Gå til innhold

metteask.blogg.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
16 minutter siden, Flettfrid skrev:

Han må jo ha lovlig opphold for å bo der, hun skriver jo at han skal være der i 2 mnd på besøksvisum. Så skal de søke familiegjenforening.

Men det vet vi jo. Jeg hadde likevel snakket om som at han bodde der. Jeg hadde brukt ordet VI  mye mer enn JEG,  og når hun likevel nevner sønnen, Amalie og tvillingene,  så kunne hun også ha nevnt mannen. Synes jeg da. Inkludert han litt mer  

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
51 minutter siden, JaVel skrev:

Selvfølgelig tenker ,man penger også når det er familie.  Jeg flyttet ut tidlig, men etter at jeg ble voksen så betalte jeg husleie., og bra var det, voksne barn bør lære seg hva ting koster. 

Men at Mette velger å la Amalie flytte hjem er merkelig å kritisere, mener nå jeg 😉😊 Om hun har økonomi til de eller ikke er det vel kun hun som vet. 

• Liker 4
Gjest Deltidsmamma
Skrevet
35 minutter siden, Flettfrid skrev:

Han må jo ha lovlig opphold for å bo der, hun skriver jo at han skal være der i 2 mnd på besøksvisum. Så skal de søke familiegjenforening.

Ja men hun snakker som om han ikke skal bo det i det hele. 

Skrevet
34 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Mitt poeng er at ordene "hat" og "mobbing" blir brukt om det meste, og det vanner ut hva ordene faktisk betyr. Bare fordi noen kommer med en kritisk kommentar så betyr ikke det at man hater vedkommende. Altså, vi kjenner jo ikke disse bloggerne, men blir beskyldt for å hate dem. Det er hinsides. Hat er egentlig et veldig sterkt uttrykk, men betyr ingenting lenger. Vi hater jo "alt". 

Det har vært en del mobbing og latterliggjøring av både henne og H, så er vel ikke så rart at hele tråden her oppleves som mobbing. Det er nok vanskelig å lese de konstruktiv kommentarene når det er 15 latterliggjøringer først.. Jeg har jobbet som personalansvarlig og vi hadde aldri godtatt en del av kommentarene herfra på arbeidsplassen, så jeg ser på mye av det som mobbing. 

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, lilletyrkia skrev:

Alt hun skriver nå hadde nok ikke blitt kritisert om det ikke var for alt hun har skreve tidligere. Det er nok svært får som hadde lest bloggen hennes om hun ikke hadde provosert med innlegg tidligere og delt så mye Privat. Hun har jo provosert med vilje og overdrevet overskriftene. 

Folk har allerede begynt å snakke om hun, og da er lett å bare fortsette. Mener absolutt ikke at det er rett. Men har man fulgt denne tråden fra begynnelsen og bloggen,  da har man et litt annet bilde av Mette, mannen, utlevering, bloggen, overskrifter og alt,  enn de som kanskje har begynt å følge henne senere. 

Det er mange her som har tilknytning til Tyrkia, og det er Intresant å følge med hvor annerledes han er enn det vi ser på som normalt. Og det er mye rart her som har blitt delt. Når det gjelder tradisjoner, religion,  respekt osv. 

Hun tror forstatt at folk kritiserer henne for alderen. Men det er jo omtrent ingen her som bryr seg om den. Det viser jo hvor lite hun forstår av det som har blitt diskutert. Det som et hovedgrunnen for kritisering fra min og mange sin side er nettopp det at hun giftet seg svært fort, og at sønnen aldri hadde møtt han.  At de ikke synes det var viktig er for meg helt uforståelig. De planla barn før de nesten hadde vært noe  fysisk sammen. (2 uker ? ) 

Ting baller liksom på seg, når man allerede har et litt kritisk syn på forholdet så er det lett å se nye ting kritisk og ( dessverre) men det er jo sånn det er. 

Det er ikke samsvar mellom kart og terreng, det er det mange, inkludert meg selv, reagerer på. Et godt eksempel på det er at hun er så tydelig på at barna hennes er det viktigste for henne og hennes desiderte førsteprioritet. Samtidig gifter hun seg med en mann hun har fysisk kjent i 2 uker, som sønnen ikke har møtt. I min verden er det å prioritere seg selv, ikke sønnen. Det hjelper ikke at hun skriver gang på gang at hun prioriterer barna når handlingene hennes viser det motsatte.  

• Liker 24
Skrevet
1 time siden, JaVel skrev:

Rent generelt så bør voksne barn klare seg selv økonomisk, DET er å stille opp for sine egne barn. Har venninner som har fått mye hjelp fra sine foreldre i voksen alder når det kommer til økonomi, med det til følge at de bruker penger de ikke har. 

At Mette velger å hjelpe datteren synes jeg er veldig flott. At du mener noe annet er helt greit, men jeg synes det er en merkelig ting å kritisere. Jeg hadde strekt meg enormt langt for mine barn. 

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, Lady T skrev:

Men at Mette velger å la Amalie flytte hjem er merkelig å kritisere, mener nå jeg 😉😊 Om hun har økonomi til de eller ikke er det vel kun hun som vet. 

Selvsagt tar man i mot sine barn om behovet er der. Det jeg stusser på er at hun flytter hjem igjen fordi det var så dyrt å bo alene. Det visste de jo FØR hun flyttet? Hvor lenge bodde hun hjemmefra? 3-4 mnd? Kan det være at Amalie og tvillingene skal flytte hjem fordi Amalie skal spare penger og Mette har barnevakt og selskap i huset? Mette har vært tydelig på at hun ikke trives alene uten Amalie i huset. 

• Liker 8
Skrevet
8 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Selvsagt tar man i mot sine barn om behovet er der. Det jeg stusser på er at hun flytter hjem igjen fordi det var så dyrt å bo alene. Det visste de jo FØR hun flyttet? Hvor lenge bodde hun hjemmefra? 3-4 mnd? Kan det være at Amalie og tvillingene skal flytte hjem fordi Amalie skal spare penger og Mette har barnevakt og selskap i huset? Mette har vært tydelig på at hun ikke trives alene uten Amalie i huset. 

Hun har skrevet et innlegg om hvorfor. 
Går jo an å angre seg i livet, tenker jeg da, dersom man prøvde og det ikke gikk. Godt hun har en super mamma.

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, Lady T skrev:

Det har vært en del mobbing og latterliggjøring av både henne og H, så er vel ikke så rart at hele tråden her oppleves som mobbing. Det er nok vanskelig å lese de konstruktiv kommentarene når det er 15 latterliggjøringer først.. Jeg har jobbet som personalansvarlig og vi hadde aldri godtatt en del av kommentarene herfra på arbeidsplassen, så jeg ser på mye av det som mobbing. 

Du har selv brukt ordet hat mange ganger i innleggene dine. Du bør lære deg betydningen av ordet, og det bør ALLE bloggere og influensere også. Man hater ingen av dem selv om man kommer med kritiske kommentarer. At du opplever denne tråden som mobbing, får stå for din regning. Hva du jobber med, er fullstendig irrelevant. Dette er en diskusjon/debatt om en ukjent tredjeperson på et forum, ikke leserbrev til MA.

• Liker 20
Skrevet

Og mye av det jeg leser nå er egentlig ikke kritikk på at datra skal flytte hjem, men at noen reagerer på at mannen ikke blir så prioritert. Det er det jeg reagerer på, ikke  at hun velger å hjelpe datra si..han har rett og slett ikke så mye han skulle sagt ut fra hva hun selv skriver. Overrasket over at en fra Tyrkia godtar "alt" ikke slik jeg kjenner menn fra Tyrkia hvert fall 

• Liker 7
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Du har selv brukt ordet hat mange ganger i innleggene dine. Du bør lære deg betydningen av ordet, og det bør ALLE bloggere og influensere også. Man hater ingen av dem selv om man kommer med kritiske kommentarer. At du opplever denne tråden som mobbing, får stå for din regning. Hva du jobber med, er fullstendig irrelevant. Dette er en diskusjon/debatt om en ukjent tredjeperson på et forum, ikke leserbrev til MA.

Ja, jeg opplever en del av denne tråden som mobbing, og har sagt at jeg forstår at Mette ser på det som hat. At dere ikke ser på mye av det som kommer skrives her som mobbing synes jeg er merkelig og jeg lurer på hvordan dere snakker til folk IRL. 🤷🏻‍♀️ Det går an å tenke med hjertet selvom man gjemmer seg bak en skjerm😌 

Endret av Lady T
  • Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Og mye av det jeg leser nå er egentlig ikke kritikk på at datra skal flytte hjem, men at noen reagerer på at mannen ikke blir så prioritert. Det er det jeg reagerer på, ikke  at hun velger å hjelpe datra si..han har rett og slett ikke så mye han skulle sagt ut fra hva hun selv skriver. Overrasket over at en fra Tyrkia godtar "alt" ikke slik jeg kjenner menn fra Tyrkia hvert fall 

Men det trenger vel ikke være sånn at han er glemt bare fordi han ikke er nevnt? 

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, Lady T skrev:

Men det trenger vel ikke være sånn at han er glemt bare fordi han ikke er nevnt? 

Hvordan hadde du selv følt det om din ektefelle la ut planer for fremtiden,  uten at du var noe særlig nevnt. ? Og nå handler bloggen om disse to, M og H så litt rart er det nå.

