Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, lilletyrkia skrev:

Jeg skjønner ikke at dere kan sammenligne kritisering av Mette med barn som blir mobbet!!

Man mobber jo ikke henne som person, men kritiserer henne ja. Og hun legger ofte opp til det selv og,  (for å få klikk ) 

Her er vi nok ganske uenige og jeg opplever lite av det som skrives her som kritikk. Derimot opplever jeg ofte at hun latterliggjøres og at ting hun skriver - som at hun var misunnelig på sin datter - blir vridd og vrengt på for å ha noe å ta henne på.

Jeg fortstod det innlegget som at hun lo av seg selv, «gamlemor» som ikke fikk til bloggingen og «flinke datteren som er fink til alt». At hun var «misunnelig», med glimt i øyet. Det er jo veldig tydelig at hun og datteren har et bestevenn-forhold og at datteren er stolt av Mette. 

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, Lady T skrev:

Her er vi nok ganske uenige og jeg opplever lite av det som skrives her som kritikk. Derimot opplever jeg ofte at hun latterliggjøres og at ting hun skriver - som at hun var misunnelig på sin datter - blir vridd og vrengt på for å ha noe å ta henne på.

Jeg fortstod det innlegget som at hun lo av seg selv, «gamlemor» som ikke fikk til bloggingen og «flinke datteren som er fink til alt». At hun var «misunnelig», med glimt i øyet. Det er jo veldig tydelig at hun og datteren har et bestevenn-forhold og at datteren er stolt av Mette. 

Akkurat sånn tenkte jeg og! :) . Jeg kan feks si til yngre i min familie ala Fy søren som jeg misunner din snertne rumpe, og de digre puppene dine, eller Fy søren, hvis jeg hadde hatt ditt hode så kunne jeg blitt Professor i fysikk, urettferdig! ;) Men alt dette er sagt med humor, og det blir alltid latter ut av det. Det er slik jeg tolker Mette også, at hun sier det med snert, altså mener hun det ikke alvorlig :) .  

• Liker 8
Skrevet

Trist at Mette tar det meste som skrives her inne som negativt. Hun føler mye blir misforstått og vridd på. Jeg er ikke helt enig der. Ja noe kunne vi alle spart oss for å skrive innimellom, men det er verken mobbing eller løgn som kommer frem her i tråden. Det er tolkninger ut i fra hva bloggeren selv skriver og sier. Kanskje Mette bør se litt på hvordan hun deler tingene , for hvis hun hele tiden føler seg misforstått er det gjerne noe med måten hun legger tingene frem på. 

• Liker 29
Skrevet

Det nyeste blogg-innlegget hennes nå er faktisk noe av det beste og mest reflekterte MA har skrevet som jeg har lest, og det ser ut som om det er brukt litt mer tid og flid på det, så det er positivt. 😀

• Liker 18
Skrevet
22 minutter siden, Skrottefar skrev:

Det nyeste blogg-innlegget hennes nå er faktisk noe av det beste og mest reflekterte MA har skrevet som jeg har lest, og det ser ut som om det er brukt litt mer tid og flid på det, så det er positivt. 😀

Enig :) nesten så AB bør leie inn henne til å holde foredrag på kurset 👍😁

• Liker 9
Skrevet

Noe av det beste med bloggen synes jeg er at jeg aner ingenting om sønnen. Ikke hva han heter eller hvordan han ser ut. 

• Liker 15
Skrevet
44 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Trist at Mette tar det meste som skrives her inne som negativt. Hun føler mye blir misforstått og vridd på. Jeg er ikke helt enig der. Ja noe kunne vi alle spart oss for å skrive innimellom, men det er verken mobbing eller løgn som kommer frem her i tråden. Det er tolkninger ut i fra hva bloggeren selv skriver og sier. Kanskje Mette bør se litt på hvordan hun deler tingene , for hvis hun hele tiden føler seg misforstått er det gjerne noe med måten hun legger tingene frem på. 

Hun føler nok at alt er kritikk, også det som ikke er det. Men jeg forstår at hun blir såret over st det spekuleres i når babyen ble unnfanget. Jeg synes det går over alle støvleskaft at det spekuleres i det. Og hadde det vært sånn at  det skjedde mens sønnen var med så må da det være greit - for oss. 

Skrevet
5 timer siden, Nobile skrev:

Noe av det beste med bloggen synes jeg er at jeg aner ingenting om sønnen. Ikke hva han heter eller hvordan han ser ut. 

Jeg leste nettopp et innlegg på bloggen hvor det står navnet hans. Men det ser ut for at hun har sluttet med det i nyere innlegg.

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, Lady T skrev:

Jeg vrir ikke og vender på det innlegget. Hun har det som overskrift for å skape klikk og reaksjoner. Jeg tar henne jo ikke fordi jeg reagerer på det. finnes ikke misunnelig på mine barn så det der synes jeg er vanskelig å forstå. Betyr ikke at jeg mobber henne forde. 

Hun har tatt ting om visum som negativt når folk bare vil hjelpe!!det er noe jeg ikke forstår. Folk har sagt de gifta seg for tidlig og at det kan være negativt for UDI. Det var jo sant og. Det sto jo faktisk i avslagsbrevet.  

Hun har blitt kritisert for å legge ut ALT om økonomien. Det er også et tips for det kan være uheldig for UDI. Altså hun får mange tips her,  ja mange krasse og. Fult enig i det.

Men hun må ikke lese her. Hun har er valg. 

• Liker 12
Skrevet
9 timer siden, JaVel skrev:

Hvis du eller noen andre her inne hadde skrevet noe jeg ikke likte hadde det da vært ok oppførsel fra meg å latterligjøre og fordumme deres innlegg? Det hadde vel vært langt mer voksent å kritisere dere på sak og ikke person. Tror det er de færreste her inne som reagerer på voksen kritikk av det Mette skriver, det er latterliggjøringen og håningen som Lemmon og Lady T har kritisert, ingenting annet. 

Det hadde ikke skjedd at jeg la ut click bait overskrifter,  la ut feil informasjon om Tyrkia, visum, osv uten å Google det først, legge ut et leserinnlegg proppa med feil, det hadde ikke skjedd at jeg gifta meg med noen sønnen min ikke hadde møtt så det hjelper lite at jeg setter meg i den situasjonen der. 

Hadde jeg hatt en depresjon så hadde jeg holdt meg unna her og. Så enkelt er det. Men vi vet jo alle at hun var aktiv her før, for å hjelpe å få klikk til bloggen. Og at hun tar tips herfra. 

• Liker 20
Skrevet (endret)
41 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Jeg vrir ikke og vender på det innlegget. Hun har det som overskrift for å skape klikk og reaksjoner. Jeg tar henne jo ikke fordi jeg reagerer på det. finnes ikke misunnelig på mine barn så det der synes jeg er vanskelig å forstå. Betyr ikke at jeg mobber henne forde. 

Hun har tatt ting om visum som negativt når folk bare vil hjelpe!!det er noe jeg ikke forstår. Folk har sagt de gifta seg for tidlig og at det kan være negativt for UDI. Det var jo sant og. Det sto jo faktisk i avslagsbrevet.  

Hun har blitt kritisert for å legge ut ALT om økonomien. Det er også et tips for det kan være uheldig for UDI. Altså hun får mange tips her,  ja mange krasse og. Fult enig i det.

Men hun må ikke lese her. Hun har er valg. 

Da bruker nok mange ordet misunnelig veldig forskjellig. Jeg er selvsagt klar over den egentlige betydningen av ordet, men mange bruker det også hvis de synes den andre er bedre enn oss selv «åh, jeg er så misunnelig på den hjernen din», «jeg er så misunnelig på det håret ditt!» osv.

Det er ikke lenge siden jeg fikk høre fra en skjønn dame jeg akkurat hadde møtt at hun var «misunnelig på huden min». Det var jo et kompliment 😄 Hun fantes jo ikke surmaga misunnelig, hun sa det for å si noe koselig til meg.

Endret av Lady T
  • Liker 5
Skrevet
9 timer siden, JaVel skrev:

Akkurat sånn tenkte jeg og! :) . Jeg kan feks si til yngre i min familie ala Fy søren som jeg misunner din snertne rumpe, og de digre puppene dine, eller Fy søren, hvis jeg hadde hatt ditt hode så kunne jeg blitt Professor i fysikk, urettferdig! ;) Men alt dette er sagt med humor, og det blir alltid latter ut av det. Det er slik jeg tolker Mette også, at hun sier det med snert, altså mener hun det ikke alvorlig :) .  

