Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
35 minutter siden, Tildittbeste skrev:

Sorry men for besøks visum trenger gun bare garanti skjema.  ( i forhold til økonomi) men ja andre papirer også men nå var vell greia den at vi snakket om økonomi.  Skammelig oppførsel for hva? Vi prater fortsatt om ting vi undere oss over. Merkelig at alle andre er skammelig her uten om deg 

Veldig mange er ikke alle andre 😉 Så nei. Eg har ikke sagt at alle andre er skammelig uten om meg. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
5 timer siden, Trude4 skrev:

Tror ikke du har helt peiling 😂. Hun trenger mye mer enn et dokument på at hun ikke mottar sosialstønad 🤦🏼‍♀️

Slik eg forstår det så er turen til Tromsø betalt i forkant. 

Og du er ganske så fæl, så kanskje hun burde skrive det ja 😂

Hmm.. Papiret hun må ha fra Norge er vel det papiret der hun får attestert inntekten sin?? Du som har så greie på det? De andre papirene er det jo han som må ordne.. Besøksvisum, ordnes på nett, og meg bekjent så har de fremdeles internet nedi der? Søknadenskrives ut fra nett, invitasjonen fra henne greier de vel også å lage der nede? Billttreservasjonen, passet hans, og reiseforsikringen hans, samt dokumentene han må vise i forhold til at han har en grunn til å returnere ordner han vel også der? Så joda.. Har bedre greie på det her enn du tror.. De kan heller ikke ha to søknader inne samtidig, så når hun roter rundt i både besøksvisum og familigjenforening samtidig, så bør hun som skal hjelpe andre kanskje lese seg litt opp.. Men klart, hun har jo selv sagt at hun vil på tv.. Et kvarter med AB er mye viktigere.. Hun skryter jo så fælt av hvordan mannen betaler alt.. Har han sluttet? Eller sparer han til familigjenforeningen? Nei fillern, hun gjorde jo det, skrev hun nå nylig.. Vanskelig å følge med når hun skriver så mye forskjellig 😂😂😂

Endret av Kanelisvingen
  • Liker 20
Gjest spaniasol
Skrevet
12 minutter siden, Kanelisvingen skrev:

Hmm.. Papiret hun må ha fra Norge er vel det papiret der hun får attestert inntekten sin?? Du som har så greie på det? De andre papirene er det jo han som må ordne.. Besøksvisum, ordnes på nett, og meg bekjent så har de fremdeles internet nedi der? Søknadenskrives ut fra nett, invitasjonen fra henne greier de vel også å lage der nede? Billttreservasjonen, passet hans, og reiseforsikringen hans, samt dokumentene han må vise i forhold til at han har en grunn til å returnere ordner han vel også der? Så joda.. Har bedre greie på det her enn du tror.. De kan heller ikke ha to søknader inne samtidig, så når hun roter rundt i både besøksvisum og familigjenforening samtidig, så bør hun som skal hjelpe andre kanskje lese seg litt opp.. Men klart, hun har jo selv sagt at hun vil på tv.. Et kvarter med AB er mye viktigere.. Hun skryter jo så fælt av hvordan mannen betaler alt.. Har han sluttet? Eller sparer han til familigjenforeningen? Nei fillern, hun gjorde jo det, skrev hun nå nylig.. Vanskelig å følge med når hun skriver så mye forskjellig 😂😂😂

Vi har med et ekstremt impulsivt menneske å gjøre. Dette har hun skrevet på bloggen mange ganger, så det er ikke spekulasjoner. Dessuten er avgiverlandet, Tyrkia, ikke på noen måte sammenlignbart med Norge i prosedyrer i forhold til landets styringsmakter. Dette kan sammenlignes med f.eks. Spania, som jeg kjenner til. Man kan ikke uten videre påstå at det er så mye verre i Spania, men det er annerledes. Jeg formoder at det kan kalles verre i Tyrkia, siden det ikke er et fungerende demokrati. Hestehandling kan være en del av prosedyrene der, for alt jeg vet. Jeg kjenner overhodet ikke til Tyrkia. Problemet for bloggeren er at hun øser ut sin tankeflom hele tiden. Den er ikke etterrettelig. Det er nok ganske likt for alle, når det gjelder tankeflom. Det er alltid lurt å være litt selektiv i offentliggjøringen av den, for å si det diplomatisk... 🙄

Skrevet (endret)

Slettet da jeg sjekket og ser det jeg skrev er endret ganske nylig. 

Endret av Visvas
Rettet feil
Skrevet (endret)
14 minutter siden, Visvas skrev:

Slettet da jeg sjekket og ser det jeg skrev er endret ganske nylig. 

Kommentar på bloggen? Der slettes og endres over en lav sko.

Endret av CMarie
.
  • Liker 6
Skrevet

Da blir søknad levert i Ankara 👏👏 men hvorfor ikke bare reise 1,5 time til Antalya 🤔🤔og litt rart å ikke nevne graviditet når man har fått Avslag før.  Nei er nok ikke meningen at jeg skal skjønne meg på dette🤨

• Liker 15
Skrevet

Skal hente katt fra Tyrkia til Norge for mange tusen kroner også. Månedsvis med sprøyter, tester og papirer. 

Dagens smarteste plan 👏👏👏

• Liker 24
Skrevet (endret)

Et kjapt søk på UDI nettside og jeg ser det er større sjanse til å få visum dersom samboer venter barn. 

