Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Voyager skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor gjør du det? Hvordan du hadde følt om mannen din la ut et innlegg har jo ingenting med saken å gjøre. Hvis ikke du hadde likt det så hadde vel ikke mannen din funnet på å skrive det?

Det har ingenting med saken å gjøre at å lese et sånt innlegg kan såre folk? Ok🤪 Jeg skreiv det fordi det kan ikke skade å være litt positiv i en sånn situasjon. Det å dele et negativt innlegg rett før mannen endelig skal komme synes jeg er veldig spesielt. Og det er det nok flere som er enig i enn uenig. At du mener noe annet er helt ok og jeg kan dele mine tanker like mye som det du kan.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Voyager skrev (10 minutter siden):

Og nei jeg er ikke sint som du skriver i et innlegg her. Mener heller ikke at Mette sine følelser er feil. Hun får mene det hun vil. Men jeg personlig hadde prøvd å være mer positiv for barnas skyld, min egen og for mannen. Man kommer faktisk langt med det. Akkurat som du ikke forstår vi som mener noe annet enn deg, så forstår jeg heller ikke hvorfor du legger deg oppi det. Det er ikke noe verre enn at vi er uenig.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Voyager said:

Så hyggelig du høres ut...

Jeg kan ikke forstå hvorfor så mange synes hun er slik et slemt og dårlig menneske. Hun tar en del annerledes valg, men hvorfor er det så veldig negativt?

Før var det dumme Mette som lar seg utnytte av en tyrker ute etter opphold. Nå er det stakkars H som gir opp hele livet for å komme til Norge. 

og så sinte folk blir for at hun skriver om følelser! Fordi de mener at de selv ikke ville følt det samme, og da er disse følelsene feil.

Hun tenker for mye på barna, for lite på barna. For mye på H, for lite. Hun retter seg for mye etter den tyrkiske kulturen, hun driter i hans kultur og bare vil overstyre ham og gjøre som hun vil.

Og de samme motsettende tingene blir sagt av SAMME brukere! 
Bare fordi du KAN kritisere noen for alt betyr det ikke at du MÅ! 

Men gjerne forklar meg hvorfor akkurat denne bloggeren fortjener så ekstremt med negativitet? Hva er det hun gjør som er så ille at hun bør settes i gapestokk?

Jeg er en utrolig morsom og trivelig person som måte ikke starte opp en tråd på KG for å få klikk på bloggen min. Kritikk bloggere får må de bare godta. Sann er det når folk utlevere livet og barnet sitt på nett. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outlander skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig lol. 

Var ikke akuratt iq-test å finne ut av, men jeg skal ikke si noe mer i fare for å bli pælma ut herfra😂 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (På 16.2.2021 den 11.32):

Enig i dette,men hun kan uansett ikke forandre på fortiden. Hun er redd for om hun vil klare å bo med mannen på permanent basis, og den redselen forstår jeg. Er litt av et ansvar hun har tatt på seg uansett hvor mye hun burde forstått dette på forhånd. 

JaVel skrev (På 16.2.2021 den 15.32):

Jeg synes absolutt ikke synd på henne, hun må ta konsekvensene av sine valg som alle andre voksne, men jeg kan forstå at hun er redd. Hun står nå ansvarlig for en mann med en helt fremmed kultur og religion. 

(Sitater brukt for å spinne litt videre på de tankene som er nevnt.)

Altså, jeg blir litt matt.
To mennesker har valgt å gifte seg med hverandre og valgt å få et barn sammen.
Forstår liksom ikke hvorfor hun er redd, dette er jo mannen hun ønsker å dele livet med, derfor ekteskap, eller?
Skjønner ikke helt hva hun har tenkt om fremtiden.
Hun må vel ha tenkt litt lengre enn sin egen nesetipp.
Skulle de bare gifte seg, sitte i hvert sitt land og det var det. Er det et samliv?
De har jo utbasunert sin kjærlighet til hverandre så enormt.
Og krangler- ja, det er vanlig og det går seg som regel til når man lærer å kjenne hverandre; på godt og vondt.
Alle par må innrette seg etter hverandre.

Når man gifter seg, og ihvertfall får et barn rett etter, er det naturlig at begge parter ønsker å være en del av barnets liv og utvikling. (Ja, det finnes enkelte som gir blaffen- av begge kjønn.)
Synes synd på både mann og datter som har gått glipp av så mye allerede.

At de har valgt å gifte seg utenfor sin egen kultur/ religion kan sikkert være berikende og utfordrende, men dette har de valgt selv og må ta konsekvensene. Forhåpentlig blir det mest berikende og man må gi litt og ta litt- finne en balanse som funker for begge.

