Oppland Skrevet 21. februar 2021 #10981 Del Skrevet 21. februar 2021 Visvas skrev (43 minutter siden): Hun har de merkeligste ting hun henger seg opp i. Jeg har aldri sett, lest eller hørt om noen som må poengtere at de kjøper en is til sin mann på dette viset. Det MÅ være for å provosere, det er da vitterlig ingen som skriver at de kjøper en is til mannen hvis man kjøper til barna 🤣 Så enig!😂 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Voyager Skrevet 21. februar 2021 #10982 Del Skrevet 21. februar 2021 Visvas skrev (56 minutter siden): Hun har de merkeligste ting hun henger seg opp i. Jeg har aldri sett, lest eller hørt om noen som må poengtere at de kjøper en is til sin mann på dette viset. Det MÅ være for å provosere, det er da vitterlig ingen som skriver at de kjøper en is til mannen hvis man kjøper til barna 🤣 Men hva i alle dager er provoserende med å kjøpe en is til mannen sin? Det er så utrolig rart å bli sur for det... Og blir man umyndiggjort fordi kona spanderer? Utrolig gammeldags tankegang. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildittbeste Skrevet 21. februar 2021 #10983 Del Skrevet 21. februar 2021 (endret) Voyager skrev (30 minutter siden): Men hva i alle dager er provoserende med å kjøpe en is til mannen sin? Det er så utrolig rart å bli sur for det... Og blir man umyndiggjort fordi kona spanderer? Utrolig gammeldags tankegang. Er ikke det at hun kjøper is som er rart, det er måten hun skriver det på som oppfattes merkelig tror jeg . Endret 21. februar 2021 av Tildittbeste 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 21. februar 2021 #10984 Del Skrevet 21. februar 2021 Voyager skrev (28 minutter siden): Men hva i alle dager er provoserende med å kjøpe en is til mannen sin? Det er så utrolig rart å bli sur for det... Og blir man umyndiggjort fordi kona spanderer? Utrolig gammeldags tankegang. Det er ikke provoserende. Det er ...rart... å føle at en må kjøpe en is til mannen sin om en kjøper til barna. Og enda rarere og skrive det. Synes jeg da. Men det er slik innleggene hennes er, de handler om de store tingene og de små, i et og samme innlegg. I det ene avsnittet handler det om økonomiplanlegging og at matbudsjettet vil øke,i neste avsnitt om is-kjøping i ferien. Igjen, jeg blir ikke provosert, men ser at denne detalj-infoen er det som folk kan reagere på. Det er litt underholdning og min «guilty pleasure» må jeg innrømme, det å følge bloggen og denne tråden parallelt. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Influenseren Skrevet 21. februar 2021 #10985 Del Skrevet 21. februar 2021 1 hour ago, Zenhouse said: Det er ikke provoserende. Det er ...rart... å føle at en må kjøpe en is til mannen sin om en kjøper til barna. Og enda rarere og skrive det. Synes jeg da. Men det er slik innleggene hennes er, de handler om de store tingene og de små, i et og samme innlegg. I det ene avsnittet handler det om økonomiplanlegging og at matbudsjettet vil øke,i neste avsnitt om is-kjøping i ferien. Igjen, jeg blir ikke provosert, men ser at denne detalj-infoen er det som folk kan reagere på. Det er litt underholdning og min «guilty pleasure» må jeg innrømme, det å følge bloggen og denne tråden parallelt. Eg har i grunnen flere gang sagt at eg syns hun har en veldig provoserende måte å blogge på, men...nå er eg i grunnen enig med meg selv; Det er rett og slett bare patetisk! Hun har funnet sin nisje til å hoppe litt på blogglista, det er nok en stor grunn for å nettopp skrive som hun gjør. Hun irritere mange nok til at de bare må klikke seg inne for å se om det virkelig er sant. Den der like patetiske sveip Up`n hun praktisere på Snapchat? "Se hva eg svart?" - Min mening? Hun er for "gammel" til å praktisere metoden...hun burde vært bedre enn som så... 