Gå til innhold

metteask.blogg.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig i at hun virker desperat etter oppmerksomhet. For hva ellers kan være motivasjonen for å utlevere seg selv og andre i en dagbok på nett? Det kan neppe være pengene, ut i fra hva hun redegjør for av inntekter på bloggen i kommentarfeltet i dag vil jeg tro hun tjener et par-tre tusen/mnd på bloggen.  
Er det verdt utleveringen og det hun fremstiller som hat og hets? Eller er det denne oppmerksomheten?

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fulgt henne ei stund. Før hun gifta seg var det noe bra innhold.  Så ble hun en del av kurset og da tok det "helt av". Etter denne perioden må jeg si den har mista det meste, nå er det så mye fokus på hvor stor den gravid magen er, at hun som gravid må få hjelp av sin mann, bla bla gravid....tenker at i denne perioden som hennes mann har vært her burde det faktisk vært noe gode temaer og skrive om, men det har tydeligvis bare vært utfordringer de ikke har trodd skulle komme,og da synes jeg hun har snudd det veldig til drama, og ikke minst tatt alt i sitt forsvar og at "vi" her ute virkelig bare er ute etter å ta dem

• Liker 15
Skrevet

Er jo litt dårlig butikk å hele tiden bite den hånden som mater deg. Den symbiosen hun har med KG er det som ene og alene holder liv i bloggen! Har kikket litt på IG og ser ikke at antall kommentarer verken der eller på bloggen vil være tilstrekkelig til å gi henne såpass inspirasjon/kritikk til at neste tema gir seg selv på bloggen. Ett lite skråblikk herfra er nok til å fylle dagens innlegg ser det ut til.

Det å melde bekymring til barnevernet var forøvrig helt tragisk- den etaten har da virkelig nok å holde på med, og sønnen til Mette står ikke i fare for å bli utsatt for omsorgssvikt eller på annen måte ha mangler i den daglige omsorgen han får (såvidt jeg har oppfattet). Det er ikke omsorgssvikt å være "åpen, ærlig og personlig" , men man trenger ikke være det nesten hele tiden, om nesten alt.... ;) 

• Liker 15
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
4 timer siden, Lady T skrev:

Nå gikk det ☺️832267CB-B4D9-4B38-8225-D4E38B9D5077.thumb.jpeg.9fadfba03b36c0e319faa6a32212baed.jpeg

Hva med å la være å utlevere familiene sin og seg selv på en blogg for tjene penger. Er 5000 kr virkelig verdt dette??

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet

Det med å være så utleverende som hun både er og har vært tenker jeg er problematisk av flere grunner. Hun har gjentatt mange ganger at hun er så sterk psykisk, det har hun også skrevet om sønnen.

Mange innlegg vitner derimot om noe annet (når det gjelder bloggeren selv altså). Øyenbryn måtte sminkes annerledes fordi noen her hadde kommentert at de ikke var fint, hun vurderte en stund Restylane , ansiktsløfting og jeg vet ikke hva pga kommentarer her om at hun er bestemor og 10 år eldre enn mannen, nå i et innlegg nylig skrev hun at de begynte å tvile på ekteskapet pga kommentarer i SoMe - kanaler.

Ingen, absolutt ingen, kan vite hvordan denne utleveringen senere vil påvirke de rundt henne, og henne selv. Det trenger selvsagt ikke bli noe stort problem, ingen vet heller hvem de møter på sin vei; i skolegården, på trening, foreldremøter osv. Hvilke kommentarer kan bli slengt fordi noen har lest bloggen, hvordan vil personer i fremtiden benytte SoMe - kanaler til å slenge dritt? Slike ting vet man ikke - heller ikke hvordan en kommer til å takle det.

Den sjansen hadde aldri jeg tatt på bekostning av mitt barn eller noen som helst rundt meg.

• Liker 35
Skrevet
1 minutt siden, AnAngel skrev:

Den sjansen hadde aldri jeg tatt på bekostning av mitt barn eller noen som helst rundt meg.

For å være helt ærlig, så tror jeg faktisk ikke MA tenker så langt, for meg så virker det som at det å få oppmerksomhet og kanskje tjene penger på bloggen er viktigere enn alt av konsekvenser

• Liker 21
Skrevet
5 minutter siden, Skrottefar skrev:

For å være helt ærlig, så tror jeg faktisk ikke MA tenker så langt, for meg så virker det som at det å få oppmerksomhet og kanskje tjene penger på bloggen er viktigere enn alt av konsekvenser

Konsekvenser tenker hun ikke på, hun lever virkelig her og nå..skjer det noe er det bare å jobbe seg oppover igjen, eller møtes på midten. Tror det kan bli vansklig om det gjelder utenfor husets fire vegger,  for som sagt ingen vet hva fremtiden vil gjøre med alle disse bloggerene. 

