Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Krig er ikke alltid konfliktløsende, ifølge Mette.
Uansett har nå offerinnlegget kommet, helt etter kursplanen 👌

Slenger med bevis til Trude4.

https://metteask.blogg.no/

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Gjest spaniasol
Skrevet
7 minutter siden, CMarie skrev:

Krig er ikke alltid konfliktløsende, ifølge Mette.
Uansett har nå offerinnlegget kommet, helt etter kursplanen 👌

Slenger med bevis til Trude4.

https://metteask.blogg.no/

Det er mange litt rare vurderinger først i innlegget. Til å være en som ikke bryr seg om kritikk, tar hun veldig mange forbehold. Når det er sagt synes jeg hun redegjør mer seriøst om krigen i Syria, enn i hvert fall jeg hadde forventet. Og i en konflikt er det ikke noe som er "riktig". Både politikere og Hvermansen har rett til å mene, og det har Mette nesten gjort. Anerkjenner vi det, kan det medføre at hun tør å mene noe senere også. Kanskje kommer hun til et nytt nivå framfor å mene at krig er dumt.

Skrevet
17 timer siden, JaVel skrev:

Nå tenkte jeg på familiegjenforening, ikke besøksvisum. 

Ja er jo nettopp det jeg og gjør. Er jo mye mer enn lønn de ser på. 

Skrevet
1 time siden, lilletyrkia skrev:

Ja er jo nettopp det jeg og gjør. Er jo mye mer enn lønn de ser på. 

Ja først inntekt. Har hun nok inntekt så ser de nærmere på saken og det kan være så inngående som hvilken side man sover på i sengen, farge på motpartens undertøy, han hun sendt penger, gaver, gaver i bryllup spes fra hans side, hva hans familie synes om at hun er mor og bestemor. Ja ser på veldig mye mer enn inntekt. De kan tom sjekke facebookstatuser ect også. Så om de ser at hun ikke har sjans til å forsørge han OG et barn til så er det ikke veldig heldig. ALT om dette kan jo lett leses på bloggen. Samt at han ikke har all verdens til arbeidsmoral, det er sikkert kjekt for framtidig arbeidsgiver å lese.

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, Visvas skrev:

Samt at han ikke har all verdens til arbeidsmoral, det er sikkert kjekt for framtidig arbeidsgiver å lese.

Ja han tok seg mye fri når Mette var på besøk, men tror du ikke at det har vært godkjent av hans arbeidsgiver, at han har sagt at det var greit? 

• Liker 2
Skrevet

For å få hit slike menn så ,å det meste være på stell. Har to perifere venner i kretsen min hvor ene fant seg en tyrker (7 års alders forskjell)på ferie. Hun har godt betalt statslønn, hus, bil og kroner på konto og hun fikk han ganske så lett inn etter endel samtaler, tester m.. med UDI.

Så har vi henne andre som fant seg en tuniser via nett, 20 år yngre, fikk en unge, hun går på NAV, vært pillemisbruker og lever i det nedre sjiktet av oss andre - har ikke fått denne slasken opp. Godt er det for hun leier en bitteliten leilighet til seg og ungen, OG legger ut familære tvister på facebook.

• Liker 12
Skrevet
3 minutter siden, Pæddan skrev:

For å få hit slike menn så ,å det meste være på stell. Har to perifere venner i kretsen min hvor ene fant seg en tyrker (7 års alders forskjell)på ferie. Hun har godt betalt statslønn, hus, bil og kroner på konto og hun fikk han ganske så lett inn etter endel samtaler, tester m.. med UDI.

Så har vi henne andre som fant seg en tuniser via nett, 20 år yngre, fikk en unge, hun går på NAV, vært pillemisbruker og lever i det nedre sjiktet av oss andre - har ikke fått denne slasken opp. Godt er det for hun leier en bitteliten leilighet til seg og ungen, OG legger ut familære tvister på facebook.

Tror først Udi reagerer når aldersforskjellen er 15+. I tillegg må man ha en årslønn på ca 250 000 kr. 

Skrevet
6 minutter siden, JaVel skrev:

Tror først Udi reagerer når aldersforskjellen er 15+. I tillegg må man ha en årslønn på ca 250 000 kr. 

Nei tydeligvis ikke. De er nok redd for proforma ekteskap og henne her måtte feks kunne navene på hele slekten hans. Søsken (mange!), foreldre m.m

Skrevet
13 minutter siden, JaVel skrev:

Det står ikke skrevet hos udi om noe absolutt aldersgrense forskjell. Men de ser nok helt sikkert på hele historien fra de møttes og frem til dagen i dag. Hvor mye kan dokumtetes, hvor godt blir det svart på spm ved et evt intervju osv...De er nok veldig ofte skeptiske og gamle dagse. Nå må de huske at det er mer vanlig og reise ofte og da er det også lettere å treffe sin " kjærlighet " over landets grenser. Men akkurat der føler jeg udi henger veldig etter. Ikke så mange som treffes på butikken ( kanskje nå snart siden Coop extra har fått singel kurver) haha 

• Liker 1
Skrevet (endret)
30 minutter siden, Pæddan skrev:

Nei tydeligvis ikke. De er nok redd for proforma ekteskap og henne her måtte feks kunne navene på hele slekten hans. Søsken (mange!), foreldre m.m

Tror ikke Mette og hennes ektemann vil komme innunder proformaekteskap. Hun har reist til Tyrkia mange ganger for å besøke sin ektemann, de hadde et bryllup på hans hjemsted, det er under 15 års aldersforskjell mellom dem, det er ingen tegn på at han har betalt henne penger for ekteskapet osv. Noe helt annet, jeg leste at ektemannen hadde anbefalt henne at han ikke satte penger inn på hennes konto nå som hun hadde det økonomisk vanskelig, fordi det kunne virke mistenkelig for Udi. Det forundrer meg ikke, ofte kan de mer om hva Udi krever eller ser på,  i større grad enn den norske ektefellen. 

