Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
18 minutter siden, Lady T skrev:

Når folk skriver «er han 5 år??» så er ikke det akkurat tips og undring 😉 

Jo men var ikke det bare en person? Mye her taes og som kritikk og latterliggjøring når det ikke er ment som det. Akkurat den der aner jeg ikke..

Men hun har fått masse tips her, om visum foreksempel, det er jo ting vi aldri hadde skrevet om det ikke var for å hjelpe henne. Det er jo ikke for å kritisere. Men når det blir tatt som kritikk så blir man jo oppgitt og klarer ikke forstå alle valgene hennes.  Et eksempel er at de hadde dårlig råd, men han valgte likevel å ta bussen til Ankara i 8-10 timer (?) for å levere visumsøknad der Istedefor å levere den i Antalya som er 1 og en halv time unna. Det er jo en hjelp. Og jeg ønsker ho jo alt godt, hun er nok en fin person. Men hun burde ta til seg litt tips og ikke alltid se det på som et angrep. 

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og så flytter datter og tvillinger hjem igjen. God plass i det huset. 

• Liker 6
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
1 minutt siden, Minipilla skrev:

Og så flytter datter og tvillinger hjem igjen. God plass i det huset. 

Det er privat og unødvendig å dele med resten av verden, men det er jo ingen som leser bloggen 🤪

Skrevet

Og sånn som nå har hun skrevet et innlegg om oppussing der hun og sønnen skal flytte opp i andre etasje og Amalie og tvillingene skal bo nede..

Det er et innlegg som kan kritiseres,  hvorfor?  Ikke fordi hun er et dårlig menneske nei, men fordi hun ikke nevner Huseyin som er mannen hennes! hvorfor nevnes ikke han i dette, skal ikke han og bo der ? Jeg hadde blitt meget skuffet om min mann hadde skrevet noe sånt uten å inkludere meg.  Hun skriver merkelig noenganger og det er ikke rart folk reagerer eller misforstår.  Og nei jeg misforstår ikke med vilje. Jeg vil gjerne forstå, men klarer ikke. 

• Liker 11
Skrevet
10 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Og sånn som nå har hun skrevet et innlegg om oppussing der hun og sønnen skal flytte opp i andre etasje og Amalie og tvillingene skal bo nede..

Det er et innlegg som kan kritiseres,  hvorfor?  Ikke fordi hun er et dårlig menneske nei, men fordi hun ikke nevner Huseyin som er mannen hennes! hvorfor nevnes ikke han i dette, skal ikke han og bo der ? Jeg hadde blitt meget skuffet om min mann hadde skrevet noe sånt uten å inkludere meg.  Hun skriver merkelig noenganger og det er ikke rart folk reagerer eller misforstår.  Og nei jeg misforstår ikke med vilje. Jeg vil gjerne forstå, men klarer ikke. 

Akkurat den følelsen har jeg sittet med mange ganger etter å ha lest bloggen også.  Har også sagt at jeg faktisk synes synd på mannen,  og det har jeg følt flere ganger.

• Liker 6
Skrevet
14 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Jo men var ikke det bare en person? Mye her taes og som kritikk og latterliggjøring når det ikke er ment som det. Akkurat den der aner jeg ikke..

Men hun har fått masse tips her, om visum foreksempel, det er jo ting vi aldri hadde skrevet om det ikke var for å hjelpe henne. Det er jo ikke for å kritisere. Men når det blir tatt som kritikk så blir man jo oppgitt og klarer ikke forstå alle valgene hennes.  Et eksempel er at de hadde dårlig råd, men han valgte likevel å ta bussen til Ankara i 8-10 timer (?) for å levere visumsøknad der Istedefor å levere den i Antalya som er 1 og en halv time unna. Det er jo en hjelp. Og jeg ønsker ho jo alt godt, hun er nok en fin person. Men hun burde ta til seg litt tips og ikke alltid se det på som et angrep. 

Én person som skrev akkurat det, men mange som har nevnt at han ikke har tatt bussen alene. Jeg tenker mer sånn, at det finner de ut av selv... 😉

Nå er det måten mange skriver «råd og tips» på som ikke alltid er så fin, da. Ei som råder Mette til å ikke ta hjemmefødsel i kommentarfelt og åpner med «for en egoist du er». En sånn kommentar skjønner jeg at er vanskelig å ta seriøst, samme hvor gode poeng man har. 

Enorm forskjell på å gi noen et konstruktiv tips på en fin måte enn å være en besserrwisser som slenger pisken og sier «åh, ble du såret av det, det var jo bare et råd, ikke vær så sårbar a» *oppgitt* 

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Mannen bor vel ikke der til sommeren? 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Lady T skrev:

Én person som skrev akkurat det, men mange som har nevnt at han ikke har tatt bussen alene. Jeg tenker mer sånn, at det finner de ut av selv... 😉

Nå er det måten mange skriver «råd og tips» på som ikke alltid er så fin, da. Ei som råder Mette til å ikke ta hjemmefødsel i kommentarfelt og åpner med «for en egoist du er». En sånn kommentar skjønner jeg at er vanskelig å ta seriøst, samme hvor gode poeng man har. 

