Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Trude4 skrev:

Men hun skrev at det var et ønske og noe hun skulle se mer inn på etter hvert. Så da finner de nok ut av det og hjelper kanskje en katt i Norge istedenfor 

Ja får satse på det. 

Poenget mitt var at dette er ikke noe de kan se på etter hvert hvis han allerede nesten har flyttet til Norge. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Visvas skrev:

Nei du sier noe der. 

Synes uansett det er rart å trenge å betale for hjelp til noe de ganske nylig har gjort og burde vite gangen i.

Tror ikke H har gode nok engelsk kunnskaper til å oversette selv, så den hjelper må da være god å ha. 

Skrevet
Akkurat nå, Trude4 skrev:

Tror ikke H har gode nok engelsk kunnskaper til å oversette selv, så den hjelper må da være god å ha. 

Snakker ikke om oversettelsen, den kan ikke han gjøre uansett. 

Skrevet
Akkurat nå, Visvas skrev:

Ja får satse på det. 

Poenget mitt var at dette er ikke noe de kan se på etter hvert hvis han allerede nesten har flyttet til Norge. 

Ok :) Du hørtes bare så angripende ut og eg kunne ikke forstå hvorfor det var noe å ta henne på. Det er da en fin tanke å hjelpe dyr. 

Skrevet
1 minutt siden, Trude4 skrev:

Ok :) Du hørtes bare så angripende ut og eg kunne ikke forstå hvorfor det var noe å ta henne på. Det er da en fin tanke å hjelpe dyr. 

Men som alt annet virker denne tanken veldig lite gjennomtenkt. 

Og andre kan få inntrykk av at det er bare å hente seg en katt fra Tyrkia.  

Man bør sjekke bittelitt iallefall før man slenger ut slike ting for mange lesere. 

• Liker 15
Skrevet
3 minutter siden, Visvas skrev:

Snakker ikke om oversettelsen, den kan ikke han gjøre uansett. 

Kanskje han kjenner noen der som hjelper han? Kanskje han ønsker å være helt sikker på at alt blir gjort riktig? Kanskje han har en som han stoler på og som har hjulpet han før? Kanskje en kompis? 

Poenget mitt er at vi ikke vet. Men at mange er raske til å finne på egne grunner som ikke akkurat er så positive 😂

Alt fra at Mette ikke klare å forstå, at hun har dysleksi og Gud vet hva 🤷🏼‍♀️.

Skrevet

Ja det skal jeg ta til meg. Jeg trodde automatisk at det var snakk om dette hjelpekontoret rett ved ambassaden det var snakk om.

Får satse på at alt blir riktig og at de får et ja denne gang👍

Skrevet
6 minutter siden, Visvas skrev:

Men som alt annet virker denne tanken veldig lite gjennomtenkt. 

Og andre kan få inntrykk av at det er bare å hente seg en katt fra Tyrkia.  

Man bør sjekke bittelitt iallefall før man slenger ut slike ting for mange lesere. 

Nå har eg måtte trykke meg inn og ut på snapchat 😂. Men dette står:

"Vi skal få oss pus når vi bor sammen. Hadde vært veldig kjekt å ta med en husløs katt fra Tyrkia. Så det er noe vi skal se mer på etterhvert" 

Eg får ikke inntrykk av impuls handling her. De ønsker seg katt og skal undersøke det nærmere etterhvert. Må da være lov å skrive? 

Skrevet

Hun har fått kommentarer på bloggen om at hun kan kansellere turen til Tromsø. Hun svarer at hun ikke har avbestillingsbeskyttelse og derfor ikke kan kansellere. Da får hun ny kommentar om at man kan bruke reiseforsikring. Men da er det for mye stress å ordne det praktiske?? Det er noen hull i allmennkunnskapen hennes når hun ikke vet at reiseforsikringen kan brukes til avbestilling av reiser ved sykdom, spesielt så mye som hun har reist det siste året.

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, Visvas skrev:

Ja det skal jeg ta til meg. Jeg trodde automatisk at det var snakk om dette hjelpekontoret rett ved ambassaden det var snakk om.

Får satse på at alt blir riktig og at de får et ja denne gang👍

Ja det håper eg og 👍🏻 Blir spennende å se hvordan det går når de skal bo sammen over lengre tid. De vil nok oppdage at mye ikke er som de trodde i forkant. 

Skrevet
2 minutter siden, Trude4 skrev:

Nå har eg måtte trykke meg inn og ut på snapchat 😂. Men dette står:

"Vi skal få oss pus når vi bor sammen. Hadde vært veldig kjekt å ta med en husløs katt fra Tyrkia. Så det er noe vi skal se mer på etterhvert" 

Eg får ikke inntrykk av impuls handling her. De ønsker seg katt og skal undersøke det nærmere etterhvert. Må da være lov å skrive? 