Nettopp 😄 Jeg bruker ikke ordet «misunnelig» mye selv, men jeg får jo med meg at andre gjør det uten at jeg tolker de som sjalu. Det er mer at man synes den andre er så fin/flink. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at om man popper innom det innlegget som det første innlegget man leser i bloggen så "kjenner" man ikke personen overhode. Clickbiteoverskrift og om du er som meg som hopper over enkelte av setningene fordi hun skriver ting flere ganger og jeg mister tråden så er det fort gjort å ikke få med seg en evt undertone. Dessuten er det skriftlig som betyr at vi ikke hører tonefall eller ser ansiktsuttrykk. 

Dette er nok noe Mette ikke tar høyde for bestandig og jeg må si at jeg både sliter med å forstå hva hun mener enkelte ganger og tolker kanskje i feil. Her tror jeg Mette selv kan fikse opp en del ting selv med å skrive "renere" og ta høyde for at vi ikke er inn i hodet hennes og dermed ikke automatisk kan forstå hva hun mener. 

• Liker 11
Skrevet (endret)
8 timer siden, Frøken_fjong1 skrev:

Jeg vil påstå det er en del mobbing, og jeg har også sett ren løgn. Nå har ikke de løgnene vært grove, men nok til at folk tror på det og spekulerer i det. Når det at at f.eks H er enegget tvilling påstås her - altså lyves om (!), så kan det selvsagt være andre løgner her også, det er mye som påstås her som ikke jeg vet noe om, og jeg tar det med en klype salt. 

Hva er poenget med å lage et innlegg om at H er enegget tvilling (og at han kanskje ville prøve å jukse seg til Norge..) når han er toegget tvilling? Altså.. jeg fikk lyst å svare slik folk svarer Mette 🙊

Endret av Lady T
  • Liker 6
Skrevet
20 minutter siden, Lady T skrev:

Da bruker nok mange ordet misunnelig veldig forskjellig. Jeg er selvsagt klar over den egentlige betydningen av ordet, men mange bruker det også hvis de synes den andre er bedre enn oss selv «åh, jeg er så misunnelig på den hjernen din», «jeg er så misunnelig på det håret ditt!» osv.

Det er ikke lenge siden jeg fikk høre fra en skjønn dame jeg akkurat hadde møtt at hun var «misunnelig på huden min». Det var jo et kompliment 😄 Hun fantes jo ikke surmaga misunnelig, hun sa det for å si noe koselig til meg.

Jeg er jo klar over at Mette ikke skriver det for å være ond. Men med en overskrift om at man er sjalu på egen datter vekker jo oppsikt. Og som visvas sier, kjenner man ikke den personen så kan man reagere, og det var vel og meningen, at folk skulle reagere når man lager et sånn innlegg tenker nå jeg. Men kan ikke huske at akkurat det innlegget har blitt diskutert her inne. Det var bare et eksempel fra meg om noe jeg reagerer på. 

Var forresten ordet sjalu som ble brukt og ikke misunnelig. Så jeg skreiv feil først. 

• Liker 9
Skrevet

Absolutt enig om at det med enegget tvilling var overdrevent og teit. Men jeg ser ikke på det som mobbing. Hadde bare rista det av meg og ledd av det. For det blir rett og slett for dumt. Med at de skulle fikse visum som han kunne brukt osv. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
21 minutter siden, lilletyrkia skrev:

Absolutt enig om at det med enegget tvilling var overdrevent og teit. Men jeg ser ikke på det som mobbing. Hadde bare rista det av meg og ledd av det. For det blir rett og slett for dumt. Med at de skulle fikse visum som han kunne brukt osv. 

Jeg synes ikke løgnen var grov. Var bare et eksempel på en påstand som slenges ut som sannhet uten noe som helst rot i virkeligheten. Var jo flere som trodde på det.

Det har vært flere tilfeller at folk tror på det som skrives her, så går JEG inn og sjekker hva som er sant, og motsier det her inne. Hvorfor har ingen andre sjekket det før meg? Altså, jeg er ingen mettefan, men det har vært så mange sånne eksempler her inne...

At én person tolker det Mette skrev om at «hun hadde elsket H like mye om han ikke var tyrker» som svært negativt er greit nok det. Men så skriver personen her «hva Mette har ment» som vedkommende synes er så fælt UTEN å sitere bloggen. Flere tror på den påstanden. Det er først når jeg siterer Mettes blogg at det legges dødt. Hvorfor folk gidder å tro på påstander som legges ut her når de lett kan sjekke bloggen selv - og så gjøre seg opp en mening - er veldig rart. Jeg tror aldri på de tolkninger av bloggere og bloggeres meninger som skrives her inne. Jeg sjekker selv. Og som regel blir jeg ganske sjokkert over bloggeren. Men Mette klarer jeg ikke helt å bli sjokkert over altså.

