Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2005 #1 Skrevet 12. april 2005 Heisan. Jeg skriver for tiden hovedoppgave i sykepleie om seksualitet og selvbilde hos kvinner etter hysterektomi operasjon (fjerning av hele, eller deler av livmor). Kanskje finnes det noen her som har hatt en slik operasjon, eller som kjenner noen, eller som er partner til en kvinne som har foretatt dette inngrepet? Jeg er interessert i å vite om det har hatt noen effekt på sexlivet i positiv og/eller negativ retning. Og ev. hva som er forandret. Jeg syns dette er et spennende tema, fordi mye forskning konkluderer med at det ikke har noen innvirkning på kvinners oppfattelse av egen seksualitet og hvordan de praktiserer sex, men de kvinnene jeg har snakket med har opplavde at det har endret seg.... Har dette noe med legestandens syn på "kvinnesykdommer/plager"? En av forskningsartikklene antyder faktisk med at kvinner som opplever plager i ettertid sliter med den psykiske siden! Hadde vært supert med litt hjelp! Kerkyra
Kerkyra Skrevet 12. april 2005 #2 Skrevet 12. april 2005 :oops: skjønte ikke helt hvordan det skulle gjøres, men nå har jeg skjønt det, tror jeg...?! :o
Venus_venus Skrevet 13. april 2005 #3 Skrevet 13. april 2005 Forsøk dette forumet. Her vil du kanskje finne noen. http://pub123.ezboard.com/fsunshine35446frm16
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå