Gå til innhold

Nav, "ikke arbeidssøker,"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på en ting. 

Min arbeidsevne vurdering er sendt til beslutter.  Skal søke ufør når dette blir klarert. I påvente av dette, har jeg stått som arbeidssøker og sender meldekort. Jobber redusert.

Men nå i dag står det "ikke arbeidssøker" på min side. Noen som vet hvorfor det står det? 

Anonymkode: 063b1...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lurer på en ting. 

Min arbeidsevne vurdering er sendt til beslutter.  Skal søke ufør når dette blir klarert. I påvente av dette, har jeg stått som arbeidssøker og sender meldekort. Jobber redusert.

Men nå i dag står det "ikke arbeidssøker" på min side. Noen som vet hvorfor det står det? 

Anonymkode: 063b1...7ed

Det samme er endret hos meg. Fikk beskjed om å søke ufør for ett par dager siden. 

Anonymkode: bb8e4...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke arbeidssøker om du er i delvis arbeid og holder på å avklare uføretrygden din.

Anonymkode: f9c30...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i ferd med å søke uføretrygd og hos meg så ble det endret fra arbeidssøker til ikke arbeidssøker når saksbehandleren hadde gjort sitt og gitt meg grønt lys til å søke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kittykat skrev:

Jeg er i ferd med å søke uføretrygd og hos meg så ble det endret fra arbeidssøker til ikke arbeidssøker når saksbehandleren hadde gjort sitt og gitt meg grønt lys til å søke

Aha. Var det jeg kanskje trodde. 

Har de sagt hvor lang tid det vil ta,etter du har søkt?

Anonymkode: 063b1...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Aha. Var det jeg kanskje trodde. 

Har de sagt hvor lang tid det vil ta,etter du har søkt?

Anonymkode: 063b1...7ed

Jeg fikk tilsendt et skriv om at de har mottatt søknaden min og der står det så snart som mulig og senest innen 4 mnd. Tar det lengre tid, så får man beskjed om det. Man kan også gå inn på nav.no/dittnav og se under dine saker og flere tjenester - din uføretrygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Kittykat skrev:

Jeg fikk tilsendt et skriv om at de har mottatt søknaden min og der står det så snart som mulig og senest innen 4 mnd. Tar det lengre tid, så får man beskjed om det. Man kan også gå inn på nav.no/dittnav og se under dine saker og flere tjenester - din uføretrygd.

Opp til 8 mnd behandlingstid sa de til meg..    krysser fingrene for oss 🤞🏻

Anonymkode: bb8e4...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bare lurer på en ting. 

Min arbeidsevne vurdering er sendt til beslutter.  Skal søke ufør når dette blir klarert. I påvente av dette, har jeg stått som arbeidssøker og sender meldekort. Jobber redusert.

Men nå i dag står det "ikke arbeidssøker" på min side. Noen som vet hvorfor det står det? 

Anonymkode: 063b1...7ed

Jeg er også under avklaring for gradert ufør, og fikk opp "ikke arbeidssøker" på Ditt Nav i januar, da jeg fikk innvilget avklaringstiltaket, da kunne jeg ikke lenger sende inn meldekort.
Før det stor jeg oppført som arbeidssøker, selv om jeg allerede har en jobb.
Jeg har fått tiltakspenger, så jeg sender meldekort igjen, men tiltakspengene er kun for perioden tiltaket varer, så jeg aner ikke hva som skjer når det er over, for hvem vet når de nede på NAV-kontoret her gidder å myse på papirene mine, selv om hun på tiltaket har vurdert meg til 50% arbeidsfør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...