Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Flettfrid skrev (14 minutter siden):

Mette: det bordet der har du gnålet om i lang tid nå,på tide å sette planene ut i drift. Sett det på verandaen/plattingen i oppholdsvær, puss det, vask det, tørk det,lakk det, tørk det og lakk det ett strøk til. En dag med sol, så får du gjort alt det der. Å vipps har dere ett "nytt" bord. 

Dere går 2 voksene der hjemme, det skulle ikke være noe problem å få gjort færdi det der. Bruk litt av all tiden dere sitter i sofaen å spiset,drikker te og ser tv på oppussing og vedlikehold, så får dere fort ett mer aktivt og innholdsrikt liv. Da har du mye å blogge om i tillegg,fot oppussing og innredning er noe du liker å drive med.

Som vi sier her i trønderlag "man må bare få marken ut av ræva!"

Jammen meg..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flettfrid skrev (37 minutter siden):

Mette: det bordet der har du gnålet om i lang tid nå,på tide å sette planene ut i drift. Sett det på verandaen/plattingen i oppholdsvær, puss det, vask det, tørk det,lakk det, tørk det og lakk det ett strøk til. En dag med sol, så får du gjort alt det der. Å vipps har dere ett "nytt" bord. 

Dere går 2 voksene der hjemme, det skulle ikke være noe problem å få gjort færdi det der. Bruk litt av all tiden dere sitter i sofaen å spiset,drikker te og ser tv på oppussing og vedlikehold, så får dere fort ett mer aktivt og innholdsrikt liv. Da har du mye å blogge om i tillegg,fot oppussing og innredning er noe du liker å drive med.

Ja, så sannelig, det bordet har vi hørt om mange ganger over lang tid 😅

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (4 timer siden):

Alauda skrev (4 timer siden):

Ja, så sannelig, det bordet har vi hørt om mange ganger over lang tid 😅

Ja, det bordet hadde vært ferdig for lengst hadde hun/de først begynt på det, for når man først setter i gang så er det jo gjort på et par dager maks, men neida, det har man ikke "tid" til virker det som. Sikkert noe som kommer i veien hver eneste gang det er snakk om å begynne på det 🤣

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (31 minutter siden):

Ja, det bordet hadde vært ferdig for lengst hadde hun/de først begynt på det, for når man først setter i gang så er det jo gjort på et par dager maks, men neida, det har man ikke "tid" til virker det som. Sikkert noe som kommer i veien hver eneste gang det er snakk om å begynne på det 🤣

De kan i grunn gjøre hva de vil for meg. Men de virker så tafatte og late..at de orker å sitte dag etter dag og se film, det er for meg ei gåte. Og når en vet at alt står halv ferdig hadde jeg heller prøvd å komme i mål med det,men så står det vell på de penga som blir litt feil prioritert, etter  min mening 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (2 timer siden):

De kan i grunn gjøre hva de vil for meg. Men de virker så tafatte og late..at de orker å sitte dag etter dag og se film, det er for meg ei gåte. Og når en vet at alt står halv ferdig hadde jeg heller prøvd å komme i mål med det,men så står det vell på de penga som blir litt feil prioritert, etter  min mening 

Tror nok det ligger mye i hva pengene brukes til ja. Oppussingsprosjekter rundt om i hele huset, mangler listverk,vinduskarmer osv. 

Slik jeg forsto det mens hun var gravid hadde hun det som trengtes til få ferdig lister,karmer osv. Måtte bare ha tid og energi til å få gjort det. Vel nå er de 2 voksene der hjemme, så da burde verken tid eller energi være noe problem. 

Snart er vel unskyldningen at hun har begynt å jobbe natt igjen, slik at det må være stille i huset på dagtid så hun får sove.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp inne på snapchaten hennes og i kjent stil var det en  forklaring på gang, denne gangen var det 1. april spøken hennes som måtte forklares. Ja ja, hun får bare stå på med forklaringer.😴

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig mange har et ønske om et kjønn men ikke innrømmer det. Det er jo lov å ønske noe uten at man elsker det barnet noe mindre av den grunn. Enten så er det det han mener, at han skulle ønske han fikk en gutt og, eller så er han bare veldig gammeldags ja. Det trenger ikke bety noe mer enn et ønske. 

Kjenner ei her i Tyrkia som ble deprimert da hun fikk den tredje jenta fordi hun så gjerne ville glede mannen med en gutt. Da er det trist :( Er nok mange som ser på det som veldig stort å få gutt. En annen ting her i Tyrkia og er at det er nok hakket lettere å være gutt, og lettere å oppdra en gutt. Man vil gjerne beskytte ei jente så lenge som mulig men er jo ikke alltid det går. Mer vanskelig å gi slipp på jenta enn gutten mange ganger. 

