Gå til innhold

Innrede studierom/ stille lesesal


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er student og har fått i oppgave av skolen å innrede en stille lesesal/studierom. Vi er ikke en stor høgskole/universitet, da det pr. dags dato er ca 150 studenter, men planen er at skolen skal bli større og få fler utdanninger. 

Foreløpig er planen å ha studieceller, et par stasjonære pcer og kanskje en bokhylle med pensumbøker. 

Vi har en hel vegg ledig, og trenger forslag til hva vi kan innrede denne veggen med.? 
En i gruppa foreslo å ha en enkel sofa slik at man kan slappe av og lese, men andre i gruppa er uenig.

Anonymkode: 58872...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er for sofa/avslapningsområde, men skal rommet være en stille lesesal, eller er rom man kan møtes for å diskutere fag med andre? Det er ganske stor forskjell mellom studierom og stille lesesal. 

Er det en stille lesesal mener jeg at det kun skal være celler til å lese, ikke pcer eller bokhyller eller sofa, men er det et rom det er ment man kan møtes i for å diskutere tenker jeg alt bør være der. 

Anonymkode: 0b431...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pensumbøkene vil bli med folk hjem og det vil bli en tom bokhylle. Bortkasta plass. 

Sofa også. Den vil bli skitten og trenge rens.

Rommet bør være godt å være i. God atmosfære. Innby til å være stille. Studieceller. Grønne planter. Godt lys. Rolig, lun farge på veggene. Mulighet for ventilasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt bør man ikke tilrettelegge for at folk skal oppholde seg på stille lesesaler uten å lese. Derfor bør man ikke plassere sofa der. Det er det man har pauserom til. Stasjonære PC'er bør heller ikke settes på disse salene. Det er nok å ha de på biblioteket og et par andre steder der det er nødvendig. 

Jeg synes egentlig dere bør bruke all den tilgjengelige plassen på leseplasser. Leseplasser er så ettertraktet blant studentene og kapasiteten blir sprengt i eksamensperioden, så her har man mye å hente. 

Anonymkode: 1dc98...560

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...