Endret av Surikatt
  • Liker 8
Skrevet

Merkelig at de ikke nevner graviditeten i besøksvidumet altså

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, Tildittbeste skrev:

Da blir søknad levert i Ankara 👏👏 men hvorfor ikke bare reise 1,5 time til Antalya 🤔🤔og litt rart å ikke nevne graviditet når man har fått Avslag før.  Nei er nok ikke meningen at jeg skal skjønne meg på dette🤨

Utrolig merkelig at han ikke bare drar til Antalya ja, sjekket på Udi sine sider nå. Står jo at han kan levere på søknadssenter der

• Liker 8
Skrevet
18 minutter siden, plasticfantastic skrev:

Utrolig merkelig at han ikke bare drar til Antalya ja, sjekket på Udi sine sider nå. Står jo at han kan levere på søknadssenter der

Det virker ikke som bloggeren plukker opp info på nettet? Det er jo bare å gå inn på Udi og se etter besøksvium så står det vel en lang " handleliste" der om hva man skal gjøre? Jeg TROR hun har skrevet tidligere at hun hadde lærevansker på skolen, vet ikke om hun har dysleksi eller andre tilstander som gjør det vanskelig å ta til seg den type informasjon? Ps, dette blir bare antagelser fra min side. 

• Liker 5
Skrevet

Må si jeg blir litt stuss...hvis Mette ikke er i stand til lå nyttiggjøre seg den type info. som finnes på en offisiell nettside, har hun ingen i sitt nettverk hun kan spørre om hjelp? Hun bor jo mer eller mindre i et tun av slektninger. Dysleksi og lærevansker er det mange som lever med, men det er da ikke noe nederlag å spørre om hjelp hos nære relasjoner? Greit at hun ikke ønsker bistand når det gjelder økonomi, men dette med UDI er nokså avgjørende for mange personer akkurat nå. Og hun har det åpenbart vanskelig på mange fronter, så litt hjelp hadde sikkert vært fint nå. 

• Liker 17
Skrevet

Det virker ikke som hun evner/ ønsker(?) å ta til seg info. Vi har jo sett dette mange mange ganger. Jeg tror også hun velger å stole på feil folk/info. Slik ser det iallefall ut for oss som leser/ser snapper/blogg ect.  

Så å få hjelp fra et familiemedlem høres nok lurt ut ja. 

• Liker 6
Skrevet

Veldig rart at de virkelig ikke jobber med å legge ved så viktige opplysninger og også skriv på at han er student. Skulle nesten tro at de innerst inne ikke har lyst på et positivt svar. Jeg selv hadde hvertfall gjort alt i min makt for å legge ved alt som kunne være til fordel..hmm

• Liker 8
Skrevet

Synes også det er merkelig at faren til H ikke bare skriver litt eiendom over på han i bygda. Da sier han noe på papiret og har eiendom og jobb som binder han til hjemlandet. Hadde bar bloggeren gått inn på udi sin side hadde hun funnet muligheter for å få han hit mens de venter på familieinnvandring også. Hun virker så lite interessert i å lete frem muligheter og info

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, Tildittbeste skrev:

Veldig rart at de virkelig ikke jobber med å legge ved så viktige opplysninger og også skriv på at han er student. Skulle nesten tro at de innerst inne ikke har lyst på et positivt svar. Jeg selv hadde hvertfall gjort alt i min makt for å legge ved alt som kunne være til fordel..hmm

Ja det stemmer, studiet også binder han til hjemlandet. De fleste studenter får vel innvilget som regel 

• Liker 4
Skrevet
31 minutter siden, plasticfantastic skrev:

Synes også det er merkelig at faren til H ikke bare skriver litt eiendom over på han i bygda. Da sier han noe på papiret og har eiendom og jobb som binder han til hjemlandet. Hadde bar bloggeren gått inn på udi sin side hadde hun funnet muligheter for å få han hit mens de venter på familieinnvandring også. Hun virker så lite interessert i å lete frem muligheter og info

Men står denne informasjonen på engelsk slik at han selv kan lese det på Udi sine sider eller må han få denne informasjonen fra Mette? 

Skrevet

Nå så jeg at hun hadde lese og skrivevansker på skolen, og derfor ble tatt ut til spesialundervisning i omtrent alle fag. Kanskje hun har kraftig dysleksi, og da blir det jo straks mye mer vanskelig å ta til seg ny informasjon,særlig med det typiske byråkratispråket på offentlige sider. Men jeg vet IKKE om disse lese og skrivevanskene kom av dysleksi, det skriver hun ingenting om. 

Skrevet
6 minutter siden, JaVel skrev:

Men står denne informasjonen på engelsk slik at han selv kan lese det på Udi sine sider eller må han få denne informasjonen fra Mette? 

Kan trykke så man får all info på engelsk på udi

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, JaVel skrev:

Nå så jeg at hun hadde lese og skrivevansker på skolen, og derfor ble tatt ut til spesialundervisning i omtrent alle fag. Kanskje hun har kraftig dysleksi, og da blir det jo straks mye mer vanskelig å ta til seg ny informasjon,særlig med det typiske byråkratispråket på offentlige sider. Men jeg vet IKKE om disse lese og skrivevanskene kom av dysleksi, det skriver hun ingenting om. 

Spesialundervisning  omtrent alle fag 🤔

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...