Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Mann1979 skrev:

Fikk ikke med meg at Giske ble forbudt av Ap å gå ut på byen og drikke øl med kompiser.

Nei, han fikk ikke det. Ap gikk vel ut i fra at han forsto risikoen gitt at det er ett år siden han egentlig skulle vært kastet ut av partiet for grove regelbrudd. 

De trodde vel kansje at han var en smule mer lydhør ovenfor kompisene også, og han hadde vel tjent på å lytte til han kompisen som han var på byen med som rett ut satte spørsmål om dette var lurt. 

Han er en profesjonell politiker, som er i en aktiv politisk prosess. Kan han ikke jobben, kan han ikke ha stillingen.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, Druid said:

Nei, han fikk ikke det. Ap gikk vel ut i fra at han forsto risikoen gitt at det er ett år siden han egentlig skulle vært kastet ut av partiet for grove regelbrudd. 

De trodde vel kansje at han var en smule mer lydhør ovenfor kompisene også, og han hadde vel tjent på å lytte til han kompisen som han var på byen med som rett ut satte spørsmål om dette var lurt. 

Han er en profesjonell politiker, som er i en aktiv politisk prosess. Kan han ikke jobben, kan han ikke ha stillingen.

Du snur hele saken på hodet. Den eneste som har gjort noe falt her er journalisten i VG. Og kanskje sjefen hans, som nok sitter på lånt tid. Giske har faktisk ikke gjort noe galt i denne saken.

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Testosteron skrev:

Hun godtok ikke teksten. Tvert imot:

"Da han leste opp artikkelen for meg, sa jeg klart fra om at han måtte fjerne den delen av sitatet. Da sa journalisten at «da ser det rart ut». Jeg svarte at «ja, men da får det bare se rart ut». Han argumenterte mot meg hele veien, selv om jeg gjentok at jeg ikke opplevde hendelsen som ubehagelig. 
– Hva gjorde du da?
– Jeg opplevde at han ikke hørte på meg. Jeg var fortvilet, og jeg ga opp. Til slutt sa jeg «bare skriv hva du vil, for det hjelper uansett ikke hva jeg sier», forteller Sofie, som ikke forstår hvorfor hun fikk saken opplest dersom hun ikke fikk korrigere det hun opplevde som feilaktige opplysninger."

https://www.tv2.no/spesialer/longread/sofie-27-danset-med-trond-giske-dette-er-hennes-historie

Jeg har lest artikkelen, og jeg har lagt meg dit at jeg er villig til å tro henne.

Det forklarer også den uforståelige timelineen i forhold mellom VG sin orginale sak og Shitstormen med NRK. 

Hva jeg savner i NRK saken var om journalisten var oppsagt. For den historien hun kommer med, er oppsigelsesgrunn.

Og poenget mitt i hele denne sammenhengen, var at storyen fra VG aldri reelt presenterte jentene som offer. Selv med den pussige uttalelsen.

Fordi det aldri var viktig i saken.

• Liker 2
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Druid said:

Jeg har lest artikkelen, og jeg har lagt meg dit at jeg er villig til å tro henne.

Det forklarer også den uforståelige timelineen i forhold mellom VG sin orginale sak og Shitstormen med NRK. 

Hva jeg savner i NRK saken var om journalisten var oppsagt. For den historien hun kommer med, er oppsigelsesgrunn.

Og poenget mitt i hele denne sammenhengen, var at storyen fra VG aldri reelt presenterte jentene som offer. Selv med den pussige uttalelsen.

Fordi det aldri var viktig i saken.

For noe tøv. Sitatet «det ble litt mye», som journalisten diktet opp til tross for kildens protester, var kjernen i saken. Beviset på at metoo-Giske ikke hadde lært noe som helst.

Det eneste du står igjen med er at Giske drakk øl og var imøtekommende mot damer som tok kontakt og som fant kontakten uproblematisk. Dersom det er kritikkverdig så må man være dypt religiøs for å kunne ha politiske verv i Norge.

Endret av Mann1979
  • Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, Mann1979 skrev:

Du snur hele saken på hodet. Den eneste som har gjort noe falt her er journalisten i VG. Og kanskje sjefen hans, som nok sitter på lånt tid. Giske har faktisk ikke gjort noe galt i denne saken.

Det er her vi er grunnleggende uenig.

For meg handler ikke dette om noe som helst annet enn Giske sin profesjonelle og faglige integritet som politiker i en situasjon der han er ekstremt sårbar.

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Druid said:

Det er her vi er grunnleggende uenig.

For meg handler ikke dette om noe som helst annet enn Giske sin profesjonelle og faglige integritet som politiker i en situasjon der han er ekstremt sårbar.

Det er vi helt åpenbart.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Mann1979 skrev:

Det eneste du står igjen med er at Giske drakk øl og var imøtekommende mot damer som tok kontakt og som fant kontakten uproblematisk. Dersom det er kritikkverdig så må man være dypt religiøs for å kunne ha politiske verv i Norge.

Okay, jeg har tatt dette før, men jeg kan ta det igjen:  

Stort sett ALLE andre politikere kunne gjordt det Giske gjorde uten problem. GISKE selv kunne gjordt de om 2 eller 3 år. Handlingen i seg selv var ikke problemet.

Giske var nettopp sluppet inn i varmen igjen etter å blitt avslørt i å gjøre noe som reglene sier at han skal bli kastet ut av partiet for (prøve komme inn på ett AUF nachspil), i tillegg til en serie varslinger, inkludert noe som vil regnes som voldtekt om det hadde vært anmeldt. 

Det at han i det hele tatt var i nærheten av nominasjon, betydde at ALLE varslene ble regnet som løgn. Og at han var viktigere enn Ap sitt regelverk. 

I alle sakene er fellesnevneren Giske, Alkohol og pene, unge jenter.

Han er på fest med leder for valgkomiteen, og han reagerer negativt på settingen.

Giske gjør det likevel.

DET er dårlig dømmekraft. Ingenting annet.

• Liker 4
Skrevet
16 minutter siden, Mann1979 skrev:

For noe tøv. Sitatet «det ble litt mye», som journalisten diktet opp til tross for kildens protester, var kjernen i saken. Beviset på at metoo-Giske ikke hadde lært noe som helst.

Selvom jeg fortsatt mener at Giske burde vært smart nok til å ikke være med på denne filmingen, så er jeg helt enig med deg at sitatet «det ble litt mye» som nå viser seg å være oppdiktet av journalisten, var kjernen i saken. Som du skriver, det var jo den som gjorde dette til en sak... Giske lærer aldri...Tøff jente som står frem! Hvis journalisten overlever dette er det noe virkelig galt et sted! Og jeg er så enig med jenta at det er helt sprøtt at fagforbundet leder sender inn en klage uten en gang å snakke med henne! Godt han trakk seg! 

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, Jobbermedbarn skrev:

Selvom jeg fortsatt mener at Giske burde vært smart nok til å ikke være med på denne filmingen, så er jeg helt enig med deg at sitatet «det ble litt mye» som nå viser seg å være oppdiktet av journalisten, var kjernen i saken. Som du skriver, det var jo den som gjorde dette til en sak... Giske lærer aldri...Tøff jente som står frem! Hvis journalisten overlever dette er det noe virkelig galt et sted! Og jeg er så enig med jenta at det er helt sprøtt at fagforbundet leder sender inn en klage uten en gang å snakke med henne! Godt han trakk seg! 

Ingen av dem trakk seg, begge ble tvunget ut. Og den ene mener fortsatt det var irrelevant siden hans poeng var og ble symboleffekten. 

• Liker 2
Skrevet

Helt enig med de av dere som kritiserer VG. I en tid hvor tradisjonell media er "under angrep" og beskyldt for å være propagandører, eller for å spre "fake news", er saker som dette svært uheldig. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, HalldirV2 skrev:

Helt enig med de av dere som kritiserer VG. I en tid hvor tradisjonell media er "under angrep" og beskyldt for å være propagandører, eller for å spre "fake news", er saker som dette svært uheldig. 

Ja, og det var trist å se hvor mange her inne som hoppet rett på, uten å tenke en eneste kritisk tanke. Men siden det var en politiker, så blir man muligens også litt farget av politisk ståsted i hva og hvem man tror på.

Se bare innlegget over her, «synes Giske er en ekkel gris». Da har man ikke skjønt bæret av hvor farlig det er når store mediehus turer frem som VG har gjort i denne saken. 

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, vintage skrev:

Så flat som Gard Steiro la seg i dag tror jeg aldri noensinne jeg har sett noen legge seg:

https://www.tv2.no/nyheter/10493353/

Det er fordi han kan jobben.

Men jeg blir ikke fornøyd før journalisten får sparken. Først da skal jeg se på dette som noe annet enn bølgebryting.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Druid skrev:

Det er fordi han kan jobben.

Men jeg blir ikke fornøyd før journalisten får sparken. Først da skal jeg se på dette som noe annet enn bølgebryting.

Ja, han kan ikke med troverdighet skrive en bokstav med politisk innhold og vente å bli trodd etter det her. Er fornøyd med at navnet hans blir så tydelig eksponert for offentligheten. Det er nok et bevisst valg av TV2. 

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, Druid skrev:

Ingen av dem trakk seg, begge ble tvunget ut. Og den ene mener fortsatt det var irrelevant siden hans poeng var og ble symboleffekten. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/jP6pJn/To-tillitsvalgte-som-varslet-om-Giske_-trekker-seg-fra-verv-i-Fagforbundet

»Trakk seg» da....

Symboleffekt eller ei, du må selvfølgelig snakke med medlemmet på filmen før du lager en sak av det. Et minstekrav! 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, vintage skrev:

Ja, han kan ikke med troverdighet skrive en bokstav med politisk innhold og vente å bli trodd etter det her. Er fornøyd med at navnet hans blir så tydelig eksponert for offentligheten. Det er nok et bevisst valg av TV2. 

La oss få klarhet i dette: 

Dette har ingenting med politikk å gjøre, dette handler om faglig profesjonalitet som journalist.

Å spisse en sak eller spinne en sak er normalt og i det ligger politisk påvirkning, men denne saken handler om direkte svindel og løgn ovenfor arbeidsgiver med enormt økonomisk skaderisiko.

Han blir ikke sagt opp for hva han har gjordt mot kvinnen eller Giske, men for han har gjordt mot VG.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, vintage skrev:

Ja, og det var trist å se hvor mange her inne som hoppet rett på, uten å tenke en eneste kritisk tanke. Men siden det var en politiker, så blir man muligens også litt farget av politisk ståsted i hva og hvem man tror på.

Se bare innlegget over her, «synes Giske er en ekkel gris». Da har man ikke skjønt bæret av hvor farlig det er når store mediehus turer frem som VG har gjort i denne saken. 

Helt klart! Men jeg er fortsatt av den oppfatningen av at Giske er en klovn, ikke fordi han gjorde noe galt i dette tilfelle, men fordi han burde utvist bedre dømmekraft. Med hans historie som bakgrunn bør han sky unge jenter i settinger som dette. Det er så naivt av han, og så lite strategisk klokt at jeg finner det vanskelig å ta fyren på alvor som politiker. 

Men jeg har empati med han, og VG har opptrådt skammelig. Skal tradisjonell media fortsatt ha en tyngde og oppfylle den samfunnsoppgaven de er tiltenkt, så må de være sitt ansvar mer bevisst. Dette bør få konsekvenser for VG langt utover en vanlig reprimande fra PFU. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, NotYou skrev:

Syns Giske er en ekkel gris:spy:

Giske har vel alltid vært en sånn halvveis pedo,  en som jakter på unge jenter som er 20+ år yngre enn hva han selv er. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Druid skrev:

La oss få klarhet i dette: 

Dette har ingenting med politikk å gjøre, dette handler om faglig profesjonalitet som journalist.

Å spisse en sak eller spinne en sak er normalt og i det ligger politisk påvirkning, men denne saken handler om direkte svindel og løgn ovenfor arbeidsgiver med enormt økonomisk skaderisiko.

Han blir ikke sagt opp for hva han har gjordt mot kvinnen eller Giske, men for han har gjordt mot VG.

Med det bakteppet at VG har fått et problem med tette koblinger til enkelte miljøer innad i Ap. Først Jacobsen-saken, så denne, med den påfølgende festen sammen med Tajik. Det Instagram-bildet som er lagt ved i TV2-saken gjør det heller ikke noe bedre. Inntrykket som etterlates er jo selvsagt at journalisten var ute etter å ta Giske, på vegne av sine andre poltiske venner innad i Ap.

Man har jo kommet dit at sannheten ikke betyr så mye lenger. VG er nødt til å reagere for å forsøke å redde seg selv.

Det store spørsmålet er hvor mye Steiro visste, og hvor tidlig. Jeg tar det for gitt at Skarvøy er ferdig, men spørsmålet er om Steiro følger etter. Her er det åpenbart at andre medier ikke vil la dette ligge før det skjer noe mer. Får journalisten fyken vil nok fokus rettes mot redaktøren.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...