Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det nå blitt krise om man ikke har stor villa? Er man ikke verdig familie om man bor i leilighet (eller «hybel» som noen sier, og da har de ingen anelse hva hybel er).

Jeg forstår at alle her er veldig rule og bor i stoooore hjem, men det gjelder jo ikke alle. Skal ikke de få lov til å ha mann og barn?

De bor større enn mange jeg kjenner, selv i kun èn etasje (hvor forferdelig dette enn må være...)

• Liker 24
Videoannonse
Annonse
Gjest Krutt Tønne
Skrevet

Jeg tviler sterkt på at alle her bor i stoooore hjem, for statistisk sett gjør ikke alle det, og her nok et godt snitt av befolkningen samlet. Men greit nok å sitte anonymt å diskutere andre, når det ikke kan kontrolleres om man selv bor i en knøttliten blokkleilighet, eller hybel.

Kanskje vil ikke dette forholdet fungere på sikt, og da vil en stor del av dere fryde seg, og kanskje kommer det til å gå kjempebra. For det kan faktisk hende at H er veldig glad i Mette.  Jeg håper de får det bra.

Skrevet
10 timer siden, Voyager skrev:

Er det nå blitt krise om man ikke har stor villa? Er man ikke verdig familie om man bor i leilighet (eller «hybel» som noen sier, og da har de ingen anelse hva hybel er).

Jeg forstår at alle her er veldig rule og bor i stoooore hjem, men det gjelder jo ikke alle. Skal ikke de få lov til å ha mann og barn?

De bor større enn mange jeg kjenner, selv i kun èn etasje (hvor forferdelig dette enn må være...)

Tror ingen her mener de ikke er en verdi familie om de "bor" på loftet.  Tror mer synes det er rart at hun gir 1 etg til datter og tvillingene mens de andre som etter hvert blir 2 voksene og 2 barn skal bruke den minste delen og det i sitt eget hus. Mette er nok en veldig snill person og setter sine barn i første rekke.  Men med en mann også i bilde så  må en kanskje tenke litt nytt. Ikke vet Jeg. Ser for meg at det blir lite plass og rom for egen tid hun stadig nevner hun trenger.

For alt vi vet.  Eller som ingen kan vite kan det fungere fint og forholdet kan også vare evig 

Det jeg har undra  meg over er at de så tidlig i et forhold har hatt mange diskusjoner og uenigheter og må finne løsninger som kan passe begge. Dette er ting jeg ser komme  mer etter et lengre tid sammen og ikke minst oppstår den dagen man starter å å leve under samme tak og med barn fra tidligere og ny baby.

Mulig det er jeg som er "gammeldags:

• Liker 11
Skrevet (endret)

Jeg tror faktisk det er veldig få av oss her inne som vil fryde oss om dette ikke går, jeg ser ikke helt hvilket grunnlag du har til denne uttalelsen Krutt Tønne. Jeg er ikke en av de iallefall og jeg er en av de som er med i "kritikergjengen". At man er kritisk, frustrert og oppgitt betyr overhode ikke at man ønsker et annet mennske vondt. 

Det er vel Mette selv som ved flere anledninger har skrevet/sagt at huset i sin helhet er lite og kan bli trangt med mann og kommende barn og da er det er det jo ikke rart å anta at halve blir lite?

Endret av Visvas
  • Liker 10
Skrevet

Det skrives her som om M og H ikke kommer til å bruke 1 etasje. Det er jo kun i karantenen på 14 dager de er så «isolerte» oppe. Kjøkkenet nede skal de jo bruke etterhvert bla. Det blir nok mer et storfamilieliv, og at de har hver sin «base». 

• Liker 4
Gjest Heartgirl
Skrevet
11 timer siden, Krutt Tønne skrev:

Jeg tviler sterkt på at alle her bor i stoooore hjem, for statistisk sett gjør ikke alle det, og her nok et godt snitt av befolkningen samlet. Men greit nok å sitte anonymt å diskutere andre, når det ikke kan kontrolleres om man selv bor i en knøttliten blokkleilighet, eller hybel.

Kanskje vil ikke dette forholdet fungere på sikt, og da vil en stor del av dere fryde seg, og kanskje kommer det til å gå kjempebra. For det kan faktisk hende at H er veldig glad i Mette.  Jeg håper de får det bra.

Du beskriver nøyaktig hva jeg tenker. Unner Mette alt godt ❤️ 

Hvordan de bor har ingen andre med. Hvis de ønsker at datteren skal bo i samme hus er ikke det andres problem. Det er koselig å ha familien rundt seg mener jeg. Jeg har min familie nært meg, og det er jeg glad for. 

Skrevet

Bare meg som føler han reagerte veldig awkward i videoen med de nye klærne?😅

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Twinkle~ skrev:

Bare meg som føler han reagerte veldig awkward i videoen med de nye klærne?😅

Det synes ikke jeg var noe rart. Jeg synes det var mer pinlig å overhøre hvordan Mette kommenterte og kritiserte hans klesstil og fargevalg, alt mens hun lo litt oppgitt. Ikke nok med at han bor i hennes hus og forsørges av henne, hun skal diktere hans klesvalg også.

