SoWhat? Skrevet 20. februar 2019 Forfatter #21 Skrevet 20. februar 2019 1 minutt siden, Vox_populi skrev: Mjød synes jeg ikke passer til mat. (Men det fins mange typer mjød, jeg vil ikke garantere at noen ikke kan passe). Vil du prøve noe annet enn øl og vin til mat, kan du ta eksklusiv, gjerne tørr, håndverkssider (polvare). Kan ikke sammenlignes med svensk skvip på dagligvaren! Å, takk for det tipset. Jeg har egentlig bare litt greie på vin jeg da. Så bra at du sa fra om mjød. Er bare noe jeg har hørt er skikkelig vikingnorsk 😄
drikkerbrushverdag Skrevet 20. februar 2019 #22 Skrevet 20. februar 2019 Finnbiff er så godt, og er enig i at det kan være eksotisk, uten at det er for rart. Hva med litt akevitt til? Serveres i et liiiite drammeglass ved siden av det andre dere drikker. Øl passer godt, men de er veldig flinke til å tipse på polet. 2
SoWhat? Skrevet 20. februar 2019 Forfatter #23 Skrevet 20. februar 2019 4 minutter siden, Mynona skrev: Hadde tenkt å si finnbiff, men ser jeg er for sent ute. Pinnekjøtt kanskje? Det er jo litt spesielt da, men jeg synes det er veldig godt. Finnbiff så utrolig bra ut! 🙂 pinnekjøtt er godt, men ikke har meg, men jeg takler ikke lukten 😞
Gjest SeptemberRose Skrevet 20. februar 2019 #24 Skrevet 20. februar 2019 Fårikål, og tilslørte bondepiker til dessert. Norskere kost skal man lete lenge etter. ☺️
SoWhat? Skrevet 20. februar 2019 Forfatter #25 Skrevet 20. februar 2019 Akkurat nå, drikkerbrushverdag skrev: Finnbiff er så godt, og er enig i at det kan være eksotisk, uten at det er for rart. Hva med litt akevitt til? Serveres i et liiiite drammeglass ved siden av det andre dere drikker. Øl passer godt, men de er veldig flinke til å tipse på polet. Er Akevitt sånn typisk norsk? Kan gjerne prøve det. Jeg kan spørre på polet! 🙂
SoWhat? Skrevet 20. februar 2019 Forfatter #26 Skrevet 20. februar 2019 1 minutt siden, SeptemberRose skrev: Fårikål, og tilslørte bondepiker til dessert. Norskere kost skal man lete lenge etter. ☺️ Skal sjekke opp tilslørte bondepiker. Morsomt navn 😄 må jo servere dessert ja. Jez, jeg glemte det. Uff. Du redda meg der 😄
drikkerbrushverdag Skrevet 20. februar 2019 #27 Skrevet 20. februar 2019 1 minutt siden, SoWhat? said: Er Akevitt sånn typisk norsk? Kan gjerne prøve det. Jeg kan spørre på polet! 🙂 Ja, typisk skandinavisk i alle fall, og det passer godt ved siden av feit mat. Men det serveres i et LITE glass (på størrelse med et shotteglass) og nippes til, så det er ikke "hoveddrikk"
Mynona Skrevet 20. februar 2019 #28 Skrevet 20. februar 2019 Hønsefrikassé? Klippfisk? (Vet egentlig ikke hva det er selv ) lutefisk? Men til dessert kan du steke vafler og servere med brunost og syltetøy 3
Gjest SeptemberRose Skrevet 20. februar 2019 #29 Skrevet 20. februar 2019 3 minutter siden, SoWhat? skrev: Skal sjekke opp tilslørte bondepiker. Morsomt navn 😄 må jo servere dessert ja. Jez, jeg glemte det. Uff. Du redda meg der 😄 Så bra 😊 Det er utrolig godt. 😀
SoWhat? Skrevet 20. februar 2019 Forfatter #30 Skrevet 20. februar 2019 1 minutt siden, drikkerbrushverdag skrev: Ja, typisk skandinavisk i alle fall, og det passer godt ved siden av feit mat. Men det serveres i et LITE glass (på størrelse med et shotteglass) og nippes til, så det er ikke "hoveddrikk" Ok. Jeg kjøpte faktisk sånne små glass i forrige uke da det var salg på litt eksklusive varer. Det eneste jeg ikke kjøper brukt er alt til mat og drikke pluss seng 🙂 de var skikkelig fine og håndmalte! Nå ble jeg jammen glad! Kan jo bruke dem da! Kult!!
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #31 Skrevet 20. februar 2019 1 minutt siden, SoWhat? said: Ok. Jeg kjøpte faktisk sånne små glass i forrige uke da det var salg på litt eksklusive varer. Det eneste jeg ikke kjøper brukt er alt til mat og drikke pluss seng 🙂 de var skikkelig fine og håndmalte! Nå ble jeg jammen glad! Kan jo bruke dem da! Kult!! Ang akevitt så ville jeg bedt om tips på polet ift hvilken mat du skal servere. Før var det bare to typer akevitt, men nå er det ganske stort utvalg. De vet hva som passer til hvilken mat. Anonymkode: bd163...595 5
SoWhat? Skrevet 20. februar 2019 Forfatter #32 Skrevet 20. februar 2019 4 minutter siden, Mynona skrev: Hønsefrikassé? Klippfisk? (Vet egentlig ikke hva det er selv ) lutefisk? Men til dessert kan du steke vafler og servere med brunost og syltetøy Ja.. nå prøvde jeg å lage lutefisk en gang. Å hjelpe meg 😄 det klarte jeg ikke! Uff! Alle bare...😮😞 det var flaut. Men leste nok ikke oppskriften godt nok heller.. au. For jeg er utrolig glad i fisk, så det blir jo mer mat. Tre middager. Alle tipsene her skal jeg vurdere.
