Gå til innhold

Reagerer på sukker/karbohydrater?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spiser sunt til vanlig, lite sukker og raske karbohydrater. Men når jeg først spiser litt kake eller godteri, får jeg seriøst fiser som kunne tatt livet av folk. Det lukter så råttent at jeg begynner å lure på om det er noe jeg reagerer på?? Jeg spiser andre typer karbohydrater daglig (havregryn, frukt og bær, ris etc) uten å få så illeluktende fiser... Er det noe jeg kan reagere på, eller er det bare kroppens måte å si i fra at jeg ikke tåler det så godt? 

Anonymkode: 31017...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker litt rart å skulle reagere på sukker og raske karbohydrater siden det er sukker og raske karbohydrater i det du spiser til vanlig også, så enten er det noe spesielt i kakene/godteriet du reagerer på, eller så er det psykosomatisk, eller noe du innbiller deg.

Anonymkode: c3e69...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er mengden sukker som gjør det, jeg vil tro at kake og godteri inneholder mer (raffinert) sukker enn havregryn og bær. Jeg har opplevd å få nesten hangover-liknende "symptomer" dagen etter større sukkerinntak, fordi jeg spiser såpass lite av det til vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kake og godteri kan ikke akkurat sammenlignes med frukt og havregryn, se på ingredienslisten.

Anonymkode: 26b7e...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Både ris og frukt er jo raske karbohydrater, sukker i frukten også.

Gjetter det er noe annet du reagerer på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2019 den 21.59, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser sunt til vanlig, lite sukker og raske karbohydrater. Men når jeg først spiser litt kake eller godteri, får jeg seriøst fiser som kunne tatt livet av folk. Det lukter så råttent at jeg begynner å lure på om det er noe jeg reagerer på?? Jeg spiser andre typer karbohydrater daglig (havregryn, frukt og bær, ris etc) uten å få så illeluktende fiser... Er det noe jeg kan reagere på, eller er det bare kroppens måte å si i fra at jeg ikke tåler det så godt? 

Anonymkode: 31017...7d6

Det er fullt mulig å ikke tåle sukker og karbohydrater. Så lytt til kroppen din, og gi den det den har best av. 

Anonymkode: b9df1...886

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...