Tildittbeste Skrevet 8. januar 2020 #5881 Skrevet 8. januar 2020 21 minutter siden, Surikatt skrev: Mette mener at når man har tatt et valg og giftet seg med en tyrker og er gravid så skal man ikke spekulere i hans hensikter. Altså, det er ikke noen som gifter seg etter å ha vært fysisk sammen i noen dager på ferie. Er det så rart at man er skeptisk. Det er grunnen og også hvorfor det er strenge regler for familiegjenforening med tyrkere. Mange av de som ble lurt trodde og det var ekte kjærlighet. Hun sier selv hun var skeptisk og hadde et Annet syn på disse gutta før hun traff sin mann. De som kjenner alanya og gutta der, de har jo sett mye og det er derfor ikke rart hun blir påminnet dette. Selvfølgelig går det bra med mange,men jammen tror jeg det er mange knuste hjerter rundt omkring også. Hun hadde jo spart seg for det meste av dette, om hun ikke hadde delt sitt liv på en blogg, det tror jeg hadde vært bedre for dem begge, men ser ut som bloggen er det siste hun vil ofre. Det er ganske skummelt og tenke på.. 4
Visvas Skrevet 8. januar 2020 #5882 Skrevet 8. januar 2020 Helt sikker kan hun ikke være før om tidligst 5-6 år. Alle som har blitt lurt trodde oppriktig at det var ekte kjærlighet vil jeg tro? Er vel ingen som hadde orka å bruke alle pengene, fått barna, tiden brukt og alt styr med papirer om de ikke trodde det var ekte. Jeg kjente mannen min mye lengere enn Mette før vi giftet oss. Han ville absolutt ikke til Norge, men jeg kunne jo bare være så sikker som en kan i en slik situasjon. Ingen kan være 100% sikker, det kan man ikke med en nordmann heller. Derfor virker det så innmari naivt å være 39 (!!!) år og være så brennsikker på at en du fysisk var sammen i 2(!!!) uker er 100% å stole på. 33
Surikatt Skrevet 8. januar 2020 #5883 Skrevet 8. januar 2020 Enig, og når disse mennene har det SÅ travelt med å gifte seg er det mistenkelig. Ja, de er sikkert mye mer intense i begynnelsen enn hva vi er vant med og dermed blir man lurt til å tro det er kjærlighet. 10
Tildittbeste Skrevet 8. januar 2020 #5884 Skrevet 8. januar 2020 7 minutter siden, Surikatt skrev: Enig, og når disse mennene har det SÅ travelt med å gifte seg er det mistenkelig. Ja, de er sikkert mye mer intense i begynnelsen enn hva vi er vant med og dermed blir man lurt til å tro det er kjærlighet. Ja for deres travelhet med ekteskap har hvertfall veldig lite med deres tro å gjøre, som så mange tror på, hvis mannen sier det er for sin tro til sin utkårede. Når man ser alle andre steder de synder for sin religion. 3
Tildittbeste Skrevet 8. januar 2020 #5885 Skrevet 8. januar 2020 (endret) 24 minutter siden, Visvas skrev: Helt sikker kan hun ikke være før om tidligst 5-6 år. Alle som har blitt lurt trodde oppriktig at det var ekte kjærlighet vil jeg tro? Er vel ingen som hadde orka å bruke alle pengene, fått barna, tiden brukt og alt styr med papirer om de ikke trodde det var ekte. Jeg kjente mannen min mye lengere enn Mette før vi giftet oss. Han ville absolutt ikke til Norge, men jeg kunne jo bare være så sikker som en kan i en slik situasjon. Ingen kan være 100% sikker, det kan man ikke med en nordmann heller. Derfor virker det så innmari naivt å være 39 (!!!) år og være så brennsikker på at en du fysisk var sammen i 2(!!!) uker er 100% å stole på. Og de som gifter seg og kommer til Norge uten kjærlighet til kvinnen, må jo stå i dette ekteskapet til tiden er inne til at udi gir klarsignal for at de kan stå på egne bein, og det tar vell i realiteten sånn 5 til 6 år og et kvarter 😱 Endret 8. januar 2020 av Tildittbeste 2
Surikatt Skrevet 8. januar 2020 #5886 Skrevet 8. januar 2020 15 minutter siden, Tildittbeste skrev: Ja for deres travelhet med ekteskap har hvertfall veldig lite med deres tro å gjøre, som så mange tror på, hvis mannen sier det er for sin tro til sin utkårede. Når man ser alle andre steder de synder for sin religion. Hadde det vært for sin tro, hadde de giftet seg med en muslim hvis det haster sånn. Turister har vel ikke den høyeste statusen det. 10
Visvas Skrevet 8. januar 2020 #5887 Skrevet 8. januar 2020 1 minutt siden, Surikatt skrev: Hadde det vært for sin tro, hadde de giftet seg med en muslim hvis det haster sånn. Turister har vel ikke den høyeste statusen det. Gift for kjærlighet har vi lav status, for pass har vi høy. ...eller lav og lav, det må kind of bevises at vi ikke er som de andre turistjentene. 2
Gjest spaniasol Skrevet 8. januar 2020 #5888 Skrevet 8. januar 2020 Det jeg synes er merkelig nå er at hun sier at de begynner å tvile på hverandre utifra hva andre mener. Hva fremmede mener. Tidligere hadde hun store problemer for at noen mente hun var gammel gravid. Fremmede mente. Hvis de er så trygge på sin kjærlighet til hverandre, hvorfor bryr de seg med hva andre mener? Fremmede mennesker. Dette blir å ligne med folk som leser overskrifter og blir livredde. Søk informasjon fra sikre kilder!!