Endret av JaVel
  • Liker 9
Skrevet (endret)
5 minutter siden, JaVel skrev:

Tror ikke Mette og hennes ektemann vil komme innunder proformaekteskap. Hun har reist til Tyrkia mange ganger for å besøke sin ektemann, de hadde et bryllup på hans hjemsted, det er under 15 års aldersforskjell mellom dem, det er ingen tegn på at han har betalt henne penger for ekteskapet osv. Noe helt annet, jeg leste at ektemannen hadde anbefalt henne at han ikke satte penger inn på hennes konto nå som hun hadde det økonomisk vanskelig, fordi det kunne virke mistenkelig for Udi. Det forundrer meg ikke, ofte kan de mer om hva Udi krever eller ser på,  i større grad enn den norske ektefellen. 

Å ja du har rett, tyrkere vet veldig godt  via andre hva de kan bli tatt for når de har en søknad liggende hos udi...noen går gjennom ild og vann for å være her i 3 år og et kvarter ( det leste jeg en gang og synes den var så treffende) før de søker om skilsmisse

Endret av Tildittbeste
  • Liker 8
Skrevet
2 timer siden, JaVel skrev:

Ja han tok seg mye fri når Mette var på besøk, men tror du ikke at det har vært godkjent av hans arbeidsgiver, at han har sagt at det var greit? 

Sett utenifra så spiller det ingen rolle for alle som kjenner tyrkisk arbeidsmoral tenker jeg. 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Visvas skrev:

Sett utenifra så spiller det ingen rolle for alle som kjenner tyrkisk arbeidsmoral tenker jeg. 

Er det generelt mye dårlig arbeidsmoral i Tyrkia? 

Skrevet
23 timer siden, Surikatt skrev:

Nå må hun snart reise til Tyrkia, dit skulle hun jo 1-2 ganger pr måned. Mannen skal flytte hjemmefra og de skal innrede en leilighet i nærheten av grensen til Syria. Evt bo i landsbygden der han kommer fra under kummerlige forhold. Fortsettelse følger. 

Hun skriver så fint at hun er nedover 1-2 ganger i måneden, men kan jo ikke ha vært mange månedene det? Første gang var i april og nå har hun ikke vært nedover på ei stund? 

Skrevet
28 minutter siden, JaVel skrev:

Er det generelt mye dårlig arbeidsmoral i Tyrkia? 

Absolutt ikke. 

De jobber seg stort sett igjennom sykdom og jobben går ofte forran familie og venner. De kan klage mye, men jobber på. 

Slik kjenner jeg det iallefall. Aldri på 16 år sett en tyrker ta jobben så lite seriøst som H her nede. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Visvas skrev:

Hun skriver så fint at hun er nedover 1-2 ganger i måneden, men kan jo ikke ha vært mange månedene det? Første gang var i april og nå har hun ikke vært nedover på ei stund? 

Hun har ikke råd. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Visvas skrev:

. Aldri på 16 år sett en tyrker ta jobben så lite seriøst som H her nede. 

Men tror du ikke han har fått fri fra arbeidsgiver?  Jeg vet veldig lite om det tyrkiske arbeidslivet. 

Skrevet
1 minutt siden, JaVel skrev:

Men tror du ikke han har fått fri fra arbeidsgiver?  Jeg vet veldig lite om det tyrkiske arbeidslivet. 

Ja det kan han nok ha fått. Kan hende han jobber inn det igjen også. Men normalt vil jeg ikke si det er. Og hvis han er så heldig å ha mulighet til å ta såpass mye fri fra jobben pga konebesøk så synes jeg det er veldig rart han bytter jobb? 

• Liker 5
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Surikatt skrev:

Hun har ikke råd. 

Nei det kunne vi jo alle forutse kom en dag, det lar seg sjelden gjøre in the long run. Derfor rart å "reklamere" for at hun er nedover en til to ganger i måneden. Denne en til to ganger i måneden har vart et knappe halvår?

Endret av Visvas
  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Visvas skrev:

Nei det kunne vi jo alle forutse kom en dag, det lar seg sjelden gjøre in the long run. Derfor rart å "reklamere" for at hun er nedover en til to ganger i måneden. Denne en til to ganger i måneden har vart et knappe halvår?

Og var  vell bare en av mnd hun rakk to ganger på 1 mnd. Dette ante jeg kom til å dabbe av, alt for hennes beste. Synes forresten siste innlegg var godt skrevet. Vi er uenige men elsker hverandre selv sagt før det..Ja skulle vell bare mangle 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...