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 21. februar 2021 #10986 Del Skrevet 21. februar 2021 Er dere på ekte? Eg tror ikke dere har lest innlegget en gang. Hun skriver om is som et eksempel. At det vil bli litt dyrere enn vanlig når de skal på ferie. Når de skal kose seg. og i hverdagen generelt fordi de blir en ekstra person. At det er noe hun må tenke på. Og at selv om hun ikke alltid prioriterer seg selv så må jo han kunne få eksempel en is når de er på sommerferie. Er dette noe å ta henne på? Virkelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ARima Skrevet 22. februar 2021 #10987 Del Skrevet 22. februar 2021 Trude4 skrev (2 minutter siden): Er dere på ekte? Eg tror ikke dere har lest innlegget en gang. Hun skriver om is som et eksempel. At det vil bli litt dyrere enn vanlig når de skal på ferie. Når de skal kose seg. og i hverdagen generelt fordi de blir en ekstra person. At det er noe hun må tenke på. Og at selv om hun ikke alltid prioriterer seg selv så må jo han kunne få eksempel en is når de er på sommerferie. Er dette noe å ta henne på? Virkelig? Jeg reagerer på en sum av mange innlegg hvor hun egentlig setter han som om han er en av barna. Mulig det ikke er slik hun mener. Men ofte får jeg det inntrykket. Men fint at hun skal spandere en is på mannen og barna sine på ferie i sommer. Men ellers gleder jeg meg på deres vegne og har full forståelse for at ting blir tøft frem til han får seg jobb. Dette har jeg selv vært med på i nær familie. Så vet hvordan det er når noen kommer på familiegjenforening. Mette burde nok heller bare tenke over hvordan hun legger ting frem. Og at hun kanskje skal la mannen få ta litt plass. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 22. februar 2021 #10988 Del Skrevet 22. februar 2021 Ble det helt slutt på åskrive om og reklamere for nettbutikken?🤔 ingen nye innlegg på insta kontoen til smaska siden 29. Januar. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visvas Skrevet 22. februar 2021 #10989 Del Skrevet 22. februar 2021 (endret) Jeg reagerer selvfølgelig ikke på at hun vil kjøpe en is til mannen sin når han ikke har inntekt, det er en så stor selvfølge at det ikke er noe som engang trenger nevnes. Måten hun skriver på så sidestiller hun han som et lite barn. Det er ikke isen hun kjøper til mannen sin som vil velte det økonomiske budsjettet, med tanke på at hun hadde gladelig hadde byttet personbilen med bobil om hun hadde kunnet, så er det helt klart andre grunner til at det eventuelt velter. Blir da helt feil å "skylde"på en is. Dessuten kan man kjøpe 5-pakninger med is til den samme prisen som en is omtrent i dag. Isen blir dermed et ekstra teit eksempel. Endret 22. februar 2021 av Visvas 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 22. februar 2021 #10990 Del Skrevet 22. februar 2021 Voyager skrev (12 timer siden): Men hva i alle dager er provoserende med å kjøpe en is til mannen sin? Det er så utrolig rart å bli sur for det... Og blir man umyndiggjort fordi kona spanderer? Utrolig gammeldags tankegang. Jeg ble ikke sur for det men i en slik situasjon som de er i, burde de ha hvert sitt bankkort og lik tilgang på pengene ellers vil han føle seg som et barn. Får håpe det er det hun egentlig mener. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 22. februar 2021 #10991 Del Skrevet 22. februar 2021 Tror det er bra hun ikke fikk lån til campingbil, enda en utgift i ett allerede stramt budsjett hadde nok gått galt til slutt. Håper H får noe arbeid litt fort, får tjent egne penger å slipper og hele tiden føle på at hun forsørger han og har "all makt". For den følelsen kan nok fort komme fordi om M kanskje ikke gjør det bevisst. Trenger ikke være en stor stilling eller fast, men kanskje ett vikariat bare slik at han tjener litt til lommepenger hvertfall. Har mye å si for selvfølelsen. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visvas Skrevet 22. februar 2021 #10992 Del Skrevet 22. februar 2021 Man må gjerne ha tatt norskprøve før han får seg jobb. Mange arbeidsgivere krever det, forståelig nok. Så det kommer nok litt an på når neste norskprøve er før han får tatt den, han ser jo ut til å ta språket fort så det er absolutt en fordel. Et lite obs, mange/noen utlendinger som driver feks restauranter underbetaler helt vilt. Hører mange er så glad for å ha fått seg jobb og får kanskje en tredjedel av det de skulle hatt, samt at de jobber seg ihjel fordi de er så takknemlige for bare å ha fått seg jobb og kunne bidra hjemme. Miljøet på disse plassene er ofte heller ikke så veldig bra. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
