Surikatt Skrevet 16. april 2020 #7801 Skrevet 16. april 2020 3 minutter siden, Voyager skrev: Selvsagt. Og det er en av grunnene til at jeg ikke liker den religionen eller kulturen. Men måten folk skriver på her så er det tydelig at de/dere også ser ned på mennesker som lever annerledes enn de. Mette har da hele tiden sagt at han ikke er sterkt religiøs, at hans foreldre vet om hennes bakgrunn og er ok med det. Hvorfor skal så mange her fortsatt insisterer på at det er et problem for dem?? Det er ingen her som har skrevet at vi er i mot alenemødre. 4
Voyager Skrevet 16. april 2020 #7802 Skrevet 16. april 2020 3 minutter siden, Surikatt skrev: Det er ingen her som har skrevet at vi er i mot alenemødre. Det er det inntrykket du (og noen andre her) gir. Hvorfor fortsette å gnåle om dette når det er tydelig at dette ikke er et problem for mannen hennes? Virker som du/dere ønsker å lage et problem av det. Derfor virker du mer dømmende enn hennes tyrkiske mann og hans familie. 8
Surikatt Skrevet 16. april 2020 #7803 Skrevet 16. april 2020 25 minutter siden, Voyager skrev: Det er det inntrykket du (og noen andre her) gir. Hvorfor fortsette å gnåle om dette når det er tydelig at dette ikke er et problem for mannen hennes? Virker som du/dere ønsker å lage et problem av det. Derfor virker du mer dømmende enn hennes tyrkiske mann og hans familie. Jeg har virkelig ikke skrevet at jeg er mot alenemødre, jeg bare undrer basert på religion og kultur. Du kan ikke derav trekke en slik konklusjon. Hva om jeg og er alenemor? 4
Voyager Skrevet 16. april 2020 #7804 Skrevet 16. april 2020 2 minutter siden, Surikatt skrev: Jeg har virkelig ikke skrevet at jeg er mot alenemødre, jeg bare undrer basert på religion og kultur. Du kan ikke derav trekke en slik konklusjon. Hva om jeg og er alenemor? Du svarte ikke på spørsmålet. 4
WhiteSwan Skrevet 16. april 2020 #7805 Skrevet 16. april 2020 På 13.4.2020 den 13.52, Gasellen skrev: Som barnebarn ville jeg syntes det var rart og ha en tante som var yngre enn meg. Helt enig 1
Surikatt Skrevet 16. april 2020 #7806 Skrevet 16. april 2020 10 minutter siden, Voyager skrev: Du svarte ikke på spørsmålet. Vet du hva, hvis jeg skulle gjort det så ville det være at kanskje han bare er ute etter å få seg norsk statsborgerskap. Men da regner jeg med du igjen kommer til å kjefte og smelle? 8
Voyager Skrevet 16. april 2020 #7807 Skrevet 16. april 2020 11 minutter siden, Surikatt skrev: Vet du hva, hvis jeg skulle gjort det så ville det være at kanskje han bare er ute etter å få seg norsk statsborgerskap. Men da regner jeg med du igjen kommer til å kjefte og smelle? Haha, «kjefte og smelle» faktisk. Javel. Skulle bare ønske du kunne se hvor nedlatende og dømmende du er. Men det forstår jeg er en umulighet. 4
Visla Skrevet 16. april 2020 #7808 Skrevet 16. april 2020 5 timer siden, Heartgirl skrev: Jeg kjenner som sagt flere av mine venner som har barn i 20-25 års alderen hvor barna bor hjemme. Enten har de en egen hybel i samme hus som foreldrene eller en egen leilighet. Foreldrene og barna synes det er glimrende ordning. Vennene mine som har barn som bor i samme hus ønsker at de skal få spart seg mest mulig til å få kjøpt seg egen leilighet en gang i tiden, og da er det en flott ordning å la barna bli boende i en leilighet hvis huset er stort nok til det. Tenker på andre samfunn hvor generasjoner bor under samme tak og på mindre kvadrat enn vi har i Norge. Det må være godt å ha mange familiemedlemmer rundt seg, for man har alltid noen å prate med Det er jo stor forskjell på å ha egen hybel eller leilighet i foreldrenes hus! Det er jo helt normalt. Men ikke å skulle henge sammen hele dagen og bo i samme boenhet. 8
Gjest Kritt Skrevet 16. april 2020 #7809 Skrevet 16. april 2020 4 minutter siden, Visla skrev: Det er jo stor forskjell på å ha egen hybel eller leilighet i foreldrenes hus! Det er jo helt normalt. Men ikke å skulle henge sammen hele dagen og bo i samme boenhet. For ikke å snakke om at "barnet" selv har to barn og at en selv har barn + "ny" mann. Mulig det fungerer for M + Co., men det kan ikke akkurat sammenlignes med å ha voksent barn boende på hybelen i kjelleren 😄
JaVel Skrevet 16. april 2020 #7810 Skrevet 16. april 2020 Er det slik at datteren og hennes barn lever i isolasjon, eller kan hun gå ut etc? Hvis hun lever i isolasjon, hva er årsaken? 1
Gjest Deltapiken Skrevet 16. april 2020 #7811 Skrevet 16. april 2020 48 minutter siden, JaVel skrev: Er det slik at datteren og hennes barn lever i isolasjon, eller kan hun gå ut etc? Hvis hun lever i isolasjon, hva er årsaken? Jeg har ikk vært her inne så lenge men det jeg har fått med meg er at Mette var forsiktig, pga at datteren KANSKJE, altså ikke sikkert men bare kanskje er i risikogruppen.
Alex_rude Skrevet 16. april 2020 #7812 Skrevet 16. april 2020 Hvordan finner jeg henne på Snapchat? ☺️ 1
Diamant Skrevet 16. april 2020 #7813 Skrevet 16. april 2020 31 minutter siden, Alex_rude skrev: Hvordan finner jeg henne på Snapchat? ☺️ Mette Blogg
Alex_rude Skrevet 16. april 2020 #7814 Skrevet 16. april 2020 9 minutter siden, Diamant skrev: Mette Blogg Takk🤓🤓 1
Loke37 Skrevet 16. april 2020 #7815 Skrevet 16. april 2020 9 timer siden, Heartgirl skrev: De må gjøre hva de selv ønsker, og det er ikke noe vi kan blande oss i. Så lenge hun vil ha det slik er det opp til henne. Jeg kjenner flere av mine venner som har barn i 20-25 års alderen som fremdeles bor hjemme i f.eks. sokkelleiligheten til foreldrene sine. I dag studerer de fleste 20-25 åringer, og det er dyrt å leie hybel og studere. Det går bare ikke på studielånet. Mange studier kan ikke la seg kombineres med en jobb ved siden av, fordi studiet krever så mye. Kjenner du mange som flytter ut av hovedboenhet og inn på hybelen og for barna sine da ? 15
FotbaIlflua Skrevet 16. april 2020 #7816 Skrevet 16. april 2020 I siste blogginnlegg står det at det er over tre dager siden H. kom. Landet ikke han tirsdag kveld? Det er knapt to døgn siden? Over tre dager i min verden er at det har gått tre dager og man er på den fjerde dagen. Men jeg burde jo ha lært nå at bloggertid og vanlig tid ikke alltid sammenfaller. 5
Gjest Heartgirl Skrevet 16. april 2020 #7817 Skrevet 16. april 2020 1 time siden, Loke37 skrev: Kjenner du mange som flytter ut av hovedboenhet og inn på hybelen og for barna sine da ? 3 av av våre omgangsvenner har byttet bopel med sine barn. De bor i eneboliger eller generasjonsboliger. To av venninnene mine har selv flyttet inn i sokkelleilighet, og en av barna overtatt huset, og den tredje venninnen min og mannen hennes flyttet opp o loftsleiligheten (50 kvm) og sønnen deres flyttet ned i 1.etg.
Guidet Kvinne Skrevet 16. april 2020 #7818 Skrevet 16. april 2020 12 minutter siden, FotbaIlflua skrev: I siste blogginnlegg står det at det er over tre dager siden H. kom. Landet ikke han tirsdag kveld? Det er knapt to døgn siden? Over tre dager i min verden er at det har gått tre dager og man er på den fjerde dagen. Men jeg burde jo ha lært nå at bloggertid og vanlig tid ikke alltid sammenfaller. Har ikke lest siste blogginnlegg, men tidligere har hun vel skrevet i kommentarfeltet at han fikk plass på et fly fra Oslo til Bergen som skulle gå ca 18.40 (?). Da var han vel framme hos henne sent tirsdag kveld. Omtrent på denne tiden? Temmelig nøyaktig to døgn. Legge på litt for kjente, si. 5
Visla Skrevet 16. april 2020 #7819 Skrevet 16. april 2020 (endret) Ang dette karanteneopplegget siden mette er så bekymret pga datteren som KANSKJE er i risikosonen. burde ikke H da bo alene på loftet i 2 uker i tilfelle han ble smittet på reisen? Hun poengerer jo at både H og svogeren brukte hansker og munnbind i bilen, og at hun måtte hjelpe H å ta det riktig av før de kunne kysse. Hun aner jo ikke om han har tatt seg til ansiktet eller noe. Hva om han får symptomer om 10 dager, og hun ett par uker etter. hun poengterer at loftet bare er halvferdig og veggene ikke er ferdig osv. hun sier hun blir flau over å vise det frem, det er veldig synd. Hvorfor har hun da montert og redd opp babysengen om de ikke er ferdige? hvorfor flyttet de inn i en halvferdig etasje og lar datteren ta over hovedetasjen? Endret 16. april 2020 av Visla 10
Surikatt Skrevet 16. april 2020 #7820 Skrevet 16. april 2020 6 timer siden, Voyager skrev: Haha, «kjefte og smelle» faktisk. Javel. Skulle bare ønske du kunne se hvor nedlatende og dømmende du er. Men det forstår jeg er en umulighet. Igjen. Jeg ser ikke ned på alenemødre. Det har jeg aldri skrevet. Du et utrolig nedlatende og flink til å dømme andre. 3
Fremhevede innlegg