Enorm forskjell på å gi noen et konstruktiv tips på en fin måte enn å være en besserrwisser som slenger pisken og sier «åh, ble du såret av det, det var jo bare et råd, ikke vær så sårbar a» *oppgitt* 

Og da sier jeg det samme, men motsatt. 
Man trenger ikke lese all kritikk som hat. 
Hvis "vi" skal ta på oss forståelsesbrillene og forstå ting som innimellom er skrevet fullstendig uforståelig så burde "dere" gjøre det samme. 
Burde ikke gjelde bare en vei.... 

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, Lady T skrev:

Nei men hun skriver de skal flytte opp til sommeren. Søker de snart visum så kan han fint rekke å komme dit i år på familiegjenforening. Og da er vel han en av de som skal bo oppe ? Uansett så er vel planen videre  at han skal bo der. JEG synes det er rart å ikke nevne mannen innlegget.  

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Lady T skrev:

Skal han ikke komme til fødsel alikevel? 
Trodde de hadde fått visum? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg og mannen min hadde lenge avstandsforhold. Det jeg gjorde, gjorde jeg for oss  og det han gjorde, gjorde han for oss. Jeg hadde blitt skuffet om han bare skulle bestemme ting uten å nevne meg i den planen. 

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, Visvas skrev:

Skal han ikke komme til fødsel alikevel? 
Trodde de hadde fått visum? 

Når venter hun? Er ikke det på våren? *husker ikke* Uansett er vel det bare for en ny, kort periode? 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Nei men hun skriver de skal flytte opp til sommeren. Søker de snart visum så kan han fint rekke å komme dit i år på familiegjenforening. Og da er vel han en av de som skal bo oppe ? Uansett så er vel planen videre  at han skal bo der. JEG synes det er rart å ikke nevne mannen innlegget.  

Ja, ok, jeg tenkte ikke så mye over det 😉 Hadde hun skrevet at han IKKE skal bo der eller må sove på kottet hadde jeg stusset, men 😉

• Liker 2
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Lady T skrev:

Når venter hun? Er ikke det på våren? *husker ikke* Uansett er vel det bare for en ny, kort periode? 

Trodde det var på forsommeren og at han skulle være i to måneder? Med nyfødt, bli kjent med sitt første barn og så skal han ikke bli tatt med i beregningen? 
Er de heldige (hvis det er ønsket deres?) så kan han få komme til Norge på to uker. Dette er ikke enkelt selvfølgelig, men likevel en mulighet. 

Endret av Visvas
  • Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Visvas skrev:

Og da sier jeg det samme, men motsatt. 
Man trenger ikke lese all kritikk som hat. 
Hvis "vi" skal ta på oss forståelsesbrillene og forstå ting som innimellom er skrevet fullstendig uforståelig så burde "dere" gjøre det samme. 
Burde ikke gjelde bare en vei.... 

Tror ikke hun leser all kritikk som hat, det er ikke mitt innrykk i alle fall. Jeg har gitt henne konstruktiv kritikk jeg også, det takker hun for OG hun gjør noe med.

Jeg vet om meg selv at jeg tar ting annerledes om det sies med kjærlighet enn «er du helt dust». 

• Liker 2
Skrevet

Hun skrev noe om å forsørge enda flere? Datteren er voksen med egne barn. Hun burde jo klare seg selv og ikke la moren som jobber deltid, med dårlig råd forsørge seg.

• Liker 15
Skrevet
Akkurat nå, Visvas skrev:

Trodde det var på forsommeren og at han skulle være i to måneder? Med nyfødt, bli kjent med sitt første barn så skal han ikke bli tatt med i beregningen? 
Er de heldige (hvis det er ønsket deres?) så kan han få komme til Norge på to uker. Dette er ikke enkelt selvfølgelig, men likevel en mulighet. 

Kan godt hende, jeg aner ikke. Trodde han kom til våren en kort tur slik som nå og at en familiegjenforening ofte tar flere år, men jeg aner som sagt ikke. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Sola de skrev:

Hun skrev noe om å forsørge enda flere? Datteren er voksen med egne barn. Hun burde jo klare seg selv og ikke la moren som jobber deltid, med dårlig råd forsørge seg.

... men hun er heldig som har en mamma om stiller opp for henne da. 

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, Lady T skrev:

... men hun er heldig som har en mamma om stiller opp for henne da. 

Det er hun, men til hvilken pris. Mette har jo sagt tidligere at datteren ikke betaler noe hjemme, så vil tro å plutselig å ha seg selv, babyen, sønnen, mannen, datter+ tvillingene å forsørge blir en kostbar affære.

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, Lady T skrev:

Tror ikke hun leser all kritikk som hat, det er ikke mitt innrykk i alle fall. Jeg har gitt henne konstruktiv kritikk jeg også, det takker hun for OG hun gjør noe med.

Jeg vet om meg selv at jeg tar ting annerledes om det sies med kjærlighet enn «er du helt dust». 

Ja det blir jo akkurat det samme andre veien. Jeg har jo sett henne i kommentarfeltet hvor hun fikk helt saklige kritiske spørsmål hvor hun tok helt av og latterliggjorde mennesket som skrev til henne. Hun har flere ganger gått hardt ut mot forumet her og andre som ikke smører og roser henne. Sier igjen at det må gå an å lese kritikk med det øye som man vi da tydeligvis skal lese hennes uforståelige, ufullstendige innlegg som hun redigerer etter kritikken for så kalle oss for løgnere. 

• Liker 13
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...