Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
18 timer siden, JaVel skrev:

Det tror jeg er fordi de mest sannsynlig er gift med norske menn, og dermed ikke hele tiden får høre, " Pass deg så du ikke blir lurt! " Hvis jeg var gift med en mann fra den " 3-verden" hadde nok jeg og hatt behov for å vise alle at jeg ikke blir lurt og dermed bli små ting, som at han spanderer på meg og ikke omvendt, viktige. 

Jo mer hun påpeker det, jo mindre overbevist blir man jo. 

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, lilletyrkia skrev:

Ja kan være enig i det. 

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, lilletyrkia skrev:

Heldigvis er det ingen av oss det er viktig å overbevise. 😌

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, Lady T skrev:

Heldigvis er det ingen av oss det er viktig å overbevise. 😌

Du tok det på kornet 😅.

• Liker 4
Skrevet

Han har altså spist svin på de få dagene han har vært i Norge. 😳

• Liker 4
Skrevet
30 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Han har altså spist svin på de få dagene han har vært i Norge. 😳

Og enda godt hun fikk flettet det inn i en Snap eller hvor det er opplyst. Da vet hun at kverna fortsatt kverner her inne, og sikkert evt andre diskusjonsforum

• Liker 11
Skrevet
21 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Og enda godt hun fikk flettet det inn i en Snap eller hvor det er opplyst. Da vet hun at kverna fortsatt kverner her inne, og sikkert evt andre diskusjonsforum

Var nok på snap ja. Hun selv tør ikke å smake på torsk. Der var visst han tøffere som hadde spist svin. 

Skrevet
6 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Var nok på snap ja. Hun selv tør ikke å smake på torsk. Der var visst han tøffere som hadde spist svin. 

Omg..handler vell ikke å tørre å smake,  om hun sammenligner sin og hans situasjon. 

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Tildittbeste skrev:

Omg..handler vell ikke å tørre å smake,  om hun sammenligner sin og hans situasjon. 

Akkurat!!!

• Liker 2
Skrevet

For Mette gjør det nok det. 

Forteller hvor lite hun har satt seg inn i religionen og kulturen til ektemannen sin....igjen. 

• Liker 14
Skrevet (endret)
18 minutter siden, Visvas skrev:

For Mette gjør det nok det. 

Forteller hvor lite hun har satt seg inn i religionen og kulturen til ektemannen sin....igjen. 

Det er rett og slett ganske flaut, når hun sier hun har en blogg som skal hjelpe andre som er/ kommer i samme situasjon.  

Endret av Tildittbeste
  • Liker 11
Skrevet

H har aldri vært i utlandet før, er det standard for de fleste tyrkere? 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, JaVel skrev:

De må jo ha visum i de fleste land, og det er ikke så lett å få. De må jo ofte ha et mål og mening med turen. Invitasjon fra noen kan styrke søknaden samt ha garantist, siden  de som regel ikke har så mye penger. Trenger ca 500 kr pr dag de skal oppholde seg i utlandet 

Endret av Tildittbeste
  • Liker 3
Skrevet

Tja, da ble det ingen Vixen Nominasjon på Mette, hadde ikkje AB mer eller mindre lovet henne det da? Jaja lite AB kunne gjort noe med, men det ser jo ikkje ut som "Forsvarsbloggeren på snart 40, gravid og gift med en 10 år yngre tyrker og som skal hjelpe alle andre i samme situasjon" har klart å blogge seg til topps. Må nok gjøre en del endringer om det skal være et håp vil eg tro. Så da spørs det, hvor mange lesere det er som egentlig heier og ikkje bare er nysgjerrige?

• Liker 17
Skrevet (endret)
6 timer siden, JaVel skrev:

De må ha visum til mange land, spes til skandinavia, som tildittbeste skriver. De som har god økonomi kan lettere reise,  enklere å få visum igjennom reiseselskap (har jeg hørt/lest). Men mange tyrkere reiser heller innad i Tyrkia ( det er jo ekstremt mye å se her) mye fordi det er enklest og de ser ikke helt poenget med å bruke like mye penger på ei reise som det koster for en leilighet. Da ville mange heller investert i den leiligheten.

