Gjest Kritt Skrevet 8. oktober 2019 #3201 Skrevet 8. oktober 2019 1 time siden, JaVel skrev: Men da blir spørsmålet, skal hun legge lokk på sin norske kultur for at svigerforeldrene skal bli fornøyd med henne? Ikke akkurat gjengs norsk kultur å dele hver minste tanke, følelse og kroppslig reaksjon med absolutt alle, da 😛.
Tildittbeste Skrevet 8. oktober 2019 #3202 Skrevet 8. oktober 2019 Er vell greit og vise litt hensyn til sin nye familie også...siden hun virkelig prøver å innynde seg når hun er der. 3
Visvas Skrevet 8. oktober 2019 #3203 Skrevet 8. oktober 2019 (endret) 2 timer siden, JaVel skrev: Hvordan er det med tyrkiske kvinner, skal de helst skjule sin graviditet? I muslimske kulturer er det ofte mye skam rundt kropp og nakenhet, så der synes jeg den norske kulturen har et langt mer sunt syn på noe som er naturlig. Både og vil jeg si. Jeg opplevde ikke annet enn positivitet rundt gravidmage, amming osv. Men nå bretta ikke jeg ut min nakne mage på nett heller. De ser vel gjerne at man helst har litt klær på seg. Men ellers så får man special treatment, hvor enn du går som gravid i Tyrkia...kanskje ikke på svarteste bygda, men ellers synes jeg det. Feks er amming veldig viktig i Tyrkia og så lenge man ikke bretter ut boobsa så kan man amme så godt som hvor som helst. Opplevde at både menn og kvinner anerkjente en ammende kvinne. Der opplevde jeg mer skam rundt amming i Norge faktisk. I tillegg så ELSKER tyrkere babyer og barn. Det vanker kos, godord, snop og forran i køer hvor det måtte være. Akkurat dette elsker jeg med tyrkisk kultur, varmen til små barn og omtanke for mor. Endret 8. oktober 2019 av Visvas Rettet skrivefeil 11
JaVel Skrevet 8. oktober 2019 #3204 Skrevet 8. oktober 2019 5 timer siden, Kritt skrev: Ikke akkurat gjengs norsk kultur å dele hver minste tanke, følelse og kroppslig reaksjon med absolutt alle, da 😛. Nå tenkte jeg bare på det å se en gravid mage, eller som i bloggerens tilfelle, en gigantisk foodbaby . 2
AnAngel Skrevet 8. oktober 2019 #3205 Skrevet 8. oktober 2019 (endret) 13 timer siden, AnAngel skrev: https://metteask.blogg.no/7-uker-gravid-og-stor-gravid-mage.html "Har du derimot luftsmerter på bakgrunn av magen som er oppblåst, eller problemer med fordøyelsen vil jeg anbefale deg til å ta kontakt med fastlegen." Luftsmerter ja. Innlegget mitt var satt på spissen, derfor jeg presiserte at hun faktisk ba gravide om å gå til legen. Min mening er at blogginnlegget er intetsigende. Mettes agenda var å normalisere stor mage tidlig i svangerskapet. Virkelig? Som om kvinner gremmes, isoleres, og i stedet for å oppsøke lege ved bekymring, leter seg fram til Mettes blogg og får luftsmerter normalisert. Når man blogger om medisinske spørsmål bør man absolutt henvise til kilder. Edit: Skulle sitere Trude, som svarte mitt innlegg her. Ble feil på siteringen gitt. Endret 8. oktober 2019 av AnAngel Feilsitering. 10
Måne Rampelyset Skrevet 8. oktober 2019 #3206 Skrevet 8. oktober 2019 Tråden er ryddet for persondebatt. Måne, admin.
