Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

3 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Det var jeg som skrev det. Jeg mener å huske at hun hadde skrevet at de var en eggede tvillinger og at jeg har sett broren på snapvideo. Derfor lurte jeg på om det muligens kunne være en av årsakene til at de fikk nei på visum-søknaden. Det var ikke for å være ond, det var et genuint spørsmål uten annen baktanke.

Det at Mette i etterkant skriver at de er toeggede og at broren ikke vil bli avbildet på bloggen kan jo heller ikke ettergås for å finne ut om det stemmer eller ikke. Jeg sier ikke at hun lyver, men vi må ta hennes ord for god fisk selv om hun ikke kan dokumentere påstandene sine. 

Om man har en svangerskapsdepresjon blir man heller ikke plutselig frisk igjen fordi noen har meldt henne til barnevernet. Da hadde hun ikke en depresjon i utgansgpunktet, for det er ikke så enkelt som det. Hun følte seg nok deperimert. Jeg tipper det var en kombinasjon av for lite søvn, for lite mat/for få måltider og hormoner. Hun jobber nattevakter, og sover ikke nok på dagtid når hun skal på jobb. Hun spiser heller ikke til faste tider. (alt dokumentert på bloggen av henne selv)

Har hun skrevet at hun er frisk da? Hun skriver at det hjelper det at hun jobber bevisst med det. 

sitat Mette:

(hun nevner ikke ordet frisk eller setter det i sammenheng med at hun ble meldt til barnevernet, det er det du som gjør) 

Sitat

Første steget før jeg kunne gå videre var å innrømme hvor tøff disse 4 månedene har vært og hvor distansert jeg føler meg magen. Så var det å begynne å se filmer og dokumentarer om graviditet, fødsel og barseltid. Det hadde sin effekt fordi jeg begynte å snakke til magen der jeg gikk rundt alene på flyplassene og jeg la merke til at hånden min berørte magen oftere enn tidligere.

Men selvfølgelig har jeg enda en lang vei å gå.

Kilde: https://metteask.blogg.no/lang-vei-a-ga.html

Endret av Lady T
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Lady T skrev:

Har hun skrevet at hun er frisk da? Hun skriver at det hjelper det at hun jobber bevisst med det. 

Ja vel, da tolker vi henne ulikt. Jeg tolket alle snappene hennes som; nå er det faen meg nok, jeg har fått nye krefter pga all motstand og NÅ har jeg båndet med babyen og er klar til kamp!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Ja vel, da tolker vi henne ulikt. Jeg tolket alle snappene hennes som; nå er det faen meg nok, jeg har fått nye krefter pga all motstand og NÅ har jeg båndet med babyen og er klar til kamp!

Det kan vel godt hende all motstanden hun fikk gjorde henne motivert for å komme seg ut av det.

Men det er dere her inne som skriver at Mette liksom «vips er frisk», når hun faktisk skriver at hun er i bedring, men har en lang vei å gå. 

Endret av Lady T
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lady T skrev:

Det kan vel godt hende all motstanden hun fikk gjorde henne motivert for å komme seg ut av det.

Men det er dere her inne som skriver at Mette liksom «vips er frisk», når hun faktisk skriver at hun er i bedring, men har en lang vei å gå. 

Hun endrer det hun skriver og sier etterhvert som folk skriver noe her inne. Så jeg skjønner godt at folk reagerer og blir usikker på hva hun egentlig mener med det hun skriver/sier. Hun bør slutte å hele tiden forsvare seg og si at det som skrives her inne er tull. Har hun glemt hva hun selv skriver til tider? Ingen røyk uten ild. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Hun endrer det hun skriver og sier etterhvert som folk skriver noe her inne. Så jeg skjønner godt at folk reagerer og blir usikker på hva hun egentlig mener med det hun skriver/sier. Hun bør slutte å hele tiden forsvare seg og si at det som skrives her inne er tull. Har hun glemt hva hun selv skriver til tider? Ingen røyk uten ild. 

Kan du dokumentere det?

Det er vel bare for folk her å ta sitat fra bloggen eller enda bedre: printscreen, hvis man finner noe man reagerer på, og sammenligne med en eventuell rettelse.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Du skal ikke tolke eller lese mellom linjene. Du skal lese det hun svart på hvitt skriver. Å der står det ingenting om at hun er frisk. 

Først slenger du nærmest ut påstand om at mannen og broren hans er eneggede, for så å nå komme med at hun har skrevet/snappet at hun er frisk fra depresjon. 

Skjønner du ikke at de "små" frøene du sår her inne skaper opphausede diskusjoner og en sannhet i manges øyne, ting Mette føler hun må forsvare seg på å motbevise. 

Tenk litt over måten du ordlegger deg på,så slipper du å skape slike episoder 😊 

rettet skrivefeil 😊

Endret av Flettfrid
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten å oppmuntre til brukerdebatt må jeg si at det er latterfremkallende at blogger har en «forsvarer» her som alltid er på ballen. 
I utgangspunktet bør blogger vurdere behovet for å dele smitt&smule av livet, private opplevelser og følelser. I alle fall hvis hun ikke klarer kritiske spørsmål. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lady T skrev:

sitat Mette:

(hun nevner ikke ordet frisk eller setter det i sammenheng med at hun ble meldt til barnevernet, det er det du som gjør) 

Du snakker om bloggen, jeg refererer til snap. Det er ulike budskap på de to plattformene. Men greit. Jeg skal slutte å referere til det hun selv legger ut selv om hun burde forstå at når hun legger ut noe så oppfattes det ofte annerledes en hun mente det. Man skal være ekstremt dyktig skriftlig for å ikke blir misforstått i stor grad. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Du snakker om bloggen, jeg refererer til snap. Det er ulike budskap på de to plattformene. Men greit. Jeg skal slutte å referere til det hun selv legger ut selv om hun burde forstå at når hun legger ut noe så oppfattes det ofte annerledes en hun mente det. Man skal være ekstremt dyktig skriftlig for å ikke blir misforstått i stor grad. 

👍🏼😊 Jeg er enig i at det hun skriver ikke alltid er krystallklart, men det er langt mellom «jeg er i bedring» og tolkningen «vipps ble hun frisk». 

Nå har hun lagt ut bilde av tvillingbroren. De var ulike.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, FruenFraHavet skrev:

Uten å oppmuntre til brukerdebatt må jeg si at det er latterfremkallende at blogger har en «forsvarer» her som alltid er på ballen. 
I utgangspunktet bør blogger vurdere behovet for å dele smitt&smule av livet, private opplevelser og følelser. I alle fall hvis hun ikke klarer kritiske spørsmål. 

Hvis det er meg du du mener som «forsvarer» så har jeg også kommet med konstruktiv kritikk av bloggen hennes altså 😌 Men hva kan jeg si, I have no life 🤷🏻‍♀️😅 Jeg er typen som forsvarer og slår ring rundt de som blir mobbet, sånn har jeg alltid vært. Hadde jeg oppfattet denne tråden som «konstruktiv kritikk» eller Mette som provoserende hadde jeg aldri kommentert som jeg gjør. 

Endret av Lady T
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Mettes Snap/instastory. Jeg klarer ikke med min beste vilje tolke dette til «jeg var deprimert, så ble jeg meldt til barnevernet og vips ble jeg frisk»

9C431345-39D5-458B-BF68-9FE2ECCA2AF8.png

edit: fikk beskjed om å legge ved brukernavnet på kilden så tok ny printscreen der navnet til Mettes insta synes. 

Endret av Lady T
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2019 den 16.13, Nussepus skrev:

Noen som har levert inn bekymringsmelding til bv. Sier ikke at det er riktig, men det er litt bekymringsverdig når man gifter seg etter å ha truffet noen fysisk i 3 uker. Som ikke ungene har møtt engang. 

Shit jeg kjenner mange dårlige mødre gitt...

Men de blogger ikke så da er det vel greit

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2019 den 16.47, Lady T skrev:

BV er vel uansett pliktig til å sjekke med skole, helsestasjon, SFO osv? Selvom saken vil bli henlagt er det uansett en tøff prosess å gå gjennom for Mette, spesielt på toppen av en svangerskapsdepresjon! 😔❤️

Nei

De kan legge vekk uten å kontakte skole, sfo, lege osv

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

Shit jeg kjenner mange dårlige mødre gitt...

Men de blogger ikke så da er det vel greit

Er det vanlig å gifte seg med folk man ikke kjenner i omgangskretsen din? Som ikke ungene har møtt engang?

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2019 den 19.15, plasticfantastic skrev:

Barnevernet velger tydeligvis å følge opp beskymringsmeldingen da, siden hun må i møte og de ikke har henlagt den

Et møte så henlegges saken som oftest

Ble anmeldt en gang, 1 møte så henla de saken

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Det var jeg som skrev det. Jeg mener å huske at hun hadde skrevet at de var en eggede tvillinger og at jeg har sett broren på snapvideo. Derfor lurte jeg på om det muligens kunne være en av årsakene til at de fikk nei på visum-søknaden. Det var ikke for å være ond, det var et genuint spørsmål uten annen baktanke.

Det at Mette i etterkant skriver at de er toeggede og at broren ikke vil bli avbildet på bloggen kan jo heller ikke ettergås for å finne ut om det stemmer eller ikke. Jeg sier ikke at hun lyver, men vi må ta hennes ord for god fisk selv om hun ikke kan dokumentere påstandene sine. 

Om man har en svangerskapsdepresjon blir man heller ikke plutselig frisk igjen fordi noen har meldt henne til barnevernet. Da hadde hun ikke en depresjon i utgansgpunktet, for det er ikke så enkelt som det. Hun følte seg nok deperimert. Jeg tipper det var en kombinasjon av for lite søvn, for lite mat/for få måltider og hormoner. Hun jobber nattevakter, og sover ikke nok på dagtid når hun skal på jobb. Hun spiser heller ikke til faste tider. (alt dokumentert på bloggen av henne selv)

Men hvorfor må hun dokumenter at de ikke er eneggede tvillinger? Det er en blogg for gudsskyld, ikke en masteroppgave! Hvorfor påtar du deg rollen som selvoppnevnt dommer over både dokumentasjon og tolkninger?! Hva trenger du denne infoen til?? Meget meget spesielt. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, Nussepus skrev:

Er det vanlig å gifte seg med folk man ikke kjenner i omgangskretsen din? Som ikke ungene har møtt engang?

Er vanlig å gifte seg raskt, jeg og min mann ble gift etter ca 2 mnd 

Han hadde ikke truffet alle barna før vi giftet oss, vi har vært gift i 12 år nå

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Mette blir en mer «erfaren» blogger så bryr hun nok seg ikke like mye om hetsen. Men alle må huske at hun er i en sårbar situasjon nå, med mye som er uavklart i livet hennes. Jeg hadde også følt for å forsvare meg i alle retninger om jeg var i hennes sko😊 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Nussepus skrev:

I min omgangskrets er det mange ulike mennesketyper. Det er det som gjør det så spennende å omgås dem. Vi har ett par som møttes i Argentina, der jobbet de sammen i en uke. Så reiste hun hjem til Norge, han hjem til sine to barn i Frankrike. Ett fysisk treff og to måneder senere var de gift, og det har de vært i seks år nå. Et annet par er oppvokst ved siden av hverandre, ble kjærester som syttenåringer og er det fortsatt nesten tyve år senere, uten å være gift eller samboer, de har to barn sammen. Vi er forskjellige og derfor, kan vi få ulike ting til å fungere bra for alle i familien . Det som hadde vært usunt og katastrofe i en familie, kan fungere helt ok i en annen. Selv om ikke jeg hadde orket Mettes livssituasjon, betyr ikke det at ikke dette kan fungere for henne og hennes familie. Vi må ikke alle være drepende kjedelig A4 for å kunne gi og ha en god , trygg ramme for våre barn.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lemmon skrev:

Når Mette blir en mer «erfaren» blogger så bryr hun nok seg ikke like mye om hetsen. Men alle må huske at hun er i en sårbar situasjon nå, med mye som er uavklart i livet hennes. Jeg hadde også følt for å forsvare meg i alle retninger om jeg var i hennes sko😊 

Men dette er det hovedsakelig bloggere selv som må ta hensyn til, og unngå å dele for private og nære ting om hun føler seg for sårbar til at det blir pratet om av andre.

Det er bloggere selv som inviterer inn i dette private rommer, og åpner for diskusjoner og meninger om hennes liv og livsvalg - på godt og vondt. Inkludert å diskutere omstendigheter omkring graviditet, som tross alt har vært et av hovedtemaene og delt detaljer om både i forkant og nå. Hun har også selv skrevet flere innlegg om både ønsket om å bli og selve graviditeten som i sterk grad la opp til spekulasjon, ved bl.a å benytte seg av click-bait for å trekke folk inn på bloggen.

Da kan en strengt tatt ikke bli oppbrakt over at folk også svarer på dette innholdet med å spekulere og undre seg.

Hun har selv laget underholdning for andre utav egen situasjon. Muligens uten helt å tenke over potensielle konsekvenser? 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...