Nussepus Skrevet 22. november 2019 #4781 Skrevet 22. november 2019 Forstår jo godt at hun ønsker seg en frisk baby ( det gjør jo alle) men hvordan kan en 40 år gammel kvinne sitte og si at det blir født en frisk gutt til våren? Det er jo masse som ikke vises på ultralyd. 4
Gjest Trude4 Skrevet 22. november 2019 #4782 Skrevet 22. november 2019 13 minutter siden, Nussepus skrev: Forstår jo godt at hun ønsker seg en frisk baby ( det gjør jo alle) men hvordan kan en 40 år gammel kvinne sitte og si at det blir født en frisk gutt til våren? Det er jo masse som ikke vises på ultralyd. Det var da også noe å henge seg opp i 🙄
Lady T Skrevet 22. november 2019 #4783 Skrevet 22. november 2019 27 minutter siden, Nussepus skrev: Forstår jo godt at hun ønsker seg en frisk baby ( det gjør jo alle) men hvordan kan en 40 år gammel kvinne sitte og si at det blir født en frisk gutt til våren? Det er jo masse som ikke vises på ultralyd. Mitt inntrykk av Mette er at hun kommer til å takle det veldig fint og være en god mor også om barnet ikke er frisk. 6
Gjest CecilieX Skrevet 22. november 2019 #4784 Skrevet 22. november 2019 1 time siden, Lady T skrev: Det er helt greit at folk reagerer på kontroversielle bloggere eller de som skriver for å få reaksjoner. Akkurat Mette synes jeg har en helt vanlig blogg, med med et valg av ektemann som er litt utradisjonelt og spesielt. Det jeg reagerer på her i kommentarfeltet er hvordan ting Mette skriver dras helt ut av proposjoner. Eks: Mette: «vi er da alle mennesker» KG: «herregud, skrev hun virkelig at vi er da alle mennesker..!!!» Mette: «jeg hadde elsket H like mye om han ikke var Tyrker» KG: «Mette latterliggjør kurdere!!» Altså, hallo! Så slenger noen ut en påstand om at H er enegget tvilling, og folk tror på det. Det spekuleres i om den «eneggede tvilling» vil prøve å komme til Norge. H er toegget tvilling. Hvis Mette bruker tid i Tyrkia på å lage mat, er dette feil. Bruker hun tid på H er dette feil. Enten er hun for sjelden i Tyrkia eller for ofte. Til og med at hun sier hun sliter og har svangerskapsdepresjon blir trekt i tvil og latterliggjort. Når Mette sier hun jobber bevisst med det og føler det hjelper, så latterliggjøres hun her fordi hun liksom vips er frisk. Det er mange som ler av de valg hun tar og skriver hva Mette burde gjøre, feks pga kvalmen. Hva med å la Mette ta de avgjørelsen selv? Kanskje hun kjenner sin kropp best? Å gi et godt råd er en ting, og veldig bra, men latterliggjøring utfra det lille man ser i SoMe? Hallo? Jeg har tittet innom langt mer kontroversielle bloggere som IKKE har tråd på KG. Folk som skriver ting for å få reaksjoner. Ei som skrev i detalj hvor ond (hennes egne ord) hun hadde vært mot tidligere kjærester og beundrere. De blir ikke lynsjet her inne! Men når Mette skriver at hun sliter økonomisk pga uventede utgifter, så skal det latterliggjøres og dras frem lenge etter at hun har ordnet opp i økonmien... 😳 Hvis en kollega hadde sagt de hadde det tøft økonomisk nå, hadde jeg vist medfølelse og varme, ikke kulde og latterliggjøring! Bare fordi man har alt på stell selv behøver man ikke latterliggjøre andre som ikke har det. Som sagt, du inviterer alle typer mennesker inn til å ha en mening. Også de empatiløse og de som ikke har noen sperrer. Selve sjangeren handler jo om å snakke med / til leseren som om dere var venner. Kommentarfelt i seg selv er en invitasjon. Det er helt greit å imøtegå den typen KG-innlegg som du skisserer. Men jeg fraskriver ikke bloggere å ta ansvar for konsekvensene av å dele privatlivet sitt på nett inkludert å få privatlivet sitt studert med lupe.
Tildittbeste Skrevet 22. november 2019 #4785 Skrevet 22. november 2019 Noen mener sikkert at jeg henger meg opp i bagateller. Hun skriver hun venter en frisk gutt til våren ca rundt den 20 mai. Men da var hun faktisk ikke i Tyrkia en gang på det tidspunktet som da er sannsynligheten for befruktning. Jeg håper av hele mitt hjerte de får et friskt barn, og hadde det vært meg selv hadde jeg nok lagt inn en kommentar på at antatt termin ikke helt stemmer. Vet den ofte blir forandret. Men en vet jo selv at en ikke kunne bli gravid en uke før om en ikke var i samme land som sin mann 8
Surikatt Skrevet 22. november 2019 #4786 Skrevet 22. november 2019 Frisk eller ikke, hva man nå legger i det, synes jeg også ikke er noe å diskutere. 5
Lemmon Skrevet 22. november 2019 #4787 Skrevet 22. november 2019 32 minutter siden, Tildittbeste skrev: Noen mener sikkert at jeg henger meg opp i bagateller. Hun skriver hun venter en frisk gutt til våren ca rundt den 20 mai. Men da var hun faktisk ikke i Tyrkia en gang på det tidspunktet som da er sannsynligheten for befruktning. Jeg håper av hele mitt hjerte de får et friskt barn, og hadde det vært meg selv hadde jeg nok lagt inn en kommentar på at antatt termin ikke helt stemmer. Vet den ofte blir forandret. Men en vet jo selv at en ikke kunne bli gravid en uke før om en ikke var i samme land som sin mann Har du virkelig satt deg ned med kalenderen og bladd deg tilbake for å se når Mette ble befruktet. Imponerende, du skulle vært journalist. Sånn seriøst... 13
Gjest Kritt Skrevet 22. november 2019 #4788 Skrevet 22. november 2019 1 minutt siden, Lemmon skrev: Har du virkelig satt deg ned med kalenderen og bladd deg tilbake for å se når Mette ble befruktet. Imponerende, du skulle vært journalist. Sånn seriøst... Du så ikke denne komme? Det har jo vært spekulert over en lav sko om barnet ble unnfanget på turen med sønnen i sommer eller på turen etter. Kjempeinteressant 🤣. Noen mente visst det var utenkelig at de skulle ha sneket seg til en kosestund mens sønnen var i nærheten. Og Mette insisterte av en eller annen grunn på at barnet måtte være unnfanget på den senere turen. Jeg gidder ikke telle, men kanskje noen sitter med svaret 😅
Gjest Trude4 Skrevet 22. november 2019 #4789 Skrevet 22. november 2019 3 minutter siden, Lemmon skrev: Har du virkelig satt deg ned med kalenderen og bladd deg tilbake for å se når Mette ble befruktet. Imponerende, du skulle vært journalist. Sånn seriøst... 😂😂😂 Enig med deg. Tenk at folk gidder 🙄
Gjest Trude4 Skrevet 22. november 2019 #4790 Skrevet 22. november 2019 1 minutt siden, Kritt skrev: Du så ikke denne komme? Det har jo vært spekulert over en lav sko om barnet ble unnfanget på turen med sønnen i sommer eller på turen etter. Kjempeinteressant 🤣. Noen mente visst det var utenkelig at de skulle ha sneket seg til en kosestund mens sønnen var i nærheten. Og Mette insisterte av en eller annen grunn på at barnet måtte være unnfanget på den senere turen. Jeg gidder ikke telle, men kanskje noen sitter med svaret 😅 Ja bloggeren selv og mannen 😎
Gjest Kritt Skrevet 22. november 2019 #4791 Skrevet 22. november 2019 (endret) 2 minutter siden, Trude4 skrev: Ja bloggeren selv og mannen 😎 Du mener den gravide (og mannen!) med sikkerhet vet når befruktning skjedde? Jeg har vært gravid flere ganger og har aldri visst det. Endret 22. november 2019 av Kritt
Dragonheart Skrevet 22. november 2019 #4792 Skrevet 22. november 2019 41 minutter siden, Tildittbeste skrev: Noen mener sikkert at jeg henger meg opp i bagateller. Hun skriver hun venter en frisk gutt til våren ca rundt den 20 mai. Men da var hun faktisk ikke i Tyrkia en gang på det tidspunktet som da er sannsynligheten for befruktning. Jeg håper av hele mitt hjerte de får et friskt barn, og hadde det vært meg selv hadde jeg nok lagt inn en kommentar på at antatt termin ikke helt stemmer. Vet den ofte blir forandret. Men en vet jo selv at en ikke kunne bli gravid en uke før om en ikke var i samme land som sin mann Nå regnes vel termindato fra siste mens, ikke fra unnfangelsesdato. 6
Gjest Trude4 Skrevet 22. november 2019 #4793 Skrevet 22. november 2019 Akkurat nå, Kritt skrev: Du mener den gravide (og mannen!) med sikkerhet vet når befruktning skjedde? Jeg har vært gravid to ganger og har aldri visst det. Tenker at om mannen din bodde i Tyrkia og du reiste ned der for å være med han så hadde du hatt mer oversikt. De bor jo ikke sammen og da kan det ikke skje hvortid som helst
Gjest expatityrkia Skrevet 22. november 2019 #4794 Skrevet 22. november 2019 1 time siden, Nussepus skrev: Forstår jo godt at hun ønsker seg en frisk baby ( det gjør jo alle) men hvordan kan en 40 år gammel kvinne sitte og si at det blir født en frisk gutt til våren? Det er jo masse som ikke vises på ultralyd. Ja tenk at hun kan si det, helt utrolig. Jeg var høygravid i sommer, 39 år og tenkte at det kommer en frisk baby. Jaggu kom det en frisk baby også. Kanskje greit å tenke positivt i slike situasjoner!
