Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 minutter siden, JaVel skrev:

De fleste tyrkere i Norge har nok kommetr her på familiegjenforening med norske kvinner. Det er bare de siste årene det har kommet tyrkere til Norge og søkt asyl. 

Ja det er nesten sant. De første og de fleste av de ca 20 000 Tyrkere som innvandret til Norge kom som arbeidsinnvandrere på 1960- og 1970 tallet. Før Stortinget innførte innvandringsstopp i 1975.  Den største folkegruppen som fikk politisk asyl i Norge i 2019 var Tyrkere som var og er i opposisjon mot Erdogan.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun selv satt jo på hotellrommet i timesvis da han var på jobb...men, hun var jo likeglad og ville ha egentid ...

Lag NORSK husmannskost...med skikkelig kjøtt og ferske grønnsaker...det vil han nok like....billigere og bedre blir det enn å spise ute....

Hun er god på tyrkisk mat...lag det og...samt ha tyrkisk te....alle trenger noe hjemmekjært i nytt land...

I Tyrkia er han vant med folk rundt seg hele tiden...ikke rart det blir stusselig...

Men, gi det tid.....to som som kommer fra hver sin verden trenger det....

• Liker 7
Skrevet

Blir helt matt. 
hun har jobbet 3(?) nattevakter i helgen, og han har hatt det så fælt med å være alene 2 dager at hun hadde forstått det veldig godt om han ikke vil komme tilbake til neste Norges oppshold nærmere fødselen. Hvor tafatt er både hun og denne mannen egentlig? Så forferdelig er det ikke å måtte underholde seg selv et par dager. Hun unngår også å svare de som spør hvorfor han ikke treffer familie hennes eller noe for en kopp kaffe mens hun sover. 

hvorfor må han på død og liv lære å lage norsk mat for å kunne oppvarte henne rundt fødsel, hva er galt med maten han har levd på i 30 år? Så er vell heller ikke lasagne, løvbiff og Egon norsk mat heller. 

jeg har selv samme typer jobb som henne, med mann, gravid og 3 barn under 10-år hjemme, og det samme flere av kollegene mine. Men ingen hjemme hos meg føler seg forsømt og mistrives. Man jobber liksom 3-4 nattevakter på rad, og har fri en hel uke. 

• Liker 29
Skrevet
5 timer siden, Yann skrev:

Neida ingen rasisme, det handler om nasjonalisme.  På slutten av 1800-tallet var Midtøsten kontrollert  av Det osmanske riket. Det bodde mange ulike folkegrupper i Det osmanske riket, og framveksten av nasjonalismen på denne tiden, dvs. troen på at hver folkegruppe skulle ha sin egen stat, en såkalt nasjonalstat, bidro til imperiets fall.

En folkegruppe som krevde uavhengighet var kurderne. Men etableringen av et selvstendig Kurdistan skulle vise seg å bli vanskelig.  De europeiske stormaktene som tok kontrollen i Midtøsten etter at Det osmanske riket hadde tapt første verdenskrig, ble enig om å dele Midtøsten opp i flere land. Delingsavtalen  i 1920 fastslo at områdene der kurderne var i flertall skulle utgjøre en selvstendig stat.

Dette førte til konflikt med tyrkiske nasjonalister som etablerte et selvstendig Tyrkia i 1923, der de kurdiske områdene ble tvangsunderlagt den nye tyrkiske staten.

Det er denne frigjørings kampen kurdere i Tyrkia kjemper om på det seksognittiende året. Kjemper mot tyrkiske nasjonalister.

P.S  Dette burde vel stått i en tråd om politikk, religion og sånt ;)

Takk for forklaring 😊🌹

• Liker 2
Skrevet
45 minutter siden, Visla skrev:

Blir helt matt. 
hun har jobbet 3(?) nattevakter i helgen, og han har hatt det så fælt med å være alene 2 dager at hun hadde forstått det veldig godt om han ikke vil komme tilbake til neste Norges oppshold nærmere fødselen. Hvor tafatt er både hun og denne mannen egentlig? Så forferdelig er det ikke å måtte underholde seg selv et par dager. Hun unngår også å svare de som spør hvorfor han ikke treffer familie hennes eller noe for en kopp kaffe mens hun sover. 

hvorfor må han på død og liv lære å lage norsk mat for å kunne oppvarte henne rundt fødsel, hva er galt med maten han har levd på i 30 år? Så er vell heller ikke lasagne, løvbiff og Egon norsk mat heller. 

jeg har selv samme typer jobb som henne, med mann, gravid og 3 barn under 10-år hjemme, og det samme flere av kollegene mine. Men ingen hjemme hos meg føler seg forsømt og mistrives. Man jobber liksom 3-4 nattevakter på rad, og har fri en hel uke. 

Ikke vet jeg hvor gammel sønn er.... ikke vet jeg hva som er normalen aldersgrense smarttelefon, tilgang internettet. Håper virkelig ikke sønn har tilgang til mammas blogg... eller det som værre er .. tråden på KG.  Hadde tenkt et smilefjes, lar være.. det blir feil.

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, Yann skrev:

Ikke vet jeg hvor gammel sønn er.... ikke vet jeg hva som er normalen aldersgrense smarttelefon, tilgang internettet. Håper virkelig ikke sønn har tilgang til mammas blogg... eller det som værre er .. tråden på KG.  Hadde tenkt et smilefjes, lar være.. det blir feil.

Mi jente som er 9 har smarttelefon. Hun er ikke opptatt av bloggere og slikt. Vet knapt hva det er annet enn funkygine pga skal vi danse. 
men hun har googlet både meg, mannen og besteforeldre, og seg selv.  Kom å visste meg et gammelt bilde av meg som kom opp på Google bilder, som jeg hadde lagt ut for x antall år siden. Så glad det ikke ligger mye utleverende og upassende om oss.