Endret av Elfy
Skriveleif
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De blogginnleggene blir kleinere og kleinere. Tror virkelig hun nyter å ha klatret på bloggleserne selv om jeg aldri ville kunne fremstilt meg selv sånn på nett for å prøve å få 5 minutes of fame. Har også voksne reflekterte barn som hadde skjemtes hvis jeg hadde fremstilt meg selv på den måten. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elfy skrev (5 minutter siden):

To mennesker har valgt å gifte seg med hverandre og valgt få et barn sammen.
Forstår liksom ikke hvorfor hun er redd, dette er jo mannen hun ønsker å dele livet med, derfor ekteskap, eller?
Skulle de bare gifte seg, sitte i hvert sitt land og det var det. Er det et samliv?
Og krangler- ja, det er vanlig og det går seg som regel til når man lærer å kjenne hverandre; på godt og vondt.

Når man gifter seg, og ihvertfall får et barn rett etter, er det naturlig at begge parter ønsker å være en del av barnets liv og utvikling. (Ja, det finnes enkelte som gir blaffen- av begge kjønn.)

At de har valgt å gifte seg utenfor sin egen kultur/ religion kan sikkert være berikende og utfordrende, men dette har de valgt selv og må ta konsekvensene. Forhåpentlig blir det mest berikende og man må gi litt og ta litt- finne en balanse som funker for begge.

Ja, jag tänker samma som dig. Dette är val som helt frivilligt har tagits. Konsekvenserna har vart nämnd många gånger, men först nu trillade poletten ned? Om man ångrar valen redan eller är så osäker på dom så kan ju det ha med att göra att dom var lite förhastat och inte så genomtänkta. 

Blir lite som om jag skulle ha hoppat i fallskärm. Jag har läst om hur det går till och tänker att detta blir kul! Nån kommentarer att det kan va skrämmande och farligt, men jag är inte höjdrädd och är så insatt i hur det här blir. Nej tack till negativitet! Jag kommer till flygplatsen, får en genomgång av den jag ska hoppa med, får på mig fallskärm och up i luften bär det. Sen, när jag är kopplat på den jag ska hoppa med så får jag panik och utbryter; ”Vad säger du?! Ska vi hoppa ut från det här flygplanet och sväva ner till marken?! Jag ÄR ju höjdrädd och det kan ju vara farligt! Var inte alls förbered på det här!” 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elfy skrev (42 minutter siden):

Helt sikker på at hun tar konsekvensene, det å være usikker på sine valg uansett vil jo mange være, noen tenker rundt det høyt og andre sier det ikke så høyt. Det er nok en haug med dilemmaer som man ikke er klar over når man gifter seg med noen med en helt annen kultur, men oppi kjærlighet og forelskelse er det jo lett å bagatellisere de dilemmaene også, jeg vil tro mange har gjort ting de i etterkant er usikre på, så er det å få ting til å fungere på tross av alt. Er ikke alltid «gode råd» er det man trenger, men å erfare på egenhånd, vi er alle forskjellige -så det som kan føles rett for en trenger ikke være det for andre. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (1 minutt siden):

Helt sikker på at hun tar konsekvensene, det å være usikker på sine valg uansett vil jo mange være, noen tenker rundt det høyt og andre sier det ikke så høyt. Det er nok en haug med dilemmaer som man ikke er klar over når man gifter seg med noen med en helt annen kultur, men oppi kjærlighet og forelskelse er det jo lett å bagatellisere de dilemmaene også, jeg vil tro mange har gjort ting de i etterkant er usikre på, så er det å få ting til å fungere på tross av alt. Er ikke alltid «gode råd» er det man trenger, men å erfare på egenhånd, vi er alle forskjellige -så det som kan føles rett for en trenger ikke være det for andre. 

Kan være enig i det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må gjerne le av sine kritikere og mene at hun selv vet best, men sannheten er jo at de har kranglet og hatt problemer de periodene han har vært der. Det er ikke en særlig god måte å starte et samliv på for de har for store grunnleggende kulturelle forskjeller. Jeg tror de kommer til å slite og det vet hun nok innerst inne.  Men man må vel erfare det selv. Slik er livet.

Endret av Surikatt
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forstå annet enn at det må være en ytterligere påkjenning å vite at absolutt alle (som leser bloggen da), vet om innerste tanker,følelser, utfordringer, osv. Jeg hadde følt meg «invadert», om fremmede skulle visst om mine pågående samlivsutfordringer. Vi er forskjellige, og antagelig ser ikke Mette det slik som meg. Jeg kan også se at hennes erfaringer kan være til nytte for noen, men å dele erfaringene i ettertid kanskje hadde vært lurest? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elfy skrev (3 timer siden):

Hun gjorde den tabben at hun etablerte seg superraskt med en mann hun umulig kunne kjenne i dybden. Når han da fikk besøksvisum " krasjet" de. Ikke rart at hun nå er redd, de har jo ikke bodd sammen på fast basis før,de har forskjellig språk, kultur og religion, og nå skal det hele bli permanent. Ja det er hennes egne valg som har ført henne dit, men jeg kan allikevel forstå redselen hun kjenner på. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun skriver at kommentarfeltet koker over av kritikk. Jeg sjekket og fant én kritisk kommentar. Er det KG som er kommentarfeltet, kanskje? 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nana skrev (24 minutter siden):

Hun skriver at kommentarfeltet koker over av kritikk. Jeg sjekket og fant én kritisk kommentar. Er det KG som er kommentarfeltet, kanskje? 

Samme lurte jeg på. At kommentarfeltet koker i det hele tatt er vel å ta litt i. Ikke så himla mange kommentarer om du trekker fra hennes egne svar. Hun svarer jo på de fleste kommentarene virker det som, så da er kommentarfeltet opp til 50% hennes egne betraktninger. 
I det hele tatt blir bloggen fryktelig negativ med dette fokuset på kritikerne hele tiden. Men det er vel slik det blir klikk.

Endret av Manannan
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (6 timer siden):

Hun må gjerne le av sine kritikere og mene at hun selv vet best, men sannheten er jo at de har kranglet og hatt problemer de periodene han har vært der. Det er ikke en særlig god måte å starte et samliv på for de har for store grunnleggende kulturelle forskjeller. Jeg tror de kommer til å slite og det vet hun nok innerst inne.  Men man må vel erfare det selv. Slik er livet.

Ja jeg er både enig og uenig i det siste du skriver. At man må erfare og sånn er livet. For meg så virker det så enkelt å bruke denne frasen, "jaja, dette gikk ikke bra, da erfarte jeg det". For når du nærmer deg 40, har to barn med to andre menn og endt opp som alenemor begge ganger så har du erfart nok til å kunne ha lært. For ja, selvfølgelig skal man erfare og lære av sine feil, men hvor mange ganger skal man dra det kortet på de samme tingene og som involverer flere? 

Jeg har også vært hodestups forelsket og sagt i mot de som sa at nå må du komme deg med fra den rosa skyen før du tar drastiske valg. En gang gjorde jeg ikke det, for man vil helst vite selv. Altså, erfarte jeg at det ikke var så lurt. Så neste gang jeg kom på en rosa sky, så brukte jeg disse erfaringene til å ikke gjøre samme feilen igjen! Dette var forsåvidt ikke å få barn, men andre ting som ikke var heldig. "Heldigvis" gikk det bare utover meg selv den gang. 

Helt greit at hun sier hun er impulsiv, og lever i nuet, men det betyr vel ikke at man kan reflektere litt mer på forskudd og ikke alltid på etterskudd??

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nana skrev (4 timer siden):

Ja var ikke mye til koking det. Og hadde det vært det så er det jo bare å skru det av. Enkelt og greit. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menca skrev (3 timer siden):

Ja jeg er både enig og uenig i det siste du skriver. At man må erfare og sånn er livet. For meg så virker det så enkelt å bruke denne frasen, "jaja, dette gikk ikke bra, da erfarte jeg det". For når du nærmer deg 40, har to barn med to andre menn og endt opp som alenemor begge ganger så har du erfart nok til å kunne ha lært. For ja, selvfølgelig skal man erfare og lære av sine feil, men hvor mange ganger skal man dra det kortet på de samme tingene og som involverer flere? 

Jeg har også vært hodestups forelsket og sagt i mot de som sa at nå må du komme deg med fra den rosa skyen før du tar drastiske valg. En gang gjorde jeg ikke det, for man vil helst vite selv. Altså, erfarte jeg at det ikke var så lurt. Så neste gang jeg kom på en rosa sky, så brukte jeg disse erfaringene til å ikke gjøre samme feilen igjen! Dette var forsåvidt ikke å få barn, men andre ting som ikke var heldig. "Heldigvis" gikk det bare utover meg selv den gang. 

Helt greit at hun sier hun er impulsiv, og lever i nuet, men det betyr vel ikke at man kan reflektere litt mer på forskudd og ikke alltid på etterskudd??

Jeg er enig med deg. Hun minner meg om en tenåring som blir hodestups forelsket i en lokal sjarmør på sydenferie men istedet for å la det bli med det har det endt opp med at hun egentlig har ansvaret for en voksen person til i tillegg til barna. Når man er voksen kan man også gjøre feil. Men hun bør som du sier, ha lært noe etterhvert. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt malapropos: Anbefaler den tyrkiske serien Athos på Netflix. Gir et interessant og godt bilde av det sammensatte tyrkiske samfunnet.

Og rart å tenke på at H er fra enda lengre ut på landsbygda...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...