• Liker 13
Skrevet
9 minutter siden, Lady T skrev:

Ja, jeg opplever en del av denne tråden som mobbing, og har sagt at jeg forstår at Mette ser på det som hat. At dere ikke ser på mye av det som kommer skrives her som mobbing synes jeg er merkelig og jeg lurer på hvordan dere snakker til folk IRL. 🤷🏻‍♀️ Det går an å tenke med hjertet selvom man gjemmer seg bak en skjerm😌 

Du går jo ganske hardt ut selv. Sier folk skriver ting de ikke har skrevet og kaller mye av det som er skrevet mobbing. Dermed er vi mobbere!?  

Dette er jo en gjenganger fra "dere" som går i forsvar for Mette i denne tråden. Det er vel ingen av "oss" andre som har kalt noen stygge ting slik forsvarerne har gjort? 

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, Tildittbeste skrev:

Hvordan hadde du selv følt det om din ektefelle la ut planer for fremtiden,  uten at du var noe særlig nevnt. ? Og nå handler bloggen om disse to, M og H så litt rart er det nå.

Jeg synes det er VELDIG rart. 

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, Lady T skrev:

Det er overhodet ikke poenget. Du beskylder oss for å hate henne. Jeg kjenner henne ikke, og legger dermed ikke slike følelser i ukjente mennesker. Kan du definere ordet hat for meg? Og mobbing? Jeg synes du bør finne en ordbok og lese deg litt opp på betydningen av ord.

For øvrig tenker jeg med hjernen, ikke hjertet. At du kommer med antakelser om hvordan jeg snakker til folk i virkeligheten, er rett og slett fornærmende. Dessuten siterer du meg, og jeg er en person - ikke dere eller vi - som du hele tiden bruker. Vi er ikke en og samme person som diskuterer med deg.

• Liker 22
Skrevet
1 minutt siden, Era Vulgaris skrev:

Det er overhodet ikke poenget. Du beskylder oss for å hate henne. Jeg kjenner henne ikke, og legger dermed ikke slike følelser i ukjente mennesker. Kan du definere ordet hat for meg? Og mobbing? Jeg synes du bør finne en ordbok og lese deg litt opp på betydningen av ord.

For øvrig tenker jeg med hjernen, ikke hjertet. At du kommer med antakelser om hvordan jeg snakker til folk i virkeligheten, er rett og slett fornærmende. Dessuten siterer du meg, og jeg er en person - ikke dere eller vi - som du hele tiden bruker. Vi er ikke en og samme person som diskuterer med deg.

5 minutter siden, Visvas skrev:

Du går jo ganske hardt ut selv. Sier folk skriver ting de ikke har skrevet og kaller mye av det som er skrevet mobbing. Dermed er vi mobbere!?  

Dette er jo en gjenganger fra "dere" som går i forsvar for Mette i denne tråden. Det er vel ingen av "oss" andre som har kalt noen stygge ting slik forsvarerne har gjort? 

Ja, belager det, jeg mener ikke noe personlig til den jeg siterer. Jeg opplever mye her som mobbing, men mener ikke fra dere to (husker jo ikke hva dere har skrevet eller hvem som har skrevet ting jeg reagerer på..).. 

Jeg beskylder ingen for å hate M, men sier at jeg forstår at det kan oppleves som hat fra M sitt ståsted. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

En ting jeg lurer litt på. Det må finnes tyrkiske menn som gifter seg med tyrkiske kvinner som både har vært gift og som har barn fra tidligere ekteskap. Hvordan pleier den den " nye" tyrkiske ektemannen å takle det?  Regner med at barna fra det tidligere ekteskapet bor hos sin fraskilte mor? Har tyrkiske menn som er skilt samvær med sine barn, slik som her i Norge?  

Endret av JaVel
  • Liker 1
Skrevet (endret)
12 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Hehe, ja, hadde nok ikke likt det. Men nå bor jeg med han, så tror jeg hadde tenkt annerledes om vi bodde hver for oss og han gjorde noe med sitt hus eller for sine barn. 

Endret av Lady T
  • Liker 2
Skrevet (endret)

4 timer siden, Flettfrid skrev:

Datteren skal bo hjemme for å spare opp til egenkapital for å kjøpe bolig, hun skal forsørge seg og tvillingene men ikke betale "husleie". 

En helt ok løsning det, er mange som gjør det på den måten for å hjelpe ungdommene sine. 

Her må ungdommen som er lærling betale 1500 i mnd, som går til strøm og mat. Resten han trenger betaler han selv. Når han går fra lærlingelønn til vanlig lønn øker summen noe, hvis han velger å fortsatt bo hjemme.

Så jeg ser ikke noe galt i at Mette og familien løser det på denne måten de har valgt.

M inviterer til litt forvirring når hun skriver først at hun skal BRØDFØ flere, og så kommer det et så tydelig innlegg idag om at datteren forsørger deg selv og sine, kun gratis husleie (evnt strøm?). 
Ser forøvrig ikke noe galt i at hun flytter tilbake , fint at kjæresten gjør det samme, da får de spart opp til egenkapital så raskt de klarer. 

Endret av Zenhouse
  • Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...