Gå til innhold

Hva er lønna som barnehageassistent?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to bachelorgrader og nesten fullført mastergrad, men på grunn av sykdom og barnefødsler har jeg ikke arbeidet på en stund. Utdanningen jeg har tatt er ikke relatert til pedagogikk/ barn og unge. Jeg har nå kanskje fått meg jobb som ringevikar i barnehage. Jeg lurer på om jeg likevel lønnes som ufaglært? Hva tjener dere som jobber som assistent i barnehage?

Anonymkode: 79d12...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du lønnes som ufaglært, ja. Men hvis du fra tidligere har ansiennitet i Oslo kommune teller den med (så fremt barnehagen er kommunal). Mulig barnehager i PBL også har en ordning med ansiennitet.

Da jeg jobbet i kommunal bhg var startlønnen på ca 340 000.

Anonymkode: d1249...fb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du lønnes som ufaglært, ja. Men hvis du fra tidligere har ansiennitet i Oslo kommune teller den med (så fremt barnehagen er kommunal). Mulig barnehager i PBL også har en ordning med ansiennitet.

Da jeg jobbet i kommunal bhg var startlønnen på ca 340 000.

Anonymkode: d1249...fb5

Er 340 000 netto eller brutto?

Anonymkode: 79d12...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er 340 000 netto eller brutto?

Anonymkode: 79d12...4ec

Alltid brutto når man oppgir lønn ;)

Anonymkode: d1249...fb5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alltid brutto når man oppgir lønn ;)

Anonymkode: d1249...fb5

Takk, det visste jeg ikke 😁

Anonymkode: 79d12...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du lønnes som ufaglært, ja. Men hvis du fra tidligere har ansiennitet i Oslo kommune teller den med (så fremt barnehagen er kommunal). Mulig barnehager i PBL også har en ordning med ansiennitet.

Da jeg jobbet i kommunal bhg var startlønnen på ca 340 000.

Anonymkode: d1249...fb5

340 høres veldig høyt ut. 

Da jeg jobbet som assistent for 3 år siden var startlønn 295

Anonymkode: 2ac9c...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

All ansinitet blir vel tatt med.. iallefall har jeg fått lønn etter alt jeg har jobbet i mitt liv, nå når jeg har vært ansatt som barnehage assistent.. 

ligger på nesten 305k i året med min ansinitet.. 

Anonymkode: 478c2...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

All ansinitet blir vel tatt med.. iallefall har jeg fått lønn etter alt jeg har jobbet i mitt liv, nå når jeg har vært ansatt som barnehage assistent.. 

ligger på nesten 305k i året med min ansinitet.. 

Anonymkode: 478c2...25b

Jeg startet på 0, til tross for 8 års arbeidserfaring. Privat sektor 

Anonymkode: 2ac9c...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

340 høres veldig høyt ut. 

Da jeg jobbet som assistent for 3 år siden var startlønn 295

Anonymkode: 2ac9c...a62

Vel, det var lønna 😊. Hvis du ser på utlyste stillinger på Oslo kommune sine sider, så står det lønnstrinn (og lønn). Fant blant annet én med lønnstrinn 13, som tilsvarer rundt 360 000.

 Lønnstrinn ved stilling i kommunen regnes ut i fra ansiennitet i kommune, og kun derifra slik jeg forstod det.

Anonymkode: d1249...fb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg startet på 0, til tross for 8 års arbeidserfaring. Privat sektor 

Anonymkode: 2ac9c...a62

Rart om det skal utgjøre forskjell, jeg er ansatt i kommunal barnehage. 

forventet startlønn, så ble ganske overrasket når de ba om full oversikt over tidligere arbeidsforhold så de kunne regne ut rett ansinitet på meg..

Anonymkode: 478c2...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ringevikar i kommunal barnehage i Oslo i fjor, fikk jeg ca 182,- kr per time. Beregnet ingen ansiennitet eller noe sånt.
Er nå fast ansatt i kommunal barnehage i Oslo og har fått ansiennitet for all tidligere arbeidserfaring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Fagforbundets tariffer får man 293 500 i årslønn om man har null ansiennitet og ingen utdanning innen yrket. 2 års ansiennitet gir en årslønn på 299 000,-.

Anonymkode: ea47d...50e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge Fagforbundets tariffer får man 293 500 i årslønn om man har null ansiennitet og ingen utdanning innen yrket. 2 års ansiennitet gir en årslønn på 299 000,-.

Anonymkode: ea47d...50e

Det er tariff, ja. Mange private barnehager følger denne, blant annet PBL. Men Oslo kommune ligger over. Bare se på stillingsutlysninger. 

Anonymkode: d1249...fb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

I følge Fagforbundets tariffer får man 293 500 i årslønn om man har null ansiennitet og ingen utdanning innen yrket. 2 års ansiennitet gir en årslønn på 299 000,-.

Anonymkode: ea47d...50e

Ja. Jeg fikk vite av bemanningsbyrået i dag at det varierer fra bydel til bydel i Oslo, men at det høyeste dette bemanningsbyrået betaler uten ansiennitet er 172 kr. timen (hvis jeg forstod henne rett). Hvilket betyr ca. 296 000 brutto for et års arbeid (230 arbeidstimer). 

Hilsen ts

Anonymkode: 79d12...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...