020 16 minutter siden, lilletyrkia skrev: Jo mer forklaring jo teitere blir det. Du trenger ikke forklare Mette. Det er naturlig å dele når man er gift. Alle vet det. Men det er denne overforklaringen hele tiden. Det er ikke naturlig for meg å si at jeg ikke har lommer så mannen min bærer kortet mitt. Hvorfor nevne det i det hele tatt. Ingen har noe med det, og det trengs ikke forklaring på hva ting koster, hvem som har betalt hva. Ja, lite klokt av henne å skulle forklare uvesentlige ting i detalj. Det er oss helt uvedkommende nøyaktig hvordan de innretter seg med hensyn på betaling og kort. Om lesere misoppfatter ting; so what. Nå sist skriver hun til og med at vi får spørre H om vi fortsatt lurer(!).
CMarie Skrevet 24. april 2020 #7940 Skrevet 24. april 2020 (endret) 5 minutter siden, Pollen skrev: Snap Takk Det blir litt vanskelig å lese bloggen når så mye vedr innleggene skjer på snap. Jeg bruker ikke snap. Endret 24. april 2020 av CMarie 4
Fremhevede innlegg