Visvas Skrevet 10. oktober 2019 #3301 Skrevet 10. oktober 2019 6 minutter siden, JaVel skrev: Jeg kjenner kvinner som giftet seg med en tyrkisk mann etter kort tids bekjentskap. Kvinnene var eldre enn sine ektemenn, og allikevel hadde de ingen problemer med å få den tyrkiske mannen til Norge. Dette er mindre enn 10 år siden, tror ikke Udi har endret sin praksis så voldsomt siden da? Tror Udi først tenker proforma når kvinnen er 15 år pluss eldre enn sin ektemann, og hvis den tyrkiske mann feks er fra Konya-distriktet. Ja det er sagt at det 15 pluss som er den magiske grensa. Da er det automatisk avslag. Tror ikke at det har noen betydning for søknaden til Mette og H at han sender henne noen kroner nei. 3
Gjest Trude4 Skrevet 10. oktober 2019 #3302 Skrevet 10. oktober 2019 2 minutter siden, Visvas skrev: I en tråd her inne skrev hun at hun hadde vært hos mannen sin to ganger, en uke hver gang mellom de møttes og reiste ned før å gifte seg. Senere skriver hun at de var sammen 5 uker før de gifta seg. Jeg ser ingen grunn til å lyve om noe slik. Det er jo ingen forskjell på 2 og 5 uker? Og det i går(?) hvor hun helt tydelig sier hun skal fortelle oss noe. At hun aldri har brukt prevensjon i voksen alder. Etterpå ser hun hvor dumt det var og ENDRER infoen. Ja det var to jeg kom på i farten her. To tabber og hun er en løgner? Akkurat det første har eg fått med meg. Det står jo i bloggen. Hun var nede 1 uke da hun traff han, en uke hvor de bodde på hotell sammen og deretter 3 uker hos svigerfamilien og de giftet seg. 1+1+3= 5 uker
CMarie Skrevet 10. oktober 2019 #3303 Skrevet 10. oktober 2019 Altså, det evinnelige maset om «bevis». Det er like absurd å kreve bevis for det som skrives her som det er å kreve bevis fra bloggeren om hennes påstander i tekstene hennes. 10
Gjest Trude4 Skrevet 10. oktober 2019 #3304 Skrevet 10. oktober 2019 3 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev: Nå må du ta å gi deg! Jeg diskuterer ingenting annet enn det hun selv legger ut på bloggen og har skrevet her inne. Og det rettferdiggjør at du sitter her som anonym og kaller henne en løgner? Nei eg synes dette er veldig dårlig gjort og håper du kjenner litt på det. Kjenner du henne, så snakker du MED henne og ikke bak henne.
Gjest Trude4 Skrevet 10. oktober 2019 #3305 Skrevet 10. oktober 2019 2 minutter siden, CMarie skrev: Altså, det evinnelige maset om «bevis». Det er like absurd å kreve bevis for det som skrives her som det er å kreve bevis fra bloggeren om hennes påstander i tekstene hennes. Nei, absolutt ikke. For hun skriver ikke negativt eller stygt om andre. Er en viss forskjell der.
Frøken_fjong1 Skrevet 10. oktober 2019 #3306 Skrevet 10. oktober 2019 Akkurat nå, Trude4 skrev: Og det rettferdiggjør at du sitter her som anonym og kaller henne en løgner? Nei eg synes dette er veldig dårlig gjort og håper du kjenner litt på det. Kjenner du henne, så snakker du MED henne og ikke bak henne. Jeg kjenner ikke på det i det hele tatt. For jeg har sett de løgnene både her på forumet og bloggen. Du kaller det tabber og vimsing, jeg kaller det løgner . Hvorfor er DU den som skal kunne avgjøre hva jeg leser og legger sammen? 30
Visvas Skrevet 10. oktober 2019 #3307 Skrevet 10. oktober 2019 2 minutter siden, Trude4 skrev: To tabber og hun er en løgner? Akkurat det første har eg fått med meg. Det står jo i bloggen. Hun var nede 1 uke da hun traff han, en uke hvor de bodde på hotell sammen og deretter 3 uker hos svigerfamilien og de giftet seg. 1+1+3= 5 uker Men hun reiste jo ned for å gifte seg på siste tur, man teller jo ikke med det? Da var jo bryllup allerede planlagt etter å ha tilbringe to uker sammen. 14
