Visvas Skrevet 12. januar 2020 #6041 Skrevet 12. januar 2020 7 minutter siden, Lady T skrev: Kan godt hende, jeg aner ikke. Trodde han kom til våren en kort tur slik som nå og at en familiegjenforening ofte tar flere år, men jeg aner som sagt ikke. Det kan ta tid og det kan gå fort. Nå snakket jeg ikke om familiegjenforening nødvendigvis, men at han kan vente i Norge på svaret. Uansett rart å ikke ta med mannen din i innlegget når han skal være der på den samme tiden og skal bli kjent med barnet sitt som det kanskje er lenge til neste gang har fått sett. 5
Tildittbeste Skrevet 12. januar 2020 #6042 Skrevet 12. januar 2020 Dette er veldig i trå med slik jeg har lært henne å kjenne. Mannen godtar alt som blir bestemt, fint gjort...men... 4
Lady T Skrevet 12. januar 2020 #6043 Skrevet 12. januar 2020 23 minutter siden, Sola de skrev: Det er hun, men til hvilken pris. Mette har jo sagt tidligere at datteren ikke betaler noe hjemme, så vil tro å plutselig å ha seg selv, babyen, sønnen, mannen, datter+ tvillingene å forsørge blir en kostbar affære. Man tenker vel ikke penger når det er familie. Kan vel uansett tenkes hu skal betale denne gangen 🤷🏻♀️😊 3
Visvas Skrevet 12. januar 2020 #6044 Skrevet 12. januar 2020 1 minutt siden, Lady T skrev: Man tenker vel ikke penger når det er familie. Kan vel uansett tenkes hu skal betale denne gangen 🤷🏻♀️😊 Hvis Mette og H skal bo under samme tak, i samme land så må hun faktisk tenke økonomi. 13
Lady T Skrevet 12. januar 2020 #6045 Skrevet 12. januar 2020 2 minutter siden, Visvas skrev: Hvis Mette og H skal bo under samme tak, i samme land så må hun faktisk tenke økonomi. Og si nei til datteren - hvis hun har råd til det? 🤔 Merkelig tankegang. 6
Surikatt Skrevet 12. januar 2020 #6046 Skrevet 12. januar 2020 Jeg hadde ikke sagt nei til min datter om hun trengte hjelp. Lurer bare på hvor mannen kommer inn her? Det er bare Mette, sønnen og baby som skal bo på loftet. Hadde det vært min mann hadde jeg medregnet han, også. 5
Visvas Skrevet 12. januar 2020 #6047 Skrevet 12. januar 2020 3 minutter siden, Lady T skrev: Og si nei til datteren - hvis hun har råd til det? 🤔 Merkelig tankegang. Si nei til datteren? Hvor i all verden har jeg skrevet det????? Jeg skrev at hun må tenke ØKONOMI om de skal bo sammen. Det er avgjørende for svaret de får på familiegjenforening. 10
Flettfrid Skrevet 12. januar 2020 #6048 Skrevet 12. januar 2020 (endret) Datteren skal bo hjemme for å spare opp til egenkapital for å kjøpe bolig, hun skal forsørge seg og tvillingene men ikke betale "husleie". En helt ok løsning det, er mange som gjør det på den måten for å hjelpe ungdommene sine. Her må ungdommen som er lærling betale 1500 i mnd, som går til strøm og mat. Resten han trenger betaler han selv. Når han går fra lærlingelønn til vanlig lønn øker summen noe, hvis han velger å fortsatt bo hjemme. Så jeg ser ikke noe galt i at Mette og familien løser det på denne måten de har valgt. Endret 12. januar 2020 av Flettfrid Rettet skeivefeil og la til litt 11
lilletyrkia Skrevet 12. januar 2020 #6049 Skrevet 12. januar 2020 30 minutter siden, Lemmon skrev: Så utrolig flott gjort av Mette!!! Jeg syns også det er fantasisk. Jeg hadde aldri eid hus i dag om det ikke hadde vært for at jeg kunne få bo hos mamma og Hun hjalp med barnevakt. Så det syns jeg er fint gjort 7
JaVel Skrevet 12. januar 2020 #6050 Skrevet 12. januar 2020 3 timer siden, lilletyrkia skrev: Synes ikke det er så rart at han ikke har hatt forhold tidligere. Det er ikke lett å få til et forhold når man jobber sånn i turismen. Men pleier tyrkiske menn å ha kjærester før de gifter seg? Tyrkia er jo et muslimsk lamd, og da er det vel ikke sett på som ok å ha forhold før man gifter seg?