Ane Rikke Skrevet 8. oktober 2019 #3207 Skrevet 8. oktober 2019 På 7.10.2019 den 19.53, Trulte2019 skrev: Mette, du Mette! Det er så tydelig å se at du fortsatt herjer rundt her inne med forskjellige brukernavn og prøver desperat å forsvare deg selv fra en annens synspunkt. Det er rett og slett pinlig å se på. Jeg har som sagt fulgt Mette i mange år, og jeg leste mange av de tidligere bloggene hennes (hvor hun var ENDA mer frittalende enn hun er nå). Jeg har alltid syntes hun har vært vel drøy, men på en sjarmerende måte. Nå, etter AB-kurset, så har jeg mistet all respekt for henne. Her handler det bare om lesertall og det å kalle seg en influenser. Clickbates og dårlige innlegg er standard nå! Det er dessverre slik Mette, at for å være en influenser - så må man ha noe interessant å komme med. Med deg så er det bare det samme om og om igjen. At du nå kan se baby-magen din er jo bare fordi du endelig slapper av med kroppen din. Du har alltid sagt, og vist oss, at du propper kroppen din full i mat og usunne goder. Da får man ofte en oppblåst mage. At du nå skal late som dette er gravid-mage er bare pinlig. Alle vet at du er gravid, og det er utrolig koselig at du endelig fikk oppfylt drømmen din. Det mener jeg. Men man kan ikke se så stor endring etter så få uker. Dette er bare luft og dårlig kosthold. Ja Mette, du Mette! 1
Visvas Skrevet 9. oktober 2019 #3208 Skrevet 9. oktober 2019 Jeg er sjokkert over at jeg fortsatt lar meg sjokkere. Men når er voksen dame sier i 2019 at hun aldri har brukt prevensjon i voksen alder, ja da blir jeg sjokkert. Jeg har jo lest tidligere at hun ikke har brukt prevensjon med H, men nå sier hun selv at hun ALDRI har brukt det i voksen alder. Er det bare meg som tenker at dette ikke er veldig heldig info til unge jenter som følger henne? At Mette har hatt flaks for at hun ikke har blitt skikkelig syk? 26
Tildittbeste Skrevet 9. oktober 2019 #3209 Skrevet 9. oktober 2019 (endret) 14 timer siden, Visvas skrev: Jeg er sjokkert over at jeg fortsatt lar meg sjokkere. Men når er voksen dame sier i 2019 at hun aldri har brukt prevensjon i voksen alder, ja da blir jeg sjokkert. Jeg har jo lest tidligere at hun ikke har brukt prevensjon med H, men nå sier hun selv at hun ALDRI har brukt det i voksen alder. Er det bare meg som tenker at dette ikke er veldig heldig info til unge jenter som følger henne? At Mette har hatt flaks for at hun ikke har blitt skikkelig syk? Hun er ikke er forbilde for noen av oss uansett alder. Og det mener jeg fordi hun setter seg så lite inn i ting, både hva hun skriver og hva hun får med seg i verden generelt. Greit at en ikke trenger å vite alt men litt om noe burde vært innafor når man skal bryte fordømmer og belære folk om graviditet,mat, interiør og u name it..Det er ikke mye å fortelle om hvertfall om du informerer at du aldri har brukt beskyttelse. Endret 9. oktober 2019 av Tildittbeste 18
Gjest Kritt Skrevet 9. oktober 2019 #3210 Skrevet 9. oktober 2019 3 timer siden, Visvas skrev: Jeg er sjokkert over at jeg fortsatt lar meg sjokkere. Men når er voksen dame sier i 2019 at hun aldri har brukt prevensjon i voksen alder, ja da blir jeg sjokkert. Jeg har jo lest tidligere at hun ikke har brukt prevensjon med H, men nå sier hun selv at hun ALDRI har brukt det i voksen alder. Er det bare meg som tenker at dette ikke er veldig heldig info til unge jenter som følger henne? At Mette har hatt flaks for at hun ikke har blitt skikkelig syk? Jeg tenker ikke bare på sykdommer, jeg tenker også på at hun kunne blitt gravid med hvem som helst under den aktive dating-perioden hun tidligere har beskrevet.
