Marixxx Skrevet 23. november 2019 #4901 Skrevet 23. november 2019 8 minutter siden, Visvas skrev: Nei, det vet jeg ikke. Vi er tydeligvis fra to forskjellige planeter ang å se denne situasjonen. En liten gutt vet ikke hva som er det beste for en, det er derfor de skal tas hånd om av voksne, en mor burde aldri satt et barn i denne situasjonen mener jeg. Guttens foreldre vurderte dette annerledes. De er ikke uansvarlige og egoistiske av den grunn. Dét er egentlig poenget mitt: vi kan være uenige i vurderinger som blir gjort, men trenger ikke dømme og vri på fakta av den grunn. 5
Frøken_fjong1 Skrevet 23. november 2019 #4902 Skrevet 23. november 2019 Begynner å bli en parodi hele dette konseptet her. Måtte legge ut flere bilder og videoer av datteren og barnebarna når noen nevnte innlegget med sjalusi ovenfor datteren. Så gikk samtalen her over til at sønnen og at mannen hennes er fremmed for han, og da svarer Mette med videoer av sønnen og H. Det tar ikke vekk hva som er fakta liksom. 31
Visvas Skrevet 23. november 2019 #4903 Skrevet 23. november 2019 3 minutter siden, Marixxx skrev: Guttens foreldre vurderte dette annerledes. De er ikke uansvarlige og egoistiske av den grunn. Dét er egentlig poenget mitt: vi kan være uenige i vurderinger som blir gjort, men trenger ikke dømme og vri på fakta av den grunn. Jeg ser ikke at jeg har vridd på fakta? Et barn ble satt på et hotellrom med en mann han ikke kjente. Er ikke dette sant mener du? 19
lilletyrkia Skrevet 23. november 2019 #4904 Skrevet 23. november 2019 2 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev: Begynner å bli en parodi hele dette konseptet her. Måtte legge ut flere bilder og videoer av datteren og barnebarna når noen nevnte innlegget med sjalusi ovenfor datteren. Så gikk samtalen her over til at sønnen og at mannen hennes er fremmed for han, og da svarer Mette med videoer av sønnen og H. Det tar ikke vekk hva som er fakta liksom. Ja var voldsomt til hopping i temaer på snappen. Trenger ikke forklare noe som helst, jeg er fortsatt uenig i masse av det hun gjør. Jeg tviler ikke på at ho er glad i datteren sin, men er kun innlegget i seg selv jeg er uenig i. Skal alltid forklare og forklare. Blir så mye hele tiden. Hvorfor trangen til å overbevise folk hele tiden. Det blir for mye. 18
Oppland Skrevet 23. november 2019 #4905 Skrevet 23. november 2019 Tror det vil roe seg mye for henne hvis hun slutter å lese her inne. 3
Marixxx Skrevet 23. november 2019 #4906 Skrevet 23. november 2019 1 minutt siden, Visvas skrev: Jeg ser ikke at jeg har vridd på fakta? Et barn ble satt på et hotellrom med en mann han ikke kjente. Er ikke dette sant mener du? Ble han satt på et hotellrom med en mann han ikke kjente, eller ville han tilbringe enda mer tid sammen med H, som han tydeligvis kom godt overens med, og spurte om han «vær så snill» (for å sitere Mette) kunne overnatte sammen med dem? 2
Veslefrikk Skrevet 23. november 2019 #4907 Skrevet 23. november 2019 Akkurat nå, Oppland skrev: Tror det vil roe seg mye for henne hvis hun slutter å lese her inne. Hun ønsker nok ikke at det skal roe seg. 8
lilletyrkia Skrevet 23. november 2019 #4908 Skrevet 23. november 2019 Og nei Mette, Tyrkia og Syria er ikke i krig. Nok en faktafeil. (Men støtter dere i avgjørelsen å ikke ha med sønnen så nærme Syria. ) 12
Visvas Skrevet 23. november 2019 #4909 Skrevet 23. november 2019 5 minutter siden, Marixxx skrev: Ble han satt på et hotellrom med en mann han ikke kjente, eller ville han tilbringe enda mer tid sammen med H, som han tydeligvis kom godt overens med, og spurte om han «vær så snill» (for å sitere Mette) kunne overnatte sammen med dem? Jeg vet ikke med deg, men for meg er det ikke normalt å la ungene bestemme ting som kan gi "traumer" i ettertid. Det er en grunn for at barn trenger voksne i livet sitt. Ikke bare for å kjøpe klær og lage mat, men også beskytte de mot ting som kan føles riktig for et barn (som å spise et tonn sjokolade) i nuet. Som vi som har levd ei tid vet ikke trenger å være den beste beslutningen på sikt. 17
Jammf Skrevet 23. november 2019 #4910 Skrevet 23. november 2019 Skal vi se... Uavklart og krevende økonomisk situasjon Uavklart status mht. besøksvisum/familiegjenforening Meldt barnevern Svangerskap med fysiske plager Depresjon i svangerskapet Sliten i jobb En bil som stadig forårsaker bekymringer Savner mannen og så brukes energien til å argumentere mot ansiktsløse og anonyme profiler på en nettside? Len deg tilbake, nyt tiden med barnet i magen, kos deg med sønnen din, pynt til advent, bak litt, slapp av, se en film..... 32
