Manannan Skrevet 23. april 2020 #7881 Skrevet 23. april 2020 (endret) 7 timer siden, Surikatt skrev: Ja, de klarte jo ikke en gang å holde karantenetiden. Hele opplegget er jo bare tull. Den eneste i huset som skal ha karantene etter FHI er jo H, kan omgås de andre i huset som ikke er i karantene. Allikevel har MA ifølge seg selv vært i hhv hjemmekarantene siden dette startet, hatt karantene på loftet med sønnen, karantene på loftet med H og avslutter siste blogginnlegg med at hele huset nå er i karantene. Svarer riktignok i kommentarfeltet at A ikke er i karantene - hvorfor skriver hun det i innlegget da... Hun burde slutte å misbruke dette ordet - hun som er helsepersonell og greier. Endret 23. april 2020 av Manannan 17
Manannan Skrevet 23. april 2020 #7882 Skrevet 23. april 2020 33 minutter siden, Manannan skrev: Hele opplegget er jo bare tull. Den eneste i huset som skal ha karantene etter FHI er jo H, kan omgås de andre i huset som ikke er i karantene. Allikevel har MA ifølge seg selv vært i hhv hjemmekarantene siden dette startet, hatt karantene på loftet med sønnen, karantene på loftet med H og avslutter siste blogginnlegg med at hele huset nå er i karantene. Svarer riktignok i kommentarfeltet at A ikke er i karantene - hvorfor skriver hun det i innlegget da... Hun burde slutte å misbruke dette ordet - hun som er helsepersonell og greier. Ref MA sitt svar på denne på snap som kom ganske umiddelbart etter at jeg postet; joda, man kan være føre var og ta visse forhåndsregler selv om man ikke er i karantene. Men dette er ikke en tid der helsepersonell bør legge opp til forvirring rundt de sentrale begrepene for tiltak for å redusere smitte. Og jeg ser jo på click-bait overskriften på innlegget fra i går samt hvor raskt MA legger opp til «svar» på snap at tom dette skal brukes for å maksimere klikk/engasjement rundt bloggen 👎🏻 6
Minipilla Skrevet 23. april 2020 #7883 Skrevet 23. april 2020 Hun har virkelig utspilt sin rolle i forhold til karantene. Det er jo det eneste det har gått i den siste måneden halvannen. Slitsomt må det være. 7
Visvas Skrevet 23. april 2020 #7884 Skrevet 23. april 2020 Er ikke A i karantene? Trodde alt dette hun har styrt med de siste ukene var pga A? Hvorfor i all verden skal alle skåne A med å "isolere seg" om ikke A ikke er i karantene. Er helt forvirra her jeg. ...så jo også hun skrev tidligere at hun tenkte hente H i Sverige på en tid helsepersonell ikke fikk forlate Norge. Det er tydeligvis spesielle regler for de i huset hos M. 7
JaVel Skrevet 23. april 2020 #7885 Skrevet 23. april 2020 7 minutter siden, Visvas skrev: Er ikke A i karantene? Trodde alt dette hun har styrt med de siste ukene var pga A? Hvorfor i all verden skal alle skåne A med å "isolere seg" om ikke A ikke er i karantene. Er helt forvirra her jeg. ...så jo også hun skrev tidligere at hun tenkte hente H i Sverige på en tid helsepersonell ikke fikk forlate Norge. Det er tydeligvis spesielle regler for de i huset hos M. Hvis datteren nå omgås H, så må jo hun også gå i karantene. 4
Gjest Deltapiken Skrevet 23. april 2020 #7886 Skrevet 23. april 2020 Ja A og tvillingene må det, fordi de er i samme hus. Men men det er egne regler hos de, som jeg ikke forstår. Mer strenge regler enn andre altså dra dette helt til ytterkantene bortsett fra når det passer de.
Gjest Krutt Tønne Skrevet 23. april 2020 #7887 Skrevet 23. april 2020 9 timer siden, Surikatt skrev: Ja, de klarte jo ikke en gang å holde karantenetiden. «Hva var det vi sa....» Jeg synes hun roter fælt med hvem som skal i karantene, og når. Hun vet ikke helt om datteren er i risikogruppen, heller, men hun antar det siden hun hadde anstrengelsesutløst astma, eller tung pust, som barn. Og jeg synes det tullet med sønnen og karantenen pga to hjem er også er tull. Jeg tror, uten å vite, at det bunner i en slags redsel pga svangerskapet.
Visvas Skrevet 23. april 2020 #7888 Skrevet 23. april 2020 (endret) Mulig betaling for maling av hus går under noe av dette, men jeg ville uansett ha fjernet det fra bloggen hvis det var meg Mette. Sånn at dere ikke får problemer senere. Endret 23. april 2020 av Visvas 2
CMarie Skrevet 23. april 2020 #7889 Skrevet 23. april 2020 Mette foreslo at Hussein kunne kjøpe seg en fiskestang for pengene han tjener som maler. Det er mulig måten hun ordlegger seg på, men det er sånn jeg snakker til barna mine når det er noe ekstra de ønsker seg. Lurer på om han er helt under helen? 14
Manannan Skrevet 23. april 2020 #7890 Skrevet 23. april 2020 4 minutter siden, CMarie skrev: Mette foreslo at Hussein kunne kjøpe seg en fiskestang for pengene han tjener som maler. Det er mulig måten hun ordlegger seg på, men det er sånn jeg snakker til barna mine når det er noe ekstra de ønsker seg. Lurer på om han er helt under helen? Akkurat det samme tenkte jeg 😂 I tillegg så det ut som han sto og høytrykksspylte en vegg for så å male samme veggen ikke så lenge etterpå. Mulig jeg oppfattet det feil, håper det. 6
Gjest Krutt Tønne Skrevet 23. april 2020 #7891 Skrevet 23. april 2020 47 minutter siden, CMarie skrev: Mette foreslo at Hussein kunne kjøpe seg en fiskestang for pengene han tjener som maler. Det er mulig måten hun ordlegger seg på, men det er sånn jeg snakker til barna mine når det er noe ekstra de ønsker seg. Lurer på om han er helt under helen? - eller man kan betrakte det som en hyggelig gest isteden for ar han skal betale mat for pengene han tjener på malingen. Ikke ta alt i «verste» mening. Så tenker jeg at det må jo være kjempekoselig å ha råd til å kjøpe seg en fiskestang når han er så glad i å fiske.
CMarie Skrevet 23. april 2020 #7892 Skrevet 23. april 2020 4 minutter siden, Krutt Tønne skrev: - eller man kan betrakte det som en hyggelig gest isteden for ar han skal betale mat for pengene han tjener på malingen. Ikke ta alt i «verste» mening. Så tenker jeg at det må jo være kjempekoselig å ha råd til å kjøpe seg en fiskestang når han er så glad i å fiske. Det var litt av poenget mitt. Hvorfor må en voksen mann få en hyggelig gest for å få kjøpe seg en fiskestang for egne penger? Av sin egen kone? Han har nok veldig lite egne penger, og jeg får rett og slett vondt av han. Virker som han lever på hennes nåde. Ingen forhold har godt av en så skjev maktbalanse. Gjest i et nytt land, ny kultur, nytt språk, ny familie, ikke nok penger til å bidra eller forsørge seg selv eller familien. Kan ikke være lett. 14
Gjest Heartgirl Skrevet 23. april 2020 #7893 Skrevet 23. april 2020 (endret) 1 time siden, CMarie skrev: Mette foreslo at Hussein kunne kjøpe seg en fiskestang for pengene han tjener som maler. Det er mulig måten hun ordlegger seg på, men det er sånn jeg snakker til barna mine når det er noe ekstra de ønsker seg. Lurer på om han er helt under helen? Tror ikke Mette mener det, men hun ordlegger seg kanskje litt feil, og da blir det unødvendige spekulasjoner om hva hun mener. Klart hun gir ham sikkert litt Norske penger slik at han får kjøpt seg noe han vil At hun vil at han skal kjøpe seg fiskestang er jo koselig av henne siden han liker å fiske. Endret 23. april 2020 av Heartgirl
