Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Merkelig opplegg, så lite initiativ og interesse for å gjøre noe når en for første gang er i et annet land? Det blir jo omtrent som da hun var i Tyrkia,  og satt på hotellrommet mens han var på jobb. 

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, Surikatt skrev:

Voksne mannen klarer ikke å ta buss i Norge, er han 5 år? Og hvorfor skal han ikke få pusse opp når det er hans hjem, også? 

Mette mener han ikke er nøye nok til å pusse opp huset 🙄

Skrevet
3 minutter siden, Kritt skrev:

Er hun så nøye selv da? Har sett en del bilder som ikke akkurat tyder på det. Og hvordan kan hun uttale seg om det, før han har fått lov til å prøve seg? De har vel ikke akkurat vært så mye sammen at hun har erfart hvor nøye han er eller ikke. 

• Liker 12
Skrevet

Hun har virkelig skutt gullfuglen. :sprettoy:

Nå må hun visstnok forsørge en ekstra person i tillegg til mannen, seg selv og to barn. 

Mannen ligger på sofaen. 

• Liker 7
Skrevet
59 minutter siden, Kritt skrev:

Har hun sagt det? 

Beklager å si det, men det arbeidet jeg har sett Mette har gjort på huset til nå er alt annet enn nøye arbeid. Jeg har trua på at han fint klarer å gjøre et vel så bra arbeid som det hun gjør. Det er bare snakk om å vise hvordan man bruker de norske materialene som i mine øyne er mye enklere å bruke for en hobbysnekker enn de tyrkiske materialene. Mannen min hadde aldri jobbet med feks treverk når han kom til Norge, han var vant til betong, stål/jern ect og silikon. Tror de må være sponsa silikon for livstid her nede så mye silikon som de bruker🙈 Men han ble fort vant og har bygd MYE etter han fikk litt instrukser. 

• Liker 11
Gjest Deltidsmamma
Skrevet
1 time siden, Guidet Kvinne skrev:

Hun har virkelig skutt gullfuglen. :sprettoy:

Nå må hun visstnok forsørge en ekstra person i tillegg til mannen, seg selv og to barn. 

Mannen ligger på sofaen. 

Hvem er denne personen hun snakker om ekstra?

Skrevet
Akkurat nå, Deltidsmamma skrev:

Hvem er denne personen hun snakker om ekstra?

Det skal komme i et eget innlegg! 😆

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, Kritt skrev:

Med den innstillingen kommer han alltid til å føle seg som en gjest i hennes hus. Mange menn liker heller ikke å bli fortalt hva de skal gjøre. 

• Liker 7
Skrevet

Da min mann kom til Norge og var helt ny kjøpte me busskort og eg sa han bare måtte gå på den første og beste bussen han så og bare se hvor han havnet :) Byen er ikkje så stor at man forsvinner vil eg på stå, det er bare å busse i vei. H har jo mobil så det  er jo bare å ringe om han ender ute på viddene og ikkje finner frem 🤣

Gjorde det samme når ungene begynte å bli store (typ tenåringer). Hver sitt busskort: Ta bussen hvor du vil og se hvor du ender. Den beste måte å lære hvilken buss som er riktig i forhold til hvor du vil. Er ikkje så farlig. De har jo buss i Tyrkia også vil eg tro? Ikke sant! Ut på tur sier bare eg. Som regel kommer man best ut av det om man gjør det alene for da må du bare og ikkje bare lene seg på en som vet og kan veiene

• Liker 18
Skrevet

Hadde det ikke vært en gyllen mulighet å lære mer norsk for hans del? Eller dra til en cafe, park, bibliotek osv. Bli litt bedre kjent med Norge på forskjellige måter rett og slett. Det er myyyee spennende man kan gjøre enn å ligge på sofaen og vente til hun våkner. 

• Liker 12
Skrevet
7 minutter siden, Nathalie skrev:

Hadde det ikke vært en gyllen mulighet å lære mer norsk for hans del? Eller dra til en cafe, park, bibliotek osv. Bli litt bedre kjent med Norge på forskjellige måter rett og slett. Det er myyyee spennende man kan gjøre enn å ligge på sofaen og vente til hun våkner. 

Tror han rett og slett ikke gidder å prøve en gang, da er det lettere og ligge på sofaen og vente.  Og ikke glem han vil jo ikke bli kjent med andre mennesker heller...så da er det like greit å sitte å si at det blir kjedlig når hun må jobbe. Og det må hun jo etter permisjonen også.. hadde fått en knekk på selvtilliten min som mann om kona sa hun er mye flinkere til å pusse opp, så han ikke får mulighet til å prøve en gang

• Liker 8
Skrevet

Men dersom Mette skal mette flere munner,  så teller vel ikke det positivt for familiegjenforening?