Minerwa Skrevet 22. november 2019 #4795 Skrevet 22. november 2019 50 minutter siden, Tildittbeste skrev: Noen mener sikkert at jeg henger meg opp i bagateller. Hun skriver hun venter en frisk gutt til våren ca rundt den 20 mai. Men da var hun faktisk ikke i Tyrkia en gang på det tidspunktet som da er sannsynligheten for befruktning. Jeg håper av hele mitt hjerte de får et friskt barn, og hadde det vært meg selv hadde jeg nok lagt inn en kommentar på at antatt termin ikke helt stemmer. Vet den ofte blir forandret. Men en vet jo selv at en ikke kunne bli gravid en uke før om en ikke var i samme land som sin mann Helt ærlig, bruker du virkelig tid på å regne ut og spekulere i dette . Imponerende og skremmende . 11
Visvas Skrevet 22. november 2019 #4796 Skrevet 22. november 2019 1 time siden, Trude4 skrev: Eg lurer på om den personen som ikke likte at Mette kvittet seg meg noe og som viste en mindre flott side av seg selv er AB. Vi vet jo at Mette meldte seg ut av både influencer programmet og blogghuset men har hørt veldig lite om det i ettertid. Så det kan være at hun fikk skikkelig øresmell av AB og at hun svarte til bake med like mye øresmell. Slik tolker eg det avsnittet i siste innlegg i alle fall. Jeg ser ikke noe som kan tolkes dit hen. Man undres jo litt når du lager en slik tolkning som igjen gir grobunn til det som er antydet flere ganger tidligere her inne... 6
Minerwa Skrevet 22. november 2019 #4797 Skrevet 22. november 2019 9 minutter siden, expatityrkia skrev: Ja tenk at hun kan si det, helt utrolig. Jeg var høygravid i sommer, 39 år og tenkte at det kommer en frisk baby. Jaggu kom det en frisk baby også. Kanskje greit å tenke positivt i slike situasjoner! Enig. Det må da være fint at hun er positiv og ser for seg en frisk baby, når det ikke er grunnlag for å tro noe annet. 5
MiominMio Skrevet 22. november 2019 #4798 Skrevet 22. november 2019 Synes at tråden her dras ned til et nytt lavmål med diskusjon om hvem som kan ha meldt henne til BV, om barnet er friskt, at hun snapper og er syk osv osv. Klarer ærlig talt ikke se at denne bloggeren gjør noe som er ekstremt kritikkverdig. 10
Embla82 Skrevet 22. november 2019 #4799 Skrevet 22. november 2019 2 minutter siden, Visvas skrev: Jeg ser ikke noe som kan tolkes dit hen. Man undres jo litt når du lager en slik tolkning som igjen gir grobunn til det som er antydet flere ganger tidligere her inne... Jeg tenkte også på AB, uten å ha lest kommentaren du svarer på her. 6
Tildittbeste Skrevet 22. november 2019 #4800 Skrevet 22. november 2019 52 minutter siden, Minerwa skrev: Helt ærlig, bruker du virkelig tid på å regne ut og spekulere i dette . Imponerende og skremmende . Kanskje det er en enkel grunn for at jeg har kommentert det, slik jeg har gjort. 2
Fremhevede innlegg