Minerwa Skrevet 23. november 2019 #4881 Del Skrevet 23. november 2019 8 minutter siden, Nussepus skrev: Stakkars unger! Hvorfor? Og hva vet du om det? Barna i de to familiene jeg nevner, er på alle måter harmoniske, glade, oppvakte og godt ivaretatt. I motsetning til barna i noen andre familier i nabolaget, som er A4 , med tilsynelatende alt gjort i riktig rekkefølge , gode jobber, perfekte hus, men likevel ikke evner å formidle trygghet og ro til barna sine. Så som sagt, det som ville vært kaos og katastrofe i en familie, er det ikke i en annen og omvendt. Nettopp fordi vi alle er forskjellige og har ulike egenskaper , og heldigvis for det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_fjong1 Skrevet 23. november 2019 #4882 Del Skrevet 23. november 2019 3 timer siden, Lady T skrev: Kan du dokumentere det? Det er vel bare for folk her å ta sitat fra bloggen eller enda bedre: printscreen, hvis man finner noe man reagerer på, og sammenligne med en eventuell rettelse. Tror du virkelig at jeg gidder å sitte å ta screenshot av det hun legger ut? Det er bare til å følge med, så ser du vinglingen og meningene som endrer seg etter hvert som hva som blir diskutert her. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 23. november 2019 #4883 Del Skrevet 23. november 2019 2 timer siden, Lady T skrev: Fra Mettes Snap/instastory. Jeg klarer ikke med min beste vilje tolke dette til «jeg var deprimert, så ble jeg meldt til barnevernet og vips ble jeg frisk» edit: fikk beskjed om å legge ved brukernavnet på kilden så tok ny printscreen der navnet til Mettes insta synes. Det var ikke denne storyen jeg snakket om. Mette er sur fordi "vi" misforstår henne og går helt i forsvarsmodus på snap. Jeg anbefaler henne å slutte å legge ut ting nå når hun sier hun har det så vanskelig. Da blir det ikke noe å spekulere i, men også mindre oppmerksomhet. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemmon Skrevet 23. november 2019 #4884 Del Skrevet 23. november 2019 52 minutter siden, Eveliina skrev: Men dette er det hovedsakelig bloggere selv som må ta hensyn til, og unngå å dele for private og nære ting om hun føler seg for sårbar til at det blir pratet om av andre. Det er bloggere selv som inviterer inn i dette private rommer, og åpner for diskusjoner og meninger om hennes liv og livsvalg - på godt og vondt. Inkludert å diskutere omstendigheter omkring graviditet, som tross alt har vært et av hovedtemaene og delt detaljer om både i forkant og nå. Hun har også selv skrevet flere innlegg om både ønsket om å bli og selve graviditeten som i sterk grad la opp til spekulasjon, ved bl.a å benytte seg av click-bait for å trekke folk inn på bloggen. Da kan en strengt tatt ikke bli oppbrakt over at folk også svarer på dette innholdet med å spekulere og undre seg. Hun har selv laget underholdning for andre utav egen situasjon. Muligens uten helt å tenke over potensielle konsekvenser? Det er stor forskjell på konstruktiv kritikk og latterliggjøring i min øyne. Men nå er jo jeg oppdratt på den måten at har man ikke noe fint eller konstruktivt til folk så skal jeg holde det for meg selv. Takker foreldrene mine for det og viderefører dette til barna mine. Man vil jo være et godt forbilde😊 hadde ikke hatt det godt med meg selv om jeg hadde vært et nettroll, synes det er rart at folk greier det🤔 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilletyrkia Skrevet 23. november 2019 #4885 Del Skrevet 23. november 2019 jeg ser hun tok screenshot av det jeg skreiv om at hun var sjalu på datteren. Jeg har da virkelig ikke tatt noe ut av sammenheng.Jeg tok det innlegget som et eksempel på at jeg forstår hvorfor folk reagere på enkelte ting. jeg skreiv dette : Det aller første innlegget jeg leste fra henne handlet om at hun var misunnelig på sin egen datter fordi hun hadde flere lesere enn henne, og hun var tilogmed sjalu for at hun hadde tvillinger. Sånne uttalelser som det er da virkelig ikke normalt, så jeg kan skjønne hun får kritikk. og her er innlegget : https://metteask.blogg.no/jeg-er-sjalu-pa-min-tenarings-datter.html Hva er det jeg tar ut av sammenheng her ? Hvis du mener noe helt annet enn det som står Mette, så får du skrive på en annen måte da. Jeg synes nå iallfall jeg verken var krass eller frekk med det jeg skreiv.. Itillegg skriver hun på screenshotten at det ikke heter lesere men følgere, mens i innlegget selv snakker hun om lesere 🤣 Altså... 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 23. november 2019 #4886 Del Skrevet 23. november 2019 1 minutt siden, lilletyrkia skrev: jeg ser hun tok screenshot av det jeg skreiv om at hun var sjalu på datteren. Jeg har da virkelig ikke tatt noe ut av sammenheng.Jeg tok det innlegget som et eksempel på at jeg forstår hvorfor folk reagere på enkelte ting. jeg skreiv dette : Det aller første innlegget jeg leste fra henne handlet om at hun var misunnelig på sin egen datter fordi hun hadde flere lesere enn henne, og hun var tilogmed sjalu for at hun hadde tvillinger. Sånne uttalelser som det er da virkelig ikke normalt, så jeg kan skjønne hun får kritikk. og her er innlegget : https://metteask.blogg.no/jeg-er-sjalu-pa-min-tenarings-datter.html Hva er det jeg tar ut av sammenheng her ? Hvis du mener noe helt annet enn det som står Mette, så får du skrive på en annen måte da. Jeg synes nå iallfall jeg verken var krass eller frekk med det jeg skreiv.. Itillegg skriver hun på screenshotten at det ikke heter lesere men følgere, mens i innlegget selv snakker hun om lesere 🤣 Altså... 😂😂 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilletyrkia Skrevet 23. november 2019 #4887 Del Skrevet 23. november 2019 Folk lyger står det på snappen. Jeg lyver jo ikke ? Jeg har jo ikke skrevet noe som helst om hva hun mente det osv ? Jeg skreiv at jeg forstår at folk reagerer. Mette DU må slutte å misforstå! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visvas Skrevet 23. november 2019 #4888 Del Skrevet 23. november 2019 (endret) 26 minutter siden, Lemmon skrev: Det er stor forskjell på konstruktiv kritikk og latterliggjøring i min øyne. Men nå er jo jeg oppdratt på den måten at har man ikke noe fint eller konstruktivt til folk så skal jeg holde det for meg selv. Takker foreldrene mine for det og viderefører dette til barna mine. Man vil jo være et godt forbilde😊 hadde ikke hatt det godt med meg selv om jeg hadde vært et nettroll, synes det er rart at folk greier det🤔 Vel, jeg tror kanskje du bør gå ned av din høye hest og lese noen av dine egne kommentarer. Det er du som kaller folk ufine ting og tillegger folk egenskaper man ikke har.... Endret 23. november 2019 av Visvas 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visvas Skrevet 23. november 2019 #4889 Del Skrevet 23. november 2019 Hun redigerer ofte innleggene sine etter å ha lest her inne så det kan se ut som vi lyver i etterkant. Skjedd mange ganger. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilletyrkia Skrevet 23. november 2019 #4890 Del Skrevet 23. november 2019 8 minutter siden, Visvas skrev: Hun redigerer ofte innleggene sine etter å ha lest her inne så det kan se ut som vi lyver i etterkant. Skjedd mange ganger. Ikke gjort det foreløpig, men jeg leser visst innlegget feil 😁 Så da lyver jeg, selv om jeg ikke har sagt hva jeg vikelig mener om innlegget. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_fjong1 Skrevet 23. november 2019 #4891 Del Skrevet 23. november 2019 5 minutter siden, Marixxx skrev: Mettes sønn merker vel strengt tatt ikke noe til at de har giftet seg? Hans hverdag er jo den samme, uansett. Mette har ellers vært klar på at barna kommer først, og om H og barna ikke går overens når en felles hverdag en gang kommer, vil hun handle ut i fra det. Men jeg lurer på hvordan det løses når han kommer til norge? Det er jo ikke ideelt å la en helt ukjent mann flytte rett inn. For han er faktisk helt ukjent for sønnen. De har truffet hverandre en uke på ferie. Det er ikke nok til å la en person flytte rett inn i mine øyne. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visvas Skrevet 23. november 2019 #4892 Del Skrevet 23. november 2019 (endret) 10 minutter siden, Marixxx skrev: Mettes sønn merker vel strengt tatt ikke noe til at de har giftet seg? Hans hverdag er jo den samme, uansett. Mette har ellers vært klar på at barna kommer først, og om H og barna ikke går overens når en felles hverdag en gang kommer, vil hun handle ut i fra det. Det mange reagerte veldig på, inkludert meg selv, var at sønnen ble plassert på et hotellrom med en mann han ikke kjenner. Sønnen er for ung til å ta valg som at han vil at "kompisen" (=stefar) skal ligge over ect. Når skaden allerede er skjedd, mor har giftet seg med en mann barnet aldri har møtt, så mener JEG at hun burde ha vært den voksne her og holdt helt klare regler her og holdt H unna hotellrommet. Noe hun også tydelig syntes var riktig da hun skrev på forhånd hun skulle gjøre, men ja...det varte ikke en dag engang. Jeg synes ikke barn plutselig skal stappes på et hotellrom med en fremmed mann, her er stefaren din, bli bestisser. Endret 23. november 2019 av Visvas 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattepus111 Skrevet 23. november 2019 #4893 Del Skrevet 23. november 2019 Jeg synes oppriktig synd på Mette som er en liten blogger, og har et forum med 247 sider med negativ diskutering om henne. Såklart tærer det på!! Selv bloggere som ligger på topp 10 har ikke egne forum her engang, mens hennes stiger flere sider til dagen. De andre bloggerne som har mange sider her inne, er såpass store at de nok får ros på andre kanaler som veier opp KG. Ingen vanlige folk hadde taklet denne daglige hetsen! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marixxx Skrevet 23. november 2019 #4894 Del Skrevet 23. november 2019 18 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev: Men jeg lurer på hvordan det løses når han kommer til norge? Det er jo ikke ideelt å la en helt ukjent mann flytte rett inn. For han er faktisk helt ukjent for sønnen. De har truffet hverandre en uke på ferie. Det er ikke nok til å la en person flytte rett inn i mine øyne. Jeg antar de har jevnlig kontakt via FaceTime eller andre sosiale medier. Optimalt er det ikke, det er jeg enig i, men det kan faktisk fort gå godt likevel, med god tilrettelegging og forberedelser i forkant. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marixxx Skrevet 23. november 2019 #4895 Del Skrevet 23. november 2019 18 minutter siden, Visvas skrev: Det mange reagerte veldig på, inkludert meg selv, var at sønnen ble plassert på et hotellrom med en mann han ikke kjenner. Sønnen er for ung til å ta valg som at han vil at "kompisen" (=stefar) skal ligge over ect. Når skaden allerede er skjedd, mor har giftet seg med en mann barnet aldri har møtt, så mener JEG at hun burde ha vært den voksne her og holdt helt klare regler her og holdt H unna hotellrommet. Noe hun også tydelig syntes var riktig da hun skrev på forhånd hun skulle gjøre, men ja...det varte ikke en dag engang. Jeg synes ikke barn plutselig skal stappes på et hotellrom med en fremmed mann, her er stefaren din, bli bestisser. Jeg velger å se den episoden som en bekreftelse på at sønnen likte og følte seg trygg på H. og i selve settingen. Den opprinnelige planen var god, men ser ingen problemer med at den ble endret, da det virket OK for alle involverte, sønnens far inkludert. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visvas Skrevet 23. november 2019 #4896 Del Skrevet 23. november 2019 6 minutter siden, Marixxx skrev: Jeg velger å se den episoden som en bekreftelse på at sønnen likte og følte seg trygg på H. og i selve settingen. Den opprinnelige planen var god, men ser ingen problemer med at den ble endret, da det virket OK for alle involverte, sønnens far inkludert. Jeg ser ikke slik på det. Jeg kunne virkelig aldri ha satt barnet mitt i en slik situasjon, jeg synes det er veldig egoistisk og uansvarlig. Jeg klarer ikke se at dette er greit og forstår ikke at andre kan synes det. Beklager. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marixxx Skrevet 23. november 2019 #4897 Del Skrevet 23. november 2019 3 minutter siden, Visvas skrev: Jeg ser ikke slik på det. Jeg kunne virkelig aldri ha satt barnet mitt i en slik situasjon, jeg synes det er veldig egoistisk og uansvarlig. Jeg klarer ikke se at dette er greit og forstår ikke at andre kan synes det. Beklager. Vi tolker nok situasjonen veldig ulikt. Jeg synes ikke det var verken egoistisk eller uansvarlig. Men klart, om du tenker at «barnet ble stappet inn på et hotellrom med en fremmed mann med beskjed om å bli bestis med vedkommende» for å bruke dine ord, så er det ikke rart du reagerer. Det er likevel kun din tolkning, ikke det som faktisk skjedde. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visvas Skrevet 23. november 2019 #4898 Del Skrevet 23. november 2019 Akkurat nå, Marixxx skrev: Vi tolker nok situasjonen veldig ulikt. Jeg synes ikke det var verken egoistisk eller uansvarlig. Men klart, om du tenker at «barnet ble stappet inn på et hotellrom med en fremmed mann med beskjed om å bli bestis med vedkommende» for å bruke dine ord, så er det ikke rart du reagerer. Det er likevel kun din tolkning, ikke det som faktisk skjedde. Så du mener sønnen ikke ble satt på et hotellrom med en fremmed mann? Jeg er oppriktig nysgjerrig, hvordan er det mulig å se dette annerledes? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marixxx Skrevet 23. november 2019 #4899 Del Skrevet 23. november 2019 (endret) 6 minutter siden, Visvas skrev: Så du mener sønnen ikke ble satt på et hotellrom med en fremmed mann? Jeg er oppriktig nysgjerrig, hvordan er det mulig å se dette annerledes? Konteksten er større enn som så, det vet du og. Måten du formulerer deg om situasjonen vrir hele bildet i en overdrevet negativ retning. At H. overnattet var etter guttens ønske, ikke noe han ble presset til. En trygg og tillitsfull gutt takler nok det helt greit. Det mente i hvert fall begge hans foreldre, som vet mer om både gutten og alt rundt. Endret 23. november 2019 av Marixxx Flyttet et ord 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visvas Skrevet 23. november 2019 #4900 Del Skrevet 23. november 2019 31 minutter siden, Marixxx skrev: Konteksten er større enn som så, det vet du og. Måten du formulerer deg om situasjonen vrir hele bildet i en overdrevet negativ retning. At H. overnattet var etter guttens ønske, ikke noe han ble presset til. En trygg og tillitsfull gutt takler nok det helt greit. Det mente i hvert fall begge hans foreldre, som vet mer om både gutten og alt rundt. Nei, det vet jeg ikke. Vi er tydeligvis fra to forskjellige planeter ang å se denne situasjonen. En liten gutt vet ikke hva som er det beste for en, det er derfor de skal tas hånd om av voksne, en mor burde aldri satt et barn i denne situasjonen mener jeg. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg