Gå til innhold

Tips til såre poter/sopp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk verdens beste hund omplassert oss i høst. Frisøren nevnte noe om sopp i potene ved siste besøk og at hun hadde hørt noe om å bruke eddikvann..? Han virker å være litt plaget noen ganger nå under tur. Kjerringtips?

Anonymkode: 57bbc...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk verdens beste hund omplassert oss i høst. Frisøren nevnte noe om sopp i potene ved siste besøk og at hun hadde hørt noe om å bruke eddikvann..? Han virker å være litt plaget noen ganger nå under tur. Kjerringtips?

Anonymkode: 57bbc...4b7

På såre poter kan vel fett hjelpe, og bruke sokker ute dersom sårene er åpne. Dersom det er sopp bør du heller spørre en veterinær, kjerringtips funker sjelden! På noen sider svarer veterinær på spørsmål gratis på nett

Anonymkode: f1307...e92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potsopp har jeg aldri hørt om, men det er veldig viktig på denne tiden av året å skylle labber etter tur. Det er mye salt i gatene som gjør hunden sår på potene. Smør potene med fett etter tur.

Anonymkode: e9768...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags fett?😊

Anonymkode: 57bbc...4b7

Potefett får du i dyrebutikken. Du kan også bruke vaselin 

Anonymkode: e9768...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malaseb er en shampoo du får hos dyrelege. Hjelper mot sopp og er rensende.

Min hund får eksem om han ikke bruker sokker, så slikker han, sikkert fordi det klør, og blir sår. Da fikk vi den shampooen. Brukte den 2 ganger i uka, lot virke i 10 min før skylling.

Viktig å finne årsaken før man behandler, tenker jeg. Hjelper slett ikke med fett om det er sopp. Fett gjør derimot at potene ikke blir tørre og sprekker, og beskytter mot veisalt etc.

Anonymkode: 6431d...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...