• Liker 15
Skrevet
6 timer siden, Neket skrev:

Barnevernet henla saken mot henne som sjikane og alle på forumet lever i en forskrudd tåke sånn kort fortalt 🤪

Den skjønte jeg ikke helt. Det kunne ikke falt meg inn å melde henne inn til barnevernet, fordi jeg anser henne for en god mor. Hvorfor skal jeg og andre som ikke har meldt henne til barnevernet trekkes med i dragsuget? 

• Liker 15
Skrevet
På 10.1.2020 den 22.52, Visvas skrev:

Tror de må være sponsa silikon for livstid her nede så mye silikon som de bruker🙈

Ja, Tyrkia er jo kjent for dette nå særlig i det siste etter den @comfortzone_botched kontoen dukket opp på instagram :hoho: 

#avsporing, beklager!♥️

• Liker 8
Skrevet
12 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Jeg skjønner meg ikke på Mette. Hun sier hun liker tradisjonelle kjønnsrollemønster hvor hun er kvinnen og mannen er mannemann. Samtidig er hun forsørgeren, hun bestemmer alt, mannen er ikke handy nok til å gjøre noe annet en å støvsuge og oppvarte sin gravide frue, han er heller ikke selvstendig nok til å ta bussen alene. De bor i Fana, det går busser over alt, om ikke rett utenfor huset så har mannen bein å gå på så han klarer helt fint å ta bussen om ønskelig.

I tillegg har han gitt opp det meste av sin kultur for Mette, det er ikke akkurat sosialt akseptabelt å gifte seg med en 10 år eldre alene(beste)mor med barn med to ulike menn fra før. Jeg er skeptisk til at han gir opp alt for å bevise for henne at han elsker henne, til og med spiser svinekjøtt (både bacon og pølsegryte). Når Mette i tillegg kan annonsere på sosiale medier at mannen aldri har hatt langvarige forhold i en alder av 29, tenker jeg at han enten er annerledes en andre eller en fuckboy på leting etter en billett til utlandet. Jeg kan ikke tenke meg at en mann ville gitt avkall på alt inkludert sin mandighet offentlig for alle å se, uten at det lå noe ekstremt viktig i potten. Så vil tiden vise om det er kjærlighet eller statsborgerskap som ligger i potten...

Han har vært sammen med en annen turist, skrev hun en gang. Russer? Ikke særlig attraktivt å flytte til Russland, sikkert. Han kommer jo fra landet så klart han kan ta seg rundt hvis han gidder. 

• Liker 4
Skrevet
14 timer siden, Deltidsmamma skrev:

Skal se at det er tvillinger hun venter 

Eller er det dattera? Hun legger jo selv opp til spekulasjoner. 

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Hva med å la være å utlevere familiene sin og seg selv på en blogg for tjene penger. Er 5000 kr virkelig verdt dette??

Utleverer hun familien sin da? Hun utleverer seg selv og H, men opplever ikke at hun utleverer andre..?

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Lady T skrev:

Utleverer hun familien sin da? Hun utleverer seg selv og H, men opplever ikke at hun utleverer andre..?

Mener du virkelig at hun ikke utleverer andre? 
Hva med sønnen og barnet i magen? 

Jeg tenker ikke man nødvendigvis trenger å skrive direkte om barna for at de skal bli utlevert.
"Hele Norge" vet at mor har prøvd å bli gravid med en kamerat, at hun har hatt sex i huler, giftet seg uten at stefar og sønn har møttes før, at sønn måtte stefar for første gang på et hotellrom i et fremmed land, at hun planla å bli gravid før sønn hadde møtt stefar pluss pluss pluss

JEG mener at alt dette kavifiserer som utlevering av sine barn fordi dette er info som kan komme tilbake til de på feks gata, på skolen, på evt aktiviteter de er med på ect 

• Liker 31
Skrevet (endret)
21 minutter siden, Visvas skrev:

Mener du virkelig at hun ikke utleverer andre? 
Hva med sønnen og barnet i magen? 

Jeg tenker ikke man nødvendigvis trenger å skrive direkte om barna for at de skal bli utlevert.
"Hele Norge" vet at mor har prøvd å bli gravid med en kamerat, at hun har hatt sex i huler, giftet seg uten at stefar og sønn har møttes før, at sønn måtte stefar for første gang på et hotellrom i et fremmed land, at hun planla å bli gravid før sønn hadde møtt stefar pluss pluss pluss

JEG mener at alt dette kavifiserer som utlevering av sine barn fordi dette er info som kan komme tilbake til de på feks gata, på skolen, på evt aktiviteter de er med på ect 

For det første: Jeg tviler sterkt på at "hele norge" leser denne bloggen. I min vennekrets leser de færreste blogger og jeg tipper at ingen av de vet hvem Mette er. Jeg hadde aldri fulgt med på M selv om det ikke var for KG 😉

For det andre: Med ditt resonnement kan ingen med barn blogge personlig, enda de ikke skriver noe om barnas personlighet, utfordringer eller deler bilder av barna. Det er jeg uenig i.

Når det gjelder hva Mette har delt er jeg enig i at noe av dette er TMI og ikke burde vært delt. Men jeg mener ikke at dette er UTLEVERING av sønnen. Om det kan skade han? Nja, det vet jeg ikke og det vet ikke du heller. Nå er mye informasjon også fjernet fra bloggen (og du trenger ikke komme med en leksjon om at det som er fjernet KAN finnes, for helt ærlig, hvem gjør sånt? En gal bloggleser kanskje.)

Nå må du også huske på at sønnen kjenner og elsker sin mor og vil lese bloggen gjennom de brillene der. Jeg tviler sterkt på at det er noe negativt han vil henge seg opp i gjennom å lese bloggen.

Denne tråden derimot kan skade han veldig. Jeg fatter ikke at dere som er oppriktig bekymret for sønnen og barnet i magen ikke tenker dere mer om før dere skriver ting her inne. Hadde dere vært oppriktige, hadde dere ikke gjort det, det er nå min mening.

Endret av Lady T
  • Liker 13
Skrevet
7 timer siden, CMarie skrev:

Enig i at hun virker desperat etter oppmerksomhet. For hva ellers kan være motivasjonen for å utlevere seg selv og andre i en dagbok på nett? Det kan neppe være pengene, ut i fra hva hun redegjør for av inntekter på bloggen i kommentarfeltet i dag vil jeg tro hun tjener et par-tre tusen/mnd på bloggen.  
Er det verdt utleveringen og det hun fremstiller som hat og hets? Eller er det denne oppmerksomheten?

Hun skriver jo 5000 fra Egmont pluss det hun tjener på avtaler fra feks Ellos per innlegg. Hun har vel nevnt en langt høyere sum enn det du nevner, uten at jeg husker summen. Var mellom 10-20.000 ett sted/ mnd.

• Liker 5
Skrevet (endret)
9 timer siden, Frøken_fjong1 skrev:

Vi har ofte filmkveld i perioder. Syntes det er koselig. Ser ellers lite på TV. 

Vi også. Ser faktisk nesten aldri på TV vi heller, men filmkveld er veldig koselig og noe barna setter veldig pris på. De fleste filmer varer jo ikke akkurat hele kvelden heller.

Endret av Lady T
  • Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Lady T skrev:

Hun skriver jo 5000 fra Egmont pluss det hun tjener på avtaler fra feks Ellos per innlegg. Hun har vel nevnt en langt høyere sum enn det du nevner, uten at jeg husker summen. Var mellom 10-20.000 ett sted/ mnd.

Hun må da skatte av pengene, og vanlig skatt på biinntekt er 34%   
Hun har selv skrevet hun tjente ca 40.000 på bloggen i fjor, men håper på mer. 40.000 brutto med utgangspunkt i 34% skatt gir vel 2.200/mnd?  
Hva hun vil tjene i år vet hun jo ikke, men regner med hun må få mye bedre samarbeidsavtaler om hun skal opp i 10-20.000

• Liker 5
Skrevet (endret)
2 minutter siden, CMarie skrev:

Hun har selv skrevet hun tjente ca 40.000 på bloggen i fjor, men håper på mer. 40.000 brutto med utgangspunkt i 34% skatt gir vel 2.200/mnd?  
Hva hun vil tjene i år vet hun jo ikke, men regner med hun må få mye bedre samarbeidsavtaler om hun skal opp i 10-20.000

Nei, hun skrev at hun begynte å tjene penger på slutten i fjor og kommer til å tjene mer i år. Så hun har ikke tjent 10-20000 hver måned, men hun gjør det nå.

Endret av Lady T
  • Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
10 timer siden, Tildittbeste skrev:

Jeg bare spør, er det vanlig å ha filmkveld så ofte som de pleier å ha hos Mette??

Jeg bare svarer, ja, det er vanlig. 

Skrevet
9 minutter siden, CMarie skrev:

Selvsagt må hun skatte, men det hun sitter igjen med er langt mer enn det du skisserer. Hun blogget nok uten inntekt en god stund, noe alle med blogg gjør, men nå har hun altså, i følge henne selv, begynt å tjene penger på den. Hun tjener allerede 10-20.000, så hun må ikke få mye bedre samarbeidsavtaler for å tjene summen hun allerede tjener, så skjønte ikke helt hva du mente der ;)

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...