Gå til innhold

Hva er lønna som barnehageassistent?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to bachelorgrader og nesten fullført mastergrad, men på grunn av sykdom og barnefødsler har jeg ikke arbeidet på en stund. Utdanningen jeg har tatt er ikke relatert til pedagogikk/ barn og unge. Jeg har nå kanskje fått meg jobb som ringevikar i barnehage. Jeg lurer på om jeg likevel lønnes som ufaglært? Hva tjener dere som jobber som assistent i barnehage?

Anonymkode: 79d12...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du lønnes som ufaglært, ja. Men hvis du fra tidligere har ansiennitet i Oslo kommune teller den med (så fremt barnehagen er kommunal). Mulig barnehager i PBL også har en ordning med ansiennitet.

Da jeg jobbet i kommunal bhg var startlønnen på ca 340 000.

Anonymkode: d1249...fb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du lønnes som ufaglært, ja. Men hvis du fra tidligere har ansiennitet i Oslo kommune teller den med (så fremt barnehagen er kommunal). Mulig barnehager i PBL også har en ordning med ansiennitet.

Da jeg jobbet i kommunal bhg var startlønnen på ca 340 000.

Anonymkode: d1249...fb5

Er 340 000 netto eller brutto?

Anonymkode: 79d12...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er 340 000 netto eller brutto?

Anonymkode: 79d12...4ec

Alltid brutto når man oppgir lønn ;)

Anonymkode: d1249...fb5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alltid brutto når man oppgir lønn ;)

Anonymkode: d1249...fb5

Takk, det visste jeg ikke 😁

Anonymkode: 79d12...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du lønnes som ufaglært, ja. Men hvis du fra tidligere har ansiennitet i Oslo kommune teller den med (så fremt barnehagen er kommunal). Mulig barnehager i PBL også har en ordning med ansiennitet.

Da jeg jobbet i kommunal bhg var startlønnen på ca 340 000.