Gjest Heartgirl Skrevet 23. april 2020 #7894 Skrevet 23. april 2020 27 minutter siden, Krutt Tønne skrev: - eller man kan betrakte det som en hyggelig gest isteden for ar han skal betale mat for pengene han tjener på malingen. Ikke ta alt i «verste» mening. Så tenker jeg at det må jo være kjempekoselig å ha råd til å kjøpe seg en fiskestang når han er så glad i å fiske. Det er en hyggelig gest fra Mette, og jeg sier det samme som deg at folk må ikke ta alt i verste mening. Han er jo glad i å fiske, og da vil jo hun glede ham
Gjest Heartgirl Skrevet 23. april 2020 #7895 Skrevet 23. april 2020 19 minutter siden, CMarie skrev: Det var litt av poenget mitt. Hvorfor må en voksen mann få en hyggelig gest for å få kjøpe seg en fiskestang for egne penger? Av sin egen kone? Han har nok veldig lite egne penger, og jeg får rett og slett vondt av han. Virker som han lever på hennes nåde. Ingen forhold har godt av en så skjev maktbalanse. Gjest i et nytt land, ny kultur, nytt språk, ny familie, ikke nok penger til å bidra eller forsørge seg selv eller familien. Kan ikke være lett. Når du skriver at det virker som om han lever på hennes nåde er ren spekulasjon da. Det kan ingen uttale seg om ut fra å lese bloggen hennes og følge med henne på SOME. Ikke så lett å komme fra et annet land, fremmed kultur, annet språk og rett i karantene pga korona og usikkerhet rundt det. Det virker som om Mette og H har det fint og godt sammen, og at de gleder seg til å bli foreldre til den lille babyen ❤️ Jeg synes Mette er tøff jente som går sine egne veier ❤️
CMarie Skrevet 23. april 2020 #7896 Skrevet 23. april 2020 (endret) 10 minutter siden, Heartgirl skrev: Tror ikke Mette mener det, men hun ordlegger seg kanskje litt feil, og da blir det unødvendige spekulasjoner om hva hun mener. Klart hun gir ham sikkert litt Norske penger slik at han får kjøpt seg noe han vil At hun vil at han skal kjøpe seg fiskestang er jo koselig av henne siden han liker å fiske. Det kalles lommepenger og tillatelse fra en foresatt til å bruke de. Det er veldig nedlatende ovenfor en voksen mann. Gi han litt norske penger så han kan kjøpe seg noe... Synes du virkelig det er en god måte å behandle mannen sin på? Hvorfor ikke behandle han sim en likeverdig partner? Feks gi han bankkort til en felleskonto til husholdningsbudsjettet? Endret 23. april 2020 av CMarie 12
Gjest Heartgirl Skrevet 23. april 2020 #7897 Skrevet 23. april 2020 1 minutt siden, CMarie skrev: Det kalles lommepenger og tillatelse fra en foresatt til å bruke de. Det er veldig nedlatende ovenfor en voksen mann. Gi han litt norske penger så han kan kjøpe seg noe, står det under her. Synes du virkelig det er en god måte å behandle mannen sin på? Hvorfor ikke behandle han sim en likeverdig partner? Feks gi han bankkort til en felleskonto til husholdningsbudsjettet? Det å si at hun ikke behandler ham som en likeverdig partner er ren spekulasjon. Han har ikke en Norsk bankkonto, fordi han ikke bor i Norge. Hvis han hadde blitt Norsk statsborger kan han få en Norsk bankkonto. Så ja det er logisk at hun gir ham penger. Det forstår jeg godt.