Marixxx Skrevet 23. november 2019 #4911 Skrevet 23. november 2019 14 minutter siden, Visvas skrev: Jeg vet ikke med deg, men for meg er det ikke normalt å la ungene bestemme ting som kan gi "traumer" i ettertid. Det er en grunn for at barn trenger voksne i livet sitt. Ikke bare for å kjøpe klær og lage mat, men også beskytte de mot ting som kan føles riktig for et barn (som å spise et tonn sjokolade) i nuet. Som vi som har levd ei tid vet ikke trenger å være den beste beslutningen på sikt. «Traumer», altså... Vi får nok bare være enige om å være uenige. 4
JaVel Skrevet 23. november 2019 #4912 Skrevet 23. november 2019 Barnepsykologer anbefaler på det sterkeste at barn møter ny partner gradvis, det er det jeg forholder meg til. 18
Skrottefar Skrevet 23. november 2019 #4913 Skrevet 23. november 2019 42 minutter siden, Veslefrikk skrev: Hun ønsker nok ikke at det skal roe seg. Eller slippe opp for idèer om hva hun skal skrive om på SoMe-kanalene hennes, for mye av det som blir skrevet om kommer herfra 45 minutter siden, Oppland skrev: Tror det vil roe seg mye for henne hvis hun slutter å lese her inne. Hun har jo tidligere sagt at hun skal slutte å lese her inne, men det skjedde jo ikke.....kanskje en dag eller 2, men så var det på'n igjen 5
Sol Rampelyset Skrevet 23. november 2019 #4914 Skrevet 23. november 2019 Tråden er ryddet for persondebatt og brukerdebatt med svar. Sol, admin. 3
Lemmon Skrevet 23. november 2019 #4915 Skrevet 23. november 2019 1 time siden, JaVel skrev: Barnepsykologer anbefaler på det sterkeste at barn møter ny partner gradvis, det er det jeg forholder meg til. Har du kilder å henvise til? 1
Gjest kalkulator Skrevet 23. november 2019 #4916 Skrevet 23. november 2019 Skulle gjerne vært mannen til Mette 🤩
Gjest Kritt Skrevet 23. november 2019 #4917 Skrevet 23. november 2019 (endret) 15 timer siden, kalkulator skrev: Skulle gjerne vært mannen til Mette 🤩 Skulle du gjerne vært en nær 30 år gammel mann uten kompetanse, utdannelse eller særlig fremtidsutsikter fra landsbygda i Tyrkia? Rettelse: Nå har han fremtidsutsikter i form av håp om å komme til Norge. Men en kan jo spørre seg hva slags muligheter han vil få her, det spørs helt på hva som bor i ham. Endret 24. november 2019 av Kritt
Lemmon Skrevet 23. november 2019 #4918 Skrevet 23. november 2019 20 minutter siden, Kritt skrev: Skulle du gjerne vært en nær 30 år gammel mann uten kompetanse, utdannelse eller særlig fremtidsutsikter fra landsbygda i Tyrkia? Rettelse: Nå har han fremtidsutsikter i firm av håp om å komme til Norge. Men en kan jo spørre seg hva slags muligheter han vil få her, det spørs helt på hva som noe i ham. Hvilke fremtidsutsikter har du, Kritt? H har vel akkurat de samme mulighetene som hvem som helst annen her i verden! Min tante tok sykepleien i en alder av 45 år. H kan godt komme til Norge og bygge akkurat den fremtiden han ønsker seg mtp utdanning. Uten utdanning har han også mange muligheter. En lege på sykehuset jeg jobber på tok legeutdanningen sin i Norge etter han kom som flyktning i en alder av 21 år. H har verden for sine føtter, han er ung og dørene vil nok åpne seg for han😊 8
foreveralone Skrevet 23. november 2019 #4919 Skrevet 23. november 2019 10 minutter siden, Lemmon skrev: Hvilke fremtidsutsikter har du, Kritt? H har vel akkurat de samme mulighetene som hvem som helst annen her i verden! Min tante tok sykepleien i en alder av 45 år. H kan godt komme til Norge og bygge akkurat den fremtiden han ønsker seg mtp utdanning. Uten utdanning har han også mange muligheter. En lege på sykehuset jeg jobber på tok legeutdanningen sin i Norge etter han kom som flyktning i en alder av 21 år. H har verden for sine føtter, han er ung og dørene vil nok åpne seg for han😊 Han får lære seg litt engelsk da, utover i love youuuuuuuu i miss youuuuuuuu.... 14
Gjest Kritt Skrevet 23. november 2019 #4920 Skrevet 23. november 2019 15 minutter siden, Lemmon skrev: Hvilke fremtidsutsikter har du, Kritt? H har vel akkurat de samme mulighetene som hvem som helst annen her i verden! Min tante tok sykepleien i en alder av 45 år. H kan godt komme til Norge og bygge akkurat den fremtiden han ønsker seg mtp utdanning. Uten utdanning har han også mange muligheter. En lege på sykehuset jeg jobber på tok legeutdanningen sin i Norge etter han kom som flyktning i en alder av 21 år. H har verden for sine føtter, han er ung og dørene vil nok åpne seg for han😊 Får håpe du har rett, kanskje H er lege eller advokat før neste desennium er over :). Eller finner noe annet han trives med og kan leve av. Siden du spør; mine fremtidsutsikter er nok ikke like spennende som hans; jeg tok høyere utdannelse for lenge siden, har en lederstilling, og klarer meg bra.
Fremhevede innlegg