SoWhat? Skrevet 20. februar 2019 Forfatter #33 Skrevet 20. februar 2019 (endret) Syns det var skikkelig snilt av dere å hjelpe meg ut her! Besøket ble avtalt i går, og jeg for igang med å gjøre rent, kjøpe nytt sengetøy og vaske som en gal 😄 og så, selv om jeg har mer enn halve slekta i Italia, og ble fora med pasta, pizza og ost i oppveksten, så vil jeg gi litt Norhesreklame nå. For italienere er sant å si litt høye på seg selv ang mat 🙂 elsker jo den måten selv, men har fått servert så mye knallgod norsk mat. Som jeg egentlig ikke vet hva består av alltid pluss tilberedning! Så nå vil jeg vise at norsk mat er 👍 Kan gi oppdatering på hvordan det ble tatt i mot. Tenker det blir Finnbiff lørdag kveld, og plukker ut annet herfra til fredag kveld og søndag. Takker så mye 🙂 Ps. Det skulle stå Norgesreklame 🙂 Endret 20. februar 2019 av SoWhat? 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #34 Skrevet 20. februar 2019 52 minutter siden, SoWhat? skrev: Får noe av slekta på besøk til helgen, og må jo selvfølgelig lage mat til dem. Jeg lager normalt ganske enkel italienskinspirert mat, og kan ikke så mange tradisjonelle norske matretter en kan servere som mat på en lørdags kveld. Kan noen hjelpe til med forslag? Det kan godt være "vanlig" middag, men kanskje litt sånn ekstra. Jeg kan lage kjøttkaker, og kan servere det med hjemmelaget potetmos, ertestuing og brun saus pluss tyttebær. Men blir ikke det litt kjedelig? Hvis noen snille sjeler kommer med forslag, så gi oppskrift også 😄 gjerne med god norsk drikke. Hørt om mjød, men vet ikke om det passer til mat, og i så fall hvilken mat. Please gi meg noen tips? Hvorfor må det være en tradisjonell, norsk matrett? Italiensk er 1000000 ganger bedre. Anonymkode: d61f4...10a 1
Snaskesnusken Skrevet 20. februar 2019 #35 Skrevet 20. februar 2019 Anbefaler denne da den er kjempe god og ikke alt for vanskelig å lage. https://www.matprat.no/oppskrifter/tradisjon/kalruletter/ 2
Snaskesnusken Skrevet 20. februar 2019 #36 Skrevet 20. februar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må det være en tradisjonell, norsk matrett? Italiensk er 1000000 ganger bedre. Anonymkode: d61f4...10a Kjenner du til alle de norske matrettene? 2
SoWhat? Skrevet 20. februar 2019 Forfatter #37 Skrevet 20. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må det være en tradisjonell, norsk matrett? Italiensk er 1000000 ganger bedre. Anonymkode: d61f4...10a Må takke på vegne av familien nå 😄 foreldrene mine drev italiensk restaurant, og mye stolthet i mattradisjoner i slekta gitt. Men vet du? At norsk mat er knallgodt. Syns helt ærlig at den når like langt opp. Den blir jo mer og mer prissatt også. Og det er likheter her. For italiensk er kjent som en ærlig mat. Dvs uten for mye tilsetninger som krydder osv. Men det er norsk tradisjonsmat også etter som jeg har lært. Det er pepper og salt 🙂 fks fårikål og kjøttkaker. Jeg vokste opp i Italia, og har reist litt. Jeg opplever at Norge blir betraktet som både eksotisk og lity mystisk. Er veldig stolt av mine norske gener også. Vil slå et slag for norsk mat! 🙂 4
SoWhat? Skrevet 20. februar 2019 Forfatter #38 Skrevet 20. februar 2019 1 minutt siden, Snaskesnusken skrev: Anbefaler denne da den er kjempe god og ikke alt for vanskelig å lage. https://www.matprat.no/oppskrifter/tradisjon/kalruletter/ Vet du? Det smakte jeg for første gang for bare litt tid siden! Fysøren, det var knallgodt. Og de lo liksom litt av meg. What? De sa nesten ingen lager det lengre fordi det er gått mye "ut på dato ". Nei, da bare såå jeg på dem. Tror det blir en av rettene. Ikke vanskelig å lage sa de 🙂 1
Snaskesnusken Skrevet 20. februar 2019 #39 Skrevet 20. februar 2019 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Vet du? Det smakte jeg for første gang for bare litt tid siden! Fysøren, det var knallgodt. Og de lo liksom litt av meg. What? De sa nesten ingen lager det lengre fordi det er gått mye "ut på dato ". Nei, da bare såå jeg på dem. Tror det blir en av rettene. Ikke vanskelig å lage sa de 🙂 Det stemmer at denne retten ikke blir laget så mye lenger. Tror familien din kommer til å like kålrulettene 😊 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #40 Skrevet 20. februar 2019 Egentlig bør du servere taco på Norsk vis, det er jo helt unikt. Jeg laga det engang i Mexico og det var en suksess, for så enkelt og så godt hadde de ikke opplevd det. Anonymkode: 8e94d...824 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå