Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest kenneth
Skrevet

Har vært i dyrepark i henholdsvis Poznan og Malaga. Tilsynelatende "ordnede forhold" med god plass, men i Poznan hadde de 3-4 ørner i et svært bur. Kanskje 10x10x10 meter, men det (bur i det hele tatt) er vel ikke særlig "verdig" for en ørn. I Malaga satt det en ørn fastlenket til en stolpe. Lenka var vel ca. 1 meter. Gir en viss bismak det ja. Det blir vel neppe noen ny tur.

En liten digresjon: Jeg har ei venninne som nettopp har skaffet seg 2 katter. 30 m2 leilighet... Synes det er ille nok jeg. (Nope, ingen luftetur der i gården nei).

Forøvrig forbeholder jeg meg retten til å synes Def Leppards "Animal" er en tøff sang!

Gjest pace
Skrevet

På tide at man gjør noe med det.

Gjest Gjesta
Skrevet
:sinna: Tror jeg var rundt 7 år gammel da jeg fant ut at jeg aldri ville på sirkus igjen. Blir så rasende!
Gjest lillelou
Skrevet
Har aldri likt sirkus jeg... ikke engang da jeg var lita. Men jeg var på et sirkus engang der de hadde geiter og slike dyr - zorba tror jeg det heter - det så koselig ut. De hoppa rundt og klatret oppå ting osv. Mange små hunder synes jeg også å huske var der, som hoppa igjennom ringer og over hverandre osv. Det kan jeg godta - så lenge de har det bra utenfor sirkusmanesjen - ikke blir sperret inne i knøttbur uten lufting. Geiter på en gård om vinteren har det nok ikke stort annerledes.. Og treningsmetodene har såklart mye å si.

Men å få elefanter til å stå på ett ben oppå hverandre - hvordan i all verden er det naturlig for dem??? Det ser helt forferdelig ut.

Haha, det bittelille sirkuset Zorba var jeg også på en gang i fjortisalderen. Mye finere og koseligere og sjarmerende å se hunder og geiter balansere og gjøre triks (som faktisk syns er gøy) enn en stakkars elefant som balanserer oppå en krakk eller lignende. Går av prinsipp aldri på sirkus.

Skrevet

Bra at folk engasjerer seg mot sirkus!

Mye finere og koseligere og sjarmerende å se hunder og geiter balansere og gjøre triks (som faktisk syns er gøy)

Vær forsiktig med å trekke sånne konklusjoner - hvorfor skal hunder og geiter synes det er gøy å gjøre triks som er fullstendig meningsløse for dem? Det er ikke noe i genene til en geit som gjør den mer egnet til å kaste ball enn det er i genene til andre dyr. Dyretrenerne på sirkus er nok ikke noe snillere med hundene og geitene, bare fordi de fleste mennesker synes de er søtere. Hva som skjer i kulissene er noe helt annet enn det "koselige" man ser i manesjen...

Se forøvrig:

http://www.dyrsrettigheter.no/?module=Arti...licShow;ID=1334

(Trykk på play)

Gjest skindeep
Skrevet

jeg greide ikke se på det....

Skrevet

Jeg orker rett og slett ikke å se på det jeg heller, regner med at dagen hadde blitt ødelagt... :cry: blir så trist av sånne innslag.

Gjest lillelou
Skrevet
Bra at folk engasjerer seg mot sirkus!

Vær forsiktig med å trekke sånne konklusjoner - hvorfor skal hunder og geiter synes det er gøy å gjøre triks som er fullstendig meningsløse for dem? Det er ikke noe i genene til en geit som gjør den mer egnet til å kaste ball enn det er i genene til andre dyr. Dyretrenerne på sirkus er nok ikke noe snillere med hundene og geitene, bare fordi de fleste mennesker synes de er søtere. Hva som skjer i kulissene er noe helt annet enn det "koselige" man ser i manesjen...

Se forøvrig:

http://www.dyrsrettigheter.no/?module=Arti...licShow;ID=1334

(Trykk på play)

Jeg har hatt hund i "alle år", og det er ikke tvil om at de synes det er gøy å gjøre triks- med den rette motivasjonen, selvsagt. De får "trimmet hjernen sin", og det er bare bra for dem. En understimulert hund blir bare frustrert. Og jeg har kjent såpass mange geiter (vokst opp på gård) at jeg vet at hunder og geiter fantisk har en del til felles- de elsker å leke og utforske ting, og å finne ut hvordan ting "funker". Samtidig som de faktisk setter pris på å være sammen med mennesker.Jeg har på intet tidspunkt sagt at jeg digget sirkus,så vær så snill å spar meg for bastante "belæringer".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...