Gjest Kritt Skrevet 8. januar 2020 #5889 Skrevet 8. januar 2020 53 minutter siden, spaniasol skrev: Det jeg synes er merkelig nå er at hun sier at de begynner å tvile på hverandre utifra hva andre mener. Hva fremmede mener. Tidligere hadde hun store problemer for at noen mente hun var gammel gravid. Fremmede mente. Hvis de er så trygge på sin kjærlighet til hverandre, hvorfor bryr de seg med hva andre mener? Fremmede mennesker. Dette blir å ligne med folk som leser overskrifter og blir livredde. Søk informasjon fra sikre kilder!! Ja, hun er altfor følsom for hva andre mener til å legge ut om privatlivet i en blogg. Hun lar det styre livet sitt. Med mindre hun blir mer hardhudet og virkelig klarer å heve seg over det som blir skrevet, bør hun for sin egen og den lille familens skyld stoppe. Med fare for at vi da ikke lenger kan følge med 🙄
Lady T Skrevet 8. januar 2020 #5890 Skrevet 8. januar 2020 1 minutt siden, Kritt skrev: Ja, hun er altfor følsom for hva andre mener til å legge ut om privatlivet i en blogg. Hun lar det styre livet sitt. Med mindre hun blir mer hardhudet og virkelig klarer å heve seg over det som blir skrevet, bør hun for sin egen og den lille familens skyld stoppe. Med fare for at vi da ikke lenger kan følge med 🙄 For sin egen del kanskje, men tror de fleste negative kommentarene kommer her inne, ikke direkte til henne (det er jo evt mulig å skru av kommentarfeltet). Men jeg er imot tankegangen om at kun de «ufølsomme» kan blogge. Vi må også la det være plass til de som føler masse, de som har dårlig selvbilde, de som har angst, de som føler seg verdiløse osv. 5
JaVel Skrevet 8. januar 2020 #5891 Skrevet 8. januar 2020 1 time siden, Tildittbeste skrev: Ja for deres travelhet med ekteskap har hvertfall veldig lite med deres tro å gjøre, som så mange tror på, hvis mannen sier det er for sin tro til sin utkårede. Når man ser alle andre steder de synder for sin religion. Jeg har hørt om flere hvor den tyrkiske mannen ville gifte seg så raskt, gjerne etter bare noen uker med fysisk kontakt, hvorfor denne hasten? Er det noen som har god greie på den tyrkiske kulturen som kan svare på dette? 5
Gjest Kritt Skrevet 8. januar 2020 #5892 Skrevet 8. januar 2020 6 minutter siden, Lady T skrev: For sin egen del kanskje, men tror de fleste negative kommentarene kommer her inne, ikke direkte til henne (det er jo evt mulig å skru av kommentarfeltet). Alle vet jo at hun følger med her inne og blir sterkt påvirket av det som står her.
Tildittbeste Skrevet 8. januar 2020 #5893 Skrevet 8. januar 2020 40 minutter siden, JaVel skrev: Jeg har hørt om flere hvor den tyrkiske mannen ville gifte seg så raskt, gjerne etter bare noen uker med fysisk kontakt, hvorfor denne hasten? Er det noen som har god greie på den tyrkiske kulturen som kan svare på dette? Har vell ikke så god greie på det akkurat. Men dette er nok kulturen i Alanya, er jo stort sett der guttene har jobbet, hører sjelden om marmaris, Istanbul eller Ankara for å si det sånn. I Alanya går de i "lære" fra mister abi og da har de nok seg i mellom funnet ut at dette med raskt gifte mål holder dama inntil seg, og veien ligger klar for deres føtter. Ganske grotesk men dette er fakta blant mange, sier ikke alle. Men etter over 20 år i byen har mann både sett og hørt mye!! 10
JaVel Skrevet 8. januar 2020 #5894 Skrevet 8. januar 2020 22 minutter siden, Tildittbeste skrev: Har vell ikke så god greie på det akkurat. Men dette er nok kulturen i Alanya, er jo stort sett der guttene har jobbet, hører sjelden om marmaris, Istanbul eller Ankara for å si det sånn. I Alanya går de i "lære" fra mister abi og da har de nok seg i mellom funnet ut at dette med raskt gifte mål holder dama inntil seg, og veien ligger klar for deres føtter. Ganske grotesk men dette er fakta blant mange, sier ikke alle. Men etter over 20 år i byen har mann både sett og hørt mye!! Hvorfor er ikke kulturen for slike ting den samme i Marmaris, det er jo et turiststed det og? 1
lilletyrkia Skrevet 8. januar 2020 #5895 Skrevet 8. januar 2020 3 timer siden, JaVel skrev: Jeg har hørt om flere hvor den tyrkiske mannen ville gifte seg så raskt, gjerne etter bare noen uker med fysisk kontakt, hvorfor denne hasten? Er det noen som har god greie på den tyrkiske kulturen som kan svare på dette? Jeg tror at de da tror at det er det som skal til. At den damen da vil føle seg spesiell og sånne ting. At de viser damene at dette er for alltid. Egentlig ganske kvalmt at de ser så lett på et ekteskap. Ikke så viktig å hilse på familien før man gifter seg osv. Tyrkiske par har jo ofte stor forlovelsefest før de gifter seg. Så er de forlova en stund før bryllupsfesten. Så det virker jo ikke like hastverk blant tyrkiske par. Og det er da en selvfølge å møte familiemedlemmer før man gifter seg. 9
BuffaloDuck Skrevet 8. januar 2020 #5896 Skrevet 8. januar 2020 9 hours ago, Lady T said: Men jeg er imot tankegangen om at kun de «ufølsomme» kan blogge. Vi må også la det være plass til de som føler masse, de som har dårlig selvbilde, de som har angst, de som føler seg verdiløse osv. Dette er jeg helt enig i. Men det mener jeg er mer «seriøse» blogger som skriver om, følger selv noen av disse. Dette er ikke tema bloggere med provoserende click bait overskrifter og rabattkoder, de som higer etter å være influenser behersker særlig troverdig. Jeg synes blogger blir «billigere» av slike ting (kanskje ikke rett ord). Å ha noe seriøst om angst den ene dagen og så neste dag ha flerfoldige bilder av seg selv i ny genser fra Ellos tar vekk noe av det seriøse inntrykket for min del. Men når det er sagt er det jo bloggere som behersker den balansegangen fint, men de provoserer og lurer heller ikke leserne sine med vilje (mtp click bait). 2
Lady T Skrevet 8. januar 2020 #5897 Skrevet 8. januar 2020 26 minutter siden, BuffaloDuck skrev: Dette er jeg helt enig i. Men det mener jeg er mer «seriøse» blogger som skriver om, følger selv noen av disse. Dette er ikke tema bloggere med provoserende click bait overskrifter og rabattkoder, de som higer etter å være influenser behersker særlig troverdig. Jeg synes blogger blir «billigere» av slike ting (kanskje ikke rett ord). Å ha noe seriøst om angst den ene dagen og så neste dag ha flerfoldige bilder av seg selv i ny genser fra Ellos tar vekk noe av det seriøse inntrykket for min del. Men når det er sagt er det jo bloggere som behersker den balansegangen fint, men de provoserer og lurer heller ikke leserne sine med vilje (mtp click bait). Klart det finnes flinke bloggere med flere ulike personligheter, som dekker fysisk og psykisk helse osv. Hadde ønsket meg tråder der flinke bloggere heies frem også jeg, for det er vel ingen tvil om at aktive tråder her inne gir klikk for bloggeren. Men jeg tør ikke lage tråder med mine favoritter, i frykt for at det utvikler seg til hetsetråder. 4
Influenseren Skrevet 9. januar 2020 #5898 Skrevet 9. januar 2020 37 minutter siden, Lady T said: Klart det finnes flinke bloggere med flere ulike personligheter, som dekker fysisk og psykisk helse osv. Hadde ønsket meg tråder der flinke bloggere heies frem også jeg, for det er vel ingen tvil om at aktive tråder her inne gir klikk for bloggeren. Men jeg tør ikke lage tråder med mine favoritter, i frykt for at det utvikler seg til hetsetråder. Det hadde ikke vært dumt med en tråd som f.eks heter noe sånt som: "Min favorittblogger" . Garantert at me alle gjerne hadde fått en ny favoritt eller 2? Det finnes mange fine som slettes ikkje er bare "Meg selv, meg selv, MOI og bare meg selv" 😊 Er det da f.eks en eller flere bloggere som mange liker kan jo den bloggeren få si egen tråd hvor det kan "prates" om. Det hadde i så fall vært på tide at det ble noen tråder som kunne vært positive fordi det var f.eks en genuin blogger uten alt det som blir diskutert som er mest negativt 3
CMarie Skrevet 9. januar 2020 #5899 Skrevet 9. januar 2020 4 minutter siden, Visvas skrev: Dette gjelder ikke bare menn som lurer damer som kjæreste/ektemann, men også når det gjelder arbeid. Her i Alanya er det alltid arbeid å få som bla håndverker så mange gjør en veldig dårlig jobb. De bryr seg ikke fordi de får alltid en ny jobb. Har tenkt det er merkelig H ikke jobber utenom turistsesongen, men er hjemme i landsbyen hos foreldrene. Mulig han jobber der da 1
Sol Rampelyset Skrevet 9. januar 2020 #5900 Skrevet 9. januar 2020 Tråden er ryddet for avsporinger. Sol, admin. 1
Anbefalte innlegg