CMarie Skrevet 23. april 2020 #7898 Skrevet 23. april 2020 1 minutt siden, Heartgirl skrev: Det å si at hun ikke behandler ham som en likeverdig partner er ren spekulasjon. Han har ikke en Norsk bankkonto, fordi han ikke bor i Norge. Hvis han hadde blitt Norsk statsborger kan han få en Norsk bankkonto. Så ja det er logisk at hun gir ham penger. Det forstår jeg godt. Og det å si hun behandler han som en likeverdig partner er også spekulasjon. Mine meninger om temaet bygger på hva hun skriver på bloggen. Og det hun skriver er noe jeg ikke vil si er likeverdig behandling. Når det gjelder bankkort skrev jeg kort til en felleskonto. Hun kan enkelt få et duplikatkort til sin konto. Hva ville du foretrukket; spørre din mann/kone om å få penger? Få lov å kjøpe noe. Eller å kunne være den som også trekker kortet på butikken, kunne kjøpe noe på eget initiativ? 10
Gjest Heartgirl Skrevet 23. april 2020 #7899 Skrevet 23. april 2020 7 minutter siden, CMarie skrev: Og det å si hun behandler han som en likeverdig partner er også spekulasjon. Mine meninger om temaet bygger på hva hun skriver på bloggen. Og det hun skriver er noe jeg ikke vil si er likeverdig behandling. Når det gjelder bankkort skrev jeg kort til en felleskonto. Hun kan enkelt få et duplikatkort til sin konto. Hva ville du foretrukket; spørre din mann/kone om å få penger? Få lov å kjøpe noe. Eller å kunne være den som også trekker kortet på butikken, kunne kjøpe noe på eget initiativ? Jeg ser ikke det at Mette gir H penger på et problem. Det er du som mener det er et problem. De må få gjøre akkurat hva de vil, og synes det er flisespikeri å spekulere om hun gir ham penger til en fiskestang eller ikke. De må få gjøre akkurat hva de vil, og så lenge de mener det er rett så er det rett for dem I et forhold er det paret som bestemmer om de er likeverdige, og ikke utenforstående som ikke kjenner dem Man er to stk om økonomi, og i et forhold er det ikke bare å kjøpe seg det man vil. Vil den ene parten ha årer til båten sin, ja så må man legge inn det slik at han kan kjøpe seg de årene til båten. Da spiller det ingen rolle om man får kontanter eller at ektefellen drar minibankkortet.
CMarie Skrevet 23. april 2020 #7900 Skrevet 23. april 2020 7 minutter siden, Heartgirl skrev: Jeg ser ikke det at Mette gir H penger på et problem. Det er du som mener det er et problem. De må få gjøre akkurat hva de vil, og synes det er flisespikeri å spekulere om hun gir ham penger til en fiskestang eller ikke. De må få gjøre akkurat hva de vil, og så lenge de mener det er rett så er det rett for dem I et forhold er det paret som bestemmer om de er likeverdige, og ikke utenforstående som ikke kjenner dem Man er to stk om økonomi, og i et forhold er det ikke bare å kjøpe seg det man vil. Vil den ene parten ha årer til båten sin, ja så må man legge inn det slik at han kan kjøpe seg de årene til båten. Da spiller det ingen rolle om man får kontanter eller at ektefellen drar minibankkortet. Og det er åpenbart et problem for deg at jeg synes det er et problem at han ikke blir behandlet likeverdig. Det er ingen grunn å fortsette endeløse diskusjoner om akkurat det, der er vi uenige uansett. Meb helt ærlig; tror du virkelig Mette spør Hussein om lov når hun skal kjøpe noe? Og at det er forskjell på å ha eget kort og mulighet til å betale med det, også om man diskuterer hva som skal kjøpes, er milevis fra det å spørre om kontanter. Mulig du er vant til en slik ordning i parøkonomien? Jeg synes det er uvanlig og ikke inkluderende eller likeverdig. Men igjen, dette blir vi ikke enige om. 10
Fremhevede innlegg