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Nathalie skrev:

Med det grusomme drittværet som har vært her de siste ukene, er det greit å holde seg innendørs 🤪

• Liker 4
Skrevet
11 timer siden, Visvas skrev:

Har hun sagt det? 

Beklager å si det, men det arbeidet jeg har sett Mette har gjort på huset til nå er alt annet enn nøye arbeid. Jeg har trua på at han fint klarer å gjøre et vel så bra arbeid som det hun gjør. Det er bare snakk om å vise hvordan man bruker de norske materialene som i mine øyne er mye enklere å bruke for en hobbysnekker enn de tyrkiske materialene. Mannen min hadde aldri jobbet med feks treverk når han kom til Norge, han var vant til betong, stål/jern ect og silikon. Tror de må være sponsa silikon for livstid her nede så mye silikon som de bruker🙈 Men han ble fort vant og har bygd MYE etter han fikk litt instrukser. 

Det mangler lister og finish, men utenom det - hvordan kan du se at det er alt annet en nøye arbeid? For det ser ikke jeg. Synes for øvrig det er flott at noen tør å vise at de bor i oppussing.

• Liker 6
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Lady T skrev:

Det mangler lister og finish, men utenom det - hvordan kan du se at det er alt annet en nøye arbeid? For det ser ikke jeg. Synes for øvrig det er flott at noen tør å vise at de bor i oppussing.

Skal innrømme at jeg reagerte på et bord de laget sammen. I mine øyne var det bordet et slurvearbeid, men det skal sies at jeg er et petimeter, alt må være perfekt. 

Endret av JaVel
  • Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Lady T skrev:

Det synes på flere overganger fra vegg til tak.  Har sett det på sprekker i taket. Det er fint å gjøre ting selv, men den dagen du skal selge, har du gjort deg selv en bjørnetjeneste. Selvsagt fint at hun viser slik hun virkelig bor. Men greia var den, at han ikke får prøve fordi han ikke er like nøye som henne.  Og det er jo synd og leit at noen tenker slik om en annen person. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Tildittbeste skrev:

Det synes på flere overganger fra vegg til tak.  Har sett det på sprekker i taket. Det er fint å gjøre ting selv, men den dagen du skal selge, har du gjort deg selv en bjørnetjeneste. Selvsagt fint at hun viser slik hun virkelig bor. Men greia var den, at han ikke får prøve fordi han ikke er like nøye som henne.  Og det er jo synd og leit at noen tenker slik om en annen person. 

Kanskje fordi han viste det ifm bordet de laget?  

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, JaVel skrev:

Skal innrømme at jeg reagerte på et bord de laget sammen. I mine øyne var det bordet et slurvearbeid, men det skal sies at jeg er et petimeter, alt må være perfekt. 

Hun sa jo at det kom tydelig frem at H ikke er så flink da. Og det må jo være greit, sånn er jo noen mennesker, da trenger jo ikke han pusse opp uten at M styrer det, og han trenger i alle fall ikke få kritikk for det. Jeg er ikke så flink som min mann, men lærer stadig, så jeg begynner ikke bare å gipse eller hva enn det måtte være uten at det er i samarbeid med min mann. Men å male og andre småjobber klarer jeg jo fint. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker spesielt på når hun snappet at hun holdt på å legge panel i tak hvor hun vurderte å ikke fjerne avknekte bord som kom midt på skråtaket. Det var skikkelig skjevt og meget dårlig arbeid i mine øyne. Jeg er selv greit handy og litt petimeter, så det er mulig jeg er for kritisk. Overskriften var noe med "kan jeg, kan du" og jeg må helt ærlig si jeg reagerte på den overskriften hvor hun helt tydelig ikke kunne det hun holdt på med. 

Hvis jeg var en tyrkisk mann som kom til slikt arbeid og fikk beskjed om å at jeg ikke fikk gjøre noe fordi jeg ikke var nøye nok. Ja, da har jeg nok lurt fælt. 

Personlig mener jeg at hun ikke kan vurdere hans arbeid utifra et bord hun var vel så delaktig i som han. Oooog jeg hadde nok aldri begitt meg ut på å lage et bord med ei håndsag og forventet det skulle blitt bra arbeid, men det er meg. 

• Liker 18
Gjest Deltidsmamma
Skrevet
13 timer siden, Guidet Kvinne skrev:

Det skal komme i et eget innlegg! 😆

Skal se at det er tvillinger hun venter 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...