Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
16 minutter siden, Visvas skrev:

Nei det kunne vi jo alle forutse kom en dag, det lar seg sjelden gjøre in the long run. Derfor rart å "reklamere" for at hun er nedover en til to ganger i måneden. Denne en til to ganger i måneden har vart et knappe halvår?

Hun har ikke kontroll på økonomien og ingen buffer. Nå ryker vel neste dyse på bilen snart så da blir det ingen tur. De færreste enslige mødre kan reise på ferie 1-2 ganger pr mnd og selv ikke når man er to på en gjennomsnittlig lønn går det. 

Endret av Surikatt
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
2 timer siden, Surikatt skrev:

Hun har ikke kontroll på økonomien og ingen buffer. Nå ryker vel neste dyse på bilen snart så da blir det ingen tur. De færreste enslige mødre kan reise på ferie 1-2 ganger pr mnd og selv ikke når man er to på en gjennomsnittlig lønn går det. 

Formålet med reisene er jo også oppnådd, så da har det vel ikke høyeste prioritet lenger, tenker jeg. 

Endret av Veslefrikk
  • Liker 14
Skrevet
6 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Formålet med reisen er jo også oppnådd, så da har det vel ikke høyeste prioritet lenger, tenker jeg. 

Det har vi vell sett lenge...i begynnelsen fikk jeg inntrykk at hun gjorde han hva han ville...sitte på rommet og være usynlig.  Nå synes jeg hun viser at hun bryr seg mindre om å komme seg nedover. Ene Unskyldning etter den andre. Nekte å ta bort innlegg som han ikke er enig i...vet hun hvert fall har fjerna et tidligere hun ikke hadde undersøkt godt nok før det ble lagt ut...kjenner mange historier som ligner veldig på denne. Spennende og se hvordan det ender

• Liker 4
Gjest spaniasol
Skrevet

Så kom ektemannens Syria vs. Tyrkia-innlegg. Jeg hadde store problemer med å forstå hva han skrev, og langt mindre mente. Og jeg kjenner at jeg ikke bryr meg så veldig heller. De aller fleste tyrkere, som ikke er utdannet eller politisk aktive, støtter vel president Erdogan. (Her må noen gjerne arrestere meg, hvis jeg tar feil). Har inntrykk av at han vet å styre sitt folk ved å regulere tilgang til nettsider/aviser og i det siste også sosiale medier.

Skrevet
1 time siden, Veslefrikk skrev:

Formålet med reisene er jo også oppnådd, så da har det vel ikke høyeste prioritet lenger, tenker jeg. 

Dette får vi nok et innlegg om snart med (bort)forklaringer regner jeg med 😎

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, spaniasol skrev:

Så kom ektemannens Syria vs. Tyrkia-innlegg. Jeg hadde store problemer med å forstå hva han skrev, og langt mindre mente. Og jeg kjenner at jeg ikke bryr meg så veldig heller. De aller fleste tyrkere, som ikke er utdannet eller politisk aktive, støtter vel president Erdogan. (Her må noen gjerne arrestere meg, hvis jeg tar feil). Har inntrykk av at han vet å styre sitt folk ved å regulere tilgang til nettsider/aviser og i det siste også sosiale medier.

Dette er en veldig kompleks situasjon, politikken i Tyrkia kan ikke sammenliknes med politikken i Norge. 

Når det er sagt så er det mye som ikke er riktig,  det er mye som er vanskelig å forstå hvorfor folk støtter og  spesielt om man aldri har lest annet enn norske aviser. 

Jeg støtter ikke E, men jeg er usikker på om det finnes en bra nok motkandidat for øyeblikket. 

Jeg skal finne en link som veldig forenklet sier litt om grensesituasjonen akkurat nå. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hmmm virket ikke

Endret av Visvas
feil
Skrevet

Det var da et unødvendig haste innlegg som gir leserene NULL informasjon om situasjonen. Rotete, Google translate og setninger som ikke gir mening. Nei det var dårlig greier. Kunne ha brukt litt mer tid. 

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, lilletyrkia skrev:

Det var da et unødvendig haste innlegg som gir leserene NULL informasjon om situasjonen. Rotete, Google translate og setninger som ikke gir mening. Nei det var dårlig greier. Kunne ha brukt litt mer tid. 

Han har for dårlige engelskkunnskaper til å skrive et forståelig innlegg om politikk. 

• Liker 9
Skrevet (endret)

Skjønte svært lite av innlegget, setningene henger ikke sammen. Skjønner bare ikke hva han prøver å si, utover at offensiven var betimelig.

Her er litt info for den som ønsker

Endret av Kritt
Skrevet
6 minutter siden, Surikatt skrev:

Han har for dårlige engelskkunnskaper til å skrive et forståelig innlegg om politikk. 

Jeg mener når man alikevel skal lage et innlegg som liksom skal forklare situasjonen til leserne så burde han ha forklart bedre. Trenger ikke avansert engelsk til det. Ser jo han overavanserer engelsken sin. Lite vits, folk vil lese enklere engelsk, og gode forklaringer. Kunne ha forklart hvem Pkk er, eneste som står er at det er en group of people, eh ja okei ? Det gir jo mening. 

• Liker 7
Skrevet
Just now, lilletyrkia said:

overavanserer engelsken sin.

Also known as google translate.

• Liker 14
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring.

Måne, admin.

Skrevet
43 minutter siden, Kritt skrev:

Skjønte svært lite av innlegget, setningene henger ikke sammen. Skjønner bare ikke hva han prøver å si, utover at offensiven var betimelig.

Her er litt info for den som ønsker

Var dårlig lyd hos meg så må prøve å se den igjen senere. 

Reagerer på at det står at Tyrkia skal bekjempe kurdere? 

Skrevet
10 minutter siden, Visvas skrev:

Var dårlig lyd hos meg så må prøve å se den igjen senere. 

Reagerer på at det står at Tyrkia skal bekjempe kurdere? 

De ønsker vel å bekjempe PKK/YPG? Men her er jeg på veldig gyngende grunn, tror ikke jeg tør uttale meg så veldig mye om dette ;) 

Skrevet
1 minutt siden, Kritt skrev:

De ønsker vel å bekjempe PKK/YPG? Men her er jeg på veldig gyngende grunn, tror ikke jeg tør uttale meg så veldig mye om dette ;) 

Ja er jo terrorister som skal bekjempes, ikke kurdere. 

Kurdere flest er jo ikke terrorister. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Visvas skrev:

Ja er jo terrorister som skal bekjempes, ikke kurdere. 

Kurdere flest er jo ikke terrorister. 

Det er jo mange tyrkiske kudere, hva synes de om denne invasjonen? 

Skrevet
13 minutter siden, JaVel skrev:

Det er jo mange tyrkiske kudere, hva synes de om denne invasjonen? 

Slik vi ser det og hva som sies her så er de positive. En vanlig kurder i gata ønsker jo ikke assosieres med en terrorist. De ønsker jo å kvitte seg med terrorister på lik linje som resten av oss. 

Dette er sagt på tv'en i går; 

Terroristene skal bort slik at de som hører til områdene skal få flytte tilbake. Hus skal bygges av Tyrkia, byer skal bygges opp slik at syrerne har noe å reise tilbake til. 

Skrevet
2 minutter siden, Visvas skrev:

Slik vi ser det og hva som sies her så er de positive. En vanlig kurder i gata ønsker jo ikke assosieres med en terrorist. De ønsker jo å kvitte seg med terrorister på lik linje som resten av oss. 

Dette er sagt på tv'en i går; 

Terroristene skal bort slik at de som hører til områdene skal få flytte tilbake. Hus skal bygges av Tyrkia, byer skal bygges opp slik at syrerne har noe å reise tilbake til. 

Jeg tenker på det H skrev om 4 millioner syriske flyktninger i Tyrkia. Tror ikke vi skal sette oss på vår høye hest, når de få flyktningene vi har tatt imot skrikes høyt om. Nå er tyrkere og syrere mer like i kulturen, enn syrere og nordmenn, men allikevel..

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg tenker på det H skrev om 4 millioner syriske flyktninger i Tyrkia. Tror ikke vi skal sette oss på vår høye hest, når de få flyktningene vi har tatt imot skrikes høyt om. Nå er tyrkere og syrere mer like i kulturen, enn syrere og nordmenn, men allikevel..

Tyrkia har tatt imot ekstremt mange flyktninger og dette var det vel håp om å få hjelp til slik at de ikke skulle bære byrden av 4 mill alene. Jeg tror ikke de har fått det? 

Nå er det et ønske om å i tillegg til å bli bukt med et 30(?) års terroristproblem som har vokst pga daesh også et ønske om at en god del av disse syriske flyktningene skal vende tilbake. 

...forståelig nok.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...