JaVel Skrevet 10. oktober 2019 #3308 Skrevet 10. oktober 2019 5 minutter siden, Visvas skrev: Ja det er sagt at det 15 pluss som er den magiske grensa. Da er det automatisk avslag. Tror ikke at det har noen betydning for søknaden til Mette og H at han sender henne noen kroner nei. At han sender henne noen lusne tusenlapper en gang vil selvsagt ikke ha noen betydning for om han vil få komme hit eller ei. Men lurte på en ting, disse pengene som han tjener på en måned skulle vel gått til hans foreldre? 5000 kr er jo mye for en sesongarbeider i Tyrkia, så tror du det er greit for hans foreldre at disse pengen går til hans " rike" kone istedet? 3
Visvas Skrevet 10. oktober 2019 #3309 Skrevet 10. oktober 2019 Akkurat nå, JaVel skrev: At han sender henne noen lusne tusenlapper en gang vil selvsagt ikke ha noen betydning for om han vil få komme hit eller ei. Men lurte på en ting, disse pengene som han tjener på en måned skulle vel gått til hans foreldre? 5000 kr er jo mye for en sesongarbeider i Tyrkia, så tror du det er greit for hans foreldre at disse pengen går til hans " rike" kone istedet? Jeg vil vel helst si at 5000 er veldig lite spart for en sesongarbeider på en sesong da de sover og spiser gratis. Men det har kanskje gått hardt ut over sparing om han betaler mat og hotell innimellom. Det kommer an på foreldrene. Min mann sine foreldre har aldri tatt imot penger fra oss på alle årene vi har vært gift og jeg kjenner flere som har det slik. MEN jeg kjenner flere som forsørger familien sin også, og noen av disse familiene forventer/krever det. 6
Gjest Trude4 Skrevet 10. oktober 2019 #3310 Skrevet 10. oktober 2019 3 minutter siden, Visvas skrev: Men hun reiste jo ned for å gifte seg på siste tur, man teller jo ikke med det? Da var jo bryllup allerede planlagt etter å ha tilbringe to uker sammen. Kanskje hun teller det med!? Er jo ingen regel på det vell. Eg skal stå på ski på fjellet 3 gangen eg er der. Det bestemte eg meg etter å ha vært der to ganger tidligere. Hadde kun vært der to ganger før eg bestemte meg for å stå på ski, men det er 3 gang eg faktisk står på ski. Altså kommer det ann på hvilken måte en ser på det.
Frøken_fjong1 Skrevet 10. oktober 2019 #3311 Skrevet 10. oktober 2019 1 minutt siden, Visvas skrev: Jeg vil vel helst si at 5000 er veldig lite spart for en sesongarbeider på en sesong da de sover og spiser gratis. Men det har kanskje gått hardt ut over sparing om han betaler mat og hotell innimellom. Det kommer an på foreldrene. Min mann sine foreldre har aldri tatt imot penger fra oss på alle årene vi har vært gift og jeg kjenner flere som har det slik. MEN jeg kjenner flere som forsørger familien sin også, og noen av disse familiene forventer/krever det. Er sikkert pga de turene hun har hatt der nede ja. Synd det skal være vanskelig økonomisk for de. 2
Visvas Skrevet 10. oktober 2019 #3312 Skrevet 10. oktober 2019 1 minutt siden, Trude4 skrev: Kanskje hun teller det med!? Er jo ingen regel på det vell. Eg skal stå på ski på fjellet 3 gangen eg er der. Det bestemte eg meg etter å ha vært der to ganger tidligere. Hadde kun vært der to ganger før eg bestemte meg for å stå på ski, men det er 3 gang eg faktisk står på ski. Altså kommer det ann på hvilken måte en ser på det. Ja man kan selvfølgelig vri og vende på det slik det passer en selv. Det er jo det vi ofte ser med Mette, at hun ser ting annerledes enn hva mange andre gjør. 10
Gjest Trude4 Skrevet 10. oktober 2019 #3313 Skrevet 10. oktober 2019 2 minutter siden, Visvas skrev: Det var da voldsomt! Frøken_fjong1 har jo ikke skrevet noe som helst privat her. At en voksen kvinne ikke har venninner forteller jo mest om henne tenker jeg.... Nei, det synes så absolutt ikke eg. Er mange som har mer en nok med familielivet at de ikke har tid til å ivareta vennskap. Er absolutt ikke noe gale med dem.
Jammf Skrevet 10. oktober 2019 #3314 Skrevet 10. oktober 2019 2 minutter siden, Trude4 skrev: Nei, det synes så absolutt ikke eg. Er mange som har mer en nok med familielivet at de ikke har tid til å ivareta vennskap. Er absolutt ikke noe gale med dem. Jøss....nesten så man kan mistenke at du tar dette personlig... 32
Gjest Kritt Skrevet 10. oktober 2019 #3315 Skrevet 10. oktober 2019 2 minutter siden, Trude4 skrev: Nei, det synes så absolutt ikke eg. Er mange som har mer en nok med familielivet at de ikke har tid til å ivareta vennskap. Er absolutt ikke noe gale med dem. Det høres trist ut. Jeg kjenner ingen som har det slik, selv om de fleste jeg kjenner har travle liv. Men kanskje ikke så merkverdig at de som evt har det slik er utenfor bekjentskapskretsen 😂
Stargaze Skrevet 10. oktober 2019 #3316 Skrevet 10. oktober 2019 11 minutter siden, Trude4 skrev: Håpe hun finner ut hvem du er og tar et oppgjør med deg. Hun har ved flere anledninger sagt at hun har valgt å ikke har venner på grunn at hun ikke har tid og har skrevet at de ikke er den største familien (som hun har kontakt med). Så eg kan tippe du er en dårlig kollega. (Oppgitt over menneskeheten) Herlighet som du driver og forsvarer da..er du tett på Mette kanskje? Veldig tett..ser sånn ut på det du skriver. Ingen grunn til å ta noe oppgjør med frøken_fjong1 i hvert fall. Hun har ikke skrevet noe mer en det alle vi andre ser. Uansett hvor god familie man har burde alle hatt noen gode venninner, godt og viktig for både trivsel og psyke. Spesielt å velge å ikke ha venner. 32
Gjest Trude4 Skrevet 10. oktober 2019 #3317 Skrevet 10. oktober 2019 8 minutter siden, Stargaze skrev: Herlighet som du driver og forsvarer da..er du tett på Mette kanskje? Veldig tett..ser sånn ut på det du skriver. Ingen grunn til å ta noe oppgjør med frøken_fjong1 i hvert fall. Hun har ikke skrevet noe mer en det alle vi andre ser. Uansett hvor god familie man har burde alle hatt noen gode venninner, godt og viktig for både trivsel og psyke. Spesielt å velge å ikke ha venner. Mulig eg kjenner henne, mulig eg ikke gjør det. Uansett synes eg det er smakløst og har snakket med Mette om det. Snakk om å enten lyge på seg et bekjentskap man ikke har, eller være dårlig mennesket å stabbe noen i ryggen.
Visvas Skrevet 10. oktober 2019 #3318 Skrevet 10. oktober 2019 8 minutter siden, Trude4 skrev: Mulig eg kjenner henne, mulig eg ikke gjør det. Uansett synes eg det er smakløst og har snakket med Mette om det. Snakk om å enten lyge på seg et bekjentskap man ikke har, eller være dårlig mennesket å stabbe noen i ryggen. Hvordan i all verden har hun stabbet Mette i ryggen hvis hun ikke har sagt noe privat om henne? Alt jeg ser av hva hun har skrevet er det samme som jeg som IKKE kjenner Mette kan lese meg fram til. 33
Gjest Trude4 Skrevet 10. oktober 2019 #3319 Skrevet 10. oktober 2019 Akkurat nå, Visvas skrev: Hvordan i all verden har hun stabbet Mette i ryggen hvis hun ikke har sagt noe privat om henne? Alt jeg ser av hva hun har skrevet er det samme som jeg som IKKE kjenner Mette kan lese meg fram til Du synes det er ok å sitte på et forum å skrive om en du tydeligvis kjenner og kalle henne løgner? Eg ville aldri i livet skrevet noe slikt på nett om noen eg kjenner UANSETT. For det er lavmål. Virkelig lavmål.
Frøken_fjong1 Skrevet 10. oktober 2019 #3320 Skrevet 10. oktober 2019 13 minutter siden, Trude4 skrev: Mulig eg kjenner henne, mulig eg ikke gjør det. Uansett synes eg det er smakløst og har snakket med Mette om det. Snakk om å enten lyge på seg et bekjentskap man ikke har, eller være dårlig mennesket å stabbe noen i ryggen. Så hva har du sagt til henne da? Som er så gale? Har du husket å nevnt de tingene jeg sier hun lyver om? Eller var det noe som ble glemt under de samtalene så det skulle høres verre ut enn det er? Jeg kommer uansett ikke til å si hvem jeg er eller hvordan jeg kjenner hun. Både du og Mette kan påstå så mye dere vil at jeg ikke kjenner henne. Jeg kunne nok kommet med mange historier opp igjennom årene som bevis, men det står ikke på bloggen. Så det kommer jeg ikke til å gjøre. Jeg diskuterer bloggen og de hun selv sier der. Ingenting annet. Ta å voks litt opp og kom ut av boblen din. 31
Fremhevede innlegg