Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
15 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Hun har jo nevnt det flere ganger, og mannen ønsker flere. Så ikke på det som en spøk jeg.

Nei, hun har sagt helt seriøst at mannen ønsker flere, og at de i så fall ikke kan vente.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Det er dokumentert at man helst ikke bør jobbe natt når man er gravid av hensyn til fosteret. Om Mette hadde vært smart, hadde hun takket ja til sykemelding i starten av svangerskapet når hun var dårlig. Da hadde hun fått et gjennomsnitt av sin normale arbeidstid, inkludert ekstravaktene, og hadde ikke vært avhengig av å jobbe ekstra nå. Det virker på meg som om hun ikke skjønner hvordan slike ting fungerer? Dette bør man vite som 39 år gammel arbeidstaker. 

Det du skriver høres mer ut som en oppfordring til å utnytte velferdssystemet. La nå henne finne ut av dette selv. 

• Liker 9
Skrevet
37 minutter siden, Kritt skrev:

Nei, hun har sagt helt seriøst at mannen ønsker flere, og at de i så fall ikke kan vente.

Det er jo ikke så tart de vurderer det mtp på hennes alder. En ting er jo uansett hva man tenker  som gravid. Noe annet hva man tenker når babyen kommer.. 

Skrevet
2 minutter siden, Lady T skrev:

Det er jo ikke så tart de vurderer det mtp på hennes alder. En ting er jo uansett hva man tenker  som gravid. Noe annet hva man tenker når babyen kommer.. 

Ser den, hadde lignende tanker selv i sin tid, men med tanke på alle usikkerhetsmomentene i dette forholdet virker det litt overmodig.

Skrevet
52 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Selv etter 10 år sammen. Ironi skjønner svært få tyrkere, bruker du ironi kan de ta seg nær av det du sier.

Så rart. Ironi er jo en svært viktig del av humor.  Hva er det tyrkere generelt synes er morsomt? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er litt overrasket over at han syns det er ok at "alt" rundt hva han opplever av kultursjokk osv deles på en blogg for "hele Norge" på denne måten. 

• Liker 20
Skrevet (endret)

Det er ytterst sjeldent at jeg ler av en tyrkisk komedie. Jeg klarer rett og slett ikke se humoren som for meg kanskje føles litt barnslig om man kan si det? 

Ang ironi er det et seriøst problem for meg som bruker ironi i "annenhver" setning. 

Alt dette var seff ikke et problem som nyforelska som lilletyrkia sier over her, men etter hvert som hverdagen skjer så kan slikt merkes godt. 

Ang at hun tror det ang nærhet går over. Vel, jeg kjenner par som har vært sammen i over 20 år hvor dette er et stadig tema. Vi har snakket litt om akkurat denne uttalelsen hennes og ledd og sagt; bare vent og se😄

Endret av Visvas
  • Liker 13
Skrevet
9 minutter siden, Isild skrev:

Jeg er litt overrasket over at han syns det er ok at "alt" rundt hva han opplever av kultursjokk osv deles på en blogg for "hele Norge" på denne måten. 

Tror ikke han har så mye han skulle sagt,når det kommer til bloggen. Det har hun jo sagt hele veien at den måtte han godta som en del av henne 

• Liker 4
Skrevet
23 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Tror ikke han har så mye han skulle sagt,når det kommer til bloggen. Det har hun jo sagt hele veien at den måtte han godta som en del av henne 

Jeg syns generelt at hun gir inntrykk av og ville bestemme veldig mye. Det fremkommer i diskusjoner om barnets navn, etternavn og mye mer. Det går igjen at hun sier; -Hvis jeg liker det. -Hvis jeg ikke vil. Osv... Jeg sitter med et inntrykk av at hun føler/mener at hun bestemmer og har "makten" fordi han er her takket være henne og på hennes premisser. 

• Liker 12
Skrevet
27 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Tror også bloggen har blitt presentert som muligheten til å finansiere at han kommer til Norge.

Skrevet
22 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Jeg syns generelt at hun gir inntrykk av og ville bestemme veldig mye. Det fremkommer i diskusjoner om barnets navn, etternavn og mye mer. Det går igjen at hun sier; -Hvis jeg liker det. -Hvis jeg ikke vil. Osv... Jeg sitter med et inntrykk av at hun føler/mener at hun bestemmer og har "makten" fordi han er her takket være henne og på hennes premisser. 

