Gå til innhold

"Skifter hud" på leppene hver dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd det meste av leppeprodukter. Prøvd å perle leppene mine for så å tilføre er godt med fuktighet.. Likevel skjer det hver bidige dag; huden på leppene fliser seg opp eller blir "boblete" og tørre. Hjelper ikke å bruke lepomade. Jeg er blitt avhengig av å rive av overflødig hud fra leppene hver dag og lurer på om det er flere som har det sånn? Har noen en vidunderkur for dette? Jeg river av hudfillene og ofte ender dette opp med såre lepper.. Blir gal! Noen tips? 

Anonymkode: 63e8a...dcb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk mere vann 

Anonymkode: 91d0a...944

• Liker 1
Skrevet

peele leppene* skulle det stå.... 

Skrevet

Jeg unngår leppepomade og lypsyl, nettopp fordi det gir meg tørre og flakete lepper, uavhengig av pris på produktet. Hvorfor i verden må du peele leppene? Prøv å la leppene være i fred en stund. Unngå alt av leppeprodukter og se om det blir bedre. 

Anonymkode: 98cba...2ef

Skrevet

Har du prøvd å kun bruke olje? Evt vaselin? Har det samme problemet men leppepomade funker for meg, verst når det er tørt.

Skrevet

Mer vann, hell i deg vann. Drikk ihvertfall en halvliter mer per dag enn du gjør nå. Jeg har alltid drukket mindre vann om vinteren, fordi jeg har tenkt at jeg ikke har trengt det, jeg svetter jo mye mindre om vinteren. Koblet det ikke med tørre lepper hver vinter, syntes jo det var påfallende at de alltid var i orden om sommeren, men leste det hadde med luftfuktighet å gjøre, tenkte det bare var å holde ut til sommerem. Nix. Logikk-klikk. Selv om jeg ikke trenger rikelig vann for å regulere kroppstemperaturen, trenger jeg rikelig vann for at leppene ikke skal tørke ut...!

Anonymkode: 99bbc...9a5

Skrevet

Har egentlig ingen tips til deg, har slitt med det samme så lenge jeg kan huske. "Drikk mer vann" er jo det første folk kommer med og jeg drikker KUN vann og har gjort det i mange, mange år. Drikker også mer enn nok. Drakk i en periode alt for mye vann, ble kvalm og dårlig. Derfor må jeg passe på å ikke drikke for mye.. Har også prøvd å gå uten noe å smøre på i lengre perioder, da skrumper leppene mine opp til en liten tørr rosin.

leppene mine blir verre i kaldt vær så jeg smører ekstra godt før jeg går ut feks, og det hjelper noe. Jeg veksler mellom flere leppepomader, de som har fungert best for meg. Smører på tykt før leggetid, det hjelper også noe. 

Anonymkode: 80db8...fd7

Skrevet
På 21.2.2019 den 21.32, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd det meste av leppeprodukter. Prøvd å perle leppene mine for så å tilføre er godt med fuktighet.. Likevel skjer det hver bidige dag; huden på leppene fliser seg opp eller blir "boblete" og tørre. Hjelper ikke å bruke lepomade. Jeg er blitt avhengig av å rive av overflødig hud fra leppene hver dag og lurer på om det er flere som har det sånn? Har noen en vidunderkur for dette? Jeg river av hudfillene og ofte ender dette opp med såre lepper.. Blir gal! Noen tips? 

La leppene dine fred til å heles uten pilling og plukking. Før du vet ordet av det så plukker du på deg hissige bakterier og får store problemer. 

Gå på apoteket og kjøp leppesmørning fra La Poche Rosey eller en tube locobase Repair og smør deg hyppig,  orgen og kveld i tillegg til flere ganger om dagen, så ordner dette seg før uken er omme. 

Anonymkode: f26e3...f02

Skrevet

Hadde samme problem, utrolig plagsomt.

Jeg tok tilslutt juvederm filler for å bli kvitt problemet. Det funket, og jeg ser fremdeles naturlig ut. Du trenger ikke å ta så mye at du får bloggerlepper, kun akkurat så mye at leppene fuktes innenfra😊

Anonymkode: 29cc8...1d7

• Liker 2
Skrevet

For meg hjalp det veldig med mesoterapi. Jeg tok det i utgangspunktet for å få litt fyldigere lepper uten å ta filler, men en fin bivirkning var sykt med fukt så flassingen ga seg. 

Anonymkode: 5fe09...72b

Skrevet

Jeg tar på leppemaske om kvelden og sover med det på. Samme prinsippet som ansiktsmaske.

Anonymkode: 2c935...634

AnonymBruker
Skrevet

Restylane for fukt (bruker ikke mye for fukt så de blir ikke nebb). Og zo medical liprebuild og lipsmart, + slutte å plukke på leppene har reddet mine lepper. Jeg hadde nøyaktig samme problem som deg. På kvelden etter tannpuss så bruk tannbørsten  å skrubb forsiktig leppene. Gni av rester etter tørre flak med våt klut el bomull mens du strammer leppene mot tennene. Så smører du på zo medical liprebuild, og gjentar neste morgen. Og ha på produktet etter mat osv. La leppene helt i fred, ikke sleik deg rundt munnen eller plukk på dem. Gjør dette hver dag et par uker. Så fortsetter du med zo medical liprebuild hver morgen og kveld etter tannpuss, men bruker lipsmart etter mat osv iløpet dagen hver dag. Og gjerne begynn å bruk lipsmart over zo etter den har trukket inn.  Etterhvert som ukene har gått så bruker du mest lipsmart hver morgen og kveld og ved behov. Blir du sløv og leppene begynner å bli tørre igjen så ta litt zo på leppene en periode. 

Anonymkode: fe615...dd4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...