June_1 Skrevet 22. februar 2021 #10993 Del Skrevet 22. februar 2021 Jeg tror ikke Mette skriver innlegg for å provosere. Tror dette er måten hun tenker og kommuniserer på. Og tror og at måten hun hadde formulert seg på og valgt å dele på bloggen hadde vært litt annerledes om hun hadde hatt en venn/venner og dele ting med på privaten. Hun har vært veldig åpen selv med at hun ikke har eller har behov for det. Da blir det (eller virker som i alle fall) litt ensformig "tankegang" som luftes her. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildittbeste Skrevet 22. februar 2021 #10994 Del Skrevet 22. februar 2021 June_1 skrev (43 minutter siden): Jeg tror ikke Mette skriver innlegg for å provosere. Tror dette er måten hun tenker og kommuniserer på. Og tror og at måten hun hadde formulert seg på og valgt å dele på bloggen hadde vært litt annerledes om hun hadde hatt en venn/venner og dele ting med på privaten. Hun har vært veldig åpen selv med at hun ikke har eller har behov for det. Da blir det (eller virker som i alle fall) litt ensformig "tankegang" som luftes her. Må jo være en litt spesiell måte å skrive på, da det er ganske mange som reagerer, ellers er de eksemplene hennes veldig rare og blir oppfattet litt feil.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
June_1 Skrevet 22. februar 2021 #10995 Del Skrevet 22. februar 2021 2 minutter siden, Tildittbeste said: Må jo være en litt spesiell måte å skrive på, da det er ganske mange som reagerer, ellers er de eksemplene hennes veldig rare og blir oppfattet litt feil.. Ja, nettopp det jeg prøvde å få frem. Tror bloggen og tankegangen hadde vært litt annerledes hvis hun hadde hatt et nettverk av venner. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 23. februar 2021 #10996 Del Skrevet 23. februar 2021 Gjest Kritt skrev (På 8.11.2020 den 21.17): Absolutt bra nok, solide yrker dét, men mange ønsker vel at ens barn skal få høyere utdannelse. Viktigste er at du finner noe de liker å jobbe med 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 23. februar 2021 #10997 Del Skrevet 23. februar 2021 (endret) Tildittbeste skrev (På 21.2.2021 den 22.58): Er ikke det at hun kjøper is som er rart, det er måten hun skriver det på som oppfattes merkelig tror jeg . En soft is til far og en pen is til mor. Edit, sorry, avsporing igjen. Endret 23. februar 2021 av Dævendøtte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menca Skrevet 24. februar 2021 #10998 Del Skrevet 24. februar 2021 Jeg tenker at for min del ble det siste innlegget oppklarende. Og derfor ser jeg også at jeg ikke kan relatere meg med henne og alt hun gjør. Hun skriver at hvis hun alltid følger hjertet så vil det gå bra. Det er vel akkurat der jeg tenker annerledes. At hvis du alltid følger hjertet så kommer du oppi mange impulsive situasjoner som igjen kan gå utover andre. Nei, du kan ikke alltid følge hjertet. Hvertfall ikke hvis det aldri henger på greip med fornuften. Du kan fortsatt oppnå masse lykke og gode stunder i livet selv om du ikke tar valg ut i fra her og nå følelser. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 24. februar 2021 #10999 Del Skrevet 24. februar 2021 nå synes jeg faktisk litt synd på henne. nye regler gjør jo at alle må i karantene der de lander. så blir et dyrt opphold på karantene hotell for H 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visvas Skrevet 24. februar 2021 #11000 Del Skrevet 24. februar 2021 Pasha skrev (10 minutter siden): nå synes jeg faktisk litt synd på henne. nye regler gjør jo at alle må i karantene der de lander. så blir et dyrt opphold på karantene hotell for H Det er folk som har sluppet siden de kind of har adresse i Norge. Man får jo uansett ikke møte på folkeregisteret før karantenen er ferdig så det kan være derfor noen slipper unna. Normalt har de jo ikke adresse i Norge før man er registrert på folkeregisteret, men pga at man ikke kan møte der så ser det ut som at noen får litt slækk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg