Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Der det er hjerterom, er det husrom heter det i ordtaket. Hun skal endelig få sin kjære mann hit, men hvor er fokuset? Flere innlegg på samme dag om økonomi på bloggen. Der er jo ingen tvil om at det vil være tøft økonomisk fremover, men de har jo tross alt hverandre. Tenk for H å lese bloggen hennes om hvor stor øk. belastning han vil være, i innlegg på innlegg.....For en varm velkomst. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ClusterOfGrapes skrev (15 minutter siden):

Der det er hjerterom, er det husrom heter det i ordtaket. Hun skal endelig få sin kjære mann hit, men hvor er fokuset? Flere innlegg på samme dag om økonomi på bloggen. Der er jo ingen tvil om at det vil være tøft økonomisk fremover, men de har jo tross alt hverandre. Tenk for H å lese bloggen hennes om hvor stor øk. belastning han vil være, i innlegg på innlegg.....For en varm velkomst. 

Lite fokus på gjenforening ja. Han er en last akkurat nå, og venter økonomien hennes.  Men hun tjener jo inntekskravet som vil si at de har nok penger å leve for. Men penger er makt. Og jeg synes oppriktig synd på mannen som ikke slik jeg ser det defineres som en mann hun gleder seg å dele hverdagen med. Men alt det ekstra det medfører.  Hadde det ikke vært en ide og venta med oppussing hun holdt litt på med for ei stund tilbake  og satt av pengene hun har brukt på nettbutikken.  Og ikke minst satt ann om det var rom for bobil ferie kunn måneder etter han kom til Norge 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun burde skaffe en egen konto til H (i hennes navn om ikke H får i eget navn) så kan hun vippse han når han skal handle i stedet.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke få meg til å tro at H forstår hva Mette skriver? Noe så inni granskogen nedverdigende! Totalt annerledes enn min mann og de andre tyrkere jeg kjenner, som syntes det var helt grusomt å måtte forsørges i starten. De hadde snudd i døra om de skulle blitt smurt utover hvilken last de er til "halve Norge", som om de ikke vet det nok allerede. 

Hvor lavt kan man synke? 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er spesielt og legge ut detaljert om hvordan pengene skal fordeles mellom dem både når hun har inntekt og senere når de begge får inntekt. Det er vel ikke vanlig å legge ut slikte opplysninger for "all verden". Slike opplysninger bør være mellom paret og ikke oss lesere.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg bør hun jo kanskje tenke på mannens fremtidige venner/kolleger. Det vil jo være naturlig for han å søke mot mennesker fra samme bakgrunn osv. Når Mette har stukket seg frem såpass, og utlevert så mye som hun har gjort, burde hun ha tenkt på at alt dette kan slå mot han en dag. Tenk den skammen og den kjipe følelsen han må sitte med da. Alle vet alt, og kona fremstiller han som en stakars tulling uten særlig verdighet og mandighet. Dette er så fryktelig trist på hannes vegne, han har ikke en sjans. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo fått så mange tilbakemeldinger nå på hvordan mannes hennes blir oppfattet gjennom bloggen. Bl a som et barn, stakkarslig og en byrde. Når det er så mange som oppfatter dette likt, er det da ikke på tide å gå i seg selv? Må jo være viktigste i verden å fremstille den man elsker og vil heie frem på aller beste måte. 
Synes det er så ufattelig at Mette ikke er mer selvkritisk her.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClusterOfGrapes skrev (23 minutter siden):

Synes det er så ufattelig at Mette ikke er mer selvkritisk her.

Selvkritisk er èn ting, selvinnsikt er også noe som mangler virker det som

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (9 minutter siden):

Selvkritisk er èn ting, selvinnsikt er også noe som mangler virker det som

Selvinnsikt, samt dømmekraft.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (1 time siden):

Jeg kan ikke få meg til å tro at H forstår hva Mette skriver? Noe så inni granskogen nedverdigende! Totalt annerledes enn min mann og de andre tyrkere jeg kjenner, som syntes det var helt grusomt å måtte forsørges i starten. De hadde snudd i døra om de skulle blitt smurt utover hvilken last de er til "halve Norge", som om de ikke vet det nok allerede. 

Hvor lavt kan man synke? 

Jeg har mine sterke tvil om H forstår. Hun innrømmet jo her om dagen at kommunikasjonen dem imellom var utfordrende pga språk. Og når vi ser hvor mange norskspråklige som angivelig misforstår hennes skriftlighet, så skal det godt gjøres at en tyrker forstår.Selv om han ifølge tidligere innlegg var svært så språkmektig.   

