Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Men Mette tror jo fortsatt at "hatet" hun får er pga at hun har giftet seg med en 10 år yngere tyrker.

Endret av Visvas
  • Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stusser også over dette "hatet" hun har nevnt flere ganger. Hun tolker visst all skepsis som hat. Lurer på om hun virkelig tror at alle de/vi som stiller kritiske og nysgjerrige spørsmål her inne hater henne eller har noe mot henne. Det er så misforstått.

Skrevet
10 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Hun legger ut på snap at Cameron Diaz har fått barn med sin 7 år yngre ektemann, Benji Madden, og lurer på om hun får like mye hat for å få barn med en yngre mann. Altså; jeg gir vel faen i hvor stor aldersforskjell det er på folk. Diaz og Madden har vokst opp i samme kultur, begge er berømte, suksessfulle og har masse penger. Ingen av dem har noe å "tjene" på den andre. I tillegg har de vært sammen lenge og har bodd sammen før de giftet seg. Overhodet ikke sammenlignbart med Mette sin situasjon. 

Hva hun sammenligner seg med henger virkelig ikke på grep. Gravid i voksen alder, sammenligner med en verdenskjensis. Mannen har smakt på gris, men hun tørr ikke smake på fisk og pluss sikkert mange andre ting

• Liker 15
Skrevet

Det er vel ikke så rart at Mette tolker denne tråden som «hat», det hadde nok jeg gjort også. Jeg har sett mye latterliggjøring av Mette her inne. Akkurat det med aldersforskjellen er jo av noen dratt veldig langt, med at H er i 20-årene og Mette i 40-årene. 

• Liker 10
Skrevet
14 minutter siden, Lady T skrev:

Det er vel ikke så rart at Mette tolker denne tråden som «hat», det hadde nok jeg gjort også. Jeg har sett mye latterliggjøring av Mette her inne. Akkurat det med aldersforskjellen er jo av noen dratt veldig langt, med at H er i 20-årene og Mette i 40-årene. 

Jeg så noen snapper der hun påpekte at noen skrev hun var 40 og det var hun ikke. Jeg trodde hun tullet, men så kom det flere snapper og hun påpekte hun var 39 og ikke 40. Er det virkelig så viktig? Er det virkelig så stor forskjell? 

Jeg hadde ledd av slike ting, men det er nå meg. Jeg har surra og glemt alderen min siden jeg var 25 år så jeg er kanskje ikke den rette til å uttale meg.

• Liker 12
Skrevet
4 minutter siden, Visvas skrev:

Jeg så noen snapper der hun påpekte at noen skrev hun var 40 og det var hun ikke. Jeg trodde hun tullet, men så kom det flere snapper og hun påpekte hun var 39 og ikke 40. Er det virkelig så viktig? Er det virkelig så stor forskjell? 

Jeg hadde ledd av slike ting, men det er nå meg. Jeg har surra og glemt alderen min siden jeg var 25 år så jeg er kanskje ikke den rette til å uttale meg.

Jeg sier ofte jeg er 40 selv jeg, når det er ett par år igjen. Men når det stadig påpekes at H er i 20-årene og M i 40-årene så kan jeg forstå ønsket om å presisere riktig alder. Jeg så snappene og tolket det ikke slik du gjør.

Mange påstår jo de er 29 i mange år, så hun er jo i alle fall ærlig på alder 😄

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, Lady T skrev:

Jeg synes det er mindre latterliggjøring her inne nå, enn det var for bare +/- 2 måneder siden, men det vi alle kan bli flinkere på er å tenke oss om 2 ganger før vi velger å tolke det hun skriver, på den mest negative måten, men utenom det så får alle voksne mennesker tåle vanlig kritikk uten latterliggjøring. I denne tråden er det flere som bor i Tyrkia med sine tyrkiske ektemenn, kan forstå at de blir oppgitt av noe det Mette skriver. At hun gjennom bloggen skal hjelpe andre som tenker på å gifte seg med en tyrkisk mann, og så unnlater bloggeren å sette seg inn i fakta før hun trykker på SEND. Det bør kunne kreves av en som mener å opplyse om den tyrkiske kulturen pluss opplyse om det som kreves av Udi før man eventuelt får familiegjenforening, setter seg inn i fakta før hun legger ut et innlegg. 

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg synes det er mindre latterliggjøring her inne nå, enn det var for bare +/- 2 måneder siden, men det vi alle kan bli flinkere på er å tenke oss om 2 ganger før vi velger å tolke det hun skriver, på den mest negative måten, men utenom det så får alle voksne mennesker tåle vanlig kritikk uten latterliggjøring. I denne tråden er det flere som bor i Tyrkia med sine tyrkiske ektemenn, kan forstå at de blir oppgitt av noe det Mette skriver. At hun gjennom bloggen skal hjelpe andre som tenker på å gifte seg med en tyrkisk mann, og så unnlater bloggeren å sette seg inn i fakta før hun trykker på SEND. Det bør kunne kreves av en som mener å opplyse om den tyrkiske kulturen pluss opplyse om det som kreves av Udi før man eventuelt får familiegjenforening, setter seg inn i fakta før hun legger ut et innlegg. 

Der er vi nok ganske uenige, fordi en personlig blogg aldri kan bli annet enn en personlig blogg.

