Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Surikatt skrev (På 17.2.2021 den 11.50):

Hun må gjerne le av sine kritikere og mene at hun selv vet best, men sannheten er jo at de har kranglet og hatt problemer de periodene han har vært der. Det er ikke en særlig god måte å starte et samliv på for de har for store grunnleggende kulturelle forskjeller. Jeg tror de kommer til å slite og det vet hun nok innerst inne.  Men man må vel erfare det selv. Slik er livet.

De skulle selvfølgelig ha tilbrakt mye mer tid sammen før de flyttet sammen og giftet seg. Teit at de som er voksne mennesker ikke tok det i riktig rekkefølge 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

WhiteSwan skrev (1 time siden):

De skulle selvfølgelig ha tilbrakt mye mer tid sammen før de flyttet sammen og giftet seg. Teit at de som er voksne mennesker ikke tok det i riktig rekkefølge 

Dette kommer opp gang på gang. Men med tanke på at de var skråsikre på at de skulle være sammen OG at begge ønsket barn OG at hun nærmet seg 40, var det ikke så rart at de hadde litt hastverk.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (18 minutter siden):

Dette kommer opp gang på gang. Men med tanke på at de var skråsikre på at de skulle være sammen OG at begge ønsket barn OG at hun nærmet seg 40, var det ikke så rart at de hadde litt hastverk.

Syns heller ikke det var så rart at MA hadde slik hastverk. Det er jo hennes vante mønster. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (4 timer siden):

Skråsikker midt i forelskelsens rus. Sett i ettertid virker det som hun angrer. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (51 minutter siden):

Skråsikker midt i forelskelsens rus. Sett i ettertid virker det som hun angrer. 

Ikke uenig i det, selv om vi ikke helt vet hva hun tenker 😅. Men hun legger jo ikke akkurat skjul på at hun gjerne handler på impuls - i både små og store spørsmål.

Endret av Alauda
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun er impulsiv på mange områder  er greit for slik er hun,  men akkurat når det gjelder valg av mann og sette igang med å få barn der bør det ligge mer bak enn en impulsiv handling.  Det er nå min mening da.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lin11 skrev (25 minutter siden):

Hvis man skilles i Tyrkia, vil far automatisk få  foreldreansvaret alene? 

Hvorfor det? Tviler jeg på. Jenta er jo norsk statsborger og folkebokført i Norge. Er vell ikke slik i Norge heller at faren får automatisk foreldreansvar ved skillsmisse

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra gammelt av var det vanlig at far fikk døtre og mor fikk sønnene ved skilsmisse. Det var visst for at det var mest praktisk, far trengte hjelp med "kvinneoppgaver" og mor trengte hjelp med "manneoppgaver" i huset. 

Men Mettes datter bor i Norge så det vil nok ikke være et issue uansett. 

Hadde de ikke vært gift feks. og bodd i Tyrkia så hadde hun automatisk fått foreldreretten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig tankegang at hun tenker hun skal kjøpe ting til mannen sin? Kjøpe is til han på ferie osv. Snakker om umyndiggjøring. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som ville gitt meg mest panikk - å være han eller henne. Ville følt meg fanget uansett. Kan ikke forstå at noen vil sette seg i den situasjonen.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (1 time siden):

Merkelig tankegang at hun tenker hun skal kjøpe ting til mannen sin? Kjøpe is til han på ferie osv. Snakker om umyndiggjøring. 

Ja dette var veldig spesielt å skrive🙈

tenk hvis det var en mann som skrev dette om sin kone. Da hadde folk reagert enda mer vil jeg tro. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så H vil ikke få noen som helst "lønn" når han kommer til Norge og må leve på MA sin økonomi? Ingen sosial stønad eller dagpenger eller noe?
Nå vet jeg ikke hva familiegjenforening egentlig innebærer for den som får det innvilget, så det er derfor jeg spør.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Surikatt skrev (2 timer siden):

På bloggen kan en is til Husein velte budsjettet.... På snap ett par timer tidligere skulle det settes av penger til el-sparkesykkel til ham....

Det ser heldigvis ut til at det ikke ble noe bobillån. Skjønner ikke hvordan hun mener å klare å betjene høyere lån, hvis småting som is bekymrer henne nå...

Krysser fingre for at nettbutikken hennes går bra, og at mannen kommer seg ut i jobb raskest mulig. 

Endret av Illusen
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (12 minutter siden):

Så H vil ikke få noen som helst "lønn" når han kommer til Norge og må leve på MA sin økonomi? Ingen sosial stønad eller dagpenger eller noe?
Nå vet jeg ikke hva familiegjenforening egentlig innebærer for den som får det innvilget, så det er derfor jeg spør.

Nei,ved familiegjenforening har han ikke han krav på noe. Det er beregnet at hun har god noløkonomi til de begge,  inntil han får seg jobb og egen inntekt.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun ønsker å kjøpe is til til H på turen hun planlegger til sommeren er bare hyggelig, men er økonomien så skrall at hun ikke kan kjøpe en til seg selv også så har de ikke råd til å reise på tur. Og hun som ønsker å kjøpe bobil! Forstå det den som kan, jeg gjør ikke det.

Litt stusselig med den isen til bare han.

Endret av Oppland
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Illusen skrev (12 minutter siden):

På bloggen kan en is til Husein velte budsjettet.... På snap ett par timer tidligere skulle det settes av penger til el-sparkesykkel til ham....

Jeg blir rett og slett litt skremt av hvordan forståelse (eller mangel på dette) av økonomi hun har. 

Og det er utrolig hvor lite impulskontroll dama viser.

Det ser heldigvis ut til at det ikke ble noe bobillån iallefall. En av redslene hennes for å få mannen hit, var om han kunne arve huset og selge det om hun gikk bort først - det er mer sannsynlig at hun selv setter seg i fare for å miste huset pga dårlig økonomisk styring.

Krysser fingre for at nettbutikken hennes går bra, og at mannen kommer seg ut i jobb raskest mulig. 

Virker som hun dessverre har litt lite kontroll når det kommer til økonomi,og hun tenker litt "rart". Og dessuten skriver hun innlegg på en måte som virkelig får folk til å stusse på hva hun legger i innleggene sine. Hun skriver på en måte at han også ses på som et barn og en ekstra last for henne.  Både økonomisk og selvsagt hennes alenetid.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele innlegget om økonomien når H kommer virker formulert for å starte den samme kritikken hun har fått før mtp umyndiggjøring av mannen, svak økonomistyring osv. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har de merkeligste ting hun henger seg opp i. Jeg har aldri sett, lest eller hørt om noen som må poengtere at de kjøper en is til sin mann på dette viset. 

Det MÅ være for å provosere, det er da vitterlig ingen som skriver at de kjøper en is til mannen hvis man kjøper til barna 🤣

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (6 minutter siden):

Hun har de merkeligste ting hun henger seg opp i. Jeg har aldri sett, lest eller hørt om noen som må poengtere at de kjøper en is til sin mann på dette viset. 

Det MÅ være for å provosere, det er da vitterlig ingen som skriver at de kjøper en is til mannen hvis man kjøper til barna 🤣

Nei er sikker på hun vet hva som skal til for å trigge folk til å forsatt skrive om henne bla her inne. Ingen ingen skriver på denne måten.  Men å si seg enig at det var rart skrevet, det går ikke. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...