Visvas Skrevet 9. oktober 2019 #3211 Skrevet 9. oktober 2019 11 minutter siden, Kritt skrev: Jeg tenker ikke bare på sykdommer, jeg tenker også på at hun kunne blitt gravid med hvem som helst under den aktive dating-perioden hun tidligere har beskrevet. Ja det også! Men nå har Mette vært her inne og lest så nå har hun gått tilbake på det hun sa i går. Nå har hun plutselig brukt prevensjon 🤔 😂 Dette er så komisk at. 30
Tildittbeste Skrevet 9. oktober 2019 #3212 Skrevet 9. oktober 2019 16 minutter siden, Kritt skrev: Jeg tenker ikke bare på sykdommer, jeg tenker også på at hun kunne blitt gravid med hvem som helst under den aktive dating-perioden hun tidligere har beskrevet. Men det kan jo ha vært hennes plan siden hun har hatt så stort ønske om å bli gravid. Håper virkelig ikke det er tanken, for det er virkelig og gå for langt i et ønske om en baby 5
Gjest Kritt Skrevet 9. oktober 2019 #3213 Skrevet 9. oktober 2019 1 time siden, Visvas skrev: Ja det også! Men nå har Mette vært her inne og lest så nå har hun gått tilbake på det hun sa i går. Nå har hun plutselig brukt prevensjon 🤔 😂 Dette er så komisk at. Hvor stod dette om prevensjon og ikke? Jeg følger ikke med på alt.
Visvas Skrevet 9. oktober 2019 #3214 Skrevet 9. oktober 2019 1 minutt siden, Kritt skrev: Hvor stod dette om prevensjon og ikke? Jeg følger ikke med på alt. På instastory så sa (altså muntlig) hun først at hun hadde brukt gummi når hun var ung, men ingen prevensjon i voksen alder. Halvtime etter jeg skrev her så kom det nytt med at hun selvfølgelig hadde brukt prevensjon. Snakker om å prøve rette opp skaden 🙈 15
Gjest Trude4 Skrevet 9. oktober 2019 #3215 Skrevet 9. oktober 2019 5 minutter siden, Visvas skrev: På instastory så sa (altså muntlig) hun først at hun hadde brukt gummi når hun var ung, men ingen prevensjon i voksen alder. Halvtime etter jeg skrev her så kom det nytt med at hun selvfølgelig hadde brukt prevensjon. Snakker om å prøve rette opp skaden 🙈 Nb. Hun skriver at hun selvfølgelig har brukt prevensjon uten om forhold, men ikke i forhold. Vi må passe på å sitere henne rett.
Gjest Kritt Skrevet 9. oktober 2019 #3216 Skrevet 9. oktober 2019 1 minutt siden, Trude4 skrev: Nb. Hun skriver at hun selvfølgelig har brukt prevensjon uten om forhold, men ikke i forhold. Vi må passe på å sitere henne rett. 😂
Visvas Skrevet 9. oktober 2019 #3217 Skrevet 9. oktober 2019 8 minutter siden, Trude4 skrev: Nb. Hun skriver at hun selvfølgelig har brukt prevensjon uten om forhold, men ikke i forhold. Vi må passe på å sitere henne rett. Det sa hun IKKE muntlig. Hun sa hun ikke hadde brukt som voksen... 16
Gjest Trude4 Skrevet 9. oktober 2019 #3218 Skrevet 9. oktober 2019 Akkurat nå, Visvas skrev: Det sa hun IKKE muntlig. Hun sa hun ikke hadde brukt som voksen... Det såg ikke eg.... Men det som står skrevet nå er at hun selvfølgelig brukte det uten om forhold, men ikke i forhold. Ikke at hu selvfølgelig brukte prevensjon, slik du skriver.
Tildittbeste Skrevet 9. oktober 2019 #3219 Skrevet 9. oktober 2019 (endret) Hun sa faktisk at hun nada hadde brukt noe i voksen alder. Så det har hun tatt bort...godt hun får tips her da med å rette opp sine "feil" såpass fort... Endret 9. oktober 2019 av Tildittbeste 10
Visvas Skrevet 9. oktober 2019 #3220 Skrevet 9. oktober 2019 31 minutter siden, Trude4 skrev: Det såg ikke eg.... Men det som står skrevet nå er at hun selvfølgelig brukte det uten om forhold, men ikke i forhold. Ikke at hu selvfølgelig brukte prevensjon, slik du skriver. Beklager! Rett skal være rett! 2
Fremhevede innlegg