Kanskje de rosa skyene driver å sprekker litt opp?? Det var definitivt mer positivt for 1 år siden og en mer sprudlende Mette enn hva vi ser i dag. Håper det går seg til når to verdener skal møtes helst ganske på midten

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, lilletyrkia skrev:

Hun har jo nevnt det flere ganger, og mannen ønsker flere. Så ikke på det som en spøk jeg.

Ok, da er det sikkert noe jeg har misset :)

Skrevet
2 timer siden, Veslefrikk skrev:

Det er hans eget ansvar å sette ned foten hvis det er noe han ikke ønsker. Slik det er nå sier han ja til det meste virker det som, hvorfor aner jeg ikke. 

• Liker 3
Skrevet
14 timer siden, tantesofie skrev:

Dette er feil. Noen yrkesgrupper slipper natt under spesielle forhold feks hvis man er alene på vakt etc. De fleste yrkesgrupper jobber natt selv om de er gravide. Det er en meget usikker og svak sammenheng mellom nattarbeid og abort, ikke nok til noe automatisk unntak.

Det er ikke feil. Det er faglig ueninghet mtp faren for abort, men det er 100% dokumentert at det er helseforringende å jobbe natt. Mette har informert leserne sine tidligere om at hun ville fortsette å jobbe natt for å slippe å jobbe dagtid fordi hun da må jobbe flere vakter og ikke fikk mulighet til å reise til Tyrkia i friukene. 

Skrevet
5 timer siden, Ellevill skrev:

Det du skriver høres mer ut som en oppfordring til å utnytte velferdssystemet. La nå henne finne ut av dette selv. 

Det er ikke en oppfordring til å utnytte velferdssystemet. Hun var, i følge blogg og sosiale medier skikkelig dårlig lenge med oppkast og kvalme. Det kvalifiserer til sykemelding om man må sitte på jobb med spybøtten mellom beina, og i tillegg ikke sove om natten, noe som kan føre til mer kvalme.

• Liker 3
Skrevet
24 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Det er ikke en oppfordring til å utnytte velferdssystemet. Hun var, i følge blogg og sosiale medier skikkelig dårlig lenge med oppkast og kvalme. Det kvalifiserer til sykemelding om man må sitte på jobb med spybøtten mellom beina, og i tillegg ikke sove om natten, noe som kan føre til mer kvalme.

Men kjære deg, hun kan vel selv - i samråd med sin lege - avgjøre om hun er istand til å jobbe eller må bli sykmeldt? 

• Liker 9
Skrevet
30 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Det er ikke feil. Det er faglig ueninghet mtp faren for abort, men det er 100% dokumentert at det er helseforringende å jobbe natt. Mette har informert leserne sine tidligere om at hun ville fortsette å jobbe natt for å slippe å jobbe dagtid fordi hun da må jobbe flere vakter og ikke fikk mulighet til å reise til Tyrkia i friukene. 

Mette har skrevet at hun ønsker å jobbe natt fordi hun ikke har barnevakt til sønnen til å jobbe normal turnus, men alltid har barnevakt til nattevakter pga besteforeldre i nabohuset. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
1 time siden, FotbaIlflua skrev:

Men siden hun ikke gjorde dette så er nok grunnen at hun var i stand til å gå på jobb. Takke meg til slike arbeidstakere som Mette, som ikke sykmelder seg for det minste "aua". 

Endret av JaVel
  • Liker 19
Skrevet
1 time siden, Lady T skrev:

Mette har skrevet at hun ønsker å jobbe natt fordi hun ikke har barnevakt til sønnen til å jobbe normal turnus, men alltid har barnevakt til nattevakter pga besteforeldre i nabohuset. 

Det er den nyeste varianten, det var ikke det hun skrev for noen måneder siden.

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Det er den nyeste varianten, det var ikke det hun skrev for noen måneder siden.

En sak kan vel ha flere sider uten at man er pliktet til å oppgi hver detalj av hvert valg av sitt liv, selvom man blogger. Har det dukket opp et spørsmål som handlet om Tyrkia og jobb er det vel naturlig at hun svarte slik du nevnte tidligere. Nå nevnte hun det slik jeg skrev over, og jeg regner med det har vært en avgjørende faktor siden sønnen var født og frem til han kan være hjemme alene. Livet er ikke svart/hvitt, et valg man tar i livet kan ha flere svar uten at noen av alternativene er «nye» eller at man liksom har «forandret mening etter hva som passer best»

Jeg reagerer når du skriver «hadde Mette vært smart» osv, skikkelig nedlatende av deg når Mette faktisk viser arbeidsmoral og ståpå-vilje. 

• Liker 13
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...