Poenget mitt var at om feks H. Skal komme til Norge, la oss si om 7 måneder og katten må ha vært registrert i hans eie i 6 måneder så har man ikke så mye tid til å se på dette etter hvert. 

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke vi skal lage unnskyldninger for henne fordi hun ikke greier å bruke Google og innhente informasjon i forhold til besøksvisum selv. Hun greier fint å hente ut alt hun trenger av info fra denne siden og bygge opp bloggen sin fra det. 

Og mannen oversette selv? Man må vel ha godkjente oversettere til slik?

• Liker 5
Skrevet

Mette har skrevet et blogginnlegg om at hun og datteren er bestevenninner og litt om bakgrunnen for dette. Det hun skriver gir mening til hvorfor hun oppfører seg og tenker som hun gjør. Hun har ikke hatt behov for venninner siden hun ble mor og det naturlig nok ble vanskelig å kombinere småbarnsmorsrollen og tenåringsrollen sammen med vennene sine. Hun er nattevakt og har lite kontakt med kollegaer i tillegg. Uten et voksent nettverk mangler man naturlig korreks på tanker og handlinger. I tillegg mister man den sosiale utviklingen. Hun virker som en herlig dame med mye omsorg for andre. Men impulskontrollen og konsekvenstenkningen er ikke helt på plass mtp alder og tilsynelatende livserfaring.

• Liker 20
Skrevet
5 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Hun har fått kommentarer på bloggen om at hun kan kansellere turen til Tromsø. Hun svarer at hun ikke har avbestillingsbeskyttelse og derfor ikke kan kansellere. Da får hun ny kommentar om at man kan bruke reiseforsikring. Men da er det for mye stress å ordne det praktiske?? Det er noen hull i allmennkunnskapen hennes når hun ikke vet at reiseforsikringen kan brukes til avbestilling av reiser ved sykdom, spesielt så mye som hun har reist det siste året.

En må uansett ha legeerklæring på sykdom eller skade ved både avbestilling ved avbestillingsbeskyttelse og ved reiseforsikring. 

Skrevet
1 minutt siden, Minipilla skrev:

Tror ikke vi skal lage unnskyldninger for henne fordi hun ikke greier å bruke Google og innhente informasjon i forhold til besøksvisum selv. Hun greier fint å hente ut alt hun trenger av info fra denne siden og bygge opp bloggen sin fra det. 

Det stemmer, må ha godkjent oversettelse. 

Evt så kan man sørge for å få slikt som brev fra arbeidsgiver på engelsk. Så har man spart seg oversettelsen på det iallefall. 

Skrevet
3 minutter siden, Minipilla skrev:

De er jo ferdig med søknaden og er på vei for å levere.

Det var meg og Visvas som snakket om oversettelse. Det er ikke fra bloggeren sine kanaler. 

Skrevet
7 minutter siden, Trude4 skrev:

En må uansett ha legeerklæring på sykdom eller skade ved både avbestilling ved avbestillingsbeskyttelse og ved reiseforsikring. 

Hun er gravid og sliter etter eget utsagn av svangerskapskvalme. Det kommer og går, og er ikke noe problem å få legeerklæring på. Å reise til Tromsø på bloggevent og ikke være med ut for å spare penger er jo bare tull. Hva er da vitsen med å dra?

• Liker 14
Skrevet
11 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Hva er da vitsen med å dra?

Sikkert den røde løperen som det tidligere har blitt snakket om, som om den vil gjøre MA eller de andre på ABIP-kurset til kjendiser liksom :plystre:

• Liker 7
Skrevet
8 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Hun er gravid og sliter etter eget utsagn av svangerskapskvalme. Det kommer og går, og er ikke noe problem å få legeerklæring på. Å reise til Tromsø på bloggevent og ikke være med ut for å spare penger er jo bare tull. Hva er da vitsen med å dra?

Noen leger er strenge på legeerklæringer og gir det ikke ut lett. Det er vel kurs og ikke bare morro? Kanskje hun har lyst å dra og gleder seg. 

Skrevet
11 minutter siden, Trude4 skrev:

Noen leger er strenge på legeerklæringer og gir det ikke ut lett. Det er vel kurs og ikke bare morro? Kanskje hun har lyst å dra og gleder seg. 

Hun sier at hun egentlig ikke orker eller har økonomi til det, men drar fordi turen allerede er betalt. Dvs flybilletter er betalt og det står et sponset hotellrom å venter...

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...