• Liker 10
Skrevet
4 timer siden, Visla skrev:

Mi jente som er 9 har smarttelefon. Hun er ikke opptatt av bloggere og slikt. Vet knapt hva det er annet enn funkygine pga skal vi danse. 
men hun har googlet både meg, mannen og besteforeldre, og seg selv.  Kom å visste meg et gammelt bilde av meg som kom opp på Google bilder, som jeg hadde lagt ut for x antall år siden. Så glad det ikke ligger mye utleverende og upassende om oss.

De lærer tidlig på skolen hvordan de skal bruke Google. Det er lekse på skolen her for å lære seg det. Vår yngste var vel i andre eller tredje klasse når hun kom hjem og hadde googlet meg på skolen og utbrøt «vi fant masse om deg i avisene mamma». Takker høyere makter for at det ikke er en blogg med det Mette har delt mine barn finner. Fy fader jeg hadde skamma meg!!!

• Liker 16
Skrevet

He-he...jeg kan gjøre så masse gærnskap jeg bare vil ettersom jeg deler navn med en A-kjendis ;) 30 000 treff før lille meg dukker opp :)

• Liker 12
Skrevet
27 minutter siden, Jammf skrev:

He-he...jeg kan gjøre så masse gærnskap jeg bare vil ettersom jeg deler navn med en A-kjendis ;) 30 000 treff før lille meg dukker opp :)

:ler:

• Liker 3
Skrevet
17 timer siden, Visla skrev:

Blir helt matt. 

Tipper fruen har fått kalde føtter jeg.. Stor forskjell på å ha ferie en uke i med sammen hvor alt er idyll -opp mot å bo sammen og tråkke oppå hverandre hele tiden. I tillegg har jo ikke han noe annet å bruke tiden på enn å følge henne som en skygge og være total avhengig av henne for å komme seg rundt osv. Hun har jo mange ganger skrevet hvor avhengig hun er av alenetid etc -det blir det jo full stopp på hvis han flytter hit permanent. Måten hun "finner" alle problemene så kjapt etter han kom, vel da tror jeg hun har litt småpanikk. Sånn går det når man gifter seg etter to (2!!!!!!!!!) ukers samvær og litt Skype ellers fra hvert sitt land. Det er jo først når hverdagen kommer man virkelig kjenner på om man vil dele resten av livet med vedkommende, skaffe barn etc. Og mtp at han også da må lære seg språket, etablere eget nettverk og skaffe seg jobb med kun kelner erfaring på CV.. -ja altså lykke til!

Hun bør i det minste sette opp en plan videre hvis dette skal funke. Og han MÅ faktisk ha et lite nettverk selv i Bergen, en hobby, noe annet å fokusere på enn henne. Ellers blir hun garantert kvalt av hele opplegget.

• Liker 16
Skrevet

Synes hele opplegget er rart jeg.  Hun skrev hun hadde en ekstra vakt..ehh var det nødvendig? Som noen har nevnt har hun tatt seg fri eller bytta vakter før,  kunne vell gjort det nå også. Eller rett og slett blitt sykemeldt om hun er så sliten som hun påpeker hele tiden. Nei da, det gjør hun ikke det vil gå ut over stoltheten hennes. Tror rett og slett ikke dette har stått til forventningene til noen av dem 

• Liker 12
Skrevet
5 hours ago, Jammf said:

Alt det du gjør, får kjendisen "skylden" for?

;)

• Liker 2
Skrevet
57 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Synes hele opplegget er rart jeg.  Hun skrev hun hadde en ekstra vakt..ehh var det nødvendig? Som noen har nevnt har hun tatt seg fri eller bytta vakter før,  kunne vell gjort det nå også. Eller rett og slett blitt sykemeldt om hun er så sliten som hun påpeker hele tiden. Nei da, det gjør hun ikke det vil gå ut over stoltheten hennes. Tror rett og slett ikke dette har stått til forventningene til noen av dem 

Hun er så sliten at hun allerede planlegger en baby til

• Liker 12
Skrevet
12 minutter siden, MoKath skrev:

Alt det du gjør, får kjendisen "skylden" for?

;)

Ingen fare for kjendisen det nei, her leves et udramatisk liv ;) heller jeg som melker kjendisen for fanmail fra hele verden over hvor fantastisk jeg er ....😂

• Liker 8
Skrevet
28 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Hun er så sliten at hun allerede planlegger en baby til

Mangler noe fornuft her tror jeg 🤔

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Tildittbeste skrev:

Hæ? Skal man liksom sykmelde seg for at man er litt sliten? 🤔 Det har ALDRI jeg gjort og ville aldri oppfordret noen til heller. Skal være ille før man symelder seg, og Mette virker da ikke helt på felgen? Synes det er flott jeg, at hun ikke har sykmeldt seg. Hun er jo også avhengig av ekstravakter pga inntekt, så ikke rart hun ønsker det. H må vel tåle å kjede seg litt eller klare å aktivisere seg selv etterhvert. Dette er jo ikke ferie, men hverdag. 

• Liker 14
Skrevet
6 timer siden, Jammf skrev:

Start et (bildeløs) blogg. Lol :wink:

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, Tildittbeste skrev:

Mangler noe fornuft her tror jeg 🤔

Det har vi vel skjønt for lengst, for det å planlegge neste baby før deres første felles barn er født og alt er på stell med tanke på ditten og datten er ikke annet enn egoistisk og idiotisk

• Liker 12
Skrevet

Hvor skriver hun at de planlegger neste baby? 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...