Det er noe annet med et magasin, en avis, eller nettside som skal gi saklig informasjon om prosessen man vil vite mer om, men denne personlig bloggen gjenspeiler kun livet til M og H, ikke andre som står i lignende situasjon. Mette vil antagelig inspirere eller hjelpe andre i lignende situasjoner, men andre kan ikke ta hennes erfaring som en bruksanvisning for sin egen del, og det tror jeg faktisk folk skjønner. Ingen leser en personlig blogg som noe annet enn akkurat det. 

Om H spiser svin eller ikke er også helt og holdent hans avgjørelse. Han er en voksen mann, og om han spiser svin for å prøve å overbevise Mette om sine edle hensikter eller om det fordi han rett og slett ikke forstår dette forbudet for muslimene - så er det uansett HANS avgjørelse. Ikke Mettes. 

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, Lady T skrev:

Om H spiser svin eller ikke er også helt og holdent hans avgjørelse. Han er en voksen mann, og om han spiser svin for å prøve å overbevise Mette om sine edle hensikter eller om det fordi han rett og slett ikke forstår dette forbudet for muslimene - så er det uansett HANS avgjørelse. Ikke Mettes. 

Han bestemmer selv, men så mye som hun har snakket og snappet om gris er det liten tvil om at det kan ha vært et visst press.

Skrevet
12 timer siden, JaVel skrev:

H har aldri vært i utlandet før, er det standard for de fleste tyrkere? 

Det er jo veldig dyrt, og mange har store familier, mange barn. Aldri tatt seg råd til å reise. Omtrent alle norsk-tyrkiske parene jeg kjenner, så er første utenlandsturen dems til Norge.. 

men så finnes det jo andre igjen som studere i utlandet, reiser mye i jobb osv. Det er mange visumfri land, så de kan fint reise uten visum til mange steder. Men det er vel økonomien det står mest på 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Lady T skrev:

Akkurat det der vil jeg ikke se på som hat, men som humor, og litt tilbakesleng til mette som ofte snakker om alder. Det er jo HENNE som har kommet med overskrifter om alderen. Hun som snakker mest om alderen av alle her. Ingen som hater henne pga en10 år yngre mann. 

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Tildittbeste skrev:

Hva hun sammenligner seg med henger virkelig ikke på grep. Gravid i voksen alder, sammenligner med en verdenskjensis. Mannen har smakt på gris, men hun tørr ikke smake på fisk og pluss sikkert mange andre ting

Hvorfor tør hun ikke smake på fisk?

• Liker 3
Skrevet
4 hours ago, Tildittbeste said:

Tror nok de fleste leser denne bloggen, som underholdning.  Hennes intensjon om å "lære" bort noe til andre i samme situasjon, har jeg tilgode å kunne se noe av. Dessuten er det jo ikke et tema i bloggen, men et virrvarr av alt som skjer og ikke skjer i hennes helt normale A4 liv

Joda, det er jo et tema?
Nr.1: Skriv noe som vet kan provosere
Nr.2: Kom så med en bedre forklaring, evn provoser litt mer
Nr.3: Høsting av sympati
Nr.4: Forsvarstaler i fleng
and then: Repeat!

• Liker 16
Skrevet

De fleste blogger og såkalte "influencere" putter kritikk og "motstand" (er det ikke hyllest = motstand) i hat-sekken. 
Liten differensiering på dette, det er svart/hvitt i Blogglandia.... 

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, lilletyrkia skrev:

Akkurat det der vil jeg ikke se på som hat, men som humor, og litt tilbakesleng til mette som ofte snakker om alder. Det er jo HENNE som har kommet med overskrifter om alderen. Hun som snakker mest om alderen av alle her. Ingen som hater henne pga en10 år yngre mann. 

Sett utenifra er det vel lite som ser ut som hat. Noe annet å oppleve såpass heftig kritikk som mange bloggere får selv. Tror jeg hadde bukket under av mindre (og fått enda mer kritikk pga jeg er følsom, antagelig 🙈

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Kritt skrev:

Han bestemmer selv, men så mye som hun har snakket og snappet om gris er det liten tvil om at det kan ha vært et visst press.

Det kan jo også ha vært andre veien, han har nevnt det såpass mye at M har følt det naturlig å snappe om/snakke om. Men det vet vi jo ikke. Uansett hans valg. 

• Liker 2
Skrevet

Det kan jo også ha vært andre veien, han har nevnt det såpass mye at M har følt det naturlig å snappe om/snakke om. Men det vet vi jo ikke. Uansett hans valg. 

Ja selvsagt er det hans valg, jeg regner uansett med at det bare var en mikroskopisk bit med svinekjøtt, og ikke et helt måltid med egg og bacon. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
10 minutter siden, JaVel skrev:

Ja selvsagt er det hans valg, jeg regner uansett med at det bare var en mikroskopisk bit med svinekjøtt, og ikke et helt måltid med egg og bacon. 

Jeg har ikke engang tenkt tanken 🙈😄

Endret av Lady T
Orker ikke🤷🏻‍♀️
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har ikke engang tenkt tanken 🙈😄

Jeg har, ;) siden jeg nesten er sikker på at for en muslim er det å spise grisekjøtt som om vi skulle spist kloakk-rottekjøtt, altså ikke noe man hiver innpå ;) . 

Endret av JaVel
  • Liker 6
Skrevet
21 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg har, ;) siden jeg nesten er sikker på at for en muslim er det å spise grisekjøtt som om vi skulle spist kloakk-rottekjøtt, altså ikke noe man hiver innpå ;) . 

Om H. får smaken på bacon (who can blame him..?😅), sier det muligens noe om at han har et avslappet og nyansert forhold til islam og et generelt åpent sinn. 

• Liker 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...