Skrevet

Og nå klarer ikke Amalie seg alene lenger, så nå har de brutt karantenen for å hjelpe til nede🤷🏼‍♀️

• Liker 9
Skrevet
11 minutter siden, Elleeenn skrev:

Og nå klarer ikke Amalie seg alene lenger, så nå har de brutt karantenen for å hjelpe til nede🤷🏼‍♀️

Hvorfor er jeg ikke overrasket? 

• Liker 9
Gjest Heartgirl
Skrevet
13 minutter siden, Elleeenn skrev:

De bor i samme hus, og det har ikke noe å si om hun hjelper moren sin. Maken til flisespikeri for å finne noe å sette fingeren på. 

Skrevet
56 minutter siden, Heartgirl skrev:

De bor i samme hus, og det har ikke noe å si om hun hjelper moren sin. Maken til flisespikeri for å finne noe å sette fingeren på. 

De har jo holdt seg unna datteren fordi hun er i risikogruppe (i følge Mette). Da er det jo dumt å bryte karanten.

• Liker 11
Gjest Heartgirl
Skrevet
22 minutter siden, Pasha skrev:

De har jo holdt seg unna datteren fordi hun er i risikogruppe (i følge Mette). Da er det jo dumt å bryte karanten.

Så lenge de holder seg sammen dem, og ikke med andre så er det greit av Mette mener jeg. Karantene betyr ikke at de ikke kan se familie som bor i samme hus. De kan jo gå en tur på butikken hvis de må. 

Skrevet
1 time siden, Heartgirl skrev:

Nå har ikke denne bloggen handlet om annet enn karantene for å skåne Amalie i de siste x ukene. Skjønner at folk reagerer på at det plutselig ikke er så nøye. Dette kan vel neppe kalles flisespikkeri dersom Amalie virkelig er ekstra sårbar for luftveisinfeksjoner som MA har begrunnet alt med. Men hun er nok ikke det så det går sikkert greit.

Mer opptatt av at de holdt god avstand fra morfaren til MA som de har vært og styrt hos.

• Liker 15
Gjest Krutt Tønne
Skrevet
10 timer siden, Visvas skrev:

Jeg tror faktisk det er veldig få av oss her inne som vil fryde oss om dette ikke går, jeg ser ikke helt hvilket grunnlag du har til denne uttalelsen Krutt Tønne. Jeg er ikke en av de iallefall og jeg er en av de som er med i "kritikergjengen". At man er kritisk, frustrert og oppgitt betyr overhode ikke at man ønsker et annet mennske vondt. 

Det er vel Mette selv som ved flere anledninger har skrevet/sagt at huset i sin helhet er lite og kan bli trangt med mann og kommende barn og da er det er det jo ikke rart å anta at halve blir lite?

Jo, da, det vil komme en masse «hva var det jeg sa» fryd. Det er bare å lese denne tråden det, så ser man hvilken innstilling mange har til dette forholdet, til han, til mesteparten vedrørende de to, til måten de prøver å innrette seg på.

Det er  myyyyyye kritikk.... 

Skrevet
3 timer siden, Krutt Tønne skrev:

Jo, da, det vil komme en masse «hva var det jeg sa» fryd. Det er bare å lese denne tråden det, så ser man hvilken innstilling mange har til dette forholdet, til han, til mesteparten vedrørende de to, til måten de prøver å innrette seg på.

Det er mye kritikk ja, men det betyr jo ikke at man ønsker dem noe vondt. 

Hun skreiv jo en gang at de aldri kom til å krangle foreksempel, og det ble kritisert her, det betyr jo ikke at VIL de skal krangle.  Men det handler om å være realistisk.

Jeg var svært kritisk til at han fikk komme nå, men det er jo ikke sånn at jeg ikke unner de det. 

Vi sitter omtrent innelåst i Tyrkia, masse regler, man må ha papirer for å reise mellom storbyene, og han måtte jo gjennom endel byer. Jeg hadde ikke troa på at det gikk. Men jeg hadde aldri i verden fryda meg over om det ikke hadde gått.  

• Liker 8
Skrevet

Personer som kommer fra utlandet SKAL gå i 14 dagers karantene i følge Folkehelseinstituttet. Påpeker spesielt å unngå omgang med utsatte grupper som f.eks. de med pusteproblemer og eldre personer. 

• Liker 13
Skrevet

Trodde karantene varte i 14 dager jeg.

• Liker 6
Skrevet

Det var så lenge de holdt ut på loftet. De tror visst det ikke er så nøye. 

• Liker 9
Skrevet
5 timer siden, Krutt Tønne skrev:

Ja, de klarte jo ikke en gang å holde karantenetiden. 

• Liker 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...