Endret av Visvas
  • Liker 2
Skrevet
9 timer siden, Tildittbeste skrev:

Det er rett og slett ganske flaut, når hun sier hun har en blogg som skal hjelpe andre som er/ kommer i samme situasjon.  

Ja det er veldig flaut! 

Det er er ikke forventet at Mette skal vite alt om religionen, kulturen, visum ect når alt dette enda er nytt for henne. Men hun skriver som om hennes egen og hennes manns måte å gjøre ting på som er ganske så uvanlig og annerledes enn "normalen" og framstiller så bastant det som det er sannheten/normalen. Veldig mye har jo rett og slett være feilinfo, og skriver man en blogg som vil hjelpe andre så burde man IKKE komme med feilinfo gang på gang. I tillegg bli frekk og ufin til leserne sine som stiller spørsmål ang dette. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
6 timer siden, Influenseren skrev:

Tja, da ble det ingen Vixen Nominasjon på Mette, hadde ikkje AB mer eller mindre lovet henne det da? Jaja lite AB kunne gjort noe med, men det ser jo ikkje ut som "Forsvarsbloggeren på snart 40, gravid og gift med en 10 år yngre tyrker og som skal hjelpe alle andre i samme situasjon" har klart å blogge seg til topps. Må nok gjøre en del endringer om det skal være et håp vil eg tro. Så da spørs det, hvor mange lesere det er som egentlig heier og ikkje bare er nysgjerrige?

Tror nok de fleste leser denne bloggen, som underholdning.  Hennes intensjon om å "lære" bort noe til andre i samme situasjon, har jeg tilgode å kunne se noe av. Dessuten er det jo ikke et tema i bloggen, men et virrvarr av alt som skjer og ikke skjer i hennes helt normale A4 liv

Endret av Tildittbeste
  • Liker 3
Skrevet

Jeg kan ikke så mye om den muslimske retningen. Men om det er slik at de på død og liv holder seg unna svin. Så får jeg en litt dårlig magefølelse av at han faktisk gjør alt han kan for å overbevise henne om noe og komme seg til Norge så fort som mulig. Og etter det, så er det hadet bra. Jeg håper jo ikke dette for hverken hennes eller barnets skyld. Om man virkelig elsker noen så har man ikke behov få å overbevise eller tilfredsstille på måter som går utover egne verdier og tro. Mulig jeg tar helt feil også, men hadde det vært meg ville jeg nesten blitt litt skuffet om mannen min hadde snudd om på mange ting. 

• Liker 14
Skrevet (endret)
55 minutter siden, Menca skrev:

Jeg kan ikke så mye om den muslimske retningen. Men om det er slik at de på død og liv holder seg unna svin. Så får jeg en litt dårlig magefølelse av at han faktisk gjør alt han kan for å overbevise henne om noe og komme seg til Norge så fort som mulig. Og etter det, så er det hadet bra. Jeg håper jo ikke dette for hverken hennes eller barnets skyld. Om man virkelig elsker noen så har man ikke behov få å overbevise eller tilfredsstille på måter som går utover egne verdier og tro. Mulig jeg tar helt feil også, men hadde det vært meg ville jeg nesten blitt litt skuffet om mannen min hadde snudd om på mange ting. 

Nettopp! 

Hvis min mann hadde satt seg til å spise gris første uka i Norge så hadde jeg bare blitt enda mer usikker på hans intensjoner, men han har heller ikke vært den mannen jeg forelska meg i. Greit folk kan forandre seg over tid når man kanskje har blitt vant ting(gris) ect,  men normalt så er det å spise gris verre enn utroskap, alkohol pluss pluss for en muslim.

Endret av Visvas
  • Liker 14
Skrevet

Hun legger ut på snap at Cameron Diaz har fått barn med sin 7 år yngre ektemann, Benji Madden, og lurer på om hun får like mye hat for å få barn med en yngre mann. Altså; jeg gir vel faen i hvor stor aldersforskjell det er på folk. Diaz og Madden har vokst opp i samme kultur, begge er berømte, suksessfulle og har masse penger. Ingen av dem har noe å "tjene" på den andre. I tillegg har de vært sammen lenge og har bodd sammen før de giftet seg. Overhodet ikke sammenlignbart med Mette sin situasjon. 

• Liker 47
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...