Gjest Deltidsmamma Skrevet 12. januar 2020 #6051 Skrevet 12. januar 2020 Jeg syntes hun snakker som om H ikke skal bo der, altså det er henne og sønnen og babyen. Lite snakk om H og hva han tenker, jo altså han sier jo okay men det virker som om hun tenker andre veier
Elhaym Skrevet 12. januar 2020 #6052 Skrevet 12. januar 2020 Hvorvidt H tar bussen eller ikke er ikke så interessant, men må ærlig si at bussene i Bergen var forvirrende for meg sist vinter. Angående å lure på om det er vanlig å ha filmkveld 'så ofte' - lurer dere virkelig på det? Når jeg lurer på noe når det kommer til Mette pleier jeg spørre henne på snap. Hun svarer. 5
JaVel Skrevet 12. januar 2020 #6053 Skrevet 12. januar 2020 1 time siden, Lady T skrev: ... men hun er heldig som har en mamma om stiller opp for henne da. Rent generelt så bør voksne barn klare seg selv økonomisk, DET er å stille opp for sine egne barn. Har venninner som har fått mye hjelp fra sine foreldre i voksen alder når det kommer til økonomi, med det til følge at de bruker penger de ikke har. 7
lilletyrkia Skrevet 12. januar 2020 #6054 Skrevet 12. januar 2020 26 minutter siden, JaVel skrev: Men pleier tyrkiske menn å ha kjærester før de gifter seg? Tyrkia er jo et muslimsk lamd, og da er det vel ikke sett på som ok å ha forhold før man gifter seg? Ja det er over 90% muslimer men det er ikke muslimskt når det gjelder lovverket og sånne ting som andre muslimske land. Så jo jeg vil si det er vanlig å ha kjæreste før man gifter seg. Er selvsagt noen gammeldagse der enda som tenker annerledes. 4
lilletyrkia Skrevet 12. januar 2020 #6055 Skrevet 12. januar 2020 26 minutter siden, Deltidsmamma skrev: Jeg syntes hun snakker som om H ikke skal bo der, altså det er henne og sønnen og babyen. Lite snakk om H og hva han tenker, jo altså han sier jo okay men det virker som om hun tenker andre veier Ja er det jeg og tenker på. Hadde blitt svært skuffet og lei meg. 2
JaVel Skrevet 12. januar 2020 #6056 Skrevet 12. januar 2020 1 time siden, Lady T skrev: Man tenker vel ikke penger når det er familie. Kan vel uansett tenkes hu skal betale denne gangen 🤷🏻♀️😊 Selvfølgelig tenker ,man penger også når det er familie. Jeg flyttet ut tidlig, men etter at jeg ble voksen så betalte jeg husleie., og bra var det, voksne barn bør lære seg hva ting koster. 6
Era Vulgaris Skrevet 12. januar 2020 #6057 Skrevet 12. januar 2020 2 timer siden, Lady T skrev: Tror ikke hun leser all kritikk som hat, det er ikke mitt innrykk i alle fall. Jeg har gitt henne konstruktiv kritikk jeg også, det takker hun for OG hun gjør noe med. Jeg vet om meg selv at jeg tar ting annerledes om det sies med kjærlighet enn «er du helt dust». Hat og mobbing. De to mest utvannede ord i det norske språk i moderne tid. 8
JaVel Skrevet 12. januar 2020 #6058 Skrevet 12. januar 2020 1 minutt siden, Era Vulgaris skrev: Hat og mobbing. De to mest utvannede ord i det norske språk i moderne tid. Det har vært mye mobbing og latterliggjøring av Mette i denne tråden tidligere, men nå synes jeg den har bedret seg. Kritikk ja, men mye mindre latterliggjøring. 7
Flettfrid Skrevet 12. januar 2020 #6059 Skrevet 12. januar 2020 44 minutter siden, Deltidsmamma skrev: Jeg syntes hun snakker som om H ikke skal bo der, altså det er henne og sønnen og babyen. Lite snakk om H og hva han tenker, jo altså han sier jo okay men det virker som om hun tenker andre veier Han må jo ha lovlig opphold for å bo der, hun skriver jo at han skal være der i 2 mnd på besøksvisum. Så skal de søke familiegjenforening. 3
Era Vulgaris Skrevet 12. januar 2020 #6060 Skrevet 12. januar 2020 9 minutter siden, JaVel skrev: Det har vært mye mobbing og latterliggjøring av Mette i denne tråden tidligere, men nå synes jeg den har bedret seg. Kritikk ja, men mye mindre latterliggjøring. Mitt poeng er at ordene "hat" og "mobbing" blir brukt om det meste, og det vanner ut hva ordene faktisk betyr. Bare fordi noen kommer med en kritisk kommentar så betyr ikke det at man hater vedkommende. Altså, vi kjenner jo ikke disse bloggerne, men blir beskyldt for å hate dem. Det er hinsides. Hat er egentlig et veldig sterkt uttrykk, men betyr ingenting lenger. Vi hater jo "alt". 17
Fremhevede innlegg