Huseyin er sikkert heller ikke vant med bare et kjønn, vant til store søskenflokker der det er både gutter og jenter. For meg virker det bare som et ønske fra hans side, enn den lange forklaringen om å føre slekta videre. Men må jo ha lesestoff til bloggen så da passa det vel med en lang forklaring.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilletyrkia skrev (29 minutter siden):

Veldig mange har et ønske om et kjønn men ikke innrømmer det. Det er jo lov å ønske noe uten at man elsker det barnet noe mindre av den grunn. Enten så er det det han mener, at han skulle ønske han fikk en gutt og, eller så er han bare veldig gammeldags ja. Det trenger ikke bety noe mer enn et ønske. 

Kjenner ei her i Tyrkia som ble deprimert da hun fikk den tredje jenta fordi hun så gjerne ville glede mannen med en gutt. Da er det trist :( Er nok mange som ser på det som veldig stort å få gutt. En annen ting her i Tyrkia og er at det er nok hakket lettere å være gutt, og lettere å oppdra en gutt. Man vil gjerne beskytte ei jente så lenge som mulig men er jo ikke alltid det går. Mer vanskelig å gi slipp på jenta enn gutten mange ganger. 

Huseyin er sikkert heller ikke vant med bare et kjønn, vant til store søskenflokker der det er både gutter og jenter. For meg virker det bare som et ønske fra hans side, enn den lange forklaringen om å føre slekta videre. Men må jo ha lesestoff til bloggen så da passa det vel med en lang forklaring.

Hvordan blir egentlig selvfølelsen til jenter i slike land? Når de fra tidlig alder ser at det å være jente er bare " nest best!? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (46 minutter siden):

Hvordan blir egentlig selvfølelsen til jenter i slike land? Når de fra tidlig alder ser at det å være jente er bare " nest best!? 

Tja si det. Det er jo veldig forskjell på storby, village og sånt her. Så er vanskelig å svare på. Noen blir vel opprørske og stikker tidlig for å jobbe, mens andre igjen er vant til det, de er vant med tanken med at de skal bli værende i villagen, gifte seg og få barn. Mener landsby, på bygda altså. Er så vant til å bruke village🤣 Noen ser ikke på det som et valg, men som tradisjon og noe de må fortsette med, mens andre igjen har lyst på utdannelse og komme seg videre. 

Jeg har ikke vant til landsbylivet så er vanskelig for meg å svare på. Jeg bare vet at jeg ikke skal gjøre noen forskjell på mine barn🥰

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse tilfeldig mat filmet med humpete kamera, mann i sofa ser på film, mann i sofa spiller... Spennende? 🧐

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lopploella skrev (1 minutt siden):

Masse tilfeldig mat filmet med humpete kamera, mann i sofa ser på film, mann i sofa spiller... Spennende? 🧐

Da er det neppe mer spennende enn som så, noen deler alt kun for å dele 🤣

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (58 minutter siden):

Da er det neppe mer spennende enn som så, noen deler alt kun for å dele 🤣

Nye prosjekter på gang nå, så da er det bare å følge med..kanskje mindre snap av mat og film..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (1 minutt siden):

Nye prosjekter på gang nå, så da er det bare å følge med..kanskje mindre snap av mat og film..

Akkurat ja.......nye prosjekter? X-files det der, tror det ikke før vi får se det 🤣

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Manannan skrev (14 minutter siden):

Nå kan du hyre H til å gjøre hagearbeid. Bare å sende melding til ho mor.

God idé 😊. Men er vel ikke så lett å gjøre lovlig før han han har skattekort, vel.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (17 minutter siden):

de har kjøpt inn en gressklipper og en elektrisk hekksaks til dette prosjektet

Og det har de råd til ja 😛

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen forandring der i huset. De kjøper først og tenker etterpå. Alt fra flybilletter til hekkesaks. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (18 minutter siden):

Og det har de råd til ja 😛

Virker som økonomien har fått et oppsving  ikke noe er bedre enn det hvis det er tilfelle. Er jo ikke mange ukene siden hun måtte ha en spleis for å få betalt karantenehotell for han, nå ble ikke det noe av da.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppland skrev (14 minutter siden):

Virker som økonomien har fått et oppsving  ikke noe er bedre enn det hvis det er tilfelle. Er jo ikke mange ukene siden hun måtte ha en spleis for å få betalt karantenehotell for han, nå ble ikke det noe av da.

Ja, rart med det, fra å ha dårlig råd så gikk det fort til å ha råd til å både fø på en person til, hotellovernatting på bryllupsdagen, spise ute, pluss kjøpe hageredskap😜 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innkjøpene av hekkesaks og diverse må vel være for å jobbe i egen hage?? Litt spenstig også hvordan han kjøper dette «selv»....

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...