Hun er bare en vanlig 39-åring som verken viser hud, har veldig provoserende meninger, eksponerer barna eller selger sjela si for annonsører. Kanskje hun er litt naiv og deler litt for mye privat og tar litt mange selfies, men altså.. 🤷🏻‍♀️ Hun virker jo oppriktig glad i svigerfamilien, at hun setter pris på dårligere standard enn det vi er vant med og det er ingenting med Mette som skriker «jeg skal ha», «jeg krever» «jeg angrer aldri på noe!» osv, tvert imot tror jeg hun er en skjønn dame som er lett å glede og som viser at hun angrer på feil hun har gjort. 

Endret av Lady T
  • Liker 11
Skrevet
9 minutter siden, Lady T skrev:

Takk for svar. Forstår mer hva du mener nå ja. 

• Liker 3
Skrevet
37 minutter siden, Visvas skrev:

Jeg tenker at om man popper innom det innlegget som det første innlegget man leser i bloggen så "kjenner" man ikke personen overhode. Clickbiteoverskrift og om du er som meg som hopper over enkelte av setningene fordi hun skriver ting flere ganger og jeg mister tråden så er det fort gjort å ikke få med seg en evt undertone. Dessuten er det skriftlig som betyr at vi ikke hører tonefall eller ser ansiktsuttrykk. 

Dette er nok noe Mette ikke tar høyde for bestandig og jeg må si at jeg både sliter med å forstå hva hun mener enkelte ganger og tolker kanskje i feil. Her tror jeg Mette selv kan fikse opp en del ting selv med å skrive "renere" og ta høyde for at vi ikke er inn i hodet hennes og dermed ikke automatisk kan forstå hva hun mener. 

Helt enig i det. For å være ærlig hadde jeg nok ikke lest bloggen hennes om det ikke var for denne tråden 🙊😅 Jeg orker ikke lese blogger som ikke har et veldig godt språk og god fortellerevne, og Mette har en del å gå på der. Jeg tror hun har det i seg, for noen innlegg er ganske gode, hun må bare konsentrere seg godt når hun skriver innlegg.

Jeg undres også på «influencere» som ikke har satt seg inn i Instagram-algoritmen. 🤔 Første bud er å ha hashtag i innlegget, ikke som kommentar. Merkelig at ikke AB har lært dem det når de liksom skal vokse på Instagram. (Ja, jeg er litt nerd 🤓

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Lady T skrev:

Jeg vil påstå det er en del mobbing, og jeg har også sett ren løgn. Nå har ikke de løgnene vært grove, men nok til at folk tror på det og spekulerer i det. Når det at at f.eks H er enegget tvilling påstås her - altså lyves om (!), så kan det selvsagt være andre løgner her også, det er mye som påstås her som ikke jeg vet noe om, og jeg tar det med en klype salt. 

Hva er poenget med å lage et innlegg om at H er enegget tvilling (og at han kanskje ville prøve å jukse seg til Norge..) når han er toegget tvilling? Altså.. jeg fikk lyst å svare slik folk svarer Mette 🙊

Det var jeg som skrev det. Jeg mener å huske at hun hadde skrevet at de var en eggede tvillinger og at jeg har sett broren på snapvideo. Derfor lurte jeg på om det muligens kunne være en av årsakene til at de fikk nei på visum-søknaden. Det var ikke for å være ond, det var et genuint spørsmål uten annen baktanke.

Det at Mette i etterkant skriver at de er toeggede og at broren ikke vil bli avbildet på bloggen kan jo heller ikke ettergås for å finne ut om det stemmer eller ikke. Jeg sier ikke at hun lyver, men vi må ta hennes ord for god fisk selv om hun ikke kan dokumentere påstandene sine. 

Om man har en svangerskapsdepresjon blir man heller ikke plutselig frisk igjen fordi noen har meldt henne til barnevernet. Da hadde hun ikke en depresjon i utgansgpunktet, for det er ikke så enkelt som det. Hun følte seg nok deperimert. Jeg tipper det var en kombinasjon av for lite søvn, for lite mat/for få måltider og hormoner. Hun jobber nattevakter, og sover ikke nok på dagtid når hun skal på jobb. Hun spiser heller ikke til faste tider. (alt dokumentert på bloggen av henne selv)

• Liker 20
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...