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnAngel skrev (5 minutter siden):

Jeg har mine sterke tvil om H forstår. Hun innrømmet jo her om dagen at kommunikasjonen dem imellom var utfordrende pga språk. Og når vi ser hvor mange norskspråklige som angivelig misforstår hennes skriftlighet, så skal det godt gjøres at en tyrker forstår.Selv om han ifølge tidligere innlegg var svært så språkmektig.   

Ja dette kom som lyn fra klar himmel,  de har jo virkelig kunne ha mange lange dype samtaler om all mulig verdens temaer 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til å være en som hevder seg å si i fra på vegne av andre, synes jeg det er lavmål av deg Mette, å godkjenne ufine kommentarer på bloggen din som hetser uføre mennesker. Sånt bør du holde deg for god til.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnAngel skrev (9 minutter siden):

Til å være en som hevder seg å si i fra på vegne av andre, synes jeg det er lavmål av deg Mette, å godkjenne ufine kommentarer på bloggen din som hetser uføre mennesker. Sånt bør du holde deg for god til.

Ja,sant det, men så var det dette med selvinnsikt der i heimen da 😛

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (3 timer siden):

Jeg kan ikke få meg til å tro at H forstår hva Mette skriver? Noe så inni granskogen nedverdigende! 

Selvsagt har ikke H forutsetninger til å forstå helt ut hva hun skriver. Alle som har brukt Google translate har erfart at viktige nyanser blir borte i den oversatte teksten. Han kjenner ikke kulturen her nok, heller. Vi er et ganske privat folkeslag og Mette er vel en av de mest utleverende og derfor kanskje mest kontroversielle  bloggeren vi har. Det at hun utleverer han så til de grader er ikke fair play så lenge han ikke har fullstendig innsikt i hva han blir en del av, spør du meg. 
Han er nok rimelig imponert av at hun er på topp 20 på blogglista her, noe som  må være adskillig vanskeligere å oppnå i et land som Tyrkia, med minst 90 mill flere innbyggere. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette «ser verdien av å dele» (ref innlegg om økonomi). Jeg har lest det, og lurer fortsatt på hva som ligger i den verdien. Dette er ikke annet en å utlevere en mann som hverken forstår norsk språk eller kultur, og har en kone fullstendig blottet for sosiale antenner. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruenFraHavet skrev (16 minutter siden):

Mette «ser verdien av å dele» (ref innlegg om økonomi). Jeg har lest det, og lurer fortsatt på hva som ligger i den verdien. Dette er ikke annet en å utlevere en mann som hverken forstår norsk språk eller kultur, og har en kone fullstendig blottet for sosiale antenner. 

Ja, det er ikke godt å si hva "verdien av å dele" egentlig er......men kanskje hun mener at når hun deler noe så resulterer det i klikk, kritikk og debatt rundtomkring, noe som igjen fører til at hun tjener på bloggen siden den da vil ligge høyt på blogg-lista......og hun skriver også at det er H som skal få inntekten som genereres via bloggen 🤣

https://metteask.blogg.no/okonomi-na-som-huseyin-skal-leve-pa-meg.html#kommentarer

Sitat

Til nå har bloggpengene gått til meg (noe han ønsket), men når han er klar vil han overta den inntekten i et par år fremover.

Endret av Skrottefar
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun synes ikke å forstå at han bør få mulighet for å være økonomisk selvstendig, selv om det er med begrensede midler. Som andre har påpekt; Å få påspandert is handler ikke om selvstendighet. 

Og hvorfor poengterer hun at de skal innbetale samme beløp til felles matkonto? Er man samboer eller gift er det vel en selvfølge at den som har høyest inntekt betaler mest.? Min mann og jeg har også dels separat økonomi, men en «felleskonto» hvor det meste av det vi får utbetalt hver måned overføres, og som begge har kort til.  Det vi har igjen kan vi da bruke til det vi vil. Hos oss er det jeg som tjener mest og som overfører mest. Tror det er en bedre og mer rettferdig måte å ordne økonomien på, om ikke alt skal være helt felles. Om han ikke får eget kort virker det som hun ikke har tillit til ham.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier han skal få inntekten fra bloggen,  det skulle jeg jammen hatt også, samt enda litt til, om